Opinie (435) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (21)

    Aut coraz więcej a obwodnica powinna mieć co najmniej 4 pasy w jedną i drugą...Nie wiem na co czekają...do tego fatalny stan dróg i komunikacji miejskiej i mamy wieczne korki.

    • 65 35

    • Zwiększenie liczby pasów niewiele zmieni (11)

      Bardziej budowa alternatywy - obwodnicy metropolitalnej

      • 7 12

      • Metropolitalna niewiele zmieni, (3)

        bo tranzyt na naszej starej obwodnicy (A1,S7 - Słupsk) to stosunkowo niewielka część ruchu.
        No i trzeba sporo nadłożyć. Trudno też będzie zamknąć starą obwodnicę dla tirów, bo wzdłuż niej znajdują się również miejsca docelowe takich pojazdów.

        • 8 1

        • (2)

          Zawsze można zamknąć drogę dla ruchu tranzytowego w postaci zakazu z dodanym "nie dotyczy dojazdów do miejsca docelowego". Oczywiście wszyscy będą mieli to gdzieś bo jak to sprawdzić ale na papierze będzie się zgadzało i wszyscy będą zadowoleni.

          • 0 0

          • Niestety dojazd do portu w Gdyni wiedzie przez starą Obwodnicę.... (1)

            • 2 1

            • Dokładnie...należałoby zbudować OPAT wraz z Drogą Czerwoną. Czekamy na to dziesiątki lat a tu nawet jeszcze łopata nie jest wbita

              • 1 0

      • Oczywiście ze zmieni (5)

        W każdym kraju zmienia, również w Polsce- zobacz Wrocław, Katowice.... wszędzie szerokie drogi poprawiły sytuacje, ale ktoś kto pisze ze poszerzenie obwodnicy nic nie da pewnie pracuje w zarządzie dróg ;)

        • 8 11

        • W Warszawie wszędzie masz po 3 pasy. (2)

          A jak się władujesz w korek, możesz zamówić i zjeść pizzę...

          • 7 1

          • Sluchaj (1)

            Po pierwsze Warszawa nie ma pełnej obwodnicy. Po drugie przelot przez centrum Warszawy nie jest wcale taki zły. Da się szybko przejechać przez centrum dzieki bezkolizyjnym przejazdom nad skrzyżowaniami. Jeśli chcesz

            Po pierwsze Warszawa nie ma pełnej obwodnicy. Po drugie przelot przez centrum Warszawy nie jest wcale taki zły. Da się szybko przejechać przez centrum dzieki bezkolizyjnym przejazdom nad skrzyżowaniami. Jeśli chcesz zaprzeczać temu, że więcej pasów ruchu to większa przepustowość to niczym nie różnisz się od antyszczepionkowcow negujących cały dorobek naukowy ludzkości.

            • 3 5

            • Oj, następny z tych co "jak dużo na liczniku to szybko jadę"?

              Przejedź się po Warszawie koło 16 i sprawdź średnią prędkość.

              Z buta bym szybciej przeszedł...

              • 1 1

        • to czemu centrum zapchane skoro jest tunel? (1)

          nie było tunelu były korki, po otwarciu nic się nie zmieniło.

          • 3 1

          • Ty chyba nie pamiętasz

            Jakie korki były na podwalu przedmiejskim przed budową tunelu. Ale nie oczekiwałem nic więcej

            • 3 3

      • Dla większości osób to żadna alternatywa.

        • 0 0

    • (2)

      Dlaczego nie 8 pasów, albo 16 ?

      • 8 8

      • Finanse na to nie pozwalają (1)

        Natomiast takie poszerzenie napewno poprawia przepustowość drogi i tu nie ma pola do dyskusji ponieważ jest udowodnione.

        • 3 4

        • Raczej udowodnione jest coś wręcz przeciwnego, patrz tzw paradoks Pascala

          • 3 2

    • gdansk i gdynia sa nieudolnymi miastami.. + wlodarze z wiejskiej (1)

      wedlug przepisow.. dokladamy dodatkowy pas po przekroczeniu limitu aut na dobe.. tu przekroczony jest znacznie i nie ma nawet mowy o poszerzeniu do 3 pasow

      • 6 6

      • Ta droga jest w zarządzie GDDKiA

        czyli Państwa. I całe szczęście bo miast nie stać na budowę takich dróg

        • 7 0

    • Spoko możecie stać nawet na 24 pasach na obwodnicy

      Ważne że zjazdy będą bez zmian

      • 9 0

    • Nie lepiej 12 pasów?

      • 2 0

    • jeżeli ruch jest taki jak na Grunwaldzkiej to skąd tyle wypadków?

      Bo nikt nie łapie glupich kierowcow na tej trasie

      • 2 0

    • Nie da się

      • 0 0

  • Całe szczęście budowa metropolitalnej niedługo ruszy (3)

    Bo innego ratunku dla obwodnicy nie widzę

    • 33 13

    • ruszy, jak nasza reprezentacja do boju

      • 22 1

    • A co to pomoże

      tylko niewielka część ruchu na istniejącej obwodnicy, przeniesie się na nową.
      Trzeba rozbudować istniejącą. Obecnie mamy 4 pasy łączące aglomerację (2 obwodnica + 2 przez Sopot), to jakiś żart.
      Ale rozbudowa

      tylko niewielka część ruchu na istniejącej obwodnicy, przeniesie się na nową.
      Trzeba rozbudować istniejącą. Obecnie mamy 4 pasy łączące aglomerację (2 obwodnica + 2 przez Sopot), to jakiś żart.
      Ale rozbudowa o np. 2 pasy też może wiele nie pomóc bo zjazdy nie przyjmą dużo więcej.
      Czekam na otwarcie Drogi Kaszubskiej/Lęborskiej. Jak wlejemy dodatkowym kanałem dużą liczbę aut na starą obwodnicę to zobaczymy czy ona wytrzyma. Nasza GDDKiA opowiada bajki, ze nie moze rozbudowywać ZOT, bo byłby paraliż i najpierw trzba OMT. Nie podzielam tego argumentu, ale niech tam, OMT będzie gotowa za ile? 3 lata? Czy szanowna GDDKiA pracuje nad papierami na rozbudowę ZOT, żeby móc startować za te 3-4 lata? To było pytanie retoryczne, bo oczywiście, że nie. A przygotowanie papierów to okres dużo dłuższy niż sama fizyczna budowa.

      • 9 2

    • A OPAT, rozbudowa węzłów, poprawa transportu zbiorowego?

      OMT to żaden ratunek dla OT, zabranie ok 10% ruchu z odcinka OT.

      • 1 0

  • Samochodów przybywa expresowo (10)

    A ulic... niestety nie.
    Zginiemy w tych korkach i spalinach

    • 54 20

    • (5)

      Miejsca parkingowe są zbyt tanie. Za krótko kierowcy stoją w korkach. Dlatego komunikacja miejska nadal nie jest konkurencyjna.

      • 17 16

      • "Po co poprawiać komunikację miejską? Wystarczy utrudnić poruszanie się samochodem" (3)

        Na tej waszej logice w UM wszyscy tracimy

        • 6 6

        • Nie da się poprawić komunikacji dopóki musi stać w korkach z samochodami. (2)

          • 8 2

          • Szybka kolej miejska? A co to takiego?

            • 0 0

          • Nową Świętokrzyską budują na papierze już 20 lat

            Gdyby powstała i byłby tam buspas, to wiele osób przesiadłoby się na zbiorkom, bo wtedy byłby realną alternatywą dla samochodu, a to by znacząco zmniejszyło korki na Południu. A bez nowych dróg z buspasami to w żaden sposób komunikacji zbiorowej się nie poprawi. Pomijam te ostatnie pomysły z rozbudową SKM, bo ja raczej nie dożyję ich realizacji.

            • 1 1

      • Dobra.

        Wg Ciebie zamiast jechać do pracy 30min samochodem, mam jeździć tam 1,5h komunikacją. Mam równać w dół a nie w górę. Gratuluję pomysłu

        • 6 3

    • (3)

      Zginelibysmy gdyby i dróg przybywało
      A tak jest pewna granica smrodu

      • 15 4

      • Mówisz o Szadółkach w całym mieście? (2)

        • 1 0

        • Szadółki przy Januszowym dieslu to pikuś.... (1)

          • 1 4

          • To jak morska bryza

            • 0 0

  • (2)

    Gorzej. Na drogach śródmiejskich nie ma takiego ruchu i jest możliwość zjazdu jeżeli coś się stanie. Obwodnica to pułapka.

    • 64 1

    • (1)

      Wypadaloby ograniczyć prędkość do 90? Byłoby mnie wypadków, płynnie i mniej korków. Gnaja po 120...a przy wjazdach jak obwodnica południową w kierunku Gdyni robi się korek bo nikt nie puszcza

      • 2 1

      • Możesz sobie ograniczać

        Nawet do 30 km/h, tylko że wszystkie te ograniczenia można potłuc o kant d...y jeśli nie będzie stałych urządzeń egzekwujących ich przestrzeganie.

        • 4 0

  • OMT nic nie zmieni (1)

    Nie omija Gdyni, nie zapewnia dojazdu do Rumi czy na Hel w sezonie letnim

    • 61 10

    • No dokładnie. Potrzebna OPAT

      • 3 1

  • To już strefa zamieszkania

    Spokojnie można ograniczyć prędkość do 20km/h i zrobić garby

    • 55 3

  • Polowa (4)

    Korków jest przez osoby ciekawskie gapiowicze jak by ich nie nazywać tworzą sztuczne korki !

    • 30 27

    • Jak korki są sztuczne to czym się przejmujesz?

      A może te korki są jak najbardziej prawdziwe?

      • 3 1

    • 90% korków jest przez "mistrzów kierownicy".

      Korki powoduje zmienianie w kółko pasów i jazda z prędkością wyższą niż reszta.

      • 5 1

    • Myślę że znacznie więcej. Około 70% korków powodują gapowicze (1)

      • 3 2

      • A na co oni się gapią?

        Na tych co jechali szybko ale bezpiecznie...

        • 4 0

  • Tylko patrzeć świateł (2)

    i progów zwalniających

    • 46 2

    • Nie trzeba

      Wystarczą mistrzowie prostej i wypadki co 2h

      • 7 1

    • i dobrze cymbale

      • 1 4

  • Czas najwyższy wprowadzić ograniczenia w przemieszczaniu się prywatnym samochodem po mieście (14)

    • 34 84

    • (6)

      Dokładnie.
      W dni parzyste parzyste numery i odwrotnie na początek a potem jakiś system elektorniczny

      • 8 24

      • (3)

        Jasne, to każdy będzie miał po 2 auta, jedno do jazdy w parzyste i drugie nieparzyste dni ;)

        • 26 3

        • To opodatkować każdy samochód wystarczy (2)

          • 6 19

          • wystarczy zlikwidować dopłaty miasta do komunikacji (1)

            miesięczny 400 zł i niech to sie samo finansuje. A nie wymyślanie kolejnych podatków.

            • 7 2

            • niech każdy kupić samochód i spod bloku nie wyjedziesz

              • 1 1

      • można się śmiać ale takie rozwiązanie funkcjonuje w Paryżu jak smog jest za mocny (1)

        • 3 7

        • A jak samochód za dużo kopci, to go sprzedają na eksport do Polski.

          • 6 1

    • (1)

      Czas najwyższy wprowadzić ograniczenia w pisaniu głupot w internecie.

      • 37 6

      • No to wielu dziennikarzy straci pracę

        • 20 1

    • Cały czas są ograniczenia

      Może zamiast karać jakaś alternatywa? 30 lat i nic do przodu. Trwanie na stołkach i polityka.

      • 15 6

    • (1)

      Warto też monitorować i ograniczyć urzędowo spożycie mięsa,cukru,soli,o alkoholu i tytoniu już nie wspomnę.Pozwolenia na zajście w ciążę powinno być reglamentowane.Generalnie wszystko powinno być monitorowane.

      • 6 1

      • Mam nadzieję, że żartujesz...

        • 0 1

    • takie ograniczenia już obowiązują w historycznym centrum

      nie zauważyłeś? Warto poszerzać obszary wolne od jeżdżących i parkujących samochodów wokół węzłów przesiadkowych (czytaj: stacji SKM)

      • 1 1

    • A jak ze słuzbowymi proponujesz ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.