2019-08-30 10:18
już jadę.
2019-09-07 07:33
Stawiam na świadomy i przemyślany wybór. Ja (już) pójdę jak będą prezentować polską kulturę. Albo egzotyczną, a nie monotematyczną żydowską. Co roku te same nudy. Jakby Zydzi byli pępkiem świata. Oczywiście oni sami za pępek świata się uważają, ale ja nie muszę w tym uczestniczyć. To świadoma i dobrze przemyślana decyzja.
2019-09-07 08:49
2019-09-07 10:03
tacy jak Ty? Co wnosi prymitywny wpis w stylu "studentko, daj juz spokój". To szowinistyczny, chamski wpis i nic wiecej. Lepiej bedzie jak pojdziesz napic sie alkoholu.
2019-09-07 11:10
Bo jak Prawniczka napisała prawdę. To jakiś hejter milosnik kultury żydowskiej uznał, że to nie prawniczka lecz studentka o małym zasobie wiedzy, ktora nie powinna brac udziału w dyskusji. Stop dla hejtu!
2019-09-07 14:15
Argumentacja "prawniczki" jest bardzo nietrafna i nielogiczna, dlatego przyjąłem, że jest raczej początkującym prawnikiem. Bo dlaczego zorganizowanie raz w roku festiwalu miałoby świadczyć, że Żydzi uważają się za pępek
Argumentacja "prawniczki" jest bardzo nietrafna i nielogiczna, dlatego przyjąłem, że jest raczej początkującym prawnikiem. Bo dlaczego zorganizowanie raz w roku festiwalu miałoby świadczyć, że Żydzi uważają się za pępek świata? Poza tym jacy Żydzi? Z Hajfy, Gdańska czy Nowego Jorku? Dlaczego kultura żydowska jest "monotematyczna" ? Nie ma w tym ani krzty szowinizmu czy hejtu. Gdańsk ma bogatą ofertę kulturalną - polską i egzotyczną, wiec niezrozumiałe jest to narzekanie. Rację ma natomiast "prawniczka" wskazując, że nie musi w tym uczestniczyć. Festiwal jest oczywiście dobrowolny .
2019-09-07 14:38
jacy zydzi he he. nooooo ci z kosmosu. przecież w polsce nie ma zydow. festivale same sie organizuja. :))))))
2019-09-07 18:04
Organizują festiwale, bo uważają się za pępek świata?
Niezłe macie loty.
2019-09-07 14:40
narzekanie i roszczeniowosc to cecha zydow.
2019-09-07 17:29
2019-09-07 18:28
Nie próbuj zatuszować rzrczywistosci.
2019-09-07 20:26
2019-09-07 17:42
Narzekanie i roszczeniowość to zapewne cecha części Żydów, Polaków, Niemców, Rosjan, Hiszpanów... Pozostała część jest ok.
2019-09-02 17:01
Zielona Brama to nie synagoga.
2019-09-02 18:20
ciągle ich tylko przepraszac
2019-09-05 14:27
kto ci każe kogoś przepraszać? przeczytałeś program imprezy?
2019-09-07 07:27
Zgadzam sie z Twoja opinią. Pozdrawiam
2019-09-08 07:51
Jak ktoś ziewanie to może to być uznane za antysemityzm tak jak to było z synagogą we Wrzeszczu. Jakiś dzieciak rzucił kamykiem i już antysemicki skandal na cały kraj.
2019-09-03 16:49
:) byłam już na klku tych festiwalach, zawsze ciekawie.
2019-09-07 10:09
Czuje się wpisy, od organizatorow i członków gminy żydowskiej.
2019-09-07 18:08
Wszystkie bilety sprzedane. Nie zdążyłem :(
2019-09-07 07:21
Pchaja sie bezczelnie gdzie sie tylko da. Przy czym przypominam, ze w Polsce mamy ogrom mniejszosci. Zarowno religijnych, etnicznych, seksualnych, kulturowych. Ale jakos dziwnym trafem nie sa dotowani przez panstwo, nie
Pchaja sie bezczelnie gdzie sie tylko da. Przy czym przypominam, ze w Polsce mamy ogrom mniejszosci. Zarowno religijnych, etnicznych, seksualnych, kulturowych. Ale jakos dziwnym trafem nie sa dotowani przez panstwo, nie obchodzimy ich świąt w sejmie, nie poznajemy ich zwyczajow czy tradycji. Nie pchaja sie wsedzie i nachalnie nie rozpychaja lokciami jak Zydzi. W bibliotekach publicznych znajdziemy wiecej o kulturze zydowskiej niz o kulturze polskiej regionalnej. Jakas paranoja! Dla przypomnienia dodam, ze wedlug oficjalnych danych Zydow w Polsce jest garstka. Wedlug liczebnosci jako mniejszosc religijna jest wiecej Hare Krishnowcow niz wyznawcow judaizmu!!!
To mieszkamy w Polsce czy w Izraelu bis?
2019-09-07 14:22
A znasz historię Polski sprzed wojny?
2019-09-07 16:56
Proszę nie traktować Polakow jak głupców.
2019-09-07 17:53
Skoro znasz, to zapewne wiesz ilu przed wojną było Żydów w Polsce i co się z nimi stało. Kultura żydowska od wieków krzyżowała się z polską (w przeciwieństwie do kultury np. Krisznowców). To byli obywatele naszego kraju.
Skoro znasz, to zapewne wiesz ilu przed wojną było Żydów w Polsce i co się z nimi stało. Kultura żydowska od wieków krzyżowała się z polską (w przeciwieństwie do kultury np. Krisznowców). To byli obywatele naszego kraju. Do tego była to grupa bardzo zróżnicowana (zarówno w zakresie pozycji społecznej, zamożności, poziomu asymilacji, podejścia do syjonizmu czy religijności). Poza tym dlaczego coroczny weekendowy festiwal, zorganizowany w synagodze dla ograniczonej liczby osób (bilety) nazywasz nachalnym rozpychaniem się łokciami?
2019-09-08 07:37
I to był największy błąd naszych pradziadków. Pozwolili by na łeb im weszli żydzi
Jak można było do Polski wpuścić tyłu emigrantów. Ostatecznie dziesiąte pokolenie żydów żyło na własne życzenie w getcie a w innym
I to był największy błąd naszych pradziadków. Pozwolili by na łeb im weszli żydzi
Jak można było do Polski wpuścić tyłu emigrantów. Ostatecznie dziesiąte pokolenie żydów żyło na własne życzenie w getcie a w innym języku potrafili powiedzieć tylko słowo geszeft. Arabowie lepiej się asymilują bo już w pierwszym pokoleniu w Anglii Irlandii czy innych krajach mówią w pełni w języku ich nowych ojczyzn. To jest największy wstyd Polaków.
2019-09-07 14:25
Masz chyba jakieś paranoje.
2019-09-07 16:01
ze wszyscy ich nienawidza i wszyscy dookoła to naziści i ze Polacy kolaborowali z Noemcami w czasie 2 wojny.
2019-09-07 17:31
Niektórzy pewnie tak uważają, a inni nie. Proszę nie generalizować.
2019-09-07 11:04
lecz kultura kłamstw. Z komunistki Rosenstein byda robić wspaniałą "artystkę". Komunizm i gnębienie Polaków to roboys Żydów
O tym na pewno będzie martwa cisza.
2019-09-07 14:20
2019-09-07 14:26
2019-09-07 11:19
W przestrzeni publicznej nie ma już miejsc dla ciekawych wykładów o kulturze Słowian, ale dla kultury żydowskiej znajdzie się w każdym budynku publicznym za pieniądze polskich (nieżydowskich) podatników).
2019-09-07 11:41
Zgadzam sie z tą opinią.
2019-09-07 12:03
Dlaczego promują wciąż, co roku najmniejszą mniejszość w Polsce? To chyba kwestia łapówek. Cóż, każdego urzędnika państwowego można skorumpować.......
2019-09-07 14:32
2019-09-07 14:46
Dowody są takie, ze urzędnicy na siłę forsują kulturę najmniejszej mniejszości.
Żadna inna mniejszość czy polska większość nie ostaje tyle za darmo z pieniędzy publicznych. Chcecie robic festiwale to robcie je sobie w przestrzeni prywatnej i za prywatne pieniądze!
2019-09-07 17:57
Ile "za darmo z pieniędzy publicznych" dostali żydzi, a ile inne związki wyznaniowe? Przecież festiwal odbywa się w "przestrzeni prywatnej" (synagodze) i m.in. za prywatne (sponsorów) pieniądze.
2019-09-07 18:45
Miliony na cmentarze, darmowa kamienica na teatry, itd. Konkrety knurze pisz czy tele samo dostaja inne mniejszosci? Tylko sie nie zblaznij!
2019-09-07 20:28
2019-09-07 20:29
Jeżeli uważasz, że dostają więcej to konkrety. Tylko się nie zbłaźnij!
2019-09-07 18:54
Czy Dom Kultury Plama to przestrzeń prywatna? Czy Biblioteka Miejska w Gdansku w Manhatanie tez przestrzeń prywatna? Moze co niektorzy pracownicy czy dyrektorzy tych instytucji robia z nich prywatny folwark. Misiewicze kultury. Zwolnic i zatrudnic profesjonalistow bez zalatwiania prywaty w miejscach publicznych.
2019-09-07 23:03
popieram.
2019-09-08 07:42
Czytam tutaj komentarze i to prawda.
Plama i biblioteki to nie prywatny teren.
Dlaczego polski podatnik ma się zrzucać na taką lipę. Sprawa śmierci łajnem.
2019-09-08 07:18
2019-09-07 14:29
2019-09-07 11:33
czy podczas festiealu będzie mowa jak to ludy semickie czyli żydzi z arabami, handlowali słowianami i dla pieniędzy robili z nas niewolników?
2019-09-07 14:29
2019-09-07 15:10
W rownym stopniu nie powinno byc mowy o Adolfie Hitletze na zlocie neonazistow.
2019-09-07 15:26
jak sie przemilczy to wszystko jest cacy
2019-09-07 17:12
2019-09-07 17:28
No nie. To nie jest zlot średniowiecznych kupców tylko festiwal. Podobnie jak na festiwalu kultury polskiej nie ma potrzeby mówienia o czarnych kartach naszej historii.
2019-09-07 17:19
Żydzi z Gdańska powinni na festiwalu kultury mówić (i zapewne przeprosić), że 1000 lat temu jacyś żydowscy i arabscy kupcy handlowali jakimiś Słowianami. Niezłe masz filmy.
2019-09-07 11:40
O Celtach wiemy wszystko. O Wikingach wiemy wszystko. A Słowian we własnym kraju lepiej przemilczeć. Lepiej promować kulturę żydowską. Wojtek Smarzowski pytany jaki nakręcić następny film odpowiedział: że Słowianie też kiedyś byli.
Myślę, że to idealny komentarz do tego co się dzieje w Polsce z kulturą żydowską. Dziękuję i pozdrawiam.
2019-09-07 14:21
Ktoś nam zabrania? Jakiś spisek?
2019-09-07 15:33
na prowincji , w jakiś Skarszewach. znasz inne? a gdzie mocna reklama? Ktoś wie?
i dlaczego na prowincji a nie w centrum?
2019-09-07 17:13
2019-09-07 14:32
Dlaczego wciąż, z buciarami wchodzi w przestrzeń publiczną kultura semicka?
Za PiSu przybrało to jakieś karykaturalne rozmiary.
W publicznych bibliotekach i ośrodkach kulturalnych na próżno szukać cykli
Dlaczego wciąż, z buciarami wchodzi w przestrzeń publiczną kultura semicka?
Za PiSu przybrało to jakieś karykaturalne rozmiary.
W publicznych bibliotekach i ośrodkach kulturalnych na próżno szukać cykli spotkań, corocznych prezentacji czy festiwali dot. kultury współczesnych czy dawnych Slowian. Nigdzie nie ma o słowiańskiej, bogatej mitologii, symbolach, obrzędach, wierzeniach i staropolskich modłach. Nie ma nic na temat słowiańskich zwyczajach, codziennym, życiu. Pustki w miejscach publicznych o słowiańskich wspólnotach ludzkich i bogatej kulturze. Nie ma tego komu robić? Nieprawda! Są kulturoznawcy, są archeolodzy, itd. Tylko "dziwnym" trafem instytucje użytku publicznego zamiast uczyć nas o naszej spuściźnie na siłę forsują corocznie kulturę żydowską. Jakby to była dominującą kultura w Polsce. Wstyd dla urzędników.
2019-09-07 14:36
To prawda kościół katolicki skutecznie zabił kulturę i wierzenia Słowian, ponieważ uznawane były za pogańskie.
2019-09-07 14:41
Stary szkoda czasu i tak ta cała Konfederacja nie przekroczy 1%, więc na nic twój bełkot. Poza tym użyjcie popularnej wyszukiwarki - festiwal kultury słowańskiej gdańsk.
2019-09-07 14:57
Do czego to doszlo, ze jak mowisz o Slowianach to w mysleniu Żydów i filosemitow jestes antysemita, rasistą a jesli nie to przynaniej na pewno zwolennikiem jakiejs partii. Dziekujemy Wam urzednicy to dzieki Waszym
Do czego to doszlo, ze jak mowisz o Slowianach to w mysleniu Żydów i filosemitow jestes antysemita, rasistą a jesli nie to przynaniej na pewno zwolennikiem jakiejs partii. Dziekujemy Wam urzednicy to dzieki Waszym ciaglym konpromisom na kulture zydowska ludzie maja tak wyprane mózgi z logicznego myślenia! Powinno wywalic sie tych skorumpowanych urzednikow na zbity pysk.
2019-09-07 18:00
Co to znaczy "konpromisom na kulture zydowska"?
2019-09-07 15:06
Jeśli zwracasz sie do kogos to wyraz twoj piszemy z duzej litery, aby okazać tej osobie grzeczność i szacunek. Tak jest w Polsce. To kolejny przyklad, ze ludzie nie znają polskiego savoir-vivre, ale Skrzypka na dachu co pała miłością do mamony czy żydowską potańcówkę koniecznie powinni poznać. Żenada!
2019-09-07 17:39
Piszemy wielką/dużą literą jak coś a nie z dużej, Panie polonisto. I piszemy się nie sie, dużej nie duzej itd. Tak jest w Polsce.
2019-09-07 18:41
Ale d**il. Chyba nie ogarnia, ze telefony same pisza. A wielkosc znakow juz zalezy od nas. Gosc z pod budki z piwem nie ogarnął, ze zyje w XXI wieku. Ale numer
2019-09-07 20:31
To jest ten polski savoir vivre, grzeczność i szacunek?
2019-09-07 20:34
Ja też piszę na telefonie i mam polskie znaki. XXI wiek i nie umie korzystać z telefonu. Ale numer, Słowianin nie ogrania edycji tekstu.
2019-09-07 22:57
Czcionka w niektorych wyrazach dziala, a raz nie. XXI wiek i kto tu jest zacofany heh.
2019-09-08 10:48
Telefon zarejestrowany za granicą i raz ma polskie litery a raz nie. Niesamowity bystrzak jesteś.
2019-09-07 15:43
a gdy zydzi zastopuja morderstwa ludzi walczących o swoja wolnosc to mozna rozmawiac. poki co wspieramy bojkot mordercow. trzeba byc fair dla świata.
2019-09-07 16:02
jest najważniejsza
2019-09-08 07:19
Pięknie napisane.
2019-09-08 13:46
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.