Opinie (144) 3 zablokowane

  • Zaladowany??? (2)

    Trzeba wyjasnic ze 8204 TEU to maksymalna ilosc kontenerow jaka moze przewiezc ten statek ale pustych i 20 stopowych, wiec skoro mial na pokladzie okolo 7500teu to ilosc pelnych byla niewielka. Podawajcie bardziej rzetelne info

    • 9 3

    • Statek przeładuje 7500 TEU w imporcie i eksporcie liczone łącznie (1)

      • 2 1

      • 7500 teu

        A ja chcialbym wiedziec ile w tej calej ilosci kontenerow jest z ladunkiem a ile pustych?

        • 0 0

  • tak dla rozbudowy DCT!!! (4)

    • 51 23

    • ale nie na Stogach! (1)

      • 11 9

      • Ok, będzie na Siankach

        • 0 2

    • (1)

      ale pod warunkiem budowy nowej drogi prowadzącej od końca obwodnicy do portu

      • 11 2

      • Przecież jest taka droga trolu

        • 3 3

  • 8400Teu to dziś zwykły feeder co dziury odwiedza (3)

    Niestety taka prawda.Kapeć mały i tyle
    Gdynia za naszego managera to wstyd

    • 0 7

    • (2)

      Poza linia Asia-Europe większość jednostek jest w granicach 5-10t teu.
      Nie pitol marynarzu bzdurexow

      • 2 0

      • To widać że masz pojęcie tylko o żegludze kajakowo jeziorowej (1)

        • 1 0

        • Do Gg

          • 1 0

  • MSC wprowadzi dwa statki oceaniczne na BCT (6)

    Będzie połączenie z Australią, Singapurem, Bliskim Wschodem, Afryką i Morzem Śródziemnym.

    • 4 3

    • I dzięki obsłudze tych dwóch statków (o ile to nie pitu, pitu), BCT stanie się liderem przeładunków na świecie i okolicach (3)

      • 0 10

      • to jest oficjalna zapowiedz MSC a nie pitu pitu (2)

        a reszty zdania nie rozumiem

        • 7 1

        • Ach, te zapowiedzi. (1)

          Prezes BCT też zapowiada różne zamierzenia, wizje i co ? I na zapowiedziach się kończy.
          Drugi od zapowiedzi to prezes portu - oficjalnie - w mediach - zapowiedział połączenie BCT z GCT, zapowiedział w mediach

          Prezes BCT też zapowiada różne zamierzenia, wizje i co ? I na zapowiedziach się kończy.
          Drugi od zapowiedzi to prezes portu - oficjalnie - w mediach - zapowiedział połączenie BCT z GCT, zapowiedział w mediach budowę obrotnicy oraz portu zewnętrznego i tak w kółeczko (po kij obrotnica, skoro skupiamy się na porcie zewnętrznym?).
          To właśnie pitu, pitu a jak czegoś nadal nie rozumiesz, to pora poważnie się nad sobą zastanowić.

          • 1 1

          • Co jest z tobą nie tak ?

            To nie są już nawet zapowiedzi, tylko właśnie to się stało. Od początku maja.
            Sprawdź sobie internet i przestań produkować takie komentarze, bo to już jest trolling.

            • 2 0

    • (1)

      to beda te same federy

      • 0 6

      • jakie feedery ?
        bezpośrednie połączenia oceaniczne.
        feederów już nie będzie, bo te dwa statki oceaniczne tygodniowo zabiorą cały ładunek, także feederowy przeznaczony do innych portów, niebezpośrednich.

        • 6 0

  • Super

    Dla przewoźników to bardzo dobra wiadomość niech odciążą DCT (wieczny problem z "oknami" wjazdowymi) puste puszki MSC i tak trzeba składać w Gdyni więc lepiej jeśli MSC będziemy pobierać w BCT

    • 6 0

  • sugestywna opinia (14)

    Lekko ordynarnie, ale tu nie chodzi o ładne słowa, ale o miasto-port, którego aktualny rozwój nie nazwę minimalnym nawet.
    Nie zes*ajcie się - tyle ode mnie.
    Pogłębianie kanału między Helskim i Bułgarskim -

    Lekko ordynarnie, ale tu nie chodzi o ładne słowa, ale o miasto-port, którego aktualny rozwój nie nazwę minimalnym nawet.
    Nie zes*ajcie się - tyle ode mnie.
    Pogłębianie kanału między Helskim i Bułgarskim - wg mnie ok 10 lat za późno; "201" wg planu ma zostać zmodernizowana do końca 2022 roku - wg planu, a rzeczywistość dołoży do tego do 1-1,5 roku opóźnienia - skończą to i pewnie się okażę, że to za mało i rzeczywistość będzie bardziej wymagająca; stan stacji towarowej Gdynia Port - od dziesięcioleci tam się nic nie działo konkretnego chyba, więc nazwę to - dramat z główną gwiazdą w tle - stacja GP "KRZAKI"; dojazd do GCT - dalej ustawiacze luzują wagony na dojeździe do terminalu? ; kiedy zapowiadana elektryfikacja do BCT?; następnie - estakada Kwiatkowskiego - do zamknięcia dla aut "ciężkich", by chociaż mniej wydawać na utrzymanie i remonty / po 2 pasy na Hutniczej + tunel na Chyloni i tam wjazd na obwodnicę; +tunel ze śródmieścia na Oksywie dla udrożnienia ruchu na zachodzie Gdyni; + kolejowa przepustowość Orłowa i Sopotu, której nigdy nikt nie zwiększy; powtarzam nigdy nikt nie zwiększy ; + betonowy stolec Budynia w środku jakby nie było konkurencyjnego miasta-portu Gdańsk nad szlakiem kolejowym prowadzącym do gdyńskiego portu, dla mnie to oznacza nic innego jak blokada na transport "RID-ów" tą trasą w przyszłości i nie przekona mnie nikt do zmiany zdania.
    Kiedyś napisałem, że koncepcja optymalizacji powyższych kwestii to system naczyń połączonych, a nie akcje "każdy sobie rzepkę skrobie".
    Jakoś to działa, ale potencjalny wolumen, który Port Gdynia mógł przejąć jest w ciemno wg mnie taki, że dla przykładu tylko można byłoby Gdynie "zatkać"...
    Dzień dobry, tu intermodal

    • 37 8

    • (2)

      No alel przecież to wszystko jest robione. Te kilka lat opóźnienia ma byc powodem do nie robienia nic?

      • 0 3

      • Sugestywna opinia

        Pan chyba o innym porcie napisał. Estakada w obecnym kształcie nie powinna funkcjonować, tylko wjazd/wyjazd z portu winny być za Hutniczą na Chylonii; stacja towarowa to w dużej części parking czy miejsce odstawki dla

        Pan chyba o innym porcie napisał. Estakada w obecnym kształcie nie powinna funkcjonować, tylko wjazd/wyjazd z portu winny być za Hutniczą na Chylonii; stacja towarowa to w dużej części parking czy miejsce odstawki dla wagonów CARGO stąd np. zwrot GP "krzaki";do tego tunel na Oksywie, by na zachodzie zmniejszyć ruch przy porcie.
        Ale dla Pana projekty, analizy i przetargi do roztrzygnięcia to faktyczne ruchy w ramach modernizacji portu ku znacznemu rozwojowi....nic tylko gratulować sposobu myślenia.
        Prawda jest taka, że za lat X Gdynia przestanie być miastem- portem tylko miasto z portem jako dodatek.
        Zakończą modernizację 201, może GP zacznie być robione także do tego czasu. MTM będzie sobie bił kasę na estakadzie i następny zestaw wjedzie w autobus czy trajtka, bo to kwestia czasu aż następnemu hamulce się zepsują.
        To nie jest tylko moja opinia, że obecny rozwój to stagnacja.

        • 4 0

      • Sugestywna opinia

        • 1 0

    • (1)

      O widzę kolega z branży i w temacie.... a pamiętasz jak 10 lat temu się śmiali, że trawa rośnie na placu DCT? Ale to się wszystko nam pozmieniało...

      • 4 0

      • i pomysleć, że Australiczycy najpierw byli w Gdyni

        Ale nie zostali życzliwie przyjęci. Miasto miało inne plany, które forsuje do dzisiaj. I proszę nie pytać co miasto ma do tego. Wiemy co ma...
        Do apartamentów na nabrzeżach miały mieszkańców wozić stępowe gondole...

        • 5 0

    • Nadzieja w tym, że modernizacja linii 201 faktycznie dojdzie do skutku. (4)

      To otworzy równoległą nitkę kolejową do Gdyni.
      Paradoksalnie "betonowy stolec Budynia" w tym pomógł, no i elektryfikacja PKM kusi sąsiadów. To nie przeszkadzają za bardzo.
      Cała reszta to oczywistości, które

      To otworzy równoległą nitkę kolejową do Gdyni.
      Paradoksalnie "betonowy stolec Budynia" w tym pomógł, no i elektryfikacja PKM kusi sąsiadów. To nie przeszkadzają za bardzo.
      Cała reszta to oczywistości, które każdy logicznie myślący człowiek widzi w kontekście rozwoju przedsięwzięcia jakim jest port Gdynia. Nie musi być fachowcem. To nie jest "rocket science".

      Wychodzi na to, że nikt tego portu, po prostu, nie chce rozwijać. Podobnie jak gdańskiego, bo DCT nie jest Portem Gdańskim.

      I cała układanka zaczyna logicznie się układać.

      • 6 2

      • Co to jest "betonowy stolec Budynia"? (3)

        Pytam poważnie, po prostu nie znam nazwy i mi nijak nie pasuje...

        • 1 4

        • centrum handlowe (1)

          zbudowane nad torami głównej linii kolejowej do Gdańsk Główny i nad kanałem Raduni.
          Powstał w ten sposób tunel pod gmachem "użyteczności" publicznej (duża ilość ludzi), co rodzi zagrożenie związane z ładunkami

          zbudowane nad torami głównej linii kolejowej do Gdańsk Główny i nad kanałem Raduni.
          Powstał w ten sposób tunel pod gmachem "użyteczności" publicznej (duża ilość ludzi), co rodzi zagrożenie związane z ładunkami niebezpiecznymi i ew. zamachami.
          Oraz ogranicza przepustowość i możliwość ew. rozbudowy w kierunku Gdynia.
          Ponieważ architektura tego przedsięwzięcia jest "specyficzna" (szczególnie od strony Armii Krajowej) oraz budowa tego tworu jest gorąco popierana przez władze miasta, nazywany jest właśnie jak nazywany...

          • 12 1

          • Ok. Zrozumialem.

            Układa się w logiczną całość niestety.

            • 6 1

        • Poszukaj na google maps

          • 0 0

    • chetnie przeczytam cały artykuł!!!!!!! (1)

      choc jedna osoba mądrzejsza od autora tego artukułu
      brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 4 0

      • zacznij od: "Gminy okradły porty"

        na gospodarkamorska.pl

        • 5 0

    • ojeju, weź coś na głowę proszę! (1)

      • 1 18

      • Prezesie, proponuję to samo (chyba że apteczki w BCT nieuzupełnione).

        • 7 1

  • Ja to sie zawsze zastanawiam jak to plywa (16)

    Niby tyle kilogramow a trzyma sie na tej wodzie i sie nie topi, a czlowiek nie moze stanac na wodzie. To jest magia i podziwiam tych wszystkich ludzi co to wymyslaja.

    • 66 13

    • głupcy odpowiedzcie mu jak trzeba (2)

      prawa fizyki. połóż metalową miskę np w wannie i zobacz że pływa. wyporność wody jest ogromna

      • 10 0

      • (1)

        Ta położysz 20 kg miskę w wannie i będzie płuwać..... chyba po dnie, przed chwilà sprawdziłem!

        • 4 2

        • Wody, wlej wody :)

          • 3 0

    • pisowskich debili to nie dziwi , bo oni wiedza ze ziemia jest plaska a biale jest czarne

      • 1 0

    • 95% gamoni komentujących tutaj nie załapało nawet w minimalnym stopniu o co Ci chodzi.
      Ludzie to jednak są głupi. Ale aż tak wielu? Czy ten portal to zlepek czołówki

      • 2 0

    • (1)

      Wystarczyło ukończyć podstawówkę

      • 15 14

      • W podstawówce nie ma nic o fizyce, nic.

        • 3 1

    • Gosc

      Żadna maga tylko nauka prawa fizyki.

      • 1 1

    • To nie jest żadna magia... (1)

      tylko Prawo Archimedesa.

      • 5 1

      • Co ty gadasz - tego czarnoksiężnika od Harrego P. ???

        • 6 2

    • Pan Janek jest Profesorem fizyki i trolluje z was.

      A wy naiwniacy dajecie sie wpuscic w maliny jak ryby w sieci.

      • 10 0

    • No jak to jak. Położysz kawałek drewna na wodzie i posadzisz muchę to popłynie.

      Ale spoko, wiem o co chodzi :> Magia.

      • 10 0

    • Jakby latało to by dopiero było łał (1)

      • 30 2

      • Wytwory szatana

        • 18 1

    • Janek..... skrzypki naprawione. Można odebrać.

      • 12 2

    • A do szkoły chodziłeś?

      • 30 21

  • Wstyd,najwieksze dziury na świecie mają porty większe od Gdyni (1)

    To jest porcik dla maluchów na dzień dzisiejszy,nie znaczący kompletnie nic w obecnym czasie.Managerowie tego miasta,na zieloną trawke,komuną aż pachnie,zero rozwoju,wręcz miasto sie cofa,zero inwestycji przemyslanych ,rozwojowych.

    • 4 2

    • Managerowie tego miasta na zieloną trawkę - zgadza się ale

      na tej łączce powinni im towarzyszyć niektórzy managerowie terminali.

      • 3 0

  • Do DCT w każdym tygodniu w roku wpływają dużo większe statki (26)

    • 44 38

    • (1)

      Do portu w Singapurze wpływając same największe statki, a przeładunek deklasuje DCT definitywnie.

      • 5 1

      • dlaczego szukać tak daleko?

        Hamburg i Petersburg wystarczy. Pewnie dołaczy Kłajpeda, jak jej autostradę wybudujemy.
        Tam nalezy szukać porównań i przeciwników...

        • 2 0

    • tak sie masturbujesz (3)

      jakbyś, co najmniej, był właścicielem DCT.
      Ale nie jesteś...

      • 19 18

      • (2)

        Kontenery mocuje za 10 zł/h na umowie zlecenie to się podnieca.

        • 7 2

        • (1)

          7900 brutto

          • 2 0

          • pln? nieźle...

            ale nie imponująco.

            • 3 0

    • ale to jest artykul o Gdyni i porcie Gdynia

      i rekordach w tym konkretnym porcie.
      Czy grupka lokalnych szowinistow z Gdanska musi zepsuc kazda wymiane zdan na Trojmiasto pl ?

      • 5 1

    • Co minusujecie jak to sama prawda (9)

      W Gdańsku regularnie zawijają jednostki ponad 20 000 TEU, a Gdynia nawet jak skończy już inwestycje będzie mogła przyjmować max 14 000 TEU.

      Ten co się nim teraz chwalą to raptem 8 204 TEU

      • 23 12

      • Powyżej 20 000 TEU? (7)

        Jakie konkretnie?

        • 4 8

        • Jn. (4)

          OOCL Japan
          OOCL United Kingdom
          Madrid Maersk
          Milan Maersk
          MOL Tradition
          +
          większość TEU 19.000+

          • 12 0

          • Jeszcze chyba OOCL germany.
            Jak ja nienawidzę tych OOCLi, na złom to!! Ą projektanta ładowni na stos!!

            • 3 0

          • 19 Teu

            Podziel to na pół !

            • 0 3

          • Dzieki. Faktycznie. (1)

            Utknakem na etapie Maersk Mc Kinley :)

            • 8 1

            • Chyba OOCL Utknakem?

              • 1 0

        • Odpowiednik 20' kontebera

          • 1 0

        • Sprawdź sobie na stronie DCT lub użyj Google

          • 9 1

      • sugestwyna opinia

        Ale koncepcję si-fi mi Pan nasunął na myśl.
        Kiedy feeder Gdańsk - Gdynia? hahahaaha

        • 4 4

    • Gdynia bez szans (3)

      Niedawno w Gdańsku był 400 metrowy MSC Eloane, z ponad 2 razy większą nośnością DWT od tej "pierdoły" która stoi w Gdyni. Ale cóż, w Gdańsku dzień jak co dzień a w Gdyni święto :D
      A skoro jesteśmy przy rekordach,

      Niedawno w Gdańsku był 400 metrowy MSC Eloane, z ponad 2 razy większą nośnością DWT od tej "pierdoły" która stoi w Gdyni. Ale cóż, w Gdańsku dzień jak co dzień a w Gdyni święto :D
      A skoro jesteśmy przy rekordach, to w Gdańsku były już dwa największe na świecie kontenerowce, OOCL Hong Kong i OOCL Germania, przy czym ten pierwszy Gdańsk ma na swojej regularnej trasie LL1 więc sorry Gdynia, ale z czym do ludzi.

      • 17 18

      • (2)

        Jak już tak szpanujesz to napisz nazwę statku poprawnie, OOCL Germany.
        Poza tym kolego, Gdynia - Port wewnętrzny, Gdańsk - Zewnętrzny. Rozumiesz?

        • 10 6

        • w Rotterdamie terminale kontenerowe sa w porcie wew i jednostki klasy tej klasy tam zawijaja.kolego

          • 1 3

        • Gdańsk - rozwój, Gdynia pełna lipa. Rozumiesz?

          • 13 6

    • (1)

      Tak to prawda tylko że 4szt. w całym roku.

      • 1 1

      • 2 na tydzień

        • 1 0

    • No i co z tego? (2)

      Każdy ma swój udział w torcie i robi swoje. Zamiast się cieszyć, że oba porty się rozwijają i przejmują ładunki do tej pory przeładowywane na Zachodzie, wy tworzycie jakieś durne, lokalne antagonizmy. Polacy...

      • 38 2

      • tym bardziej, że to jedynie plemienne waśnie zakompleksiałych słabo-silnych...

        bo nie my na tym zarabiamy.
        Popieram to końcowe westchnienie, Rejtanie...

        • 7 0

      • +100

        Przykre, prawdziwe.

        • 17 0

  • niestety z DCT nie mają szans. (6)

    przeładunki śmieszne jak na taki port.

    • 46 61

    • A co ma DCT do Gdyni?

      Miał, gdy zaczynał działalność i w ciągu 2 lat odebrał portowi w Gdyni praktycznie wszystkich klientów możliwością przyjmowania większych statków i dumpingiem cenowym.
      Czasu dumpingu właściwie już minęły a i Gdynia nie kopała się z koniem.

      • 9 0

    • ty jesteś smieszny łosiu

      • 4 6

    • (3)

      nie zesr**j się. jeszcze 15 lat temu była tam plaża a nie żaden dct.

      • 24 33

      • (1)

        Wystarczyło 15 lat żeby wykosić Gdynię. Szacun.

        • 34 8

        • Wystarczyło 5

          • 38 4

      • 30 lat temu stał jeszcze mur berliński i co z tego????!

        • 35 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.