2021-11-25 09:02
Opinia wyróżniona
Wszystkie te zmiany w teorii wyglądają świetnie, ale w praktyce zabijają centrum. Często chodzę wieczorem na spacer po Gdyni i zauważam coraz mniej ludzi, miejsca postojowe stoją puste i co najciekawsze pomimo coraz
Wszystkie te zmiany w teorii wyglądają świetnie, ale w praktyce zabijają centrum. Często chodzę wieczorem na spacer po Gdyni i zauważam coraz mniej ludzi, miejsca postojowe stoją puste i co najciekawsze pomimo coraz bardziej rozbudowanej infrastruktury rowerowej nie widzę tłumów, które by z niej korzystały.... Co więcej, obserwuję więcej pustych lokali po biurach, knajpach czy sklepach .... Mieszkać w centrum jest coraz gorzej i trudniej, prowadzić biznes w momencie kiedy klient musi przyjechać na rowerze też niełatwo, ale dalej ładujmy w siebie tę społeczną propagandę, że kiedyś będziemy jak Kopenhaga czy Amsterdam :) Od lat jeżdżę po Europie autem i takich i**otyzmów to nie widziałem nigdzie !!! I nie piszcie proszę, że w Paryżu .... Paryż ma centrum większe od całej Gdyni, a dodatkowo jest płasko, a nie tak jak u nas wszędzie pod górkę .... Kolejne miliony wyrzucone w błoto.... Remont, który zabije tę ulicę tak jak umiera Świętojańska i 10 Lutego.... W centrum pozostaną mieszkania pod wynajem krótkoterminowy i tyle, a docelowo i te będą puste, bo zdecydowanie więcej osób w naszym kraju jeździ na wakacje autem niż np. pociągiem i oni do Gdyni już nie przyjadą ... wielu moich znajomych już przed zmianami nie widzieli w Gdyni nic specjalnego, a już na pewno nie tyle, żeby przyjechać tu np. na cały tydzień, a raczej na jeden dzień .... Smuto się na to wszystko patrzy....
2021-11-26 10:04
To, że jest pusto to raczej nie wina wyglądu ulic, a raczej cen, tego że ludzi nie stać na to aby kupić mieszanie w centrum.
2021-11-25 19:34
Taka prawda, porobiono miejsca parkingowe dla rowerów, żeby zająć miejsca parkingowe, a nie dla rowerów, bo ich nie ma. Zrobione miejsca postojowe dla dostaw, a ich nie ma, co więcej żabkowy samochód podjeżdża na chodnik
Taka prawda, porobiono miejsca parkingowe dla rowerów, żeby zająć miejsca parkingowe, a nie dla rowerów, bo ich nie ma. Zrobione miejsca postojowe dla dostaw, a ich nie ma, co więcej żabkowy samochód podjeżdża na chodnik - nie ma sensu dźwigać palet z drugiej strony ulicy. Czemu nie ma porządnego taniego parkingu w centrum? Nie ma to nic wspólnego z mieszkańcami tylko z brakiem pomysłu miasta i z nastawieniem na dwa miesiące turystów - tylko oni nie płacą tu podatków, i ja przez Polski Bezwład tez nie będę i nie mam żadnych wyrzutów sumienia. Zresztą niech robią co chcą, za 25 lat to centrum zatonie, trzeba je opuścić i przez 10 miesięcy niech stoi puste, bo NIC, poza obecnymi mieszkańcami, tu nie ma...
2021-11-25 18:40
jak sie przyjdzie kurka pieszo? rikszą? sama już nie wiem, co myśleć. Bo komunikacja lezy. szczególnie łącznosć z Gdańskiem, zero sprawnej.
2021-11-25 15:11
Przyjemnie jest poczytać coś mądrego.Szkoda,że na tak przykry temat,tj,jak nasza Gdynia tonie...
Szkoda,że nie widzę,aby Gdynianie się zjednoczyli w tej ważnej kwestii i wyszli na ulice i parkingi,które stoją często puste,bo nie stać ludzi je opłacać...
2021-11-25 13:05
tak to bedzie ,ale ludzie z samorzadu maja pyche
2021-11-25 11:53
2021-11-25 11:49
czy dziennie przejeżdza nimi 5 czy 7-miu rowerzystów. Bo to duża różnica jest. (wzrost o 40%)
2021-11-25 20:30
Redłowo - Obłuże dużo większą ich liczbę mimo chłodów.
Jak przychodzi mi toczyć się autem w popołudniowym korku na Wiśniewskiego ok. 20 minut (do wjazdu na estakadę), to obok średnio wtedy przejeżdża
Redłowo - Obłuże dużo większą ich liczbę mimo chłodów.
Jak przychodzi mi toczyć się autem w popołudniowym korku na Wiśniewskiego ok. 20 minut (do wjazdu na estakadę), to obok średnio wtedy przejeżdża kilkanaście osób na rowerach.
Zatem nie pitol bzdur.
A latem to też widzisz tylko max. 7 osób ? A teraz rowerowi kurierzy glovo i pozostali schowali się ?
2021-11-25 22:23
Ok. Piszesz "przejeżdża kilkanaście osób na rowerach". Wszystko się zgadza. A ile w tym samym czasie na wspomnianej przez Ciebie trasie jest samochodów? Próbowałeś choć raz policzyć?
Wiesz, ja nie mam problemu z
Ok. Piszesz "przejeżdża kilkanaście osób na rowerach". Wszystko się zgadza. A ile w tym samym czasie na wspomnianej przez Ciebie trasie jest samochodów? Próbowałeś choć raz policzyć?
Wiesz, ja nie mam problemu z rowerzystami. Tylko szlag mnie trafia, jak wynosi się ich na piedestał. A przecież to tacy sami uczestnicy ruchu drogowego i względem innych uczestników ruchu jest ich garstka. I te proporcje nigdy się nie zmienią. To nie Kopenhaga.
2021-11-25 16:45
Temat ścieżek rowerowych i rowerzystów, to temat rzeka. Ale wystarczy spojrzeć w twarde dane GUS'u przytoczone ledwo dwa miesiące temu na tym portalu - rozwiń...
Temat ścieżek rowerowych i rowerzystów, to temat rzeka. Ale wystarczy spojrzeć w twarde dane GUS'u przytoczone ledwo dwa miesiące temu na tym portalu - https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-co-nam-dzien-bez-samochodu-n159765.html . Z danych jasno wynika, że nawet trzykrotne zwiększenie długości ścieżek rowerowych w Trójmieście nie spowodowało zmiany upodobań komunikacyjnych mieszkańców. Jakoś nie widać gwałtownego boomu w przesiadaniu się na rowery. Tłumu rowerzystów nie ma i nie będzie. Wręcz przeciwnie. Za to doskonale widać, jak gwałtownie przyrasta liczba samochodów, które też muszą po czymś jeździć. Także szanowni włodarze miasta, warto czasami czytać statystyki i na ich podstawie podejmować decyzje inwestycyjne, bo inwestowanie w kolejne kilometry ścieżek rowerowych mija się z celem i jest marnotrawieniem środków budżetowych. Proszę zrozumieć, że nie wykreuje to zmiany zachowań mieszkańców. Naprawdę warto podążać za upodobaniami mieszkańców, a nie na siłę je zmieniać.
2021-11-25 20:24
rowerowy ?
2021-11-25 14:20
2021-11-25 15:09
oczekuję rzetelnych danych, a w te jakoś nie wierzę ....
2021-11-25 13:32
zgadzam się w 100%, skoro już tyle się inwestuje to powinno się też pokazywać na podstawie rzetelnie przeprowadzonych badań jakie są tego efekty, ale u nas tylko propaganda i chwalenie się kupionymi nagrodami ...
2021-11-25 11:37
od 20 lat spaceując w listpadzie po Gdyni widać pustki, tak tu jest po sezonie , taki mamy klmat :-) To nie Barcelona ani nawet Gdańsk czy Sopot z tętniącymi życiem Długą czy Monte Cassino, na których UWAGA - nie
od 20 lat spaceując w listpadzie po Gdyni widać pustki, tak tu jest po sezonie , taki mamy klmat :-) To nie Barcelona ani nawet Gdańsk czy Sopot z tętniącymi życiem Długą czy Monte Cassino, na których UWAGA - nie zaparkujesz :-D. I bardzo dobrze , bo z miast zdominowanych przez biznes turystyczny starych mieszkanców wywiewa ostro. A mieszkania na wynajem, wykupywanie atraksyjnych lokalizacji przez podobny proces na całym świecie. Ale to nie ma nic wspólnego z parkowaniem. Tylko lokatą kapitału przez różne fundusze.
2021-11-25 18:47
2021-11-25 18:02
2021-11-25 11:51
2021-11-25 16:07
Jedyna słuszna opcja.
2021-11-25 10:46
2021-11-25 10:34
Tak, płasko, szczególnie Montmartre.
2021-11-25 18:45
2021-11-25 10:24
100/100% racja.
2021-11-25 10:13
chyba tylko Kamienna, gdzie wjeżdżasz sobie zarówno samochodem jak i kolejką.
2021-11-25 18:40
2021-11-25 17:08
Oprocz brzegu morza...
Gdynia infrastrukturalnie ma charakter gorski, roznice poziomow w okolicy 200m sprawiaja problemy. Porozmawiaj z ludzmi od wody...
2021-11-25 16:06
Dymaj na piechotę z samej góry do Śródmieścia i z zakupami z powrotem. Życzę powodzenia w starszym wieku.
2021-11-25 13:29
nie muszę mieć w centrum gór, żeby to był problem.... jeśli nie będę mógł z karwin przyjechać autem tylko rowerem to wrócić też jakoś będę musiał.... podobnie na obłuże, pogórze czy choćby działki leśne .... a dodatkowo warto zauważyć, że nawet Świętojańska jest pod górkę ....
2021-11-25 15:02
He, he, spadek jak cholera.
2021-11-25 19:29
Uwielbiam te he he. Komuś brakuje słów
2021-11-25 09:38
Opinia wyróżniona
Piękny projekt miejmy nadzieje wykonanie będzie równie dobre
2021-11-25 14:13
2021-11-25 11:54
2021-11-25 11:26
buhahahaha......piekny projekt,nie rozśmieszaj mnie i innych.Za te grosze co oni chcą przeznaczyć na te remonty to eyjdzie byle g...........Kawalek 120 metrowego remontu na Abrahama kosztował ponad 10 baniek ,i jakoś to
buhahahaha......piekny projekt,nie rozśmieszaj mnie i innych.Za te grosze co oni chcą przeznaczyć na te remonty to eyjdzie byle g...........Kawalek 120 metrowego remontu na Abrahama kosztował ponad 10 baniek ,i jakoś to tam wygląda.A tu na 10 razy dluższą ulice przeznaczają niecałe 10 baniek.Można sobie wyobrazić jak byle jak będzie to zrobione,ale grunt że będzie remont.
2021-11-25 08:34
Opinia wyróżniona
A dlaczego zmieniać historyczna ulice Gdyni ... może ja tylko wyremontować... Wawelu nikt nie śmie przesuwać bliżej Wisły
2021-11-25 11:55
szczurek odleciał skoro zamierza to zrealizować.
2021-11-25 11:33
Te ustawienia już zostały zmienione z uwzględnieniem wyższości aut nad pieszymi. Np. Skwer Kościuszki był deptakiem. Auta poruszały się bocznymi uliczkami które są aktualnie zaślepione przy ul. Świętojańskiej. O spapranym węźle Franciszki Cegielskiego przez litość nie wspomnę
2021-11-25 10:13
Ulica oryginalnie nie była prosta
2021-11-25 10:40
2021-11-25 09:01
Myśleli, że samochód osobowy to przyszłość komunikacji miejskiej. Minęło już prawie 100 lat od tego czasu i coraz więcej mieszkańców naszego kraju zauważa, że samochód stał się ofiarą własnego sukcesu i warto kształtować
Myśleli, że samochód osobowy to przyszłość komunikacji miejskiej. Minęło już prawie 100 lat od tego czasu i coraz więcej mieszkańców naszego kraju zauważa, że samochód stał się ofiarą własnego sukcesu i warto kształtować miasto tak, by można było korzystać z wielu innych - zdrowszych i mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście, a zwłaszcza po jego centrum.
2021-11-25 09:42
wyspy Kosakowo z kanałem portowym dookoła z wyjściem na morze Koło Rewy i mostu na Oksywie.. obecna ilość samochodów w Gdyni, nie generowałaby korków..takie mieli wizje a nie to co teraz...rower, byle jakie i byle gdzie ścieżki, bus pasy zamiast nowych pasów, nas do coraz droższych autobusów a sami...samochodami do pracy. widać róznicę?
2021-11-25 08:19
Środki z polskiego ładu bu ha ha ha ha - winszuję pogody ducha
2021-11-30 00:56
A czy totalnym mówi coś budżet państwa? Pytanie retoryczne bo nie wiecie co to i to widać PO wydatkach w Trójmieście.
2021-11-29 09:03
2021-11-29 08:30
2021-11-25 07:03
wtedy będzie remont.
2021-11-29 07:46
tylko ludzie zapomnieli jaka maja wladze
2021-11-25 07:31
micro budżetówka asap!
2021-11-25 11:42
Czyli teraz za takie hasla wam placa...?
2021-11-25 11:32
2021-11-25 07:23
Wtedy x2 będą samolociki, maratony i rydwany!
2021-11-28 21:28
Rzad nic nie wyda bo nie ma wlasnych pieniedzy. Co spoleczenstwu pod przymusem w formie podatkow , oplat itp zagrabi to ma,,, rzad nic nie wyda Podatnik wydaje czyli SPoleczenstwo - Polacy
2021-11-28 19:27
Z przykrością patrzę na Gdynię i mam wielki żal do władz miasta. Nie dbają o mieszkańców, chociaż żyją właśnie z nas.W innych miastach powstaja parki , duże skwery, place zabaw nawet w śródmieściach. A w Gdyni sprzedaje się ziemię Deweloperom i mamy beton i brak dróg. Koszmar,
2021-11-28 19:08
ciągle powielane rząd da , prezydent DA , minister DA. ONI nie mają swoich pieniędzy. Redystrybuują to czego nie ukradną.
2021-11-25 19:16
Pamiętam 2-3 dekady temu, na jakiejś konferencji czy szkoleniu urbanistycznym w zupełnie innym mieście podawano przykład Starowiejskiej w Gdyni jako jednej z tych o największym potencjale w Polsce.
Mieszkając w
Pamiętam 2-3 dekady temu, na jakiejś konferencji czy szkoleniu urbanistycznym w zupełnie innym mieście podawano przykład Starowiejskiej w Gdyni jako jednej z tych o największym potencjale w Polsce.
Mieszkając w Gdyni ja tego nie widzę, wręcz nie lubię tamtędy chodzić. Tam jest jak na dworcu autobusowym w Afryce. Trojmiasto.pl w poprzednich artykułach o tym dało znamienne zdjęcia.
Nic nie da takie pół na pół panie Łucyk. Samochody powinny być już dawno usunięte stamtąd jeśli ma być to miejsce reprezentacyjne.
Parkowanie? Niech sobie te graty parkują gdzie chcą, byle nie na Starowiejskiej, Świętojańskiej, na Skwerze i na plaży.
Centrum ożyje jak nie będzie tak paskudne.
Ci co twierdzą odwrotnie niech lepiej zorganizują jakieś "życie" w Redzie i innych swoich sypialniach. Starowiejska to nie parking dla waszych gratów! Graty zostawcie na parkingu przy SKM w swojej sypialni! I tak się tu nie pomieścicie!
Sami biznesmeni obawiający się o "klientów" się wypowiadają.. Wasz biznes to możecie zrobić jadąc swoim gratem na kebaba do Chyloni.
2021-11-28 16:11
Mądry inaczej, zmień lekarza
2021-11-28 15:50
teraz zrobić płatny przejazd, przejście i zamieszkanie. I pozbędą się ludzi. zostaną tylko władze miasta.
2021-11-28 12:04
Pieniądze niech dają właściciele kamienic, ciągle im mało
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.