2021-12-06 07:17
Opinia wyróżniona
Były progi przed przejściem z każdej strony i kierowcy nagminnie jeździli slalomem jadąc przez pierwszą część przejścia po przeciwnym pasie omijając je co z oczywistych względów było bardzo niebezpieczne. Dodatkowo na tym skrzyżowaniu skręca autobus i część rozwiązań z tego powodu się dam nie sprawdziło (np. słupki)
2021-12-06 08:59
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki przypadek. zginie (oby nie) pieszy lokals przyzwyczajony do ruchu lokalsów. pomijając, że te progi na tej ulicy to jest już szczyt agresywności profilu. w zasadzie to trzeba się zatrzymać i wjechać ruszając z jedynki. w przypadku progu za przejściem trzeba to zrobić już na przejściu. takie rozwiązanie po to by nie pozwolić na slalom to masakryczna głupota. progi są agresywne i slalom niewiele by tu dał. i tak trzebaby zwolnić prawie do zera.
2021-12-06 07:58
to i tak trzeba było znacznie zwolnić więc w czym problem?
2021-12-06 15:28
2021-12-06 19:06
A po co niszczyć zawieszenie?
2021-12-06 09:00
to tzw test łosia
2021-12-06 07:56
2021-12-06 09:49
wyniesione przejścia dla pieszych są stosowane już od dawna w wielu miejscach: najbliższy przykład ulica Warneńska na Migowie
2021-12-06 08:51
Jeżdżą tam autobusy, więc nie można budować wyniesionych.
2021-12-06 19:05
albo jeżdżą inna drogą. Swoją droga, myślałem, ze skoro weszło prawo o pierwszeństwie pieszych i to bez problemu jest wszędzie respektowane, to garby powinny znikać, bo stają się zbędne? Czy ktoś misi jeszcze na nich zarobić, zanim zostanie to udowodnione?
2021-12-06 10:25
2021-12-06 15:27
2021-12-07 10:26
Kierowcy osobówek zwalniać muszą, ale autobusów to święte krowy? Taki autobus to nawet przy 30km/h zrobi miazgę z pieszego w odróżnieniu od osobówki.
2021-12-06 11:40
2021-12-06 07:27
To prawda. Kierowcy jadą slalonem. Takie ustawienie powinno być wszędzie.
2021-12-06 07:29
Tylko aby miało to jakikolwiek sens to między tymi kwadratowymi progami musiałyby być jeszcze gumowe słupki.
2021-12-06 19:02
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie dobija, 50-80 i możliwie pośrodkowo ustawiony samochód- garb jest niezauważalny- czyli nie pełni swojej roli. Natomiast garb na długość samochodu jest bardzo wygodny do 30km/h, a od 40 potężnie dobija
2021-12-04 17:45
2021-12-06 07:13
Można było ale niestety mamy takie przepisy. W rozporządzeniu jest napisane, że nie można stosować progów zwalniających na całej szerokości jezdni oraz wyniesionych skrzyżowań/przejść dla pieszych jeżeli znajduje się to na trasie autobusu. Więc jedyne dozwolone progi zwalniające to te kijowe kwadraty.
2021-12-06 07:17
Akurat tłumaczenie tego rozporządzeniem to żaden argument. To samo rozporządzenie definiuje minimalną odległość progu od przejścia i jakoś nie widziałem aby ktokolwiek się do tego stosował.
2021-12-06 07:25
LOL
2021-12-07 10:31
Jeśli dobrze pamiętam to minimalna odległość progu od przejścia powinna wynosić 30m!
2021-12-06 06:35
2021-12-06 07:15
Przecież nasi kierowcy jeżdżą szybko ale bezpiecznie. Tylko niestety w dalszym ciągu nie mogą zrozumieć, że w mieście czasem jest ograniczona widoczność przy wyjeździe, są piesi o różnych stopniach mobilności,
Przecież nasi kierowcy jeżdżą szybko ale bezpiecznie. Tylko niestety w dalszym ciągu nie mogą zrozumieć, że w mieście czasem jest ograniczona widoczność przy wyjeździe, są piesi o różnych stopniach mobilności, wybiegające z lasu zwierzęta czy po prostu inni zamyśleni kierowcy. I wtedy nawet ich super refleks niestety nie wystarczy kiedy prędkość jest zbyt duża.
2021-12-06 07:27
bo wiedzą, że jeden głupek za kołkiem może wiele dzieci pozabijać
2021-12-06 06:54
"wyboje" na nowowyremontowanych drogach nie będą potrzebne. Do tego potrzeba jednak znacznego wzrostu kar. Świadomość zbuduje się sama dopiero później, jak te kary zadziałają
2021-12-06 07:16
A mnie sie marzy zmiana mentalnosci spoleczenstwa, tak zeby wszyscy sie stosowali do przepisow bez koniecznosci surowego bata wiszacego nad nami w postaci kar, kontroli i lapanek.
2021-12-06 07:21
Niestety nie da się tego uniknąć. Infrastruktura zmuszająca kierujących do zmniejszenia prędkości (taka jak np. zwężenia jezdni przed przejściami dla pieszych) i wysokie mandaty są nawet w znacznie bardziej zdyscyplinowanych społeczeństwach jak np. kraje skandynawskie lub Austria i Niemcy.
2021-12-06 08:52
Tylko szkoda, że w tych zdyscyplinowanych społeczeństwach co chwilę coś wybucha.
2021-12-06 07:22
Nie masz przymusu - nie przestrzegasz. Jak świat światem, nigdy to nie działało, bez konsekwencji
2021-12-06 08:39
A mi się marzy żeby niektórzy komentujący przestali wreszcie pleść o karach. Mentalność "jak to dobrze że sąsiadowi dowalili hue hue hue" żenujące i kontrproduktywne.
2021-12-06 09:43
wystarczy, że będziesz przestrzegać zasad, które obowiązują wszystkich
2021-12-06 07:05
A co mieli na środku skrzyżowania walnąć próg? Ludzie myślcie
2021-12-06 07:07
Gdyby były wyższe to by zwalniali.
2021-12-06 07:10
Ktoś kto ma szerokie auto i tak przeleci nad nim z dowolną prędkością. Jedynym rozwiązaniem są fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości jak i częstsze kontrole policji w strefach 30.
2021-12-06 07:31
w Polsce powinny być wprowadzone najwyższe mandaty w całej UE i jeszcze uzależnione od dochodów ... by obajtkom i sasinom łamanie przepisów też się nie opłacało i też bardzo bolało!
2021-12-07 10:36
Gdyby policja sumiennie wykonywała swoje zadania i korzystała ze sprzętu pomiarowego w sposób prawidłowy, to może by i to miało sens, ale nie obecnie. A uzależnianie mandatu od zarobków to już szczyt głupoty. Po pierwsze
Gdyby policja sumiennie wykonywała swoje zadania i korzystała ze sprzętu pomiarowego w sposób prawidłowy, to może by i to miało sens, ale nie obecnie. A uzależnianie mandatu od zarobków to już szczyt głupoty. Po pierwsze sasiny i obajtki nie jeżdżą sami, tylko są wożeni, więc zapłaci najwyżej szofer a nie on sam, po drugie majątki się przepisuje po rodzinie, znajomych, po trzecie jak bezrobotny, bez majątku kogoś potrąci to jaki niby mandat dostanie - 0zł?
2021-12-06 07:08
Jak zwykle próg umieszczony niezgodnie z przepisami: Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych.
2021-12-06 07:58
W razie nagłego hamowania po deszczu na tym progu ślizgasz się na pasy!!! Nawet przy prędkości 30-40km!
2021-12-06 22:05
A policja ślepa i nie widzi. Ale że za blisko skrzyżowania, to już zauważyła.
2021-12-06 07:09
Tylko w tym smierdzacym miasteczku tyle progów nigdzie tego badziewia nie widziałem tyle.
2021-12-06 08:12
Nie widziałeś tylu progów bo nie jeździsz do innych miast. Przeraża Cię to. W nie śmierdzącym Londynie takie progi od kilkunastu lat są na każdym kroku. W innych miastach europejskich jest podobnie.
2021-12-06 07:11
Na dodatek to te tandetne plastikowe badziewie, z którego po dwóch latach będą wystawać śruby.
2021-12-07 10:40
Bardzo fajne progi są na myśliwskiej przy rondzie z jasieńską. Przyjemnie się przejeżdża przy dopuszczalnej prędkości.
2021-12-06 07:17
Te progi nic nie dają i można bez problemu je "wziąć między koła".
Tylko progi od krawężnika do krawężnika skutecznie hamują zapędy kierowców bo skutkiem szybkiego przejazdu jest uszkodzone auto.
2021-12-06 07:51
2021-12-06 11:43
2021-12-06 07:17
Opinia wyróżniona
Były progi przed przejściem z każdej strony i kierowcy nagminnie jeździli slalomem jadąc przez pierwszą część przejścia po przeciwnym pasie omijając je co z oczywistych względów było bardzo niebezpieczne. Dodatkowo na tym skrzyżowaniu skręca autobus i część rozwiązań z tego powodu się dam nie sprawdziło (np. słupki)
2021-12-06 07:27
To prawda. Kierowcy jadą slalonem. Takie ustawienie powinno być wszędzie.
2021-12-06 07:29
Tylko aby miało to jakikolwiek sens to między tymi kwadratowymi progami musiałyby być jeszcze gumowe słupki.
2021-12-06 19:02
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie dobija, 50-80 i możliwie pośrodkowo ustawiony samochód- garb jest niezauważalny- czyli nie pełni swojej roli. Natomiast garb na długość samochodu jest bardzo wygodny do 30km/h, a od 40 potężnie dobija
2021-12-06 07:56
2021-12-06 08:51
Jeżdżą tam autobusy, więc nie można budować wyniesionych.
2021-12-06 10:25
2021-12-06 11:40
2021-12-06 15:27
2021-12-07 10:26
Kierowcy osobówek zwalniać muszą, ale autobusów to święte krowy? Taki autobus to nawet przy 30km/h zrobi miazgę z pieszego w odróżnieniu od osobówki.
2021-12-06 19:05
albo jeżdżą inna drogą. Swoją droga, myślałem, ze skoro weszło prawo o pierwszeństwie pieszych i to bez problemu jest wszędzie respektowane, to garby powinny znikać, bo stają się zbędne? Czy ktoś misi jeszcze na nich zarobić, zanim zostanie to udowodnione?
2021-12-06 09:49
wyniesione przejścia dla pieszych są stosowane już od dawna w wielu miejscach: najbliższy przykład ulica Warneńska na Migowie
2021-12-06 07:58
to i tak trzeba było znacznie zwolnić więc w czym problem?
2021-12-06 09:00
to tzw test łosia
2021-12-06 15:28
2021-12-06 19:06
A po co niszczyć zawieszenie?
2021-12-06 08:59
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki przypadek. zginie (oby nie) pieszy lokals przyzwyczajony do ruchu lokalsów. pomijając, że te progi na tej ulicy to jest już szczyt agresywności profilu. w zasadzie to trzeba się zatrzymać i wjechać ruszając z jedynki. w przypadku progu za przejściem trzeba to zrobić już na przejściu. takie rozwiązanie po to by nie pozwolić na slalom to masakryczna głupota. progi są agresywne i slalom niewiele by tu dał. i tak trzebaby zwolnić prawie do zera.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.