2020-06-12 14:27
a wyrzucenie samochodów z chodnika zalicza się jako udogodnienie dla... rowerzystów.
10 metrów mułu, dno i wodorosty z lat 90.
2020-06-13 19:22
Jeszcze po chodniku byś chciał jeździć samochodem?
2020-06-13 11:22
dotychczas zajmowanego przez zaparkowane samochody, trzeba je najpierw stamtąd usunąć. Na szerokim, tak udostępnionym dla ludzi chodniku można swobodnie sobie wyobrazić pokojowe współistnienie ruchu pieszych i
dotychczas zajmowanego przez zaparkowane samochody, trzeba je najpierw stamtąd usunąć. Na szerokim, tak udostępnionym dla ludzi chodniku można swobodnie sobie wyobrazić pokojowe współistnienie ruchu pieszych i rowerzystów, chociaż niekiedy warto też inwestować w tworzenie wydzielonych dróg dla rowerów, zachowując niweletę chodnika i ddr na wylotach ulic podporządkowanych (tak jak zrobiono to np. na wylocie ulicy Bema przy Kartuskiej lub Budapesztańskiej na Morenie.
2020-06-12 14:47
hehe. jakie to udogodnienie dla rowerzysty skoro to chodnik? :D
"Strefy zamieszkania spowolnią ruch samochodowy"
Same strefy bez fizycznych barier jeszcze nic nie spowolniły, a na pewno nie naszych kierowców.
2020-06-13 11:27
nie ma większych problemów z poruszaniem się pieszych i rowerzystów. Nie zauważyłeś tego? Teraz będziesz miał szansę.
2020-06-13 17:55
a muszą się na nim pomieścić piesi z rowerzystami.
Kierowcy zaś mają w kierunku centrum 3 pasy plus jeden na parkowanie. Co daje ponad 10m.
2020-06-13 09:39
2020-06-13 10:40
parkowanie w takiej strefie dozwolone jest tylko w miejscach wyznaczonych.
O tym żaden kierowca nie (chce) pamięta/ć.
2020-06-13 16:34
Wprowadzic karty rowerowe! Jazda bez sluchawek i ze swiatlami pod grozba mandatu! Bo przy obecnym stanie umyslowym niektorych dwukolowych, sa potencjalnymi samobojcami i mordercami
2020-06-12 15:21
Tytuł powinien brzmieć "Gdańsk wprowadza utrudnienia dla kierowców". Jaki sens ma powoływanie się na dane z marca i kwietnia, gdy teraz już funkcjonujemy na normalnych warunkach, a nie jak wtedy, gdy wszyscy siedzieli w domach?
2020-06-13 11:38
Szklanka jest do połowy pełna mówią optymiści. Szklanka jest do połowy pusta, mówią pesymiści. Inżynier powie: pojemność szklanki jest o 50% zbyt duża. Nie ma miasta, w którym nie trzeba byłoby zawierać kompromisów.
Szklanka jest do połowy pełna mówią optymiści. Szklanka jest do połowy pusta, mówią pesymiści. Inżynier powie: pojemność szklanki jest o 50% zbyt duża. Nie ma miasta, w którym nie trzeba byłoby zawierać kompromisów. Teraz miasto próbuje nieśmiało przesunąć granicę kompromisu w inną stronę niż było to dotąd praktykowane. Słychać wycie? Słychać. Nie napiszę: "znakomicie" tylko nadal będę cierpliwie wyjaśniał sens podejmowanych obecnie przekształceń infrastruktury drogowej miasta. Kierunek słuszny, ale skala ciągle niewystarczająca.
2020-06-13 12:14
a i tak to prowizorka i tymczasówa
wycie - wyciem, ale właśnie teraz trzeba się organizować,
inaczej okazja rozejdzie się po kościach, a waadza organizując życie instytucjonalnie, zgnoi nas, wtrąci w
a i tak to prowizorka i tymczasówa
wycie - wyciem, ale właśnie teraz trzeba się organizować,
inaczej okazja rozejdzie się po kościach, a waadza organizując życie instytucjonalnie, zgnoi nas, wtrąci w marazm.
więc:
dlaczego by nie reaktywować masy krytyczne, choćby dzikie, wręcz najlepiej dzikie
w wielu miescach na raz, by "oni" przywykli!?
dlaczego wciąż nie ma jeszcze mowy o tegorocznym Wielkim Przejeździe?!
dlaczego nie wykorzystać okazji i nie podebrać Lublinowi zjazdu Cargo?
ine zjazdy, poziomek, sakwiarzy, druciarzy, singli i ostrych?
a instytucjonalnie:
dlaczego nie ma jeszcze mowy o tegorocznym Kongresie Mobilności?!
dlaczego wciąż jeszcze są znaki B9 na wejściach parków miejskich?!
dlaczego jeszcze są tu ulice jednokierunkowe bez niedotyczki T22?!
na rowerze najłatwiej zachować odstęp 1m
2020-06-13 16:32
szkoda, że przewidywany jest tylko na 1 dzień
2020-06-13 09:49
chodzi o znajdowanie kompromisu w inny sposób niż dotychczas. Realokacja przestrzeni jezdni dla osób korzystających z rowerów i chodzących pieszo do przystanków komunikacji miejskiej lub SKM to po prostu próba wykorzystania okna możliwości powstającego w wyniku zwiększenia liczby osób korzystających z telepracy i dojazdów do pracy rowerami.
2020-06-12 18:31
Kierowcy niestety sobie na to zasłużyli.
Skoro po dobroci nie chcą się cywilizować to jak inaczej można?
2020-06-12 19:57
"na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych - powstanie droga rowerowa, a właściwie ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego"
I gdzie ułatwienie na rowerzystów? Zwykły chodnik i wciśnięci tam rowerzyści
2020-06-13 10:02
nie demonizuj konfliktów między pieszymi a rowerzystami w rejonie miasta, w których piesi nie mają żadnych istotnych celów podróży. Nawet na Hucisku, gdzie pieszych jest dużo i rowerzystów także bardzo wielu, faktyczne
nie demonizuj konfliktów między pieszymi a rowerzystami w rejonie miasta, w których piesi nie mają żadnych istotnych celów podróży. Nawet na Hucisku, gdzie pieszych jest dużo i rowerzystów także bardzo wielu, faktyczne konflikty występują bardzo, bardzo rzadko. Kontakt wzrokowy wystarczy do porozumienia się bez słów. A na treningi szosowe wybierz sobie mało uczęszczaną szosę poza miastem.
2020-06-13 10:57
konfliktów nie ma bo rowerzysta jedzie 5kmh.
To jak nie ma konfliktów z rowerzystami to nie będzie też i z samochodami.
Samochody trzeba spowolnić do 5kmh i też nie będzie problemu żeby piesi sobie
konfliktów nie ma bo rowerzysta jedzie 5kmh.
To jak nie ma konfliktów z rowerzystami to nie będzie też i z samochodami.
Samochody trzeba spowolnić do 5kmh i też nie będzie problemu żeby piesi sobie środkiem jezdni chodzili.
Nie chodzi o żadne treningi tylko o sprawne szybkie przemieszczanie się rowerem. Skoro jezdnia to oferuje to trasy rowerowe też powinny.
2020-06-13 11:43
piszesz przeginające teksty a świstak prosamochodowy tylko zawija sreberka. W Kopenhadze "zielona fala" dla rowerzystów jest projektowana dla osób jadących rowerem z prędkością 20 km/h. Czy to jest możliwość sprawnego i szybkiego przemieszczania się rowerem? dla mnie tak. Jeśli masz inne zdanie, to wybierz się na szosę lub tor kolarski.
2020-06-13 15:20
szkoda sił na rozpędzanie. 15m i ostre hamowanie cie czeka wiec sie nie opłaca. W tym problem. Wystarczyłoby je prosto prowadzic i bez krawężników, czemu się tak ich nie robi?.... może za 50lat się takich doczekamy. Jak
szkoda sił na rozpędzanie. 15m i ostre hamowanie cie czeka wiec sie nie opłaca. W tym problem. Wystarczyłoby je prosto prowadzic i bez krawężników, czemu się tak ich nie robi?.... może za 50lat się takich doczekamy. Jak na razie wole jezdnie.
Poza tym widzisz jaki z ciebie hipokryta. Samochod według ciebie moze jechac 30kmh, a rowerzysta już nie bo to za szybko? ma spadać na jakiś tor wyścigowy jak chce te zawrotne 30kmh jechać? echh
2020-06-13 12:29
Najgorsze sa te bambetle umyslowe ktorzy nie maja auta, musia, zony slowem niczego poza tym metalowym stolcem na 2 kolach. Ubieraja sie w jakies trans ciuchy obcisniete pe*alsko uwidoczniajac starczo zapadle kolana i
Najgorsze sa te bambetle umyslowe ktorzy nie maja auta, musia, zony slowem niczego poza tym metalowym stolcem na 2 kolach. Ubieraja sie w jakies trans ciuchy obcisniete pe*alsko uwidoczniajac starczo zapadle kolana i oblesne brzuchy... Fuj takie Sveny tylko zamiast w Tyco i z flacha wodki to na rowerach..to sa dopiero smieci roszczeniowi. Paru juz na lbach ich wlasne pompki przetestowalo odemnie.
2020-06-13 13:14
kris, opisujesz ludzi po tym co mają
więc przypadkowo mam te wszystkie rzecy, żonę, syna, dom z ogrodem i fuuurę
które powinny ze mnie robić krisa, a dalej prócz jedynie słusznej furmanki,
kris, opisujesz ludzi po tym co mają
więc przypadkowo mam te wszystkie rzecy, żonę, syna, dom z ogrodem i fuuurę
które powinny ze mnie robić krisa, a dalej prócz jedynie słusznej furmanki,
jeżdżę na co dzień rowerem, czasem nawet w lajkrze i garnku
myślisz że to ja jestem jakimś mutantem, unikatem, wyjątkiem,
czy ty? no, krisie z lodówki, jak było gdy cię budzili po wieloletniej hibernacji?
2020-06-13 09:29
i jak zwykle wybór między dżumą a cholerą.Poruszanie się po takich ścieżkach obok kopcących samochodów to zbrodnia na twoich drogach oddechowych .Więc jeśli już musisz to maseczka dobrej jakości jest konieczna .Na początek aby zobaczyć ile syfu na niej osiada , który bez niej ,wdychamy .
2020-06-13 11:47
Jazda za starymi dieslami których w trójmieście jest najwięcej w chmurze trujących spalin powoduje ze jazda rowerem powinna być zabroniona w takich warunkach.
2020-06-13 12:29
nie nie
co za bezmozga "logika"
to stare dizle powinny być zabronione
2020-06-13 09:51
więc nie panikuj i spokojnie jedź rowerem gdzie cię nogi niosą
2020-06-13 11:45
trzeba być wyjątkowym bezmózgiem by tak chwalić się głupotą.
2020-06-12 23:10
Zwykle nie potrafi on sobie wyobrazić że ktoś musi potrzebować poruszać się autem. Ze ktoś musi nieraz od klienta do klienta zrobić naście kilometrów i to ilu klientów załatwi to tyle zarobi. Nie rozumie ze rower to
Zwykle nie potrafi on sobie wyobrazić że ktoś musi potrzebować poruszać się autem. Ze ktoś musi nieraz od klienta do klienta zrobić naście kilometrów i to ilu klientów załatwi to tyle zarobi. Nie rozumie ze rower to alternatywa tylko dla tych którzy obsługują max 2-4 pkt dziennie w obrębie paru km. Ze nie ma nic przyjemnego w lataniu na nim w deszczu albo i też za dużym upale. Rower to alternatywa dla snobów bez żadnych zobowiązań
2020-06-13 11:56
ale gdyby taki burak miał mózg to by błagał wszystkich wokoło by korzystali z roweru bo dzięki temu on będzie miał mniejsze korki na ulicach.
No ale do tego musiał bys mieć mózg :)
2020-06-13 09:52
Nie każdy jest kurierem, inni się uczyki w życiu. Patrz, nawet pizze szybciej i lepiej rowerem dowożą już
2020-06-13 10:56
widać jak się "uczyki" :]
nie tylko kurierzy jeżdżą. użyj wyobraźni
2020-06-13 10:07
Olbrzymia większość rowerzystów to ludzie mający dostęp do samochodów w swoich gospodarstwach domowych i prawo jazdy. Olbrzymia większość mieszkańców miast to osoby mające do obsłużenia dziennie nie więcej niż 2-4
Olbrzymia większość rowerzystów to ludzie mający dostęp do samochodów w swoich gospodarstwach domowych i prawo jazdy. Olbrzymia większość mieszkańców miast to osoby mające do obsłużenia dziennie nie więcej niż 2-4 punkty. Na temat przyjemności stania w korkach w samochodzie wypełnionym spalinami (przypuszczalnie twoja wrażliwość uległa stępieniu na tyle, że w ogóle ich nie czujesz) się nie wypowiadam. Rower to codzienny środek transportu dla dziesiątek tysięcy ludzi - w dobrze zarządzanych miastach to codzienny środek transportu dla setek tysięcy ludzi. Hejterzy rowerowi to pomijalny procent ogółu, antyrowerowe trollowanie to na tym portalu codzienność, ale znajdująca coraz bardziej rozsądny i konsekwentny odpór.
2020-06-12 21:17
Miasto wydaje setki milionów na remonty ulic i budowę nowych dla blachoszmrodów ale szkoda im kasy by budować drogi rowerowe z dale od ulic i trujących spalin wiec wymyślili ze wpakują na ulice rowerzystów i pozbędą się
Miasto wydaje setki milionów na remonty ulic i budowę nowych dla blachoszmrodów ale szkoda im kasy by budować drogi rowerowe z dale od ulic i trujących spalin wiec wymyślili ze wpakują na ulice rowerzystów i pozbędą się kłopotów !!W Europie zachodniej władze miast by z powodu koronowirusa by zachęcić do roweru opłacają rowerzystom naprawy rowerów!! Władze państwowe zadeklarowały setki milionów euro na budowę dróg rowerowych. A niektóre zdecydowały ze będą doplacac ponad połowe do każdego kupionego roweru!!!
A co wymyślili w Gdańsku ??
Wywalimy rowerzystów na ulice niech się trującymi spalinami naszych 20letnich blachoszrotów zatruwają!!
2020-06-13 11:53
Bezmógowcu jesli jestes slepy głuchy i głupi to poco zabierasz głos?Ty w du..pie byłes i g..no widziałeś.
Można to zrobić wszędzie .
I jeszcze jedno skala zanieczyszczenia spalinami w Polsce jest 20 krotnie wieksza niż w krajach zachodnich tam 90% blachosmrodów z Polski nie została by dopuszczona do jazdy w miescie .
2020-06-12 21:38
jak ty chcesz to w miescie uzyskac?
jak chcesz budowac infrastrukture rowerową z dala od ulic? czyli gdzie?
Z Oliwy do Wrzeszcza można lasem jechać z dala od ulic. Czy ktoś tak jezdzi? Nie, bo to na około,
jak ty chcesz to w miescie uzyskac?
jak chcesz budowac infrastrukture rowerową z dala od ulic? czyli gdzie?
Z Oliwy do Wrzeszcza można lasem jechać z dala od ulic. Czy ktoś tak jezdzi? Nie, bo to na około, strata czasu.
Na całym świecie infrasteukture rowerową tworzy się głównie na jezdniach i nikt nie narzeka. Trzeba ograniczyć ilość samochodów i wyeliminować z dróg te smrodzące. To zabiegi wystarczające.
2020-06-12 17:12
droga dla rowerów to odseparowana od chodnika i jezdni część drogi przeznaczona dla rowerów.
najczesciej jest prowadzona przy samej jezdni. Prosto, równolegle 1:1 jak jezdnia, bez serpentyn nawet w obrebie
droga dla rowerów to odseparowana od chodnika i jezdni część drogi przeznaczona dla rowerów.
najczesciej jest prowadzona przy samej jezdni. Prosto, równolegle 1:1 jak jezdnia, bez serpentyn nawet w obrebie skrzyzowan, bez krawężników, cały czas na jednej wysokości, najczęściej z obu stron jezdni jednokierunkowo ze skrajnią jak jezdnia....
Czy u nas ktoś coś takiego widział? No właśnie. To o jakich udogodnieniach tu mowa?
2020-06-12 21:06
jak chcesz jeździć rowerem i wdychać spaliny możesz robic to już teraz nikt ci bezmózgowcu ni ezabrania
2020-06-13 11:50
wiec poco się kompromitujesz dzbanie?
2020-06-13 09:50
Bo oczywiście spalin nie ma metr dalej na chodniku. Oczywiście twoja skdoa filtruje wszystkie zanieczyszczenia w środku
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.