Trzepot 2.0.
Magda Fejdasz, Pamela Leończyk
Instalacja performatywna.
Jest rok 2121. Ludzkość przetrwała kolejny kataklizm w postaci erupcji uśpionych od lat wulkanów zalewających plastikowo-brokatowym pyłem ziemię. Przyroda nie miała tyle szczęścia co człowiek. Destrukcji uległa fauna i flora Ziemi, pozostawiając za sobą jedynie wspomnienie zapachów, kształtów, faktur i smaków. Substytutem kontaktu z przyrodą są sztucznie stworzone przestrzenie zielonej regeneracji, w której możliwe jest jedynie odtworzenie pamięci tego doświadczenia.
Projekt Trzepot 2.0 jest kontynuacją poszukiwań twórczych w obszarze relacji ludzkiego ciała wobec przestrzeni lasu. Podczas zeszłorocznych poszukiwań artystki stworzyły video performance inspirowany leśną foto-pułapką jako nieinwazyjną formą obserwacji zwierząt i roślin w ich naturalnym środowisku. Dzisiaj, korzystając z tego doświadczenia, podjęty zostaje temat pamięci w kontekście obcowania z przyrodą i potencjalnym doświadczeniem jej utraty. Obszarem zainteresowań jest doświadczenie solastalgii, czyli smutku i lęku spowodowanego zmianami klimatycznymi. Las rozumiany jest w tym kontekście jako utracony dom, za którym odczuwamy tęsknotę, a jednocześnie nie jesteśmy w stanie w nim przetrwać. W ramach instalacji performatywnej zaprosimy widzów do podróży po archiwum pamięci własnego ciała w relacji do otaczającej go przyrody.
Godziny performansów:Każdy z performansów trwa około 25 minut.
09.10.2021, godz. 17.00 i 19.00
10.10.2021, godz. 17.00 i 19.00
Instalacja w galerii CSW ŁAŹNIA 2 będzie otwarta od pierwszego performansu każdego dnia, do godz. 20.00.
Informujemy, że jednocześnie na sali wystawienniczej może przebywać maksymalnie 15 osób. Do limitu nie wlicza się osób zaszczepionych przeciwko COVID-19.
Projekt odbywa się w ramach Programu Rezydencyjnego CSW ŁAŹNIA.
Magda Fejdasz choreografka, aktorka, performerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Brała udział w programie Teatr Formy Działania Performera odbywającym się w Krakowie i Bergen, prowadzonym przez Ole Martina Meland (Carte Blanche, Norwegia), a także Choreo Lab Warszawa- Zurich warsztatach dla młodych tancerzy i choreografów z Polski i Szwajcarii (Centrum w Ruchu). Laureatka III edycji konkursu Entrée w Chorzowie (2013). Stypendystka programu twórczego TanzMedienAkademie w Bauhaus Universitat (Weimar 2010). W 2016 r. otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Przemyśl. W latach 2013-2021 współpracowała m.in. z Teatrem Kochanowskiego w Opolu, Teatrem Dramatycznym im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, TR Warszawa/ Muzeum POLIN, Komuną/Warszawa oraz Weroniką Pelczyńską, Renatą Piotrowską, Martą Ziółek. Współpracuje również z artystami innych dziedzin współtworząc projekty video, instalacje performatywne i teledyski. Współtworzy inicjatywę choreograficzną praktyki siostrzeństwa.
Pamela Leończyk reżyserka, performerka, autorka instalacji artystycznych. Studiuje na ostatnim roku reżyserii teatralnej na warszawskiej Akademii Teatralnej. Absolwentka Wiedzy o Teatrze oraz Performatyki Przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Stypendystka Laboratorium Nowego Teatru organizowanego przez Teatr Nowy Proxima w Krakowie. Laureatka programu New Stage organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza oraz międzynarodowego konkursu na realizację instalacji artystycznej ANIMATUS. Jej prace teatralne były pokazywane podczas festiwalu FIST w Belgradzie. Jej spektakl ciało proces został nagrodzony Grand Prix na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN, a dyplom Nocni Pływacy dostał główną nagrodę podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatrów i Kultury Awangardowej Pestka. Uczestniczyła w projektach międzynarodowych organizowanych przez Platform European Theater Academy. Stypendystka stypendium artystycznego Miasta Krakowa na rok 2020 oraz Stypendium artystycznego m.st. Warszawy na rok 2021. Współpracowała z Teatro-i w Mediolanie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem W. Horzycy w Toruniu, Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, Teatrem Ochoty, Teatrem Ludowym w Krakowie, Teatrem Lalki i Aktora Kubuś w Kielcach, Teatrem Groteska, z Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w Gdańsku, z Bałtycką Galerią Sztuki Współczesnej w Słupsku.