2021-06-15 09:34
Opinia wyróżniona
Aglomeracja dawno przeskoczyła na drugą stronę S6, a sama droga to już nie jest objazd wokoło trójmiasta, a połączenie między jego częściami.
Dlatego warto skończyć z fikcją "ekspresowości" z której bierze
Aglomeracja dawno przeskoczyła na drugą stronę S6, a sama droga to już nie jest objazd wokoło trójmiasta, a połączenie między jego częściami.
Dlatego warto skończyć z fikcją "ekspresowości" z której bierze się tylko hałas i wypadki.
Reforma której trzeba to po pierwsze koniec z fikcją ekspresowości.
Status drogi powinien zostać zredukowany do drogi w terenie zabudowanym o podniesionej do 80km/h dozwolonej prędkości, ze ścisłym kontrolowaniem jej.
Pozwoliłoby to zmienić jej układ na 3 pasy w każdą stronę, ze skrajnym prawym pasem jako buspasem przy zjazdach pełniącym funkcję pasa włączania i wyłączania się dla pozostałych pojazdów.
Brakuje teraz kilku zjazdów, które w przyszłości nie musiałyby być budowane jako bezkolizyjne (zresztą zachęcające do szybkiej jazdy), a np. w postaci dużych rond.
Widać to najlepiej przy obecnie budowanym węźle na Dąbrowej w Gdyni jak ogromne połacie terenu są tracone na ogromny węzeł drogowy, który wystarczyłoby zastąpić znacznie efektywniejszym rondem, a pozostały teren mógłby spełniać funkcje komercyjne i usługowe.
A sama obwodnica Trójmiasta oczywiście powinna powstać, może być w standardzie czy to drogi ekspresowej czy nawet autostrady, ale uwzględniać planowany rozwój metropolii na kolejne 50 lat.
Tak jak mniej-więcej zaprojektowano i zbudowano obwodnicę trójmiasta w latach 70-tych i która przez dobre 30 lat służyła skutecznie, ale czasy się zmieniły, metropolia się zmieniła i dalsze utrzymywanie fikcji ekspresowości oznacza wyłącznie wypadki, zatory, hałas i zanieczyszczenie środowiska.
2022-02-15 08:39
Przy dużym ruchu,wybij sobie z głowy rondo!!! Jedni stoją,drudzy jadą!!!!!!!
2021-06-16 14:13
jakbyś po świecie pojeździł to byś widział że w prawdziwych aglomeracjach, do których trójmiasto jeszcze nie należy, pochłaniają kolejne obwodnice które w dalszym ciągu pełnią rolę dróg ekspresowych czy też autostrad.
2021-06-15 15:26
2021-06-15 15:20
Udzielam konsultacji firmom i zarządom w kwestiach m.i. ruchu drogowego.
Jako Sopocianin na banicji perelowskiej ale stale sentyment do Trójmiasta - powiem tylko nie ma bardziej zielonego miasta na świecie i
Udzielam konsultacji firmom i zarządom w kwestiach m.i. ruchu drogowego.
Jako Sopocianin na banicji perelowskiej ale stale sentyment do Trójmiasta - powiem tylko nie ma bardziej zielonego miasta na świecie i trzeba tego bronić bo widzę że już wrzynają się osiedla w TPK. A gdy Lasy się na plebs zdenerwują to są w stanie zamienić się w jakiś Tworek i zacznie się parcelowanie i 500 plus na każdym szczeblu obietnic ... Ty też możesz żyć bez trosk! Wez siekierę i przyłóż do drzewa symbolicznie! Śmiało!
W urbanistycznym świecie panuje zasada Pies weźmie zawsze kość zamiast napić się wody, gdy ma jedynie ten wybór.
2021-06-15 15:58
Ten który minusuje to właściwie co minusujesz? Czy to tylko to takie nieprzejednanie ostateczne i jednoznaczne? Makumba to ty mój kochany popisie?
2021-06-15 17:35
To pasywna agresywna popisolencja. Majumba i wszyscy popisobrańcy
2021-06-15 14:25
Co za bzdura.
2021-06-15 13:16
Obwodnica OPAT byłaby wisienka na torcie. Jest od lat wyczekiwana. Gdy skończą budować Trasę Kaszubska i Metropolitalną to do kompletu brakuje jeszcze ciągu dróg Czerwona wraz z Opat i wtedy powinno być dopiero lepiej. Musi być przepustowość i tranzyt. Bez OPAT ul. Morska w Gdyni nie może sobie poradzić tak samo jak i Rumia i Reda...
2021-06-15 11:35
qazq - srogi towar milordzie...
2021-06-15 11:13
Czasy się zmieniły a temat poszerzenia do 3 pasów został totalnie przespany.
2021-06-15 17:57
Jak skończą budować OMT w 2025r. to trzeba będzie od razu dobudować tam trzeci pas, bo będzie jeszcze więcej samochodów. Samo życie.
2021-06-15 11:09
i strefę zamieszkania zrobić. ograniczyć ruch do 20 i kwiatki posadzić pomiędzy jezdniami. Albo zmienić jej status na drogę rowerową lub deptak?
2021-06-15 10:49
Skończcie tak pisac bo zaraz jakis inteligent wpadnie na to, ze trzeba ograniczenie do 50 zrobic
2021-06-15 10:33
OMT i OPAT - te trasy powinny powstać jako pierwsze żeby rozładować ruch na obwodnicy. Sama tylko Trasa Kaszubska niewiele pomoże, jeśli nie będzie OMT in OPATu!
2021-06-15 13:12
Oczywiście że tak. Bardzo mądry komentarz. Już łopata symboliczną była wbijana i o OPAT dalej cisza. Czekamy już na tą drogę dziesiątki lat
2021-06-15 10:21
A te setki milionów na utrzymanie drogi miejskiej (bo takich GDDKiA nie finansuje) radośnie wyjmiesz z własnej kieszeni...
2021-06-15 10:15
... bo na Grunwaldzkiej jest 50, jest śmieszny. Rozumiem, że p.Zięba jest rozgoryczony tą zmianą, ale pisząc artykuły należy być obiektywnym. Z takim podejściem to do TVP, albo Radia Gdańsk
2021-06-15 16:30
Tylko w Gdańsku takie rzeczy... Śmietnisko wśród bloków. Ewenement na skalę światową
2021-06-15 15:10
ten argument jest prawdziwy
2021-06-15 10:48
Ja przerzuciłam się na obwodnicę jak wprowadzili na Grunwaldzkiej 50 kmh. I nie tylko ja. Rozumiem ze możesz być rozgoryczony bo np nie stać cie na auto, ale to nie oowod by niewielka grupa krzykaczy uprzykrzała życie innym mieszkańcom
2021-06-16 09:56
zrobili 50, co i tak wszystkim zwisa, bo jeżdzą 70 i wiecej.
2021-06-15 13:13
Jeśli już mamy mierzyć twoją miarą to raczej ciebie nie stać na mieszkanie w miejscu, gdzie samochód nie jest konieczny bo jest albo komunikacja miejska albo taksówki.
Dobre miasto do życia to takie w którym milioner jeździ zbiorkomem.
2021-06-16 00:03
komunikacja miejska po prostu jest tu beznadziejna.
2021-06-15 14:14
2021-06-16 01:15
jeździ do swego miejsca urzędowania metrem i z jednym tylko ochroniarzem. A biedny raczej nie jest.
2021-06-15 22:30
wielu zamożnych Szwajcarów, Belgów, Holendrów, Francuzów i Niemców jeździ do pracy nie tylko zbiorkomem, ale rowerem lub chodzi pieszo. Komunikacja zbiorowa dla niewielu ludzi zapewnia serwis drzwi- drzwi, dlatego do przystanków systemów lokalnej kolei tworzone są wygodne i bezpieczne drogi dojścia i dojazdu dla pieszych i rowerzystów.
2021-06-15 15:09
wolą mieć ciszę i spokój w willi za miastem, gdzie żadni krzykacze w obcisłych gaciach nie będą utrudniali im życia. Na ich krzyku najwięcej tracą normalni mieszkańcy.
2021-06-15 16:37
Czyli w tych korkach rano do centrum to sami milionerowie z Bojana, Kiełpina i Nowych Tokar stoją?
2021-06-15 18:26
milionerzy stoją w tym czasie w korku, ale w autobusie, jak na zachodzie ;))
2021-06-15 14:46
nie byłeś nigdy nigdzie na zachód od Lęborka?
2021-06-15 14:29
Zasadniczo w miastach zachodniego krągu kulturowego o ile tylko jest zbiorkom inny niż szczątkowy to nie jest to nic nadzwyczajnego. To tylko nam sie wydaje że to urąga godności.
2021-06-15 12:43
Jak widać pod lamentami o płatnym parkowaniu, nie każdego jednak stać na jego utrzymanie.
2021-06-15 17:14
Każdego stać na jakiś tam samochod ale na miejsce do parkowania już Nie
2021-06-15 12:46
ach ta logika...
2021-06-15 12:50
Ale to wiele wyjaśnia. Przekonanie że jak ktoś nie ma alo nim nie jeździ to pewnie dlatego że go nie stać powoduje patalogiczne uzależnienie od samochodu. No bo jak ktoś mnie zobaczy bez samochodu i oceni mnie moją własną miarą to będę we własnych oczach wyglądał źle.
2021-06-15 11:43
Niech zgadnę, jeździsz 10 letnim szrotem?
Nikt inny nie uważa że kogokolwiek może nie być stać na auto...
2021-06-15 07:08
Opinia wyróżniona
Ale rozbudowy o 3 pas nie było i nie będzie pewnie, będziemy jeździć obwodnicą 40km/h i to będzie standard.
2021-06-15 19:56
Pani oli trzeba dziękować w następnych wyborach
2021-06-15 10:26
Rozbudowa o 3 pas spowodowałaby masę utrudnień, niezależnie czy miałaby miejsce 5 lat temu czy teraz. Analizując natężenie ruchu na obwodnicy trzeba wziąć pod uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat pojawiły się na niej (lub
Rozbudowa o 3 pas spowodowałaby masę utrudnień, niezależnie czy miałaby miejsce 5 lat temu czy teraz. Analizując natężenie ruchu na obwodnicy trzeba wziąć pod uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat pojawiły się na niej (lub zostały mocno rozbudowane) trzy nowe węzły: połączenie z obwodnicą południową, zjazd na trasę W-Z oraz nowy dojazd do lotniska. A kolejny węzeł (połączenie z Trasą Kaszubską) jest w trakcie budowy.
2021-06-15 09:34
2021-06-15 09:28
Trzeba jeszcze bardziej zabetonowac miasta i okoliczne tereny.Trochę intensywniejsze opady deszczu i wszystko zakane.
2021-06-15 08:40
2021-06-15 08:34
problemem są zjazdy i to że miasta nie zadbały odpowiednio o drożność na drogach od nich odchodzących. One korkują się przez słabe sterowanie sygnalizacją świetlną i samą formę tych drug. Spacerowa do modernizacji - po
problemem są zjazdy i to że miasta nie zadbały odpowiednio o drożność na drogach od nich odchodzących. One korkują się przez słabe sterowanie sygnalizacją świetlną i samą formę tych drug. Spacerowa do modernizacji - po dwa pasy w każdą stronę + droga zielona, dokończona przebudowa Chwaszczyńskiej, nowy zjazd na Charznieńskiej + droga czerwona i korków nie będzie.
2021-06-15 08:22
wyobrażasz sobie teraz zamknięcie AK, Słowackiego, Spacerowej, Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej na powiedzmy rok? Nie wspominając w ogóle o kosztach...
2021-06-15 08:07
2021-06-16 12:26
To tylko Ucyk potrafi w Gdyni.
2021-06-15 08:18
2021-06-15 07:47
2021-06-15 09:52
To jest największy mit rozpowszechniany przez ignorantów jaki widziałem. Zawsze dodatkowy pas zwiększa przepustowość choćby nie wiem co.
2021-06-15 17:06
2021-06-17 14:05
Houston, mamy problem! Kolejny z "przykładów z całego świata"! Odbiór!
2021-06-15 10:47
Obwodnica się nie korkuje dla tego, że brakuje jej pasów, a dlatego, że zjazdy z obwodnicy nie wszystkie są bezkolizyjne i nie wszystkie umożliwiają szybkie włączenie się do innych dróg. Przez to auta często czekają na
Obwodnica się nie korkuje dla tego, że brakuje jej pasów, a dlatego, że zjazdy z obwodnicy nie wszystkie są bezkolizyjne i nie wszystkie umożliwiają szybkie włączenie się do innych dróg. Przez to auta często czekają na poboczu, bo sam zjazd jest już zakorkowany.
Do tego bardzo krótkie pasy włączania się do ruchu na obwodnicy. Powinny być one dłuższe o 100m, tak aby umożliwić spokojne rozpędzenie auta i włączenie się do ruchu przy prędkości 80-100km, a nie 50-80km
2021-06-17 13:49
Akurat przy prawym pasie wiecznie zajętym przez ciężarówki to obwodnicy brakuje pasów.
2021-06-15 15:48
Z normalnym silnikiem a nie jakieś 1.0 nie ma problemu z rozpędzeniem, Może zakaz wjazdu bez 120km/tone masy pojazdu z pełnym załadunkiem, nie dotyczy pojazdów uzytkowych powyżej 3.5 tony.
2021-06-17 14:00
Następny teoretyk. Na takim np. węźle Szadółki często jest problem z rozpędzeniem włączając się w kierunku A1. Pas włączania krótki, wąski i wjeżdża się na niego pod dość ostrym kątem (więc nie da się zacząć rozpędzać
Następny teoretyk. Na takim np. węźle Szadółki często jest problem z rozpędzeniem włączając się w kierunku A1. Pas włączania krótki, wąski i wjeżdża się na niego pod dość ostrym kątem (więc nie da się zacząć rozpędzać już wcześniej) a do tego ilekolwiek koni byś nie miał to jak spróbujesz się tam włączyć nie czekając aż Ci zrobią miejsce na prawym pasie to i tak wyjeżdzając z butem w podłodze, kogoś nastraszysz albo sprowokujesz do hamowania bo nie każdy wie, że dasz radę się wcisnąć. No i tak, jeśli dopiero ruszyłeś to na pewno będziesz skory do katowania zimnego silnika żeby się tam włączyć do ruchu. Węzeł powinien być zaprojektowany aby można się było sprawnie i bezpiecznie włączać do ruchu każdym dopuszczonym tam do ruchu pojazdem a nie tylko rozgrzanymi wcześniej uturbionymi 2.0+. A tam nigdy nie jest ani sprawnie ani bezpiecznie, chyba że w nocy gdy droga pusta.
2021-06-15 10:17
To przeczy prawą fizyki co napisałeś, czym większa rura tym więcej wody popłynie, grubszym przewodem popłynie więcej prądu a nie mniej...
To zobacz jak wygląda ruch od zjazdu Słowackiego do zjazdu Karczemki, ja tam korków nie widuje, korek się robi przy zwężeniu do 2 pasów przy moście na Stężyckiej.
2021-06-15 17:07
to one decyduja ile wody przepłynie - nie srednica rury
2021-06-15 10:23
Jest zaworek, który swojej przepustowości nie zmienia i zmienić nie ma jak. Miasto nie jest z gumy.
2021-06-17 13:48
Tylko myślicielu zaworków po drodze jest od cholery i mało kto jedzie do samego końca.
2021-06-15 10:52
Co nie zmienia faktu, że lepiej postac chwile na końcu niz co chwile przyspieszac i hamować
2021-06-15 11:23
Jak ci zaworek przepuszcza 5 litrów wody na minutę i chcesz puścić 1000 l wody, to nieważne jaka gruba jest rura, zajmie to tyle samo czasu
2021-06-15 15:44
Dlatego zakładasz większy zawór i uzyskujesz większy przepływ. Jak nie ma miejsca to zwiększasz ciśnienie co za tym idzie prędkość przepływu. Czyli zwiększenie prędkości z jednoczesnym zmniejszeniem dystansu jest rozwiązaniem.
2021-06-15 22:35
każdy dzwon na obwodnicy to przyczyna megakorku.
2021-06-15 17:08
2021-06-15 10:21
gość o logice i fizyce próbuje, a wysłowić się nie potrafi nie kalecząc. Mało masz przykładów z całego świata? więcej pasów = więcej korków. Temat maglowany od 70 lat
2021-06-15 15:43
Typowy lewak, .uj z logiką, nauką, fizyką i badaniami. Przykłady z całego świata ... HAHA
2021-06-15 10:16
Zwiększałby gdyby ilość samochodów była stała. Ale jak dodasz trzeci pas (+50% dla szerokości drogi) a samochodów przybędzie o 60% to co wtedy? A doświadczenie ze świata pokazują, że tak się właśnie dziele albo odrazu albo w niedługim czasie).
2021-06-15 10:33
A czy Ty zdajesz sobie sprawę , że obwodnicą jeżdżą tiry do portu w Gdyni i Gdańsku. Konieczny jest trzeci pas , bo obecnie jeden jest zawsze zapchany przez tiry. Co powoduje , że jadący 80 km/h przemieszczają się lewym pasem i blokują cały ruch.
2021-06-15 12:46
2021-06-15 07:47
Rozbudowa Obwodnicy możliwa jest tylko po budowie Metropolitalnej. Inaczej całe Trójmiasto stanie na czas prac budowlanych.
2021-06-15 07:27
Teraz jeździcie 140 i co chwilę wypadek i paraliż miasta
2021-06-15 11:26
Bardzo się mylisz jeżeli uważasz że to jedyny powód wypadków. Idąc tym tropem można zakazać aut to i wypadków nie będzie. Owszem prędkość i brawura to duża część problemu, ale jeszcze dochodzi to że polskim kierowcom
Bardzo się mylisz jeżeli uważasz że to jedyny powód wypadków. Idąc tym tropem można zakazać aut to i wypadków nie będzie. Owszem prędkość i brawura to duża część problemu, ale jeszcze dochodzi to że polskim kierowcom brakuje myślenia, przegladu sytuacji dookoła siebie, zdolnosci przewidywania pewnych rzeczy i życzliwości. nie zjeżdżanie na prawy bo 400m przede mną będę chciał wyprzedzić kolejny pojazd i później dziwienie się że ktoś siedzi na zderzaku i się irytuje. Wystarczy skoczyć na moment na prawy, to nie boli. Czy włączanie się do ruchu z prędkością 70-80. Tak samo stanowi zagrożenie ponieważ inni kierowcy albo hamują, albo szukają ucieczki na inne pasy. Nagrywanie i oglądanie kolizji/wypadkow na przeciwległej jezdni. Stańcie najlepiej i ze statywem i kamerą nagrywajcie. Mijanie zdarzeń typu ktoś zjechał na pobocze no się coś zepsuło. Ostatnio jechałem dobry odcinek z prędkością 5km/h co chwilę się zatrzymując. Jak się okazało auto stało na poboczu. W taki sposób że dwa tiry by spokojnie obok siebie przejechały. Tylko trochę zwolnić zjechać na maksa do lewej żeby spokojnie dwa pasy szły to nie. Zero myślenia. Jak z ruszaniem na światłach, byle bym ją przejechał, reszta to *#$_&... Ehhh
2021-06-15 09:56
140km/h?? To chyba w nocy jak jest pusto ;)
Osiągalna prędkość maksymalna w ciągu dnia to maksymalnie 100km/h, a ostatnio to głównie 40 :)
2021-06-15 10:08
2021-06-15 10:51
Tak, tak. Jak ktoś jedzie szybciej i siada Ci na zderzaku to najwidoczniej widzi, że niepotrzebnie spowalniasz ruch
2021-06-15 12:46
dla dobra całej ludzkości
2021-06-15 11:45
Jak widzę że ktoś się zbliża - zjeżdżam. Jak mi wjedzie na zderzak zanim zdążę zjechać - zwalniam i zrównuję się z wyprzedzanym pojazdem.
I niespodzianka, PORD mi tego nie zabrania :)
2021-06-15 07:50
żeby zarówno kontrolować ruch jak i nim sterować. U nas nie do pomyślenia. Ale GDDKiA ma się dobrze.
2021-06-15 07:55
2021-06-15 12:13
To większy problem niż samo przekraczanie prędkości, ale biorąc pod uwagę, że na obwodnicy nie ma dnia bez kilku dzwonów, to należy zadać pytanie, komu zależy żeby nadal tak było, bo skądś się chyba bierze ta totalna
To większy problem niż samo przekraczanie prędkości, ale biorąc pod uwagę, że na obwodnicy nie ma dnia bez kilku dzwonów, to należy zadać pytanie, komu zależy żeby nadal tak było, bo skądś się chyba bierze ta totalna niechęć do wprowadzenia odcinkowej kontroli prędkości i wyłapywania amatorów całowania zderzaka. W przyszłym roku zamierzam zmienić samochód i już postanowiłem, że specjalnie dla takich dekli zamontuję sobie porządny hak, bo na pomyślunek GDDiK raczej nie ma co liczyć.
2021-06-15 12:19
Powtarzam: nie ma społecznego przyzwolenia na tępienie piratów. Jest za to oczekiwanie że policja nie będzie przeszkadzała w "szybko ale bezpiecznie" i pozwalała "sprawdzić możliwości samochodu".
2021-06-15 08:06
A co ty możesz wiedzieć? Jak obwodnicę to jedynie na google maps widziałeś
2021-06-15 09:31
Odezwał się ten co widział albo jechał z kolegą 160 na ograniczeniu do 100 km/h.
2021-06-15 07:27
Opinia wyróżniona
Obwodnica to od dawna droga miejska. Od dawna powinno być ograniczenie do 70 czy 80 na odcinkach bez wyjazdów do 100 . To może trochę ograniczyłoby liczbę zdarzeń i w konsekwencji przejazd byłby sprawniejszy, bo bez
Obwodnica to od dawna droga miejska. Od dawna powinno być ograniczenie do 70 czy 80 na odcinkach bez wyjazdów do 100 . To może trochę ograniczyłoby liczbę zdarzeń i w konsekwencji przejazd byłby sprawniejszy, bo bez wiecznie "stojącej" obwodnicy.
Jazda obwodnicą dzisiaj to loteria .... ja zwykle wybieram jazdę przez miasto, bo mam gdzie w razie czego objechać, na obwodnicy jak coś się stanie nie ma alternatywy.
2022-02-15 08:59
Jak jeździsz miastem to czemu gardłujesz o obwodnicy!!! Nie układaj nikomu życia!!!!!!!!
2021-06-15 16:51
2021-06-15 13:27
2021-06-15 12:04
Obwodnica to nie droga miejska a wiejska !!!!
2021-06-15 11:40
I koniecznie, przed jadącym pojazdem, w odległości 100m powinien iść człowiek z czerwoną flagą i gwizdkiem by ostrzegać innych, że jedzie automobil!!!1111oneoneone
2021-06-15 12:46
za kierownicą siedzi blondie z głową w telefoniku
2021-06-15 12:24
Pan jesteś Henry czy raczej Harrison? ;)
2021-06-15 10:24
Na gdyńskim odcinku jest ograniczenie do setki, możesz jechać lewym pasem 120 (w trakcie wyprzedzania) a i tak zaraz znajdzie się ktoś, komu nadal będzie za wolno i mrugając długimi będzie Cię poganiał.
2021-06-15 11:28
To jak na szosie jest ograniczenie do 40 i sznur ciężarówek, to mogę lecieć 130 lewym pasem?
2021-06-15 12:23
Który ma samochód wypchany "elektronikom" ??
2021-06-15 10:59
Ja jade nawet i 200, jak jest pusto. Ryzykuje tylko swoim życiem, zreszta nie ryzykuje bo jade samochodem wypchanym elektronikom z milionem systemów bezpieczeństwa. Najbardziej wkurzający sa Ci co by zmienić pas muszą pierw po hamulcu dac, a potem samochod swiruje i sam zaczyna ostro dohamowywac.
2021-06-15 12:06
Tak a rano się budzisz i idziesz na przystanek autobusowy i jedziesz do szkoły.
2021-06-15 10:30
Nie, nie możesz 120 - czego nie rozumiesz?
2021-06-15 22:41
cokolwiek jest, jest możliwe
2021-06-15 10:43
Ależ to co napisano należy chyba rozumieć tak, że nawet jak się w trakcie wyprzedzania (np. kilku ciężarówek jadących realnie ok. 90) przyspieszy do 120 - to i tak inni będą Cię z drogi światłami zmiatać...)
2021-06-15 10:57
Chwila moment, to oni migając próbują zamawiać? Ja zawsze myślałem że dają znać bo coś niedobrego się dzieje z samochodem albo przekraczam dopuszczalną prędkość więc zawsze w takiej sytuacji zwalniam.
2021-06-15 11:46
Zawsze trzeba zwolnić.
2021-06-15 09:35
Ścisk na obwodnicy to skutek braku alternatywnych dróg o dużej przepustowości bez wstępu dla pieszych i rowerów w Trójmieście. Powinniśmy mieć więcej dróg jak obwodnica z ograniczeniem do 120km/h, albo Trójmiasto stanie się skansenem dla turystów, którym się nie śpieszy, bo są na wakacjach.
2021-06-16 07:53
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości powoduje codzienne zdarzenia drogowe. W tym stanie rzeczy oczywiście można na siłę twierdzić, że to badał ekspresówka i 120 km/h jest ok i stać przez to w wiecznych korkach, bo zdarzeń drogowych w takim stanie rzeczy będzie przybywać. Pytanie co lepsze gnać 120, żeby za chwilę utknąć na zablokowanej obwodnicy. Czy jechać spokojnie 70,80 i dojechać do celu
2021-06-15 09:15
oczywiście, największa przepustowość jest przy 70 km/h, powinno sie rozważyć zmniejszenie dopuszczalnej prędkości
2021-06-15 22:38
podwyższanie limitów prędkości poza tę granicę zmniejsza przepustowość, ponieważ implikuje większe odstępy między pojazdami. Zwiększenie wydolności całego miejskiego systemu transportowego może nastąpić jedynie w wyniku
podwyższanie limitów prędkości poza tę granicę zmniejsza przepustowość, ponieważ implikuje większe odstępy między pojazdami. Zwiększenie wydolności całego miejskiego systemu transportowego może nastąpić jedynie w wyniku zdecydowanego postawienia na rozwój SKM do dzielnic Gdyni Zachód, Gdyni Północ i Gdańska Południe. Elektryfikacja PKM to działanie dużo ważniejsze niż budowa kolejnej "obwodnicy" która tylko przyczyni się do ucieczki kolejnych grup podatników do gmin peryferyjnych.
2021-06-15 08:41
Zmniejszenie dopuszczalnej prędkości niewiele zmieni kiedy i tak się czeka na zjeździe. Przy niewielkim ruchu kilka minut "straty" na całym odcinku a byłaby szansa uniknąć części wypadków. Ale o czym my tu mowimy jak w
Zmniejszenie dopuszczalnej prędkości niewiele zmieni kiedy i tak się czeka na zjeździe. Przy niewielkim ruchu kilka minut "straty" na całym odcinku a byłaby szansa uniknąć części wypadków. Ale o czym my tu mowimy jak w tym kraju żadne ograniczenia nie są przestrzegane ani egzekwowane. Mam nadzieje że nikomu nie przyjdzie darować policji fotoradary bo jak usłyszę że nie ma kto ich obsługiwać to nie ręczę za siebie.
2021-06-15 10:57
Tak, kilka minut tu, kilka minut tam i w końcu przejazd z Gdyni do Gdańska i w odwrotnej kolejności 2h. Teraz juz prawie godzine sie jedzie, bo zawsze znajdzie się as co 80km/h jedzie bo wszedzie widzi smierc
2021-06-15 08:29
Po zwężeniu w Oliwie ruch się przeniósł na Polanki z jednej a na Chłopską z drugiej strony, teraz czas na obwodnicę, po co na Karczemkach aż trzy pasy? Jeden zamknąć i postawić delfinki.
Rugować ruch z głównych dróg na osiedlowe uliczki - proste rozwiązania są najlepsze.
2021-06-15 09:40
W Gdańsku to chyba plastikowe lwy muszą zrobić
2021-06-15 08:16
Ale wtedy wszystkie modernizacje i zimowe utrzymanie przejdzie na koszt gmin... To jest zły pomysł.
2021-06-15 07:37
2021-06-15 09:46
2021-06-15 16:53
2021-06-15 10:55
Ja tam bum jeszcze tramwaje puscil, a co tam pokażmy ze tez nas stać na nasze lokalne tezewe
2021-06-15 09:09
Proponuje ograniczenie prędkości na drogach rowerowych do 10km/h na odcinkach bez wyjazdów do 20. Natomiast na chodnikach odpowiednio do 6 i 3km/h
2021-06-15 11:54
...i postawić fotoradary dla rowerowych piratów!!! :)))
Do tego obowiązkowe ubezpieczenie i tablice rejestracyje! :)
2021-06-15 09:34
Rower jadący zbyt wolno ma tendencję do wywracania się, to nie cyrk ani tor kolarski.
2021-06-15 12:20
Wystarczy nakazać montowanie dodatkowych dwóch kółek po bokach I można zrobić ograniczenie do 2km/h.
2021-06-15 09:39
Rower cargo się nie wywróci. Wkrótce to będzie podstawowy dozwolony środek transportu towarów w trójmieście
2021-06-15 10:09
Przecież Januszy nie stać na rower, tutaj głównym środkiem transportu jest samochód za pół ceny porządnego rowera...
2021-06-15 07:48
Ścieżce rowerowej? Ty Rowerofobie! Pasy rowerowe, tylko one będą w stanie uspokoić ruch na Obwodnicy i zachęcić matki by dowoziły dzieci do szkoły.
2021-06-15 08:39
Jeżeli dowozisz dzieci do szkoły obwodnicą, to najwyższa pora żeby palnąć się w swój głupi łeb...
2021-06-15 08:41
Widzę że sarkazm jest Ci obcy ;)
2021-06-15 09:10
2021-06-15 07:01
Aut coraz więcej a obwodnica powinna mieć co najmniej 4 pasy w jedną i drugą...Nie wiem na co czekają...do tego fatalny stan dróg i komunikacji miejskiej i mamy wieczne korki.
2021-06-15 07:05
Bardziej budowa alternatywy - obwodnicy metropolitalnej
2021-06-15 07:31
bo tranzyt na naszej starej obwodnicy (A1,S7 - Słupsk) to stosunkowo niewielka część ruchu.
No i trzeba sporo nadłożyć. Trudno też będzie zamknąć starą obwodnicę dla tirów, bo wzdłuż niej znajdują się również miejsca docelowe takich pojazdów.
2021-06-15 08:43
Zawsze można zamknąć drogę dla ruchu tranzytowego w postaci zakazu z dodanym "nie dotyczy dojazdów do miejsca docelowego". Oczywiście wszyscy będą mieli to gdzieś bo jak to sprawdzić ale na papierze będzie się zgadzało i wszyscy będą zadowoleni.
2021-06-15 09:24
2021-06-15 13:07
Dokładnie...należałoby zbudować OPAT wraz z Drogą Czerwoną. Czekamy na to dziesiątki lat a tu nawet jeszcze łopata nie jest wbita
2021-06-15 07:40
W każdym kraju zmienia, również w Polsce- zobacz Wrocław, Katowice.... wszędzie szerokie drogi poprawiły sytuacje, ale ktoś kto pisze ze poszerzenie obwodnicy nic nie da pewnie pracuje w zarządzie dróg ;)
2021-06-15 08:41
A jak się władujesz w korek, możesz zamówić i zjeść pizzę...
2021-06-15 10:02
Po pierwsze Warszawa nie ma pełnej obwodnicy. Po drugie przelot przez centrum Warszawy nie jest wcale taki zły. Da się szybko przejechać przez centrum dzieki bezkolizyjnym przejazdom nad skrzyżowaniami. Jeśli chcesz
Po pierwsze Warszawa nie ma pełnej obwodnicy. Po drugie przelot przez centrum Warszawy nie jest wcale taki zły. Da się szybko przejechać przez centrum dzieki bezkolizyjnym przejazdom nad skrzyżowaniami. Jeśli chcesz zaprzeczać temu, że więcej pasów ruchu to większa przepustowość to niczym nie różnisz się od antyszczepionkowcow negujących cały dorobek naukowy ludzkości.
2021-06-15 11:49
Przejedź się po Warszawie koło 16 i sprawdź średnią prędkość.
Z buta bym szybciej przeszedł...
2021-06-15 08:51
nie było tunelu były korki, po otwarciu nic się nie zmieniło.
2021-06-15 09:59
Jakie korki były na podwalu przedmiejskim przed budową tunelu. Ale nie oczekiwałem nic więcej
2021-06-15 12:24
2021-06-15 07:06
Dlaczego nie 8 pasów, albo 16 ?
2021-06-15 10:00
Natomiast takie poszerzenie napewno poprawia przepustowość drogi i tu nie ma pola do dyskusji ponieważ jest udowodnione.
2021-06-15 10:41
Raczej udowodnione jest coś wręcz przeciwnego, patrz tzw paradoks Pascala
2021-06-15 07:10
wedlug przepisow.. dokladamy dodatkowy pas po przekroczeniu limitu aut na dobe.. tu przekroczony jest znacznie i nie ma nawet mowy o poszerzeniu do 3 pasow
2021-06-15 07:27
czyli Państwa. I całe szczęście bo miast nie stać na budowę takich dróg
2021-06-15 07:26
Ważne że zjazdy będą bez zmian
2021-06-15 08:39
2021-06-15 08:40
Bo nikt nie łapie glupich kierowcow na tej trasie
2021-06-15 15:30
Nie da się
2021-06-15 07:01
Bo innego ratunku dla obwodnicy nie widzę
2021-06-15 07:07
2021-06-15 07:41
tylko niewielka część ruchu na istniejącej obwodnicy, przeniesie się na nową.
Trzeba rozbudować istniejącą. Obecnie mamy 4 pasy łączące aglomerację (2 obwodnica + 2 przez Sopot), to jakiś żart.
Ale rozbudowa
tylko niewielka część ruchu na istniejącej obwodnicy, przeniesie się na nową.
Trzeba rozbudować istniejącą. Obecnie mamy 4 pasy łączące aglomerację (2 obwodnica + 2 przez Sopot), to jakiś żart.
Ale rozbudowa o np. 2 pasy też może wiele nie pomóc bo zjazdy nie przyjmą dużo więcej.
Czekam na otwarcie Drogi Kaszubskiej/Lęborskiej. Jak wlejemy dodatkowym kanałem dużą liczbę aut na starą obwodnicę to zobaczymy czy ona wytrzyma. Nasza GDDKiA opowiada bajki, ze nie moze rozbudowywać ZOT, bo byłby paraliż i najpierw trzba OMT. Nie podzielam tego argumentu, ale niech tam, OMT będzie gotowa za ile? 3 lata? Czy szanowna GDDKiA pracuje nad papierami na rozbudowę ZOT, żeby móc startować za te 3-4 lata? To było pytanie retoryczne, bo oczywiście, że nie. A przygotowanie papierów to okres dużo dłuższy niż sama fizyczna budowa.
2021-06-15 12:24
OMT to żaden ratunek dla OT, zabranie ok 10% ruchu z odcinka OT.
2021-06-15 07:02
A ulic... niestety nie.
Zginiemy w tych korkach i spalinach
2021-06-15 07:08
Miejsca parkingowe są zbyt tanie. Za krótko kierowcy stoją w korkach. Dlatego komunikacja miejska nadal nie jest konkurencyjna.
2021-06-15 09:45
Na tej waszej logice w UM wszyscy tracimy
2021-06-15 09:47
2021-06-15 12:41
2021-06-15 12:43
Gdyby powstała i byłby tam buspas, to wiele osób przesiadłoby się na zbiorkom, bo wtedy byłby realną alternatywą dla samochodu, a to by znacząco zmniejszyło korki na Południu. A bez nowych dróg z buspasami to w żaden sposób komunikacji zbiorowej się nie poprawi. Pomijam te ostatnie pomysły z rozbudową SKM, bo ja raczej nie dożyję ich realizacji.
2021-06-15 15:33
Wg Ciebie zamiast jechać do pracy 30min samochodem, mam jeździć tam 1,5h komunikacją. Mam równać w dół a nie w górę. Gratuluję pomysłu
2021-06-15 07:09
Zginelibysmy gdyby i dróg przybywało
A tak jest pewna granica smrodu
2021-06-15 09:45
2021-06-15 09:48
2021-06-15 18:32
2021-06-15 07:02
Gorzej. Na drogach śródmiejskich nie ma takiego ruchu i jest możliwość zjazdu jeżeli coś się stanie. Obwodnica to pułapka.
2021-06-15 10:33
Wypadaloby ograniczyć prędkość do 90? Byłoby mnie wypadków, płynnie i mniej korków. Gnaja po 120...a przy wjazdach jak obwodnica południową w kierunku Gdyni robi się korek bo nikt nie puszcza
2021-06-15 12:47
Nawet do 30 km/h, tylko że wszystkie te ograniczenia można potłuc o kant d...y jeśli nie będzie stałych urządzeń egzekwujących ich przestrzeganie.
2021-06-15 07:03
Nie omija Gdyni, nie zapewnia dojazdu do Rumi czy na Hel w sezonie letnim
2021-06-15 19:48
No dokładnie. Potrzebna OPAT
2021-06-15 07:04
Spokojnie można ograniczyć prędkość do 20km/h i zrobić garby
2021-06-15 07:04
Korków jest przez osoby ciekawskie gapiowicze jak by ich nie nazywać tworzą sztuczne korki !
2021-06-15 07:45
A może te korki są jak najbardziej prawdziwe?
2021-06-15 08:42
Korki powoduje zmienianie w kółko pasów i jazda z prędkością wyższą niż reszta.
2021-06-15 08:59
2021-06-15 09:49
Na tych co jechali szybko ale bezpiecznie...
2021-06-15 07:05
i progów zwalniających
2021-06-15 07:27
Wystarczą mistrzowie prostej i wypadki co 2h
2021-06-15 19:15
2021-06-15 07:06
Opinia wyróżniona
trzeba pracowac nadzmiana przyzwyczajen ludzi, przekonac czesc z nich do komunikacji publicznej, te nieustannie doskonalic, no i zeby dla ludzi opłacalna była.
2021-06-15 07:12
Najlepszą pracą nad zmianą przyzwyczajeń jest podwyższenie opłat za parkowanie w mieście i to co najmniej o dwukrotną wartość.
2021-06-15 08:39
2021-06-15 08:42
Myślisz że kogoś kto jeździ samochodem za 200+ tyś odstraszy parkowanie nawet 10zł godzina? Skończy się na tym że samochodami będą jeździli bogaci a biedni będą jeździć TZ a to nie o to chyba chodzi.
2021-06-15 09:09
Nie myślę, ja to wiem bo dokładnie to widać na ulicach. Im droższy samochód tym większa słonność do parkowania na chama. Żeby oddać sprawiedliwość gruchoty z drugiego końca sklali też mają skłonność do bycia tak
Nie myślę, ja to wiem bo dokładnie to widać na ulicach. Im droższy samochód tym większa słonność do parkowania na chama. Żeby oddać sprawiedliwość gruchoty z drugiego końca sklali też mają skłonność do bycia tak parkowanym. Ci ze środka któzy kupili samochód do jeżdżenia a nadrabiania długości albo piłowania na ręcznym parkują po prostu lepiej i częściej płacą bez marudzenia.
2021-06-15 09:44
Właśnie w tej chwili koło mojej pracy stoi na chodniku samochód za 300k.
Obok pusty parking SPP.
2021-06-15 09:36
Głupi pomysł. Jesteś ze wsi to widać, słychać i czuć.
2021-06-15 07:15
nie siej propagandy, bo komunikacja zbiorowa to zlo, a jaskrwao pokazala to "pandemia"
2021-06-15 07:21
to Ty nie siej propagandy
2021-06-15 07:37
a komunikacja adekwatna liczbami do naszych liczb.. a naklady sa wieksze.. wiec nie ma zlotego srodka na transport
2021-06-15 08:16
to w których miejscach w tym Tokio niedomaga transport zbiorowy? Podaj jakieś przykłady i najlepiej opinie tokijczyków o tym jak w ich mieście transport zbiorowy jest niedopracowany
2021-06-15 08:40
2021-06-15 12:31
Że tam w metrze jest taki tłok, że specjalni pracownicy muszą dopychać wsiadających, żeby drzwi składu się zamknęły. Ale jeśli chodzi o częstotliwość i punktualność kursowania to fakt, że nigdzie na świecie nie ma lepszej.
2021-06-15 07:23
2021-06-15 08:10
Środki włożone w transport podziel przez iloczyn mieszkańców I powierzchni. Tak wychodzi, że wydają krocie więcej. Co udowodniłeś, że się nie znasz ale się wypowiesz. Nadajesz się do polityki
2021-06-15 09:59
Pokaż dane, a nie mielesz ozorem po próżnicy.
2021-06-15 10:34
ale komu pokazała? premierowi co w autobusie od wielu lat nie był a pociągi to dla niego tylko pendolino? normalni ludzie jeździli codziennie przez całą pandemię i nikt się nie zarażał, wszyscy zarażeni których znam zarazili się w pracy od ludzi co przyszli do zakładu z gorączką a w zasadzie przyjechali samochodem z tą gorączką
2021-06-15 07:40
Prawdziwe. W Kalifornii jest osiem pasów ruchu w każdym kierunku. Ich drogi są bardziej zatłoczone. Budowanie większej liczby dróg nie jest rozwiązaniem.
2021-06-15 08:05
.... Nie ma dróg i nie ma korków może to jest rozwiązanie problemu
2021-06-15 08:09
Więcej i lepszy transport publiczny to jedyne realne rozwiązanie
2021-06-15 08:20
Nie w tym kraju, podaj mi jeden przykład instytucji, przedsięwzięcia państwowego które dobrze działa? Rozkradną, nieudacznicy źle rozplanuja
2021-06-15 09:39
Czy każda firma musi mieć służbowe samochody dla pracowników i do tego jeszcze te "minutówki" dla młodzieży co krok?
2021-06-15 09:45
2021-06-15 08:34
A jeśli mówisz o LA to mają 4mln ludzi więc argument z czapy.
2021-06-15 08:40
Jakby komunikacja mogła konkurować z samochodem to by ludzie jeździli komunikacja. Ale nie w Trójmieście.
2021-06-15 09:07
Wniosek: co to za korki które nie skłaniają do przesiaki na SKM. Nie ma korków, jest tylko zamiłowanie do narzekania. Jakby były korki to ludzie szukaliby mieszkań i pracy z łatwym dojazdem a tego nie robią. Przynajmniej jeszcze nie.
2021-06-15 09:42
Mieszkania w pobliżu stacji SKM też są za drogie, a jak trzeba się przesiadać to już szybciej, wygodniej a czasami nawet taniej wychodzi samochodem. I to jest chyba główny problem - wszyscy aktywiści ciasnych gaci mieszkają gdzieś w centrum, i myślą, że skoro oni mogą sobie rowerkiem dojeżdżać do pracy, to każdy może.
2021-06-15 10:12
To przyspawani do kierownicy nie patrzą zupełnie na dojazd do pracy czymkolwiek innym niż samochodem przy zakupie mieszkania.
A potem płacz że nie ma autostrady, tylko zakorkowana osiedlowa dróżka...
2021-06-15 08:52
dojazd pks lub liną prywatną zajmuje w jedną stronę z przesiadkami 1,5 godziny, samochód 20 minut widzisz różnicę ?
2021-06-15 10:04
To ty spod Torunia dojeżdżasz?
2021-06-15 10:13
A że nikt tak nie dojeżdża, to co tam, ważne że autobus wolno jedzie na tej trasie...
2021-06-15 09:18
cene paliwa itp.
to oduczy blacharzy i przesiądą się na rower jak ludzie
2021-06-15 10:12
Co to za bełkot? Większych bzdur nie widziałem. koledzy z PO PIS takich informacji ci na wciskali?
2021-06-15 09:57
Jak patrzysz na zachód jak autorytet w kwestii infrastruktury drogowej to szczerze Ci wspolczuje. Zobacz jak to się robi w Chinach na Tajwanie czy w Tajlandii. Tam nie ma możliwości budować nowych dzielnic bez
Jak patrzysz na zachód jak autorytet w kwestii infrastruktury drogowej to szczerze Ci wspolczuje. Zobacz jak to się robi w Chinach na Tajwanie czy w Tajlandii. Tam nie ma możliwości budować nowych dzielnic bez wcześniejszej budowy metra i wielopasmowej dróg z przejściami dla pieszych i osobnymi pasami dla autobusów i rowerów. Nie masz pojęcia o świecie a wypowiadasz się jako ekspert. I jeszcze wyróżniają Twój komentarz. U nas się nic nie zmieni jak ciagle będą nam powtarzać, że kraje z ujemnym rozwojem są jakikolwiek autorytetem w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych
2021-06-15 10:11
Ale w Gdańsku to niemożliwe bo mamy pseudoekowazeliniarzy miasta.Co pakują miliony w ten tramwajowy złom sprowadzony ze złomowiska w Niemczech.
Wiec w tym miescie przez najbliższe 10 lat będzie tylko gorzej.
Ale w Gdańsku to niemożliwe bo mamy pseudoekowazeliniarzy miasta.Co pakują miliony w ten tramwajowy złom sprowadzony ze złomowiska w Niemczech.
Wiec w tym miescie przez najbliższe 10 lat będzie tylko gorzej.
W Gdańsku urzędnicy robią tylko propagandę w stylu namawiamy do korzystanie z drogiej beznadziejnej komunikacji a robią wszystko by była beznadziejna sami korzystają z aut.
2021-06-15 10:38
więc może nie kłam że tramwaje to głównie niemiecki złom bo to raczej mniejszość obecnie, konieczne były pilnie bo przez lata biedy nie kupowano nic i gdyby nie te niemieckie to by teraz nie było czym wyjechać na trasy, pojeżdżą jeszcze z 10 lat i będzie wszystko ładne nowe i do tego polskie
2021-06-15 15:31
2021-06-15 07:06
2021-06-15 07:10
Dokładnie.
W dni parzyste parzyste numery i odwrotnie na początek a potem jakiś system elektorniczny
2021-06-15 07:13
Jasne, to każdy będzie miał po 2 auta, jedno do jazdy w parzyste i drugie nieparzyste dni ;)
2021-06-15 08:40
2021-06-15 11:59
miesięczny 400 zł i niech to sie samo finansuje. A nie wymyślanie kolejnych podatków.
2021-06-15 22:32
2021-06-15 08:39
2021-06-15 10:45
2021-06-15 07:12
Czas najwyższy wprowadzić ograniczenia w pisaniu głupot w internecie.
2021-06-15 07:25
2021-06-15 07:24
Może zamiast karać jakaś alternatywa? 30 lat i nic do przodu. Trwanie na stołkach i polityka.
2021-06-15 13:28
Warto też monitorować i ograniczyć urzędowo spożycie mięsa,cukru,soli,o alkoholu i tytoniu już nie wspomnę.Pozwolenia na zajście w ciążę powinno być reglamentowane.Generalnie wszystko powinno być monitorowane.
2021-06-16 08:38
Mam nadzieję, że żartujesz...
2021-06-15 22:44
nie zauważyłeś? Warto poszerzać obszary wolne od jeżdżących i parkujących samochodów wokół węzłów przesiadkowych (czytaj: stacji SKM)
2021-06-16 12:22
A jak ze słuzbowymi proponujesz ?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.