2022-12-22 17:19
Barwna i obszerna wystawa.
Pierwszy raz widzę aby w podpisach obrazów nie był wymieniony ani jeden prywatny właściciel pracy , w odróżnieniu od prac w posiadaniu muzeów. Obawiam się że ta objazdowa wystawa jest
Barwna i obszerna wystawa.
Pierwszy raz widzę aby w podpisach obrazów nie był wymieniony ani jeden prywatny właściciel pracy , w odróżnieniu od prac w posiadaniu muzeów. Obawiam się że ta objazdowa wystawa jest raczej chęcią pokazania prac z kolekcji domów aukcyjnych , którym owa wystawa daje szanse sprzedaży obrazów Fangora z dużym zyskiem. Dlaczego zatem ta wystawa jest finansowana z budżetu państwa przy tak słabym ogólnym dofinansowaniu i kondycji finansowej MNG zapiewa to na korupcje. A przecież te prace były pokazywane i w Krakowie i Warszawie. Wracając do samych prac to warto wysłuchać, przed pójściem na wystawe 1.5 godzinnego monologu artysty o swoim życiu (jest powszechnie dostępny na internecie) i wówczas łącząc fakty, możemy śmiało wyciągnąć wnioski że Fangor był artystą który podróżował po świecie zachodnim we wczesnym PRL, był obyty w historii sztuki i znał obce języki, reprezentował nurt malarstwa nowoczesnego oraz miał dobrą ręke aby malować pod zamówienia publiczne w PRL. Miłym epizod wystawy w Nowym Jorku która dziś jest uznawana za podstawowy argument przy wycenie jego prac, owszem warto promować bo polska sztuka jest stosunkowo tania. Reasumując, warto jednak, co ważne oglądać jego prace z dalekiej perspektywy , którą umożliwia amfilada Pałacu Opatów. Szkoda mi tylko Muzeum że ponosi takie koszty przy organizacji wystaw (demontaż ekspozycji stałej) bo nie posiada profesjonalnego budynku do wystaw czasowych.
2023-02-03 16:00
I antypolscy ,w PRL byli prawdziwi patrioci też i nie kopiści jak teraz
2023-02-03 14:44
Dla kogo są
2023-03-12 22:05
Na pewno nie dla pisowskiej gawiedzi, która dostaje ekstazy na widok Bayer Full
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.