2020-06-12 14:07
ale czy pandemia się nie kończy?
2020-06-12 14:17
Nie. Tresura lemingów trwa i będzie trwać.
2020-06-12 21:18
w oliwie zabrali pas a pieszych nie widać
2020-06-12 14:25
Po chodniku.
2020-06-12 14:40
Będę wypisywać mandaty bez taryfy ulgowej za głupotę.
2020-06-12 22:57
2020-06-13 11:13
jak wszyscy wsiądą do samochodów, to miasto znowu stanie w korkach. Bez sensu. Lepiej promować kilkunastokrotnie mniej terenochłonne sposoby poruszania się po mieście.
2020-06-12 14:15
Niech zaczna budowac drogi rowerowe, a nie stawiac na chdonikach znaki ciag pieszo rowerowy
2020-06-12 14:16
Ciag pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego? Czyli kolejny chodnik ujety w statystykach jako droga dla rowerow
2020-06-13 09:28
chodzi o statystyki mówiące o liczbie osób korzystających z rowerów. Teza, że piesi i rowerzyści nie mogą pokojowo współistnieć na wybranych odcinkach korytarza ruchu rowerów jest nieprawdziwa. Ruch pieszych często ma
chodzi o statystyki mówiące o liczbie osób korzystających z rowerów. Teza, że piesi i rowerzyści nie mogą pokojowo współistnieć na wybranych odcinkach korytarza ruchu rowerów jest nieprawdziwa. Ruch pieszych często ma charakter kropelkowy, rowerzystów również. Wystarczy szacunek dla innych użytkowników drogi a nie drewniane ustalanie kto ma "pierwszeństwo". Pokojowe współżycie jest możliwe również w nieseparowanej przestrzeni, na przykład w strefach pieszo-rowerowych wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów.
2020-06-13 10:38
przy dawnej krewetce w samym centrum pół milionowego miasta ruch pieszych jest kropelkowy ? :D
albo na Stągiewnej (tylko przez nią da się śródmieście przejechać rowerem)?
pamiętaj że tu chodzi o
przy dawnej krewetce w samym centrum pół milionowego miasta ruch pieszych jest kropelkowy ? :D
albo na Stągiewnej (tylko przez nią da się śródmieście przejechać rowerem)?
pamiętaj że tu chodzi o trasy komunikacyjne, a nie rekreacyjne.
idąc twoim tokiem myślenia można na jezdniach też tworzyć wspólne ciągi pieszo-jezdne. Samochody zwolnią do 5kmh i powinno być bezpiecznie na takiej grunwaldzkiej :D
2020-06-13 11:18
rzeczywistość nie jest "zero-jedynkowa": napisałem, że ruch pieszych często ma charakter kropelkowy : na pewno taki charakter będzie miał na projektowanym ciągu pieszo-rowerowym ulicy Nowatorów. Nawet jeśli jest gęsty
rzeczywistość nie jest "zero-jedynkowa": napisałem, że ruch pieszych często ma charakter kropelkowy : na pewno taki charakter będzie miał na projektowanym ciągu pieszo-rowerowym ulicy Nowatorów. Nawet jeśli jest gęsty (tak jak np. na ulicy Hucisko) nie wyklucza to możliwości pokojowego współistnienia ruchu rowerzystów i pieszych. Obecnie proponowane zmiany w większości dotyczą tworzenia udogodnień do jazdy rowerem kosztem szerokości jezdni, lub likwidacji prawa kierowców do parkowania na chodnikach, Na szerokich chodnikach ruch rowerów może się odbywać wraz z ruchem pieszych bez większych problemów, o ile nie parkują na nich samochody. Najważniejsze jest zakwestionowanie prawa kierowców do formalnego i nieformalnego zawłaszczania coraz większej części przestrzeni miasta, co ma właśnie miejsce w pewnym stopniu. Oby tak dalej.
2020-06-12 14:56
taka to stolica rowerowa :D
2020-06-12 19:55
taa już tam samochody zasuwają
2020-06-12 19:59
Przecież ona się kończy przy przystankach autobusowych i potem znów zaczyna...i**otyzm
2020-06-13 10:33
tak ale jak ktoś nie wie jak droga dla rowerów wygląda może się przejechać tam i zobaczyć ten "pokazowy" odcinek. :D
2020-06-12 14:26
kilku rowerzystów. Co za.... Sytuacja.
2020-06-12 14:38
Pani Iwono proszę sprawdzić na bramkach z licznikiem ilu rowerzystów przejeżdża dziennie przez główne DDR w Gdańsku, a następnie zrewidować słowo "kilku".
2020-06-12 23:13
2020-06-13 09:29
samochody są najbardziej terenochłonne, dlatego warto wprowadzać rozwiązania zapewniające wyższy niż dotąd komfort i lepsze bezpieczeństwo dla rowerzystów i pieszych.
2020-06-12 15:08
i kilkanascie tysiecy w letnich miesiącach
2020-06-13 09:30
jak się stworzy spójną infrastrukturę będzie jeszcze więcej przez dłuższą część roku. Na dalsze odległości rower+ SKM + rower Mevo od wiosny przyszłego roku.
2020-06-12 15:25
A spychanie rowerzystów na ulice by wdychali spaliny nie jest udogodnieniem tylko szkodzeniem im.
2020-06-17 00:36
2020-06-12 14:27
a wyrzucenie samochodów z chodnika zalicza się jako udogodnienie dla... rowerzystów.
10 metrów mułu, dno i wodorosty z lat 90.
2020-06-13 11:22
dotychczas zajmowanego przez zaparkowane samochody, trzeba je najpierw stamtąd usunąć. Na szerokim, tak udostępnionym dla ludzi chodniku można swobodnie sobie wyobrazić pokojowe współistnienie ruchu pieszych i
dotychczas zajmowanego przez zaparkowane samochody, trzeba je najpierw stamtąd usunąć. Na szerokim, tak udostępnionym dla ludzi chodniku można swobodnie sobie wyobrazić pokojowe współistnienie ruchu pieszych i rowerzystów, chociaż niekiedy warto też inwestować w tworzenie wydzielonych dróg dla rowerów, zachowując niweletę chodnika i ddr na wylotach ulic podporządkowanych (tak jak zrobiono to np. na wylocie ulicy Bema przy Kartuskiej lub Budapesztańskiej na Morenie.
2020-06-13 19:22
Jeszcze po chodniku byś chciał jeździć samochodem?
2020-06-12 14:32
Na miarę sp. Adamowicza
Równowaga w mieście zostaje zakłócona. Zamiast szukać równowagi, Gdańsk próbuje faworyzować wybrana grupę.
I żeby było jasne, faworyzuje sie rowerzystów nie z powodu
Na miarę sp. Adamowicza
Równowaga w mieście zostaje zakłócona. Zamiast szukać równowagi, Gdańsk próbuje faworyzować wybrana grupę.
I żeby było jasne, faworyzuje sie rowerzystów nie z powodu ekologii itd tylko łatwiej jest zabrać pas na drodze niż wybudować nowy!
W Gdańsku lat nie ma prawdziwych inwestycji drogowych. Budowa bulonskiej i most na zaroslaku i koniec. Nawet nie zApowiada się na nic nowego
2020-06-12 14:49
2020-06-12 15:22
i nawet teraz jest i będzie za wiele .
2020-06-12 15:56
Z mowa nienawiści
2020-06-12 17:15
Precz z głupotą
2020-06-12 20:46
Preczy
2020-06-13 09:36
od lat preferowana w Gdańsku była budowa tras pseudoszybkiego ruchu - infrastruktura drogowa była tworzona głównie z myślą o użytkownikach samochodów przez dziesięciolecia. Pseudobezkolizyjny węzeł Kliniczna został
od lat preferowana w Gdańsku była budowa tras pseudoszybkiego ruchu - infrastruktura drogowa była tworzona głównie z myślą o użytkownikach samochodów przez dziesięciolecia. Pseudobezkolizyjny węzeł Kliniczna został oddany do użytku w lecie 1980 roku. Zapowiada się przedłużenie Kartuskiej. Żadna z tych inwestycji nie przyczyniła się do poprawy jakości życia w mieście: po prostu korki uległy przesunięciu gdzie indziej, a coraz większa liczba ludzi wyprowadzała się na peryferia w poszukiwaniu przestrzeni wolnych od spalin i hałasu. Błędne koło niezrównoważonego rozwoju miasta obracało się coraz szybciej, Teraz nieśmiało próbuje się wprowadzić nieznacznie zmodyfikowaną politykę likwidowania luk w ciągłości infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Te nowe trendy to właśnie poszukiwanie nowego punktu równowagi.
2020-06-13 19:24
Porównaj sobie ile masz ulic a ile ścieżek rowerowych, podaj też szczegółowe lokalizacje gdzie zabrano ulicę na korzyść ścieżki rowerowej.
I kto tu jest faworyzowany?
2020-06-12 14:34
2020-06-13 09:39
dla tych, którzy docierają do pracy rowerami. Dzięki temu ci, którzy to robią samochodami mają mniej okazji do wykłócania się o miejsce do parkowania. Przejawy wku*wu drogowego stają się rzadsze, wszyscy na tym zyskują.
2020-06-12 14:36
Pomysły tej władzy w Gdańsku są godne pożałowania. I tyle w temacie.
2020-06-13 11:26
W czasie walki z pandemią okazało się, że skala ruchu pojazdów może być mniejsza o kilkadziesiąt procent i miasto odetchnęło. Teraz, jak wielu mieszkańców nadal będzie unikać korzystania z tramwajów i autobusów lub SKM
W czasie walki z pandemią okazało się, że skala ruchu pojazdów może być mniejsza o kilkadziesiąt procent i miasto odetchnęło. Teraz, jak wielu mieszkańców nadal będzie unikać korzystania z tramwajów i autobusów lub SKM ze strachu przed zarażeniem, miastu grozi paraliż wynikający z nadmiernej skłonności do korzystania z terenochłonnych sposobów docierania do pracy (czytaj: samochodami). Dlatego warto wprowadzać zmiany poprawiające komfort, bezpieczeństwo i skłonność do korzystania z rowerów i chodzenia pieszo (lub jazdy na hulajnogach) w przeorganizowanej przestrzeni miasta.
2020-06-12 14:47
hehe. jakie to udogodnienie dla rowerzysty skoro to chodnik? :D
"Strefy zamieszkania spowolnią ruch samochodowy"
Same strefy bez fizycznych barier jeszcze nic nie spowolniły, a na pewno nie naszych kierowców.
2020-06-13 09:39
2020-06-13 10:40
parkowanie w takiej strefie dozwolone jest tylko w miejscach wyznaczonych.
O tym żaden kierowca nie (chce) pamięta/ć.
2020-06-13 11:27
nie ma większych problemów z poruszaniem się pieszych i rowerzystów. Nie zauważyłeś tego? Teraz będziesz miał szansę.
2020-06-13 17:55
a muszą się na nim pomieścić piesi z rowerzystami.
Kierowcy zaś mają w kierunku centrum 3 pasy plus jeden na parkowanie. Co daje ponad 10m.
2020-06-12 14:52
Wzdłuż Grunwaldzkiej i Zwycięstwa jest ekstra dróżka rowerowa. Zamykanie pasów ruchu na Grunwaldzkiej która jest jedyną osą miasta to czysty obłęd.
Jak chcą coś zrobić dla rowerzystów to ewentualnie, powtarzam ewentualnie mogą poszerzyć dróżkę rowerową przy Grunwaldzkiej i wyprofilować niektóre zakręty 90 stopni.
2020-06-12 15:01
jest szajsowaty nienadający się do rowerów chodnik rowerowy co najwyżej.
widocznie jesteś tylko okazjonalnym rowerzystą skoro ci taka pseudo infrastruktura rowerowa pasuje. wszystkie trasy typu różowy paseczek w formie esów floresów szlaczków zygzaczków na wąskim chodniku powinny być zdelegalizowane.
2020-06-12 15:07
Najlepiej zdelegalizować prywatne samochody osobowe. Już kiedyś to trenowano - na Kubie
2020-06-12 15:18
2020-06-12 15:20
zaoszczędzone miejsce przeznaczyć na prawdziwą infrastrukturę rowerową,
a nie jakieś skakanki chodnikowe. Tor przeszkód udający tylko drogi dla rowerów.
2020-06-13 09:43
uważające, że infrastruktura rowerowa powinna zapewniać możliwości trenowania kolarzy do turdefrans lub innego triathlonu. Proponuję wykazać się aktywnością na szosach, przy których nie ma jeszcze ani dróg dla rowerów
uważające, że infrastruktura rowerowa powinna zapewniać możliwości trenowania kolarzy do turdefrans lub innego triathlonu. Proponuję wykazać się aktywnością na szosach, przy których nie ma jeszcze ani dróg dla rowerów ani ciągów pieszo rowerowych, takich jakie niedawno powstały na koronie wałów przeciwpowodziowych w gminie Cedry Wielkie. Kolarze na szosie bardzo dobrze wpływają na bezpieczeństwo ruchu, tworząc tam ruchome progi spowalniające nadmiernie szybki ruch kierowców lekceważących ograniczenia prędkości.
2020-06-13 10:45
tu chodzi o przejazdy komunikacyjne, a nie o żadne treningi.
po jezdni możesz płynnie komfortowo jechać ze stałą prędkością nawet 30-40kmh.
po naszych "ścieżkach" trzeba zwalniać co 20m do
tu chodzi o przejazdy komunikacyjne, a nie o żadne treningi.
po jezdni możesz płynnie komfortowo jechać ze stałą prędkością nawet 30-40kmh.
po naszych "ścieżkach" trzeba zwalniać co 20m do 10-15kmh bo albo nie wyrobisz zakrętu albo wpadniesz na barierki albo nie miniesz się z innym rowerzystą na szykanie albo nie zdążysz wyhamować przed wymuszającym pierwszeństwo kierowcą. Tak niemal wszystkie trasy rowerowe u nas wyglądają.
2020-06-13 11:31
w środowisku rowerzystów takie osoby zdarzają się także, ale nie sądzę, by Twoja opinia była reprezentatywna. Jazda rowerem zwykle przyczynia się do poprawy optymizmu życiowego, jak widać, nie dotyczy to wszystkich
w środowisku rowerzystów takie osoby zdarzają się także, ale nie sądzę, by Twoja opinia była reprezentatywna. Jazda rowerem zwykle przyczynia się do poprawy optymizmu życiowego, jak widać, nie dotyczy to wszystkich mieszkańców korzystających z rowerów i internetu do ujawniania swoich emocji. Tylko współczuć. Badania w Kopenhadze wykazują, że "rowerzysta miejski" jedzie przez większą część czasu z prędkością pozostającą w przedziale od 15 do 23 km/h, nie stwarzając poczucia ryzyka dla pieszych, którzy poruszają się obok na wielu ciągach pieszo-rowerowych funkcjonujących w tym pięknym mieście.
2020-06-13 12:20
pewnie o problemach z emocjami wiesz więcej, ja się nie znam, ale
standardowa jezdnia kopenhaska, zgodnie z ich przepisami zawiera:
- jezdnię samochodów
krawężnik (2cm)
jezdnię rowerów
rozwiń...
pewnie o problemach z emocjami wiesz więcej, ja się nie znam, ale
standardowa jezdnia kopenhaska, zgodnie z ich przepisami zawiera:
- jezdnię samochodów
krawężnik (2cm)
jezdnię rowerów
krawężnik (sic!) (2cm)
chodnik, z elementami jezdni (sic!) dla
wózków, rolkarzy, walizkarzy, dzieci na rowerkach itp
nam do nich daleeeko, my wciąż nie zeszliśmy z drzewa
i wciąż mamy hirsutyzm i ogony
oraz kult fury
2020-06-13 18:03
Zmyślasz. Nigdy tam nie byłeś.
Jeździ jezdnią lub odseparowanymi trasami od chodnika. i nie musi hamować co kilka metrów bo jakaś przeszkoda stoi na trasie.
Co ty wiec do czego porównujesz? Ich zawsze proste
Zmyślasz. Nigdy tam nie byłeś.
Jeździ jezdnią lub odseparowanymi trasami od chodnika. i nie musi hamować co kilka metrów bo jakaś przeszkoda stoi na trasie.
Co ty wiec do czego porównujesz? Ich zawsze proste trasy do naszych esów floresów czy wspólnych pieszo-rowerowych wąskich chodniczków? nie chodzi o prędkość maksymalną tylko o płynną jazdę. Tam się rozpędzasz do 20kmh jedziesz. U nas się nie da. Co kilka metrów jakaś przeszkoda cie czeka.
2020-06-12 15:20
I jeszcze jedno do pustaka niżej ,ja dzbanie z roweru korzystam cały rok więcej niż ty i zanim się urodziłem gimbusie i drogi rowerowe musza być poza ulicami i niema zdanego powodu by były proste .to ze tak nie jest to zwykła fantazja urzedasów
2020-06-13 09:48
To logiczne na polskiego Janusza, że droga nie może być częścią drogi. Bo zabierze miejsce na twoja skodę w gazie
2020-06-15 09:14
2020-06-12 15:08
Pięknie w mieście tak naprawdę dla rowerzystów nie robi się prawie nic a z info w artykule wynika że rowerzyści to oczko w głowie miejskich urzędników.
Taki chwyt marketingowy.
Jakie to jest żałosne.
2020-06-12 15:39
,,oficerowie'' rowerowi i ich wspoółpracownicy muszą udowadniać swoją rację istnienia bo nie pracują w Urzędzie Miasta za darmo.. W zeszłym roku były nagrody za MEVO, za ,,wdrożenie'' i pseudokampanie dla korpoludu.. W tym roku lipa więc masz oto taki artykulik o niczym.
2020-06-13 10:15
posiadającą "zrównoważone", "normalne" poglądy milczącej większości?
2020-06-13 10:13
Artykuł po prostu informuje o podejmowanych działaniach. Niektóre z tych działań mają charakter innowacyjny jak na warunki polskie: po raz pierwszy od wielu lat niektóre z nich polegają na realokacji przestrzeni jezdni
Artykuł po prostu informuje o podejmowanych działaniach. Niektóre z tych działań mają charakter innowacyjny jak na warunki polskie: po raz pierwszy od wielu lat niektóre z nich polegają na realokacji przestrzeni jezdni na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów, kosztem przestrzeni dotychczas zdominowanej przez parkujące lub jeżdżące samochody. Jak widać z komentarzy, decydenci miejscy muszą walczyć na kilku frontach: z nawiedzonymi rowerzystami, którzy ich krytykują za tworzenie udogodnień przy jezdni (bo rowerzyści będą wdychali spaliny), z osobami cierpiącymi na samochodozę, szczującymi na rowerzystów na wiele różnych sposobów, z pseduobrońcami pieszych, którzy nie wyobrażają sobie normalnych relacji między pieszymi a rowerzystami w przestrzeni miejskiej. Tę listę pseudoobrońców dotychczasowej "normalności" można by przedłużać, ale to strata czasu. W każdym razie jakaś refleksja się pojawia.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.