Opinie (143) 5 zablokowanych

  • "powstanie droga rowerowa, a właściwie ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego." (5)

    Czyli zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem. Pytanie kiedy w Gdańsku zaczną powstawać drogi dla rowerów?

    Jedna wzdłuż al.adamowicza to chyba śmiesznie mało jak na pół milionowe miasto

    • 17 6

    • nie udawaj kolarza (4)

      infrastruktura miejska dla rowerzystów nie jest tworzona z myślą o treningu szosowców. Zawsze jest wynikiem jakiegoś kompromisu, warto zauważyć, że po raz pierwszy od wielu lat jest tworzona w wyniku zwężania przekroju jezdni niektórych ulic.

      • 2 2

      • (3)

        Nie jest też tworzona z myślą o komunikacyjnym przemieszczaniu.
        wiec pytanie dla kogo ona jest?
        dla kuracjuszy z sanatorium czy dla dzieci na rowerkach biegowych?

        ludzie chcą się szybko i

        Nie jest też tworzona z myślą o komunikacyjnym przemieszczaniu.
        wiec pytanie dla kogo ona jest?
        dla kuracjuszy z sanatorium czy dla dzieci na rowerkach biegowych?

        ludzie chcą się szybko i sprawnie przemieszczać rowerem jak mają się na nie przesiadać z samochodów. Skoro jezdnia oferuje standard komunikacyjny to trasy rowerowe też powinny lub nie powinny być obowiązkowe.

        • 1 1

        • w wielu krajach istnienie "drogi dla rowerów" nie stwarza automatycznie obowiązku (2)

          korzystania z niej w środowisku miejskim. Czy poparłbyś działalność organizacji pozarządowej szukającej poparcia takiego postulatu?

          • 0 0

          • Tak (1)

            albo buduje się zgodnie ze standardami albo nie powinny być obowiązkowe. proste.
            Nie może być tak że na zwykłym chodniku urzędnik stawia znak lub wymienia kostkę na różową i już ten chodnik jest rzekomo drogą dla rowerów i rowerzysta ma obowiązek po tym jechać, a obok jezdnia z ograniczeniem do 30kmh ( jak w Sopocie )

            • 0 0

            • Masz na myśli Haffnera?

              Tez mnie zdziwiło powstanie drogi rowerowej przy tej bezpiecznej ulicy

              • 0 0

  • Zmiencie lepiej cykl świateł

    Zeby piesi i rowerzyści nie musieli czekać po 5 minut, żeby sie przedostać na drugą strone skrzyżowania. Niech sobie w samochodach czekają, mają fotele wygodne, w klimie sobie zalegają. Po to są te przyciski do zmiany

    Zeby piesi i rowerzyści nie musieli czekać po 5 minut, żeby sie przedostać na drugą strone skrzyżowania. Niech sobie w samochodach czekają, mają fotele wygodne, w klimie sobie zalegają. Po to są te przyciski do zmiany świateł żeby było zielone światło jak się je wciśnie. Zagranicą wciśniesz i zaraz masz zielone. W Trojmiescie wciskasz, a i tak czekasz, to po co one są te przyciski?

    • 17 10

  • Fajnie że tyle "ścieżek rowerowych" powstaje dla kierowców 4 kółek (3)

    pytanie kiedy zacznie się coś robić dla rowerzystów?

    • 5 11

    • Co ty piszesz??? (2)

      Jakie nowe drogi dla samochodów? Nie uwzględniam drogi kaszubskiej bo jest de facto poza miastem. Na pewno z trójmiasta jesteś?

      • 2 1

      • (1)

        przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem

        • 0 3

        • to kierowca, wymagasz za wiele

          on ironię ma w ogródku, robi z niej dżem

          • 1 3

  • Przestancie te bzdury wypisywac bo wciskanie na jezdnie gdzie są zatruwani spalinami to nie udogodnienia! (9)

    My rowerzyści nie chcemy być zatruwani spalinami .ale urzędasy podłapały brednie fragu ,lepszego gdniask bo poco budowac drogi rowerowe wystarczy namalować pasek na ulicy i już gotowe!!
    I jeszcze jedno Blachosmrody parkują na chodnikach trawnikach i nadal to robią i robic będą wiec gdzie tu co kolwiek dla pieszych!!

    • 11 15

    • Ja tam wole pasy w jezdni

      Jedzie się prosto, szybko bezpiecznie i przyjemnie.
      Kierowczyki nie wyskakują z podporządkowanych czy dróg wewnętrznych
      Kierofczyki nie blokują przejazdu, nie parkują na środku drogi.
      Jedzie się prosto,

      Jedzie się prosto, szybko bezpiecznie i przyjemnie.
      Kierowczyki nie wyskakują z podporządkowanych czy dróg wewnętrznych
      Kierofczyki nie blokują przejazdu, nie parkują na środku drogi.
      Jedzie się prosto, bez slalomów, bez krawężników, bez barierek w pasie drogi, bez przeplatanek z chodnikiem.
      Jedno skrzyżowanie to jedno światło, a nie trzy czy nawet więcej.
      Nie trzeba przejeżdżać na druga stronę, po czym po kilku metrach wracać.
      Nie ma dzieci i co za tym idzie placu zabaw na trasie
      Nie ma pieszych, piesków na smyczach lub bez

      Jezdnia to same zalety.
      Ilość wdychanych spalin jest taka sama. To żaden argument.

      • 9 3

    • Mnie nie interesuje to ze jestes i**ota bo nie wszyscy są tak głupi jak ty. (6)

      Wiec przedewszystkim nie poto jade rowerem by się zatruwać spalinami.
      Skoro twierdzisz ze wdychanie spalin jest dla ciebie przyjemne potwierdziłeś ze jesteś i**otą.
      Drogi rowerowe nie buduje się pod dyktando

      Wiec przedewszystkim nie poto jade rowerem by się zatruwać spalinami.
      Skoro twierdzisz ze wdychanie spalin jest dla ciebie przyjemne potwierdziłeś ze jesteś i**otą.
      Drogi rowerowe nie buduje się pod dyktando pirata drogowego by jemu było wygodnie tylko by było wygodnie rowerzystom !
      No ale ty jesteś amebą umysłową nie masz o tym pojęcia wiec to właśnie potwierdzasz .W drodze rowerowej niema krawężników barierek itp. I drogi rowerowe można budować tak by niebyło przeplatanek zygzaków itp.
      I jeszcze ilość wdychanych spalin nie jest taka sama gdybyś ,gdyby tak było dzbanku to chodniki były by budowane środkiem ulicy ,a w mieszkaniu nie mógł byś okna otworzyć .
      Ale ja nie jestem od tego by cie edukować bo skoro jesteś az tak głupi to potrzebował byś sporo godzin korepetycji być co kolwiek zrozumiał.
      A ulicami mogłeś jeździć zawsze i teraz też.

      • 1 6

      • Infrastrukturę rzekomo rowerową w Polsce buduje się dla kierowców, nie dla rowerzystów. by mogli zapiep**ać nie oglądając się na (3)

        nie wiem co wygodnego dla ciebie jest w slalomie z przeszkodami na chodniku.
        kto co lubi ;)

        W prawdziwej drodze dla rowerów owszem nie ma krawężników, barierek, przeplatanek itd itp. To prawda. Tylko gdzie w Gdańsku taką znajdę? al. adamowicza? No i koniec listy. Więcej nie ma.

        • 4 1

        • najwyrazniej rowerowym jestes ignorantem w pasie nadmorskim jest takich pełno (2)

          na Hallera tez przy działkach tez jest prosta droga podobnie jak wiele innych

          • 2 1

          • (1)

            daj spokoj. hallera jest do przebudowy. nie spełnia standardow ddr. poza tym jest w słabym stanie i nawet przy działkach nie jest poprowadzona prosto i bez krawężników. przejedz zobacz. prosto pojedziesz to na barierki

            daj spokoj. hallera jest do przebudowy. nie spełnia standardow ddr. poza tym jest w słabym stanie i nawet przy działkach nie jest poprowadzona prosto i bez krawężników. przejedz zobacz. prosto pojedziesz to na barierki wpadniesz.

            Pas nadmorski jest pełen bezsensownych slalomów. Nie wiadomo po co to tak projektowac. Nikt i tak nie zwalnia, a utrudnia tylko rowerzystom przepuszczanie pieszych na przejsciach(zwłaszcza tym mniej wprawionym) i ogranicza widoczność.

            • 0 1

            • Te slalomy są dla bezpieczeństwa pieszych. A jak nikt nie zwalnia, ignorując pieszych, to co tu mozna dodać. Z drogi śledzie, bo król na rowerze jedzie.

              • 0 0

      • (1)

        I po co te wyzwiska? Gość napisał jakie ma zdanie na dany temat, jeśli się nie zgadzasz to polemizuj, ale po co tyle agresji? Trykoty za ciasne?

        • 4 0

        • Jakie trykoty?

          Toż to antyrowerowy prowokator-ściemniacz

          • 0 0

    • Czej... Myślę...

      Czyli sugerujesz, że droga rowerowa tuż obok jezdni lub wytyczona w jezdni to zatruwanie rowerzystów, a na drodze za pasem zieleni, dwa metry dalej, rowerzysta oddycha już alpejskim powietrzem z lekką mgiełka z ciechocińskich tężni?

      • 1 0

  • (5)

    Tytuł powinien brzmieć "Gdańsk wprowadza utrudnienia dla kierowców". Jaki sens ma powoływanie się na dane z marca i kwietnia, gdy teraz już funkcjonujemy na normalnych warunkach, a nie jak wtedy, gdy wszyscy siedzieli w domach?

    • 23 6

    • Kierowcy niestety sobie na to zasłużyli.
      Skoro po dobroci nie chcą się cywilizować to jak inaczej można?

      • 4 4

    • nadmiar osób wsiadających do samochodów w mieście to nie są warunki normalne

      chodzi o znajdowanie kompromisu w inny sposób niż dotychczas. Realokacja przestrzeni jezdni dla osób korzystających z rowerów i chodzących pieszo do przystanków komunikacji miejskiej lub SKM to po prostu próba wykorzystania okna możliwości powstającego w wyniku zwiększenia liczby osób korzystających z telepracy i dojazdów do pracy rowerami.

      • 1 1

    • kierowcy sami swoimi zachowaniami najbardziej utrudniają życie innym kierowcom (2)

      Szklanka jest do połowy pełna mówią optymiści. Szklanka jest do połowy pusta, mówią pesymiści. Inżynier powie: pojemność szklanki jest o 50% zbyt duża. Nie ma miasta, w którym nie trzeba byłoby zawierać kompromisów.

      Szklanka jest do połowy pełna mówią optymiści. Szklanka jest do połowy pusta, mówią pesymiści. Inżynier powie: pojemność szklanki jest o 50% zbyt duża. Nie ma miasta, w którym nie trzeba byłoby zawierać kompromisów. Teraz miasto próbuje nieśmiało przesunąć granicę kompromisu w inną stronę niż było to dotąd praktykowane. Słychać wycie? Słychać. Nie napiszę: "znakomicie" tylko nadal będę cierpliwie wyjaśniał sens podejmowanych obecnie przekształceń infrastruktury drogowej miasta. Kierunek słuszny, ale skala ciągle niewystarczająca.

      • 1 2

      • (1)

        a i tak to prowizorka i tymczasówa

        wycie - wyciem, ale właśnie teraz trzeba się organizować,
        inaczej okazja rozejdzie się po kościach, a waadza organizując życie instytucjonalnie, zgnoi nas, wtrąci w

        a i tak to prowizorka i tymczasówa

        wycie - wyciem, ale właśnie teraz trzeba się organizować,
        inaczej okazja rozejdzie się po kościach, a waadza organizując życie instytucjonalnie, zgnoi nas, wtrąci w marazm.

        więc:
        dlaczego by nie reaktywować masy krytyczne, choćby dzikie, wręcz najlepiej dzikie
        w wielu miescach na raz, by "oni" przywykli!?
        dlaczego wciąż nie ma jeszcze mowy o tegorocznym Wielkim Przejeździe?!
        dlaczego nie wykorzystać okazji i nie podebrać Lublinowi zjazdu Cargo?
        ine zjazdy, poziomek, sakwiarzy, druciarzy, singli i ostrych?

        a instytucjonalnie:
        dlaczego nie ma jeszcze mowy o tegorocznym Kongresie Mobilności?!
        dlaczego wciąż jeszcze są znaki B9 na wejściach parków miejskich?!
        dlaczego jeszcze są tu ulice jednokierunkowe bez niedotyczki T22?!

        na rowerze najłatwiej zachować odstęp 1m

        • 1 0

        • Kongres Mobilności jest przygotowywany

          szkoda, że przewidywany jest tylko na 1 dzień

          • 0 0

  • strefa 30 (1)

    Skrzyżowanie Czerskiej i Kazimierza Wielkiego , po wprowadzeniu strefy 30 w miejscu gdzie nigdy nie było kolizji po dwóch dniach działania pierwszy wypadek.Będzie tego więcej bo na czerwono pomalowali co się dało i rowerzyści wjeżdżają ze ścieżki rowerowej wprost na rondo.

    • 11 2

    • podejmowanie decyzji na podstawie wiedzy anegdotycznej nie ma sensu

      Uspokajanie ruchu i wprowadzanie stref skrzyżowań równorzędnych ma głęboki sens i poprawia komfort i bezpieczeństwo korzystania z sieci ulicznej miasta przez jego mieszkańców poruszających się po nim nie tylko samochodami.

      • 0 3

  • Udogodnienia dla pieszych? Na Jagiellońskiej na przymorzu odzyskajcie zabetownowany trawnik dla blachoszrotów

    Obecnie blachoszroty parkują na zabetonowanym trawniku ,chodniku i na trawniku pod drugiej stronie chodnika!! Jak odzyskacie na dla mieszkanców zniszczoną przez balachoszroty ulice to wtedy będziemy mogli cos podziękować .

    • 4 8

  • Po raz kolejny pytam - kiedy tunel pod Motławą ? (1)

    Urzędnicy nie potrafią nic innego robić tylko wykrajać z chodników miejsca parkingowe i pseudo-drogi rowerowe. A ja od lat objeżdżam dookoła Centrum w miesiącach letnich, bo normalnie przejechać się nie da. Jak nie jarmark, to stada turystów i innych szwędaczy.

    • 7 1

    • No niestety całe centrum nie jest przejezdne rowerem.

      Ja czekam na pasy ruchu w jezdni na trakcie konnym i 3maja tak żeby można było dojechać i objechać centrum w stronę Pruszcza.
      Jak skończą pasy na podwalu przedmiejskim to i w stronę Stogów będzie dojazd porządny od strony Wrzeszcza
      , a jak zrobią trasę na AK to i nawet na Chełm.

      Może się kiedyś doczekam

      • 1 0

  • kiedy droga rowerowa z sopot do orłowa przy plaży? (1)

    kilka lat temu zapowiadali ze robią..i co ? du...A.
    czy ja musze zawsze ten ciezki rower wnosic na te góre?
    zróbcie coś wrescie dla nas !

    • 5 5

    • niema problemu by te jakies 400 metrów wykonac tylko chodzi oto ze nie chcą ,dlatego mają wymówki

      • 1 1

  • Po Konsultacji z Frag I lepszym gdanskim :)Mamy nowe ułatwienia dla pieszych !!To bedzie chodnik srodkiem Grunwaldzkiej :)

    z trawnika oddzielającego pasy zrobimy chodnik dzięki temu pieszy będzie bezpieczniejszy i będzie mógł wdychać więcej przyjemnie pachnących Trujących spalin :)
    A żeby inwestycja była ekologiczna to nie położymy na

    z trawnika oddzielającego pasy zrobimy chodnik dzięki temu pieszy będzie bezpieczniejszy i będzie mógł wdychać więcej przyjemnie pachnących Trujących spalin :)
    A żeby inwestycja była ekologiczna to nie położymy na trawie betonowych płyt będzie można chodzić po tym trawniku bezkarnie .Dzięki temu nie będzie to nic kosztowało.
    Jak widać wszystko robimy dla komfortu pieszych w trosce o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Jednocześnie namawiamy na kupno we własnym zakresie masek anty smogowych pieszy zadbajcie o swoje zdrowie i podobnie rowerzyści .

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.