2021-12-06 07:17
Opinia wyróżniona
Były progi przed przejściem z każdej strony i kierowcy nagminnie jeździli slalomem jadąc przez pierwszą część przejścia po przeciwnym pasie omijając je co z oczywistych względów było bardzo niebezpieczne. Dodatkowo na tym skrzyżowaniu skręca autobus i część rozwiązań z tego powodu się dam nie sprawdziło (np. słupki)
2021-12-06 08:59
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki
tylko, że progi tylko z jednej strony są jeszcze gorszym koszmarem. kierowcy lokalsi i tak na pamięć sie nauczą jeździć, a obcy zwolni przed progiem czyli już na przejściu z pieszym na masce. pozostało czekać na taki przypadek. zginie (oby nie) pieszy lokals przyzwyczajony do ruchu lokalsów. pomijając, że te progi na tej ulicy to jest już szczyt agresywności profilu. w zasadzie to trzeba się zatrzymać i wjechać ruszając z jedynki. w przypadku progu za przejściem trzeba to zrobić już na przejściu. takie rozwiązanie po to by nie pozwolić na slalom to masakryczna głupota. progi są agresywne i slalom niewiele by tu dał. i tak trzebaby zwolnić prawie do zera.
2021-12-06 07:58
to i tak trzeba było znacznie zwolnić więc w czym problem?
2021-12-06 15:28
2021-12-06 19:06
A po co niszczyć zawieszenie?
2021-12-06 09:00
to tzw test łosia
2021-12-06 07:56
2021-12-06 09:49
wyniesione przejścia dla pieszych są stosowane już od dawna w wielu miejscach: najbliższy przykład ulica Warneńska na Migowie
2021-12-06 08:51
Jeżdżą tam autobusy, więc nie można budować wyniesionych.
2021-12-06 19:05
albo jeżdżą inna drogą. Swoją droga, myślałem, ze skoro weszło prawo o pierwszeństwie pieszych i to bez problemu jest wszędzie respektowane, to garby powinny znikać, bo stają się zbędne? Czy ktoś misi jeszcze na nich zarobić, zanim zostanie to udowodnione?
2021-12-06 10:25
2021-12-06 15:27
2021-12-07 10:26
Kierowcy osobówek zwalniać muszą, ale autobusów to święte krowy? Taki autobus to nawet przy 30km/h zrobi miazgę z pieszego w odróżnieniu od osobówki.
2021-12-06 11:40
2021-12-06 07:27
To prawda. Kierowcy jadą slalonem. Takie ustawienie powinno być wszędzie.
2021-12-06 07:29
Tylko aby miało to jakikolwiek sens to między tymi kwadratowymi progami musiałyby być jeszcze gumowe słupki.
2021-12-06 19:02
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie
to inne progi są potrzebne- np wynoszące całe przejście. Po kwadracikach najlepiej przejeżdża się szybko- sam łapie się na tym, ze przez nie przejeżdżam szybciej, niż bym chciał- przy 10-40 km /h samochód strasznie dobija, 50-80 i możliwie pośrodkowo ustawiony samochód- garb jest niezauważalny- czyli nie pełni swojej roli. Natomiast garb na długość samochodu jest bardzo wygodny do 30km/h, a od 40 potężnie dobija
2022-03-07 07:23
Tak jest prawidłowo
2021-12-10 07:21
nie ma w tym nic dziwnego. przed progiem trzeba zwolnić, takie umiejscowienie progu nie robi praktycznie zadnej różnicy. Inna sprawa że taki próg to zaden próg. dla SUVa żaden problem. trzeba stawiać takie progi jak w w Meksyku. nikt się nie prześlizgnie a jak nie zwolni niemal do zera to zostawi na drodze podwozie.
2021-12-06 13:04
Nie zwalniam na progach, za uszkodzenia zawieszenia płaci miasto oczywiście są zdjęcia policja, laweta i serwis ASO, pod warunkiem jazdy z dozwolona prędkością.
2021-12-09 14:23
I auto wyłączone z ruchu na kilka tygodni jak dobrze i sprawnie pójdzie przepychanka z papierkami i urzędami...
2021-12-06 15:52
Progi powinny byc w jaskrawych kolorach, bo po zmierzchu sa kompletnie niewidoczne. Nie szaleje na drodze, ale samochodu rozwalic sobie nie chce. One sa tak zamaskowane specjalnie?
2021-12-09 14:21
Dokładnie!
2021-12-06 21:20
2021-12-07 05:59
Ko za to odpowie?
2021-12-09 14:20
Jak zwykle - nikt. A teraz przerwa w urzędzie na papieroska i kawusie..
2021-12-06 09:40
że nowe progi zwalniające na Piastowskiej są kompletnie źle skonstruowane i nie wiem jak zostały dopuszczone do produkcji. Najazd jest tak stromy, że jadąc nawet niecałe 15km/h przejeżdża się bardzo nieprzyjemnie, mimo
że nowe progi zwalniające na Piastowskiej są kompletnie źle skonstruowane i nie wiem jak zostały dopuszczone do produkcji. Najazd jest tak stromy, że jadąc nawet niecałe 15km/h przejeżdża się bardzo nieprzyjemnie, mimo że ograniczenie w tym miejscu wskazuje 30km/h. Wtedy to by się chyba pół zawieszenia wyrwało. Czy o to chodzi w progach zwalniających? Wątpię..
2021-12-09 14:17
Dlatego przed tymi nieprzepisowymi progami trzeba zwalniać do max. 5 km/h. Inaczej remont zawieszenia co 3 lata...
Ps. W nocy są prawie zupełnie niewidoczne - powinny być malowane odbłyskową farbą.
2021-12-06 11:04
Wygrzebali sie wreszcie z tym remontem? Ile mcy to trwalo?
2021-12-06 07:11
Na dodatek to te tandetne plastikowe badziewie, z którego po dwóch latach będą wystawać śruby.
2021-12-07 10:40
Bardzo fajne progi są na myśliwskiej przy rondzie z jasieńską. Przyjemnie się przejeżdża przy dopuszczalnej prędkości.
2021-12-06 07:07
Gdyby były wyższe to by zwalniali.
2021-12-06 07:10
Ktoś kto ma szerokie auto i tak przeleci nad nim z dowolną prędkością. Jedynym rozwiązaniem są fotoradary, odcinkowe pomiary prędkości jak i częstsze kontrole policji w strefach 30.
2021-12-06 07:31
w Polsce powinny być wprowadzone najwyższe mandaty w całej UE i jeszcze uzależnione od dochodów ... by obajtkom i sasinom łamanie przepisów też się nie opłacało i też bardzo bolało!
2021-12-07 10:36
Gdyby policja sumiennie wykonywała swoje zadania i korzystała ze sprzętu pomiarowego w sposób prawidłowy, to może by i to miało sens, ale nie obecnie. A uzależnianie mandatu od zarobków to już szczyt głupoty. Po pierwsze
Gdyby policja sumiennie wykonywała swoje zadania i korzystała ze sprzętu pomiarowego w sposób prawidłowy, to może by i to miało sens, ale nie obecnie. A uzależnianie mandatu od zarobków to już szczyt głupoty. Po pierwsze sasiny i obajtki nie jeżdżą sami, tylko są wożeni, więc zapłaci najwyżej szofer a nie on sam, po drugie majątki się przepisuje po rodzinie, znajomych, po trzecie jak bezrobotny, bez majątku kogoś potrąci to jaki niby mandat dostanie - 0zł?
2021-12-04 17:45
2021-12-06 07:13
Można było ale niestety mamy takie przepisy. W rozporządzeniu jest napisane, że nie można stosować progów zwalniających na całej szerokości jezdni oraz wyniesionych skrzyżowań/przejść dla pieszych jeżeli znajduje się to na trasie autobusu. Więc jedyne dozwolone progi zwalniające to te kijowe kwadraty.
2021-12-06 07:25
LOL
2021-12-07 10:31
Jeśli dobrze pamiętam to minimalna odległość progu od przejścia powinna wynosić 30m!
2021-12-06 07:17
Akurat tłumaczenie tego rozporządzeniem to żaden argument. To samo rozporządzenie definiuje minimalną odległość progu od przejścia i jakoś nie widziałem aby ktokolwiek się do tego stosował.
2021-12-06 07:56
Tam tzw sprytni kierowcy uprawiali slalom chcesz wyjechać z podporządkowanej skręcając w prawo (na wolny w tym momencie pas) a sprytny inaczej wali na ciebie bo musiał ominąć progi . niestety potrzebujemy jeszcze wiele lat aby ucywilizować wielu kierowców
2021-12-06 08:21
Wystarczy zamontować inteligentne progi.
Są takie u szkopów. Jest to próg z odpowiednim płynem w środku.
Jak jedziesz prawidłowo to nawet nie czujesz żadnej różnicy między ulicą , a progiem.
Jak za
Wystarczy zamontować inteligentne progi.
Są takie u szkopów. Jest to próg z odpowiednim płynem w środku.
Jak jedziesz prawidłowo to nawet nie czujesz żadnej różnicy między ulicą , a progiem.
Jak za szybko to płyn twardnieje i podskakujesz na progu jak na katapulcie.
Problem rozwiązany , tylko warsztaty i producenci zawieszeń na tym stracą
2021-12-07 10:29
Ponoć... a szkoda, bo to genialne rozwiązanie.
2021-12-06 08:37
Na autostradzie tam gdzie trzeba zwolnić (oraz pasy z boku by nie zasnąć) są wymalowane taką farbą że cały samochod wibruje, a równocześnie takie rozwiązanie nie niszczy zawieszenia. I tak trzeba robić. Progi zwalniające
Na autostradzie tam gdzie trzeba zwolnić (oraz pasy z boku by nie zasnąć) są wymalowane taką farbą że cały samochod wibruje, a równocześnie takie rozwiązanie nie niszczy zawieszenia. I tak trzeba robić. Progi zwalniające z definicji niszczą zawieszenie. Część progów jest źle zrobiona tak że przejeżdżające z prawidłową prędkością samochody zahaczają plastikowymi elementami (osłona zderzaka itp).
2021-12-06 09:51
Jak zrobia takie coś, to niektórzy będą jeździć z autostradową prędkością. Niestety powodem, dla których montowane są progi jest to, że mniej uciążliwe rozwiązania nie przynoszą efektów...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.