2012-04-05 18:13
każdej religii.........
2012-04-05 18:29
co za sekta...
2012-04-05 18:38
2012-04-05 19:33
Pamiętajmy o pomordowanych za to że wyznawali religię
2012-04-05 19:34
pomorodowanych przez ateistów
2012-04-05 23:52
I dobrze
2012-04-06 09:03
Hitler i Stalin obaj zostali wychowani w wierze chrześcijańskiej, a swoje imperia dyktatorskie wzorowane były na modelach religijnych. Odsetek wierzących osadzonych w więzieniach w stosunku do ogólnej populacji jest istotnie wyższy niż niewierzących. A to tylko pierwsze lepsze przykłady.
2012-04-06 09:14
GŁOSZĄC KOMUNIZM CZERPAŁ PRZYKŁAD Z APOSTOŁÓW, O KTÓRYCH PISZĄ DZIEJE APOSTOLSKIE, ŻE "WSZYSTKO MIELI WSPÓLNE".
KOMUNIZM DO DZISIAJ PRZESTRZEGAJĄ I PROPAGUJĄ ZAKONY KATOLICKIE
2012-04-06 09:38
co ty ludziom w głowach mącisz ?
Człowiek dorosły sam wybiera w co będzie wierzył i ponosi za to odpowiedzilność. Poczytaj co Hitler mówich o religii chrześcijańskiej - nienawiadził jej i chciał wszytkich chrzescijan zabić i tą religię zlikwidować. A kto mówił że religia to opium dla ludu?
2012-04-06 09:48
obaj mieli świetne relacje z Watykanem.
Jedno nie da się ukryć: jeżeli chcieli walczyć z Kościołem, to bronią, którą wykuł tenże Kościół
2012-04-06 10:53
zresztą, nawet jeśli Stalin deklarował się ateistą i chciał wytrzebić chrześcijan, zrobił to rękoma chrześcijan tego czy innego wyznania, bo to społeczeństwo w przeważającej wierze się składało / składa.
2012-04-05 21:51
kościół katolicki mordował z niesłychanym okrucieństwem i grabił majątki przez ponad 1600 lat, czyli przez 3/4 swojego istnienia. Jest to najbardziej zbrodnicza organizacja świata i największym pasożytem - tam gdzie
kościół katolicki mordował z niesłychanym okrucieństwem i grabił majątki przez ponad 1600 lat, czyli przez 3/4 swojego istnienia. Jest to najbardziej zbrodnicza organizacja świata i największym pasożytem - tam gdzie naród i państwo biednieje, tam kościół się bogaci.
Do was katole nic nie dociera, nie chcecie poznać żadnych niewygodnych faktów ... macie swoje- fanatyczne wyobrażenie o swojej "religii"
Niemcy wielokrotnie przepraszali za II wojnę światową i wypłacili wielomilionowe odszkodowania ...
A Kościół ... nadal okrada narody i państwa.
II Wojna Światowa pochłonęła ponad 53 mln ludzkich istnień. Kraje na których obszarze toczyły się walki poniosły ogromne straty materialne. W samej Europie, sumę tę oszacowano na 260 mld dolarów.
Kościół katolicki mordował przez ponad półtora tysiąclecia co pochłoneło ponad 0,5 miliarda istnień ludzkich !!!
A zagrabiony majątek ?
nikt tego nie jest w stanie oszacować, ale z całą pewnością, obecny majątek kościoła , pochodzi z grabieży.
Dzisiaj, ta bezczelna sekta upomina się o " swój " ... zagrabiony majątek w różnych okresach .
2012-04-05 23:32
Wielki piątek jest dniem męki Pańskiej - czyli Chrystusa, który pieniędzy za nic nie brał. Artykuł i piątkowy pasyjny motyw tego właśnie dotyczy, więc może swoje żale na "jedyne złe wyznanie świata" wylewaj gdzie
Wielki piątek jest dniem męki Pańskiej - czyli Chrystusa, który pieniędzy za nic nie brał. Artykuł i piątkowy pasyjny motyw tego właśnie dotyczy, więc może swoje żale na "jedyne złe wyznanie świata" wylewaj gdzie indziej? Poza tym "antykatolu" JPII przepraszał za zbrodnie kościoła.. Trochę niedoinformowany jesteś.. A może zaślepiony żalem do świata o... o cokolwiek?
2012-04-05 23:41
Papież Jan Paweł II oficjalnie przeprosił za grzechy ludzi Kościoła w marcu roku 2000
a tu reakcja i komentarze jego kolesi :
J. E. Allesandro Maggiolini, biskup Como (Włochy), tak wyraził
Papież Jan Paweł II oficjalnie przeprosił za grzechy ludzi Kościoła w marcu roku 2000
a tu reakcja i komentarze jego kolesi :
J. E. Allesandro Maggiolini, biskup Como (Włochy), tak wyraził swoje zaniepokojenie:
Trzeba być bardzo roztropnym w przepraszaniu za grzechy w przeszłości, bo w rezultacie stworzy się wrażenie, że nawracając się do katolicyzmu, przystępuje się do bandy opryszków, a nie do wspólnoty świętych
13 marca 2000 Le Figaro wydrukował komunikat bp. Bernarda Fellay, w którym pisze on:
Czy wiara katolików w Kościół będzie wzmocniona przez takie publiczne upokorzenie? Synowska miłość wymaga, by dzieci zakrywały grzechy rodziców (jeśli w ogóle miały one miejsce) roztropnym i wstydliwym welonem, a nie wystawiały je na pokaz. Gdzie po takich wydarzeniach można jeszcze znaleźć szlachetną i piękną dumę katolicką? Nie można uczyć miłowania owocu, pokazując, że jest zepsuty. Czy więc w taki sposób powiększa się miłość do Kościoła? (...) Za grzechy, które Papież wyznawał, Kościół nigdy dotąd nie czuł się winny. Jeśli było to potrzebne, podawał je do publicznej wiadomości i karał. Przeprosiny Papieża ucieszą jedynie odwiecznych wrogów Kościoła
2012-04-06 11:10
Jak czytam takie jadowite teksty to się zastanawiam. Co za nienawiść! Pewnie masz żal do wszystkich katolików - w końcu to samo zło... Oczywiście pewnie uważasz, że Ty jesteś ten dobry. A ja proponuję, żebyś (gdy emocje
Jak czytam takie jadowite teksty to się zastanawiam. Co za nienawiść! Pewnie masz żal do wszystkich katolików - w końcu to samo zło... Oczywiście pewnie uważasz, że Ty jesteś ten dobry. A ja proponuję, żebyś (gdy emocje ochłoną) zastanowił się jaka jest różnica pomiędzy Tobą a fanatykami z Radia Maryja. Bo dla mnie w tym momencie żadna.
Tylko nie wyzywaj mnie proszę o fanatycznych katolików. Każdy oceniając cokolwiek powinien się zastanowić nad całością i z pewnego dystansu. Ja widzę błędy kościoła katolickiego, trudno mi się utożsamiać z tym co głoszą niektórzy biskupi, ale jak piszesz tak jadowicie to mi po prostu przykro. I uwierz mi, że wtedy nic z twoich argumentów nie dotrze - do nikogo, kto myśli.
2012-04-05 23:57
nigdy nie byłes w posiadanu argumentów, bo ta wasza wiara w coś co nazywa się biblia, to mit utrzymywany przez kk bo niezła kasa z tego płynie.
Ale w co ty wierzysz to mam głeboko w d... utrzymujcie swoje koscioły ze swoich datków, a nie z naszych podatków, nie kradnijcje naszej ziemi, itp. ale jestes za tępy zeby to zrozumieć
2012-04-06 07:31
Słucham ludzi, ktorych szanuję. Parafii jest od groma.. - kapitalizm. Zawsze sie znajdzie czarna owaca - takie omijam. A Ty wrzucasz wszystkich do jednego wora. Pedofilów, katów, zwyrodnialców razem z osobami, które
Słucham ludzi, ktorych szanuję. Parafii jest od groma.. - kapitalizm. Zawsze sie znajdzie czarna owaca - takie omijam. A Ty wrzucasz wszystkich do jednego wora. Pedofilów, katów, zwyrodnialców razem z osobami, które nawet przez świeckich są uznawane za autorytety moralne. Obrazasz Boga, oraz wartosci wielu ludzi. Czy taki masz poziom swojej kultury? I daj spokój z opisami tych średniowiecznych tortur, bo wychodzisz na niezłego zboczenca.. Jak sie znajduje takie teksty? Kręci cie to?
2012-04-06 10:04
2012-04-06 11:15
nie stresuj się - w sieci trudno o rzeczową rozmowę. Nie oczekuj, że ktoś, kto anonimowo się szarpie chce czegokolwiek słuchać. Poziom dyskusji Madoby jest po prostu żenujący i niegodny uwagi. Po prostu to zignoruj - świat jest pełen szaleńców, niezależenie od wiary. Wyłącz kompa, odpuść i po prostu ciesz się świętami.
:)
2012-04-06 09:35
potem się okażę kto miał rację i będzie płacz i zgrzytanie zębów - ale będzie już za późno. przypomnisz sobie wtedy wszystkich kapłanów, których spotkałes w coągu swojego życia i bedziesz żałował że ich nie posłuchałeś
2012-04-06 09:55
podrzuconą Europejczykom, żeby zniszczyć naszą kulturę i naszą tradycję europejską. Niestety, nie udało się: wszystkim życzymy wesołych świąt z okazji "WIELKANOCY", święta nie-chrześcijan ku czci Siłom Kosmicznym, malujemy pisanki, stary piękny przedchrześcijański zwyczaj Słowian, witających wiosnę i jako symbol rodzącego się życia.
2012-04-06 10:05
grozbami nikogo nie przekonasz. Jak powiedział ks Tischner "Nie spotkałem człowieka, który straciłby wiarę przez komunizm, ale spotkałem takich, którzy ją stracili przez proboszcza." Madoba gra czarnym piarem i
grozbami nikogo nie przekonasz. Jak powiedział ks Tischner "Nie spotkałem człowieka, który straciłby wiarę przez komunizm, ale spotkałem takich, którzy ją stracili przez proboszcza." Madoba gra czarnym piarem i "wyciąganiem dziadków z SS". Zgadzam się z nim w sprawie fałszu i obłudy wielu ludzi ale nie z poziomem dyskusji i szkalowaniem wszystkich i wszystkiego.
2012-04-06 11:18
wiesz - mam kupę roboty, ale cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tej mini-dyskusji
no i Wesołych Świąt
2012-04-06 11:04
faworyzowałby tych, którzy mniej lub bardziej bezmyślnie - lub nawet całkiem świadomie - podążają za kapłanami i rytuałami? takie wielce wielki Bóg i miałby kierować się standardami na poziomie pierwszego lepszego
faworyzowałby tych, którzy mniej lub bardziej bezmyślnie - lub nawet całkiem świadomie - podążają za kapłanami i rytuałami? takie wielce wielki Bóg i miałby kierować się standardami na poziomie pierwszego lepszego ciemnego typa? A co ludźmi sprzed ery zorganizowanej religii i jej przywódców? Dostali dyspensę? A co z ateistami wiodącymi życie zgodne z zasadami dobrego współżycia społecznego? Będą się smażyć w piekle, bo ze święconką nie biegali i na PiS nie głosowali? biedny jesteś, jeśli w to wierzysz.
2012-04-06 08:35
Biedny Kraj utrzymuje Watykanskich katabasów
2012-04-06 10:10
W każdym układzie są ludzie, którzy wykorzystują innych do swoich niecnych praktyk.
Kościół to ludzie wierzący w Boga. Bóg, w postaci która jest mi znana, dał ludziom 10 przykazań, wśród których jst 5:nie zabijaj i
W każdym układzie są ludzie, którzy wykorzystują innych do swoich niecnych praktyk.
Kościół to ludzie wierzący w Boga. Bóg, w postaci która jest mi znana, dał ludziom 10 przykazań, wśród których jst 5:nie zabijaj i 7:nie krdnij. Ci którzy tego nie poszanowali są grzesznikami i smarzą się w piekle. Nie ma znaczenia, ze przebrali się w kapłańskie, czy monarsze szaty, a może w gajerki polityków. Jakakiekolwiek zabijanie z imieniem Boga, Jechowy, Allaha, Buddy, Mannitou, Kriszny itd na ustach, to grzech i bluźnierstwo. Wszyscy normalni ludzie to czują i wiedzą.
2012-04-06 10:41
Jezus pod wpływem buddyzmu je zmienił i podał jedynie dwa:
Miłuj Boga
Miłuj bliźniego jak siebie samego
Proste, szkoda, że tak dalekie dla chrześcijan
2012-04-06 11:02
2 przykazania miłości, to kwintesencja wiary.
Dla Ciebie Jezus był wolnomyslicielem, kóry głosił je pod wpływem buddyzmu, dla mnie synem bożym, który głosił je pod natchnieniem Ducha Świętego. Istotne jest to, że
2 przykazania miłości, to kwintesencja wiary.
Dla Ciebie Jezus był wolnomyslicielem, kóry głosił je pod wpływem buddyzmu, dla mnie synem bożym, który głosił je pod natchnieniem Ducha Świętego. Istotne jest to, że czujemy, że mówił dobrze i że warto to sobie wziąć do serca. Z tego powodu między Tobą, jako buddystą, a mną jako katolikiem, nie będzie nigdy powodu do sporu na tle religijnym.
Co do 10 przykazań, kazde z nich można rozwinąć w cykl bardziej szczegółowych intrpretacji, aż dojdziemy do kodeksu cywilnego. Człowiek prawy, choćby ateista, też nie będzie miał problemów z buddystami, żydami, czy katolikami.
2012-04-06 11:19
ja cały czas to stosuję...
2012-04-06 11:20
Zainspirowałeś mnie do pewnego wniosku - im trudniejsze warunki życia, tym prostrze prawo, im wiekszy dobrobyt, tym bardziej skomplikowane przepisy.
Czasy, w których Jezus chodził po ziemi, musiały być
Zainspirowałeś mnie do pewnego wniosku - im trudniejsze warunki życia, tym prostrze prawo, im wiekszy dobrobyt, tym bardziej skomplikowane przepisy.
Czasy, w których Jezus chodził po ziemi, musiały być naprawdę ciężkie.
Bliski Wschód leży na styku kilku różnych dużych klutur - między innymi Południa (Islamu), Wschodu (Buddyzmu), Zachodu (Chrześcijaństwa i dawnej kultury romańskiej). W zasadzie nie pamiętam, żeby kiedykolwiek panował tam pokój.
2012-04-06 11:08
praktyki życia społecznego. zabijesz - zabiją ciebie, pukniesz nieswoją żonę - dostaniesz w łeb, ukradniesz - dostaniesz w łeb - ogólnie sprowadza się to do pewnego wykluczenia z normalnego współżycia społecznego - a to
praktyki życia społecznego. zabijesz - zabiją ciebie, pukniesz nieswoją żonę - dostaniesz w łeb, ukradniesz - dostaniesz w łeb - ogólnie sprowadza się to do pewnego wykluczenia z normalnego współżycia społecznego - a to jest dla człowieka ewolucyjnie fundamentalna rzecz. dopiero z czasem kapłani tej czy innej maści zbili na tym kapitał społeczny (i materialny).
2012-04-06 11:29
Myślę, że widziałeś ten film, a jak nie, to zobacz. Jest tam bimbrownik który toczy spór teologiczny z profesorem ateizmu naukowego (nie słyszałem o występowaniu podobnej nauki poza ZSRR). Ten bimbrownik ujał to bardzo zgrabnie w słowach: "te przykazania były dane od Boga od zawsze, ale w końcu zostały spisane".
2012-04-06 08:53
Będą ciąc w imię wiary????
2012-04-06 09:57
Masz na myśli ludzi wierzących którzy zginęli, czy ludzi którzy zginęli nie chcąc poddać się zasadom jakiejś religii?
Wyrażaj się precyzyjnie, bo za cholerę nie wiadomo, o co Ci chodzi. Kolejne
Masz na myśli ludzi wierzących którzy zginęli, czy ludzi którzy zginęli nie chcąc poddać się zasadom jakiejś religii?
Wyrażaj się precyzyjnie, bo za cholerę nie wiadomo, o co Ci chodzi. Kolejne pseudointelektualne, nic nie wnoszące hasło.
Wielkanoc to okres, w którym chrzescijanie wspominają mękę Jezusa Chrystusa, który dał uciemiężonym ludziom nadzieję i sprawił, że nie utracili człowieczeństwa w trudnych czasach. Człowiek, który ma wiarę, nadzieję i miłość wygrzebie się z najgorszego bagna.
2012-04-06 11:23
o Polskiej inteligencji katolickiej wymordowanej przez żydowskich NKWDzistów
2012-04-06 14:57
każdego ateizmu
2012-04-05 18:18
Dobre! ;D
2012-04-05 21:23
choć przynajmniej ładnie się pomylili
2012-04-05 18:24
2012-04-05 18:30
nie ma jak to mordować w imię nieistniejących bogów...
2012-04-05 23:34
..Żydzi?
2012-04-06 10:45
Jezus też był żydem ignorancie :)
2012-04-05 23:36
W kwestii formalnej:
Barbarzyńcy, to tłumacząc dosłownie - nie Rzymianie
2012-04-06 10:12
Arabski, Tusk, komorowski...taka kolejnosc widze
2012-04-05 18:50
2012-04-05 19:31
2012-04-06 08:52
2012-04-05 18:50
Niezły psychiatryk... Ludzie się gromadzą , wieszają się na krzyżach i robią sobie inscenizacje jakiegoś ukrzyżowania ... spoko :P ... Ale halloween to głupota? :P
2012-04-06 08:48
rozkosz w używaniu miecza w imię religii, torturowania przez inkwizycję i palenia na stosie to była ich codzienność. To oni by powtórnie zamordowali Jezusa, gdyby znów tu przyszedł, wziął bicz i trzaskał po grzbietach
rozkosz w używaniu miecza w imię religii, torturowania przez inkwizycję i palenia na stosie to była ich codzienność. To oni by powtórnie zamordowali Jezusa, gdyby znów tu przyszedł, wziął bicz i trzaskał po grzbietach tych, co ze świątyni bożej zrobili jeden wielki kram handlowy ("byznes - wykupywanie gruntów za złotówkę, itd itp); który by biskupowi o nosie czerwnonoarmisty z powodu nadużywania alkoholu, niejakim Na Głodzie kazał wziąć manatki i uciekać, gdzie pieprz rośnie.
Katolicy istotnie po raz kolejny krzyżują Jezusa. Religia czerpiąca rozkosz z przemocy
2012-04-06 08:53
To wiadomo od dawna
2012-04-06 09:17
2012-04-06 09:59
bo wzorowanie się na komunizmie pierwszych chrześcijan jakoś mu nie wyszło. Tylko niektórym zakonom katolickim jeszcze to się w jakiejś formie szczątkowej udaje
2012-04-05 18:52
Pamiętajmy też o naszych kochanych Krzyżakach, którzy siłą wpoili nam tą piękną religię , którą teraz utożsamiamy z Polską ... pamiętajmy o wszystkich wyklętych, wymordowanych w imię religii, spalonych na stosie i przeżegnajmy się również w imię tych, którzy jeszcze nie umieją podejmować własnych decyzji, bo mają pare miesięcy ...
2012-04-05 21:42
i mają rację oczywiście.
2012-04-05 21:53
2012-04-05 21:58
Popieram, ale do ty fanatyków nic nie dociera, zawsze powiedzą, że wymyślamy, że walczymy z kk, że jesteśmy diabłami, itp
a moze tak troche opisu z tamtych czasów, z kronik spisanych przez tych baranów w
Popieram, ale do ty fanatyków nic nie dociera, zawsze powiedzą, że wymyślamy, że walczymy z kk, że jesteśmy diabłami, itp
a moze tak troche opisu z tamtych czasów, z kronik spisanych przez tych baranów w sukienkach:
'' Ego sum via et veritas, et vita " - Ja jestem drogą, prawdą i życiem.
Jezus Chrystus
Świadectwa hańby
Miała 15 lat, gdy ją nam na badanie dano.
Ksiądz prałat rozebrać kazał i taką nagą powiedziono. Płakała.
Oględzin onże prawem przepisanych w środku dokonał i że dziewicą była,
kata precz odesłał na pacierz jak kodeks stanowił.
Wtedy kołek dębowy wziął do ręki, łono rozpostarł i...
... Przywiedziono wtedy Klementynę nagą, a motłoch pluł na nią. Położono oną czarownicę, dziewkę złego, na ławie i do niej przywiązano. Pomocnik katowy nogi jej rozpostarł, pomiędzy nie deskę wkładając.
Następnie wiecheć słomy w łono włożył polany wcześniej wódką i wszystko zapalił. Potem smród straszliwy z jej występku rozszedł się daleko jak jej wycie".
"Mężowi jej kat obciął genitalia jednym cięciem i włożył w usta onej czarownicy, która chyba jeszcze żyła, bo sędzia nakazał spalić tylko jej nogi do kolan ...
BRAWO KATOLICY
2012-04-05 23:39
takie teksty można znaleźć w hiistorii każdego kraju i kazdej religii. To żeś się popisal.. Brawo turku..
2012-04-05 23:43
.. itak tego nie zrozumiesz
2012-04-06 07:37
w imię mamony! - i to w kazdym wyznaniu i kazdym kraju i dzieje sie to nadal. Mylisz wyznania. Opanowanie do tego tracisz.
2012-04-06 09:30
a jutro i tak wszyscy grzecznie pójdą z koszyczkiem i będą w niedzielę i poniedziałek świętować. Tacy z was anty katolicy :-).
A jak nie mam racji, nie będziecie świętować, to do roboty, to nie wasze święta.
2012-04-06 10:06
a na ich stołach znajdą się pisanki, bo to święto nadchodzącej wiosny i symbol rodzącego się życia. Ale chodzenie z koszyczkami do kościoła, to już zostawiają katolikom. Nawet nie chrześcijanom, bo nazywają się "katolicy" i niewiele to określenie ma wspólnego z Chrystusem
2012-04-06 10:45
2012-04-06 10:14
Nie wolno im popuszczać i pilnować, aby nie opanowali całego państwa. Już dzisiaj ponownie zainstalowali się wszędzie, w każdej instytucji państwowej i samorządowej.
2012-04-05 18:56
nie lubiłem cyrku
tego cyrku
2012-04-05 19:24
jedni wierzą że krasnale mieszkają w lesie w domkach muchomorkach a inni że po śmierci trafią do nieba gdzie będzie sprawiedliwe, miło i przyjemnie.
2012-04-05 19:36
postawionym wbrew elementarnemu poczuciu dobrego smaku.amen.
2012-04-05 19:46
Budyń jest za gruby od nadmiaru dobrobytu. Krzyż by się pod nim złamał.
2012-04-05 21:56
2012-04-05 19:56
2012-04-05 20:03
Twój komentarz wskazuje na to, że jesteś bardzo wyszukanym, mądrym i ważnym człowiekiem.
2012-04-06 09:27
zawsze pisze niekarmic trola!! Ale co sie dziwic to wasele parti Palikota!!
2012-04-06 10:44
Polityka to parszywe bagno, z tego co mi wiadomo religia to miał być rozwój duchowy, a ja widzę że to bardziej przypomina narzędzie walki, nienawiści i politycznej propagandy ...
2012-04-06 11:21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.