stat
Impreza już się odbyła

Regeneracja zmysłów | Cykl spotkań nie tylko dla artystów_ek i twórców_czyń

Przyjdź, zatrzymaj się w pędzie codzienności, wyłącz się z online, włącz się na bycie tu i teraz wszystkimi zmysłami i zadbaj o swój dobrostan. W dobie wielu dystraktorów, przebodźcowania informacyjnego, braku ciszy proponujemy cykl spotkań w cyklu Regeneracja zmysłów. W parku na Goyki, a w przypadku złej pogody, w willi #Goyki3, o zmysłach opowiedzą znawczynie tematu.

gru 30

poniedziałek, g. 16.30

Sopot,
Wstęp wolny
sty 30

czwartek, g. 17:00 - 18:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Program:

22.05 (środa), godz. 18.00 Aleksandra Kulińska

Czy słyszałaś_eś kiedyś takie słowo jak dobrostan? Nie. Chodzi odobry stan?
Nasz świat to świat polikryzysu wjednym czasie mamy do czynienia zkryzysem klimatycznym, geopolitycznym, zdrowotnym, kryzysem relacji izaufania. Dodatkowo żyjemy wczasach tzw. techceleration, czyli momencie, wktórym rozwój technologii jest szybszy niż nasza zdolność ich przyswajania. Życie wtak niepewnej, zmiennej, kruchej ipełnej wyzwań rzeczywistości wymaga od nas traktowania dobrostanu jako kompetencji, która pomaga nam adaptować się, efektywnie działać ibudować odporność wdynamicznie zmieniającym się świecie.

5.06 (środa), godz. 18.00 dr Joanna Jurga

Zmysły w służbie dobrostanu.
Pięć? A może dziesięć, a może więcej? Ile tak naprawdę mamy zmysłów, dzięki którym poznajemy otaczający nas świat? Czy wzrok króluje nad wszystkimi, czy może dotyk skrywa nieodgadnione sekrety? Dlaczego w pracy twórczej stosujemy podwójne standardy inne względem zleceniodawcy, a inne względem siebie (zapominając np. o śnie)? Czyli po prostu co zrobić, by żyć bardziej w zgodzie z naszymi organizmami.

10.07 (środa), godz. 18.00 dr Anna Antonina Nogaj
O sile oddziaływania muzyki na umysł i życie człowieka
Co takiego jest w muzyce, że wpływa na mózg, ciało i emocje? Czy może zmienić nasze zachowania? Czy muzyka jest lekiem na całe zło? Dlaczego w muzyce potrzebna jest cisza? Muzyka ma w sobie wiele warstw, które wpływają na organizm człowieka. Potrafi trwale wpływać na zmiany neuroanatomiczne. Wspomaga rozwój zmysłu słuchu już od okresu prenatalnego. Rozwija potencjał umysłowy ludzi w każdym wieku. Ale szczególnie wspomaga proces uwrażliwiania artystów i artystek.

1.08 (czwartek), godz. 18.00 prof. dr hab. Anna Królikiewicz
Smak etiudy. O regeneracji zmysłu smaku.
A gdyby dać sobie kolejną szansę i mieć ciało tylko do przeżywania odzyskanych doznań, a nie do serwisowania świata, świadczenia usług, do wydajności i skuteczności. stopami poczuć szorstkie igliwie, być fakirem na szyszkach, zgnieść jagody, brać do ust poziomki i prostując się z pochylenia zdać sobie sprawę, że smakują tak intensywnie, jak dotąd nieznane. przegarniać palcami wodę i płynąć przez jej gęsty aksamit. Widzieć nie oceniającym, chłodnym wzrokiem, a patrzeniem z serca i brzucha: z garnka życia.

4.09 (środa), godz. 18.00 dr Matylda Gerber
Czym tak naprawdę jest intuicja? 
Intuicja nie jest niczym nadprzyrodzonym, można ją badać naukowo i fizycznie uchwycić. Każdy może mieć jednocześnie dobrą i złą intuicję, wszystko zależy od tego w jakich sytuacjach z niej korzystamy i jak ją pielęgnujemy. Na szczęście tego wszystkiego można się nauczyć, a sama już świadomość tego czym jest intuicja i w jaki sposób funkcjonuje, pozwala nam dużo skuteczniej z niej korzystać.

Zamiast streamingu notatki graficzne z prelekcji wykona na żywo Vitia Hoffmann.

Docelowo w cyklu, oprócz wykładów, odbędą się także warsztaty oraz badanie dobrostanu sektora kreatywnego w Polsce. Zainteresowanych_ne współpracą zapraszamy do kontaktu: biuro@goyki3.pl

Koncepcja i koordynacja: Marta Szadowiak

Aleksandra Kulińska future change analyst w infuture.institute. Badaczka trendów, twórczyni strategii długoterminowych dla globalnych marek i organizacji. W instytucie odpowiedzialna za opracowywanie koncepcji i realizację projektów badawczych z obszaru antropologii i jej subdyscyplin, w tym niestandardów badawczych. Fanka projektowania being-centrycznego, uwzględniającego potrzeby ludzi i aktorów nie-ludzkich.

dr Joanna Jurga neuroarchitektka, badaczka, wykładowczyni, mówczyni. Założycielka A/Typical Institute of Space. Prawie 20 lat doświadczenia w pracy projektowej i 7 lat w badawczej. Tworzy miejsca do życia i pracy. Autorka obiektów i koncepcji kreatywnych, projektowała przestrzenie dla światowych marek, m.in. Ikea i Chantelle. Współpracuje z instytucjami naukowymi i artystycznymi (Instytut Wzornictwa Przemysłowego, infuture.institute, Łódź Design Festival). Wykłada w School Of Form na Uniwersytecie SWPS. Właścicielka mózgu, który ciągle gna. W głowie siedzi jej: przyszłość, kosmos i poczucie bezpieczeństwa. Autorka podcastu #bezpiecznik oraz książki Szałas na hałas.

prof. dr. hab. Anna Królikiewicz dyplom na Wydziale Malarstwa ASP Gdańsk w 1993 roku, tytuł naukowy profesora nadany przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej 2018, doktorat w roku 2000, po uzyskaniu w 2010 roku tytułu doktora habilitowanego prowadzi Czwartą Pracownię Rysunku. W latach 2001-2003 uczyła w kilku pracowniach na wydziałach Sztuki i Projektowania Graficznego Bilkent University w Ankarze, od 2013 wykłada przedmiot Kształt Smaku w School of Form w Poznaniu. Oddana monumentalnemu rysunkowi i instalacji, zdarza się, że pisze (stała kolumna w magazynie USTA poświęcona związkom sztuk pięknych i pokarmu). Autorka wielu wystaw indywidualnych, brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą, swoje prace pokazywała m. in. w Nowym Yorku, Istambule, Ankarze, Kilonii, Brukseli, na międzynarodowych festiwalach sztuki współczesnej, w opuszczonym sklepie mięsnym w Sopocie, refektarzu Zakonu Kartuzów, oliwskim lesie, pustym mieszkaniu na krakowskim Salwatorze. Na przełomie 2018 / 19 pracowała nad scenografią do dramatu według powieści Alexandra Dumas: Die Bartholomäusnacht w Theater Freiburg w Niemczech. Współautorka, redaktorka naukowa i współwydawca monografii naukowej Międzyjęzyk porządkującej wątek użycia pokarmu jako medium w sztuce współczesnej, foodarcie, sztuce relacyjnej w polu malarstwa, antropologii, historii sztuki. Laureatka nagród rektorskich za osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne, dwukrotnie stypendystka miasta Sopot oraz Marszałka Województwa. Laureatka nagród Prezydenta Miasta Gdańska i Prezydenta Miasta Sopotu za dziesięciolecia pracy twórczej, oraz Muza Sopotu w dziedzinie Kultury i Sztuki 2019, nominowana do tytułu Człowieka Roku w Kulturze 2019 I 2020 (Pomorskie Sztormy 2019 i 2020 ), nominacja finałowa do nagrody Splendor Gedanensis 2020. W 2019 wyróżniona odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.

dr Matylda Gerber naukowczyni i muzyczka. Zajmuje się interdyscyplinarnymi badaniami intuicji. Laureatka nagrody im. Garyego A. Kleina za największy wpływ w rozwój teorii dotyczącej intuicji ekspertów. Założycielka firmy Mission Intuition, poprzez którą edukuje organizacje i jednostki w skutecznym posługiwaniu się intuicją. Autorka książki Intuicja. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu. Równolegle liderka polskich i zagranicznych rankingów jazzowych. Saksofonistka i współtwórczyni zespołów Ślina, sneaky jesus oraz Wrocławskiej Orkiestry Improwizowanej.