stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT
Wstęp
Kaszubska Włóczęga jest dzienną, turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Impreza odbywa się wg regulaminu dostępnego na stronie internetowejhttps://kaszubskawloczega.pl

1. Organizator imprezy
AKK GDAKK, klub turystyki aktywnej
Adres: ul. Siedlicka 4, pok. 309, 80-222 Gdańsk
e-mail: kaszubska_wloczega@wp.pl
strona internetowa imprezy: https://kaszubskawloczega.pl
strona internetowa klubu: www.akk.pg.gda.pl

2. Termin i miejsce imprezy
Impreza odbędzie się 19 maja 2012 roku bez względu na warunki pogodowe.

Strat i meta: Centrum Wypoczynkowe Wieżyca, Kolano 79

Dojazd i powrót uczestników imprezy możliwy jest transportem organizatora, środkami komunikacji publicznej lub transportem własnym. Zobacz mapkę i opis dojazdu.

Przebieg wszystkich tras ma charakter pętli,
co umożliwia również dogodny dojazd samochodem na miejsce imprezy.

3. Kategorie startowe
Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub trzyosobowych.
Dodatkowo na Trasie Pieszej "Błogich Popasów" dopuszcza się również start w zespołach 4 osobowych. W każdym przypadku przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Dla tras pieszych długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych do przebycia przeszkód terenowych. Dla Trasy Rowerowej długość jest liczona po istniejących na mapie i w terenie drogach, ścieżkach i przecinkach. Na wszystkich trasach obowiązuje bezwzględny zakaz używania map innych niż dostarczone przez organizatora oraz przyrządów do nawigacji satelitarnej, za wyjątkiem funkcji rejestrowania przebytej drogi (śladu, tracka) w celu wykorzystania tych informacji po zakończeniu Imprezy.

Do wyboru są TRASY PIESZE:

1) Trasa Mrocznych Katuszy, o dystansie ok. 18 km (limit 35 zespołów)
Trasa przeznaczona dla "wyjadaczy" orientacji lub tych, którzy do tego miana aspirują. Najdłuższa, z największą sumą przewyższeń i punktami kontrolnymi w miejscach ustawionych najmniej przyjaznych człowiekowi ;) Duża ilość punktów stowarzyszonych.

Trasa Forsownych Przechadzek o dystansie ok. 15 km (limit 40 zespołów)
Trasa dla osób zaawansowanych, z "doświadczeniem", które startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie, łącznie z umiejętnością marszu na azymut. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu (ustawione w miejscach charakterystycznych w rzeźbie terenu bez względu na stopień trudności dotarcia do nich), często towarzyszą im punkty stowarzyszone.

Trasa Głębokich Wspomnień o dystansie ok. 16 km (limit 25 zespołów)
Trasa oparta na przedwojennych mapach topograficznych Wojskowego Instytutu Geograficznego w skali 1:25000. Jest ona dedykowana osobom doświadczonym w terenowej nawigacji . Punkty kontrolne są zlokalizowane w miejscach charakterystycznych dających się jednoznacznie zidentyfikować na podstawie drożni, rzeźby terenu lub elementów zagospodarowania terenu. Mimo iż lokalizacja punktów kontrolnych będzie łatwiejsza niż na "trasie forsownych przechadzek", to jednak trasa wspomnień pod względem trudności nawigacji będzie od niej bardziej wymagająca z uwagi na nieaktualną treść mapy. Możliwe są punkty stowarzyszone. Treść mapy pełna z możliwością jej wzbogacenia o elementy poprawiające czytelność oraz komfort nawigacji.

Trasa Błogich Popasów o dystansie ok. 11 km (limit 40 zespołów)
Trasa łatwa dla osób o niedużym doświadczeniu w InO , oraz dla osób które dopiero zaczynają swoją przygodę z mapą i kompasem. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w stosunkowo dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu. Przy kilku punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone.

TRASA ROWEROWA:

Męczarnie na Dwóch Kółkach o dystansie ok.100 km (limit 40 zespołów)

Trasa typu scorelauf, punktacja wagowa dodatnio-ujemna, limit czasu 8 godzin, punkty kontrolne w postaci plansz InO lub punktów terenowych, te pierwsze wyposażone w punkty stowarzyszone. Teren leśno-polny o umiarkowanej dynamice rzeźby. Przy jednym, wybranym przez organizatorów punkcie kontrolnym (PK) dostępny będzie stopczas (wydłużający dostępny czas zespołu), wynoszący 15 minut, przeznaczony na zwiedzanie znajdującego się przy PK obiektu oraz odpoczynek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obligatoryjne.

4. Mapy
Trasa piesza: skala 1:25 000, czarno-białe, pełne
Trasa rowerowa: skala 1:50 000, kolorowe, pełne

Organizator zastrzega sobie prawo do lekkich modyfikacji map.

5. Zgłoszenia przez Internet
Wcześniejsze zgłoszenia są możliwe jedynie przez formularz internetowy na stronie https://kaszubskawloczega.pl

UWAGA: zapisy rozpoczną się ok. miesiąc przed imprezą i potrwają do 13 maja do 23:59
lub do wyczerpania miejsc

5.Wyposażenie uczestników
Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:
-obowiązkowo kompas, trwały środek do pisania (długopis),
-dodatkowo uczestnicy trasy rowerowej zobowiązani są posiadać własne rowery
-narzędzia do ich naprawy.

Uczestnikom trasy rowerowej zaleca się posiadanie kasku rowerowego.

6. Świadczenia startowe
-komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
-karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
-wafelek na starcie
-ognisko po zakończeniu imprezy.
-kiełbaska i kawałek chleba do upieczenia na ognisku
-herbata, kawa, woda mineralna i wrzątek do celów spożywczych w Bazie imprezy
-teren Bazy do użytku podczas trwania imprezy
-dostęp do zaplecza sanitarnego na terenie bazy
-pamiątkowa naklejka
-dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki OTP lub KOT

7. Nagrody
-Symboliczne nagrody rzeczowe oraz dyplomy zostaną wręczone na zakończenie imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie.
-W przypadku ukończenia imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych na trasie pieszej są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
-W przypadku ukończenia imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów wagowych na trasie rowerowej i odnalezienia tej samej liczby punktów kontrolnych są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.

8. Postanowienia końcowe
-Osoby niepełnoletnie w wieku 15-17 lat startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
-Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 15 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego. Muszą też przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.
-Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej oraz zwożenia uczestników z trasy, a na trasie rowerowej - pomocy technicznej w zakresie napraw rowerów. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
-W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.
-Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
-Uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo do opłaty startowej i świadczeń.
-Zgłoszenie w dniu imprezy nie gwarantuje pełnych świadczeń startowych.
-Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.
-Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
-Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.
-Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

9. Zespół organizacyjny
-Marcin Kur - Kierownik Imprezy i Sędzia Główny.
-Tomek Larczyński - Kierownik bazy, budowniczy trasy Męczarnie na Dwóch Kółkach
-Magda Przytuła - Przygotowanie koszulek okolicznościowych
-Tamara Kanecka - Organizacja transportu autobusowego
-Kazik Niecikowski - Koordynator tras, budowniczy trasy Głębokich Wspomnień oraz autor plakatu
-Anna Dettlaff - Budowniczy trasy Głębokich Wspomnień
-Michał Rynkiewicz - Budowniczy trasy Błogich Popasów, autor logo oraz promocja i reklama
-Adam Piotrowski - Budowniczy trasy Męczarnie na Dwóch Kółkach
-Tomek Radzikowski - Budowniczy trasy Mrocznych Katuszy
-Adam Żyliński - Budowniczy trasy Mrocznych Katuszy
-Kamil Jachimowski - Budowniczy trasy Forsownych Przechadzek
-Monika Wróbel - Budowniczy trasy Forsownych Przechadzek
-Tomek Werchowicz - Kontakty ze sponsorami
-Michał Kasperowicz - Administrator strony internetowej

PEŁEN REGULAMIN imprezy znajdziecie na stronie internetowej organizatora

Informacja o biletach

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 15 zł.
Dla członków klubu AKK Gdakk, uczestników aktualnej edycji kursu OT
organizowanego przez AKK Gdakk oraz osób poniżej 15 roku życia opłata wpisowa wynosi 10 zł.
(do dnia 13 maja do 23:59 lub do wyczerpania miejsc)

Osoby zapisujące się przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem na konto:

Zbigniew Suzga
Ul. Piłsudskiego 50 m.85, 81-382 Gdynia
Nr. konta 44 1090 1098 0000 0001 1660 1998 (Bank WBK).

W tytule przelewu prosimy koniecznie wpisać KW oraz podać numer identyfikacyjny drużyny

Identyfikator drużyny, niezbędny do dokonania przelewu, zostanie wyświetlony po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie potwierdzenia się wpłaty wpisowego na konto. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Opłatę wpisową należy dokonać przelewem. Przelew musi zostać zaksięgowany nie później niż we wtorek, 15. maja, przed losowaniem minut startowych. Zespoły zgłoszone przez Internet, których wpłata nie zostanie zaksięgowana w wyznaczonym terminie otrzymują automatycznie ostatnie minuty startowe. Uczestnicy zespołów, o których mowa zobowiązani są do uiszczenia opłaty (w wysokości 20 zł – patrz pkt. 6 komunikatu startowego) w dniu imprezy, przed startem.

Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy, pod warunkiem dostępności miejsc na poszczególnych trasach.

Opłata dla wszystkich osób (niezależnie od wieku, czy przynależności do klubu) zapisujących się w dniu imprezy wynosi 20 zł. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe.

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego.