VII Edycja Konferencji "Psychologia - konsumpcja - Jakość życia". W tym roku będzie to wyjątkowo edycja przeprowadzona na platformie online. Hasłem przewodnim wydarzenia jest "Sens życia - sprzedam, kupię, zamienię".
- Viktor Frankl w swojej książce "Człowiek w poszukiwaniu sensu" napisał, że "współczesny człowiek ma za co żyć, ale nie ma po co żyć - ma środki, ale nie ma sensu". Od kilku dziesięcioleci ludzie gonią bez wytchnienia, skupiając się na codzienności. Jedni angażują się w pracę, dążąc do zawodowego awansu i pieniędzy. Drudzy pragną maksymalizować hedonistyczne przyjemności, żyć chwilą. Cześć z nas dąży do samorealizacji i rozwoju osobistego, podczas gdy inni skupiają się na bliskich, dbając o życie rodzinne - mówi dr hab. prof. UG Anna M. Zawadzka, inicjatorka konferencji. - W każdej epoce ludzie poszukiwali odpowiedzi na pytanie, co to znaczy sensownie żyć. Czy życie sensowne to życie wyrzeczeń i wysiłku, czy łatwości i przyjemności? Czy w odnalezieniu sensu w życiu pomagają nam systemy religijne, ideologie polityczne, idee społeczne, a może nowe technologie, bazujące na sztucznej inteligencji? Czy w ogóle powinniśmy stawiać sobie pytania o sens i znaczenie życia? A może - paradoksalnie - nie potrzebujemy szukać sensu, a po prostu życie przeżywać? Na te pytania chcemy odpowiedzieć podczas konferencji.
W ostatnich miesiącach, będąc w izolacji społecznej, mieliśmy dużo czasu do przemyśleń. W nasze codzienne życie wkradł się lęk, który jest przecież częstym towarzyszem rozważań wokół sensu życia człowieka. Pomimo trudnej sytuacji organizatorzy konferencji nie chcą stracić szansy na spotkanie i dyskusję, dlatego postanowiono przenieść kolejną edycję konferencji "Psychologia - konsumpcja jakość życia" na platformę online. Konferencja jest kierowana nie tylko do naukowców, ale także do wszystkich, którzy interesują się tematyką sensu życia.
Podczas konferencji wystąpią m.in. prof. Agnes Nairn z University of Bristol, badaczka, która zajmuje się wpływem marketingu na dobrostan dzieci i młodzieży, autorka książki "Consumer Kids", prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego, autorytet w dziedzinie badań rynku oraz psychologii konsumentów w Polsce, prof. dr hab. Piotr K. Oleś z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, psycholog osobowości, autor książki "Psychologia człowieka dorosłego" oraz prof. dr hab. Michał Obuchowski z Uniwersytetu Gdańskiego, badacz zajmujący się bakteriologią molekularną. Planowane są także panel dyskusyjny z udziałem gości oraz żywe dyskusje w ramach sesji tematycznych.
Najważniejsze informacje dot. terminów, opłat i rejestracji dostępne są na stronie internetowej
www.konsumpcja.ug.edu.pl. Warto też dołączyć do wydarzenia na Fb:
https://www.facebook.com/events/556729225214598/.
W odpowiednim czasie uczestnicy otrzymają tutorial, który wyjaśni techniczne i organizacyjne
szczegóły spotkania.
Kontakt i więcej informacji
Magdalena Iwanowska, sekretarz konferencji
609-316-348
konsumpcja@ug.edu.pl