2020-02-03 07:23
Opinia wyróżniona
Tylkk i wylacznie, szybką komunikacją mozna to naprawic. Wezel przesiadkowy za miastem i tramwaj ktorym w 10 minut dojedziesz do centrum. Nie tak jak dzis 30
2020-02-03 14:23
Tramwaju nie będzie bo nasypy. Przecież nie można ich zlikwidować bo może za 10-15 lat się przydadzą i co wtedy???
2020-02-03 12:33
Ludzie są wygodni, bardzo chętnie korzystają ze swoich automobili jednak.
2020-02-03 13:08
to zaczynają rozpatrywać inne opcje, w tym zwłaszcza rower + SKM
2020-02-03 12:32
Wystarczy brać przykład z miast zachodnich i innych nowoczesnych z całego świata!!
2020-02-03 13:12
tylko kompleksowe, systemowe rozwiązania nie wykluczające opłat za wjazd do centrum lub stosowanie innych ograniczeń dla ruchu i parkowania samochodów, połączone z promocją korzystania z ruchu pieszego i rowerowego:
tylko kompleksowe, systemowe rozwiązania nie wykluczające opłat za wjazd do centrum lub stosowanie innych ograniczeń dla ruchu i parkowania samochodów, połączone z promocją korzystania z ruchu pieszego i rowerowego: zadbanie o jakość - wygodę i bezpieczeństwo dostępu do przystanków komunikacji zbiorowej, zwłaszcza - w naszych warunkach - stacji SKM i PKM wraz z zapewnieniem częstotliwości połączeń co 5 minut w naszych warunkach może przyczynić się do zmiany zachowań komunikacyjnych. Bez linii szybkiego tramwaju lub SKM do dzielnic Gdańsk Południe nic się nie zmieni.
2020-02-03 14:41
2020-02-03 17:24
podważam wiarę w możliwość zmian zachowań komunikacyjnych mieszkańców i przyjezdnych korkujących ul. Armii Krajowej w wyniku stawiania wyłącznie na rozwój (poprawę jakości funkcjonowania) komunikacji zbiorowej.
2020-02-03 12:22
To na pewno zachęci wszystkich do podróży komunikacją miejską.
2020-02-03 12:17
Dokładnie tak. Za każdym razem jak tamtędy jadę to mysle o tramwaju - szkoda bo linie tramwajowe są w Gdańsku beznadziejne - ruszają się tylko jednym głównym szlakiem - powinny być odnogi. Miasto się rozbudowuje na
Dokładnie tak. Za każdym razem jak tamtędy jadę to mysle o tramwaju - szkoda bo linie tramwajowe są w Gdańsku beznadziejne - ruszają się tylko jednym głównym szlakiem - powinny być odnogi. Miasto się rozbudowuje na południe a linie cały czas te same - autobusy stoją w korku. Prosze zobaczyć jak jest rozbudowana sieć komunikacji w Warszawie trwaj jest wsEdzie dodatkowo metro i autobusy. Tam nawet nie opłaca się wsiadać do samochodu.
2020-02-03 10:53
2020-02-03 09:20
przestać budować ościenne osiedla wokół miasta :)
2020-02-03 13:40
Wysłać słoiki tam skąd przyjechali i będzie ok.
2020-02-03 10:25
Jak nie da się zrobić estakady, ani wydłużyć lewoskrętu to może dorobić drugi, krótki pas do skrętu w lewo. Na ostatnim zdjęciu (nr 6) doskonale to widać, że aż się prosi ;)
2020-02-03 09:31
Dokladnie, a w miastach wprowadzic zakaz ruchu pojazdow. A parkowanie 100zł za minute. O to zlikwiduje korki. Za to codziennie bedzie widac tysiace Gdanszczan chodzace pieszo 10km do pracy... piekna perspektywa. Tak samo
Dokladnie, a w miastach wprowadzic zakaz ruchu pojazdow. A parkowanie 100zł za minute. O to zlikwiduje korki. Za to codziennie bedzie widac tysiace Gdanszczan chodzace pieszo 10km do pracy... piekna perspektywa. Tak samo widok bezdomnych spiacych na stacji bo nie stac ich na kupno mieszkania (bo pewnie masz wrazenie ze osiedla powstaja na brzegach miast bo taka moda?), to bedzie piekny widok... az szkoda ze nie jestes glownym architektem i urbanista Gdanska... to by dopiero byl widok.
2020-02-03 11:32
Godzinę policyjną i uliczne łapanki i będzie spokój
2020-02-03 14:03
to jest najlepszy środek na powiększenie dzietności
2020-02-03 09:17
Autobusy, szczególnie na gaz lub elektryczne i buspasy to jest rozwiązanie. Awaria jednego nie blokuje połowy miasta na pół dnia, można łatwo zmienić trasę w razie potrzeby, jest większa elastyczność. A do tego buspasem
Autobusy, szczególnie na gaz lub elektryczne i buspasy to jest rozwiązanie. Awaria jednego nie blokuje połowy miasta na pół dnia, można łatwo zmienić trasę w razie potrzeby, jest większa elastyczność. A do tego buspasem może pojechać karetka pogotowia, inne służby, taksówki.
Wszyscy się podniecali tym, że tramwaj doprowadzili do Świętokrzyskiej i co? Skorzystałem testowo i dziękuję, 50 min trwa przejazd z pętli do Oliwy, a jeszcze na pętlę trzeba się jakoś dostać. Na razie zostaję przy samochodzie.
Podobną historię słyszałem o Kokoszkach - od kiedy podróżnych zmuszono do przesiadania się na tramwaj na Kartuskiej skracając trasę autobusów, wielu podziękowało i przesiadło się do samochodów.
Czas skończyć z tą utopią.
2020-02-04 00:19
Tramwajom mówimy nie
2020-02-04 13:30
odpowiada za to planista miasta, włodarze itp. kórzy pozwalaja na zabudowe bez rozbudowy szlaków komunikacyjnych- jezeli linie tramwajowe byłyby budowane wprost proporcjonalnie co osiedla to byłby zupełnie inny komfort transportu zbiorowego.
wybudowali osiedla a teraz mysla o skm na poludnie - porazka - przykłady można mnozyc w nieskoncznosc
2020-02-03 08:07
Opinia wyróżniona
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na którym pieszy czeka 2 min by dostać zielone na 5 sekund), trasę W-Z (polecam przejażdżkę krajoznawczą autobusem 167 albo 168, który teraz "kręci bączki" bo niedałosię wyznaczyć przystanków przy głównej jezdni). Ktoś na tym zyskał? Piesi olani, rowery olane, komunikacja miejska olana, a dla samochodów niby lepiej, ale jakoś w godzinach szczytu wszystko jak stało, tak stoi nadal.
Zacznijmy uczyć się na błędach.
2020-02-06 08:29
2020-02-03 23:50
zapomniałeś o Obwodnicy też przebiega przez miasto i do tego brak chodnika oraz ścieżki rowerowej
2020-02-03 17:52
2020-02-03 15:30
Pamiętam jak budowali nasypy a mieszkałem nieoopodal to zadnych podpór ani betonowych fubdamentów - podpory i betony to mają ZDIZ we łbach!
2020-02-03 12:42
... Co twierdzą, że uczyć się trzeba w szkole, a nie na błędach.
2020-02-03 13:18
et haec facienda et illo non omittenda: i to robić, i o tamtym nie zapominać
2020-02-03 10:21
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego planować wyrzucenie z centrów biur, urzędów, szkól itd. trzeba rozproszyć ruch. opłata za wjazd do centrum też wpłynęłaby na wiele wygodnych osób. znam co najmniej kilka osób jeżdżących z Chełmu 3km do miasta autem co rano do pracy. nie dość, że powiększają korki to zapychają parkingi. nie tak powinno wyglądać miasto. tak się robi na wsi. wszyscy za to płacimy podatki.
2020-02-03 13:17
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość połączeń powinna istotnie wzrosnąć: równy takt nie rzadziej niż co 5 minut w przypadku SKM na całym odcinku od Tczewa do Wejherowa, na początek od Pruszcza do Rumi. Oczywiście kolej do Gdańska Południe, ale na pewno nie budowa estakady dla samochodów nad Łostowicką.
2020-02-03 13:28
Wiec nie mam pojecia o co chodzi
2020-02-03 10:24
Jeżdżę do pracy Chełm-Kokoszki. Chętnie przy dobrej pogodzie pojechałbym rowerem ale włos się jeży na głowie jadąc ul. Kartuską. Kilka razy udałem się autobusem 167 - to jest jakiś żart! Zostaje niestety tylko samochód.
2020-02-03 16:12
Co nie tak ze ścieżką rowerową na Kartuskiej ? NO chyba że chodzi ci o górny kawałek ;)
2020-02-03 10:49
Mieszkam na Kokoszkach i co rano jadę na Siedlce - jest korek , w dużej mierze przez przebudowę drogi na jasieniu (no cóż trzeba przecierpieć) ale w tym czasie w stronę obwodnicy jest luźno .....
autobus jak to autobus musi zatrzymać się na przystankach a to generuje czas ;)
2020-02-03 08:11
Piesi i rowerzyści olani tak to wygląda. Proponuje temu geniuszowi co wymyślił ten guzik do zmiany świateł na al Havla / Warszawska żeby sam się przejechał tam rowerem !
2020-02-03 08:58
nic nie jedzie, już dawno poza godzinami szczytu, ale twardo czerwone 2 minuty... no i dwie fazy, żeby dostać się na drugą stronę, to moje ulubione rozwiązanie...
2020-02-03 15:17
2020-03-04 12:24
Mamy spowolniony ruch i o to chodzi. Bo inaczej trzeba byłoby budować spowalniacze. hi
2020-02-03 08:08
kolejne przejścia naziemne
2020-03-04 12:20
Ogólny brak procesora, został wykorzystany do ulubionych gierek.
2020-02-03 08:07
Opinia wyróżniona
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na którym pieszy czeka 2 min by dostać zielone na 5 sekund), trasę W-Z (polecam przejażdżkę krajoznawczą autobusem 167 albo 168, który teraz "kręci bączki" bo niedałosię wyznaczyć przystanków przy głównej jezdni). Ktoś na tym zyskał? Piesi olani, rowery olane, komunikacja miejska olana, a dla samochodów niby lepiej, ale jakoś w godzinach szczytu wszystko jak stało, tak stoi nadal.
Zacznijmy uczyć się na błędach.
2020-02-06 08:29
2020-02-03 23:50
zapomniałeś o Obwodnicy też przebiega przez miasto i do tego brak chodnika oraz ścieżki rowerowej
2020-02-03 17:52
2020-02-03 10:24
Jeżdżę do pracy Chełm-Kokoszki. Chętnie przy dobrej pogodzie pojechałbym rowerem ale włos się jeży na głowie jadąc ul. Kartuską. Kilka razy udałem się autobusem 167 - to jest jakiś żart! Zostaje niestety tylko samochód.
2020-02-03 16:12
Co nie tak ze ścieżką rowerową na Kartuskiej ? NO chyba że chodzi ci o górny kawałek ;)
2020-02-03 10:49
Mieszkam na Kokoszkach i co rano jadę na Siedlce - jest korek , w dużej mierze przez przebudowę drogi na jasieniu (no cóż trzeba przecierpieć) ale w tym czasie w stronę obwodnicy jest luźno .....
autobus jak to autobus musi zatrzymać się na przystankach a to generuje czas ;)
2020-02-03 15:30
Pamiętam jak budowali nasypy a mieszkałem nieoopodal to zadnych podpór ani betonowych fubdamentów - podpory i betony to mają ZDIZ we łbach!
2020-02-03 08:11
Piesi i rowerzyści olani tak to wygląda. Proponuje temu geniuszowi co wymyślił ten guzik do zmiany świateł na al Havla / Warszawska żeby sam się przejechał tam rowerem !
2020-02-03 08:58
nic nie jedzie, już dawno poza godzinami szczytu, ale twardo czerwone 2 minuty... no i dwie fazy, żeby dostać się na drugą stronę, to moje ulubione rozwiązanie...
2020-02-03 15:17
2020-02-03 10:21
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego planować wyrzucenie z centrów biur, urzędów, szkól itd. trzeba rozproszyć ruch. opłata za wjazd do centrum też wpłynęłaby na wiele wygodnych osób. znam co najmniej kilka osób jeżdżących z Chełmu 3km do miasta autem co rano do pracy. nie dość, że powiększają korki to zapychają parkingi. nie tak powinno wyglądać miasto. tak się robi na wsi. wszyscy za to płacimy podatki.
2020-02-03 13:17
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość połączeń powinna istotnie wzrosnąć: równy takt nie rzadziej niż co 5 minut w przypadku SKM na całym odcinku od Tczewa do Wejherowa, na początek od Pruszcza do Rumi. Oczywiście kolej do Gdańska Południe, ale na pewno nie budowa estakady dla samochodów nad Łostowicką.
2020-02-03 13:28
Wiec nie mam pojecia o co chodzi
2020-02-03 12:42
... Co twierdzą, że uczyć się trzeba w szkole, a nie na błędach.
2020-02-03 13:18
et haec facienda et illo non omittenda: i to robić, i o tamtym nie zapominać
2020-02-06 08:27
Zobaczcie jednak za PRL jakie projekty się robiło. Nie mogę zrozumieć, że w dzisiejszych czasach tak funkcjonuje to skrzyżowanie. To jest wstyd, gdyż cała idea trasy W-Z w tym momencie nie funkcjonuje, a tak niewiele
Zobaczcie jednak za PRL jakie projekty się robiło. Nie mogę zrozumieć, że w dzisiejszych czasach tak funkcjonuje to skrzyżowanie. To jest wstyd, gdyż cała idea trasy W-Z w tym momencie nie funkcjonuje, a tak niewiele brakuje by to zmienić. Nasypy z fundamentami są, miejsce jest. Nic wyburzać nii trzeba. Kompletnie nie rozumiem czemu tego jeszcze nie ma.
2020-02-05 09:45
1.Zamknąć forum, które ewidentnie pogorszyło sytuacje.
2. Naprawić sygnalizację świetlna, żeby faktycznie się płynnie jeździło a nie co 40metrow się stawało. (Niby tak miał działać TriStar)
A po za tym
Teraz ciężko coś zrobić bo każdy pcha się do centrum, bo każdy musi się swoim autem pochwalić
2020-02-05 05:39
Przykładem miasta Bydgoszcz, dwupasmowe ronda znacznie poprawiły płynność komunikacji w mieście. Może by tak nasze skrzyżowanie trasy W-Z z Łostowicką oraz Havla zamienić na dwupasmowe rondo.
2020-02-04 19:59
2020-02-03 21:38
No to podpowiadam: wstrzymać dofinansowywanie stadionu - dobrych kilka baniek rocznie do przodu. Nie zakładać nowego oświetlenia na stadionie - 10 baniek. Przenieść ECS do budynków stoczniowych, rdzę opylić na galerię
No to podpowiadam: wstrzymać dofinansowywanie stadionu - dobrych kilka baniek rocznie do przodu. Nie zakładać nowego oświetlenia na stadionie - 10 baniek. Przenieść ECS do budynków stoczniowych, rdzę opylić na galerię handlową, zracjonalizować wydatki - myślę, że 5mln rocznie spokojnie i 50 baniek że sprzedaży. Likwidacja kilku spółek miejskich typu instytut kultury ( nie chce mi się szukać, ale kiedyś mieli 3 mln rocznie na organizację spacerów itp.) - szacuję 10mln oszczędności na wydmuszkach dla kolesi. Sądzę, że bez problemu uda się osiągnąć 30mln rocznych oszczędności plus jednorazowa kasa że sprzedaży. I już mamy na wiadukty, nasypy, lewo i prawoskręty i co tam kto chce jeszcze.
2020-02-04 17:23
Przeciez urzednicy to najtwardszy elektorat.
2020-02-04 13:40
wprowadzić zakaz dla samochodów osobowych.
2020-02-04 17:22
Proponuje od razu zakazac tez biedy, bycia nieszczesliwym i umierania.
2020-02-04 09:50
Aby uniknąć pompowania ruchu do miasta najsensowniejsze jest wybudowanie estakady w kierunku do obwodnicy, aby wypuścić ruch z miasta, a do miasta regulować sygnalizacją.
2020-02-04 17:20
Nie kazdy jadacy AK jedzie do samego konca. Duzo ludzi zjezdza na Chelm. Po co maja stac w korku i spalac beznyne?
Podobnie mieszkancy Siedlec - jak nie zjechali Lostowicka to zjada w 3 Maja, nie beda sie pchac na Okopowa.
Na dwustronnych estakadach Srodmiescie wedlug mnie w ogole nie ucierpi.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.