2021-06-15 07:27
Opinia wyróżniona
Obwodnica to od dawna droga miejska. Od dawna powinno być ograniczenie do 70 czy 80 na odcinkach bez wyjazdów do 100 . To może trochę ograniczyłoby liczbę zdarzeń i w konsekwencji przejazd byłby sprawniejszy, bo bez
Obwodnica to od dawna droga miejska. Od dawna powinno być ograniczenie do 70 czy 80 na odcinkach bez wyjazdów do 100 . To może trochę ograniczyłoby liczbę zdarzeń i w konsekwencji przejazd byłby sprawniejszy, bo bez wiecznie "stojącej" obwodnicy.
Jazda obwodnicą dzisiaj to loteria .... ja zwykle wybieram jazdę przez miasto, bo mam gdzie w razie czego objechać, na obwodnicy jak coś się stanie nie ma alternatywy.
2021-06-15 07:37
2021-06-15 07:48
Ścieżce rowerowej? Ty Rowerofobie! Pasy rowerowe, tylko one będą w stanie uspokoić ruch na Obwodnicy i zachęcić matki by dowoziły dzieci do szkoły.
2021-06-15 08:39
Jeżeli dowozisz dzieci do szkoły obwodnicą, to najwyższa pora żeby palnąć się w swój głupi łeb...
2021-06-15 08:41
Widzę że sarkazm jest Ci obcy ;)
2021-06-15 09:10
2021-06-15 09:09
Proponuje ograniczenie prędkości na drogach rowerowych do 10km/h na odcinkach bez wyjazdów do 20. Natomiast na chodnikach odpowiednio do 6 i 3km/h
2021-06-15 09:34
Rower jadący zbyt wolno ma tendencję do wywracania się, to nie cyrk ani tor kolarski.
2021-06-15 09:39
Rower cargo się nie wywróci. Wkrótce to będzie podstawowy dozwolony środek transportu towarów w trójmieście
2021-06-15 10:09
Przecież Januszy nie stać na rower, tutaj głównym środkiem transportu jest samochód za pół ceny porządnego rowera...
2021-06-15 12:20
Wystarczy nakazać montowanie dodatkowych dwóch kółek po bokach I można zrobić ograniczenie do 2km/h.
2021-06-15 11:54
...i postawić fotoradary dla rowerowych piratów!!! :)))
Do tego obowiązkowe ubezpieczenie i tablice rejestracyje! :)
2021-06-15 09:46
2021-06-15 10:55
Ja tam bum jeszcze tramwaje puscil, a co tam pokażmy ze tez nas stać na nasze lokalne tezewe
2021-06-15 16:53
2021-06-15 08:16
Ale wtedy wszystkie modernizacje i zimowe utrzymanie przejdzie na koszt gmin... To jest zły pomysł.
2021-06-15 08:29
Po zwężeniu w Oliwie ruch się przeniósł na Polanki z jednej a na Chłopską z drugiej strony, teraz czas na obwodnicę, po co na Karczemkach aż trzy pasy? Jeden zamknąć i postawić delfinki.
Rugować ruch z głównych dróg na osiedlowe uliczki - proste rozwiązania są najlepsze.
2021-06-15 09:40
W Gdańsku to chyba plastikowe lwy muszą zrobić
2021-06-15 08:41
Zmniejszenie dopuszczalnej prędkości niewiele zmieni kiedy i tak się czeka na zjeździe. Przy niewielkim ruchu kilka minut "straty" na całym odcinku a byłaby szansa uniknąć części wypadków. Ale o czym my tu mowimy jak w
Zmniejszenie dopuszczalnej prędkości niewiele zmieni kiedy i tak się czeka na zjeździe. Przy niewielkim ruchu kilka minut "straty" na całym odcinku a byłaby szansa uniknąć części wypadków. Ale o czym my tu mowimy jak w tym kraju żadne ograniczenia nie są przestrzegane ani egzekwowane. Mam nadzieje że nikomu nie przyjdzie darować policji fotoradary bo jak usłyszę że nie ma kto ich obsługiwać to nie ręczę za siebie.
2021-06-15 10:57
Tak, kilka minut tu, kilka minut tam i w końcu przejazd z Gdyni do Gdańska i w odwrotnej kolejności 2h. Teraz juz prawie godzine sie jedzie, bo zawsze znajdzie się as co 80km/h jedzie bo wszedzie widzi smierc
2021-06-15 09:15
oczywiście, największa przepustowość jest przy 70 km/h, powinno sie rozważyć zmniejszenie dopuszczalnej prędkości
2021-06-15 22:38
podwyższanie limitów prędkości poza tę granicę zmniejsza przepustowość, ponieważ implikuje większe odstępy między pojazdami. Zwiększenie wydolności całego miejskiego systemu transportowego może nastąpić jedynie w wyniku
podwyższanie limitów prędkości poza tę granicę zmniejsza przepustowość, ponieważ implikuje większe odstępy między pojazdami. Zwiększenie wydolności całego miejskiego systemu transportowego może nastąpić jedynie w wyniku zdecydowanego postawienia na rozwój SKM do dzielnic Gdyni Zachód, Gdyni Północ i Gdańska Południe. Elektryfikacja PKM to działanie dużo ważniejsze niż budowa kolejnej "obwodnicy" która tylko przyczyni się do ucieczki kolejnych grup podatników do gmin peryferyjnych.
2021-06-15 09:35
Ścisk na obwodnicy to skutek braku alternatywnych dróg o dużej przepustowości bez wstępu dla pieszych i rowerów w Trójmieście. Powinniśmy mieć więcej dróg jak obwodnica z ograniczeniem do 120km/h, albo Trójmiasto stanie się skansenem dla turystów, którym się nie śpieszy, bo są na wakacjach.
2021-06-16 07:53
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości
Ścisk jest faktem, podobnie jak masa wyjazdów na obwodnicę w tym także kolizyjnych i zjazdów z niej. To droga straciła przez to przymiot ekspresówki, a fakt że póki co nie ma to odzwierciedlenia w korekcie prędkości powoduje codzienne zdarzenia drogowe. W tym stanie rzeczy oczywiście można na siłę twierdzić, że to badał ekspresówka i 120 km/h jest ok i stać przez to w wiecznych korkach, bo zdarzeń drogowych w takim stanie rzeczy będzie przybywać. Pytanie co lepsze gnać 120, żeby za chwilę utknąć na zablokowanej obwodnicy. Czy jechać spokojnie 70,80 i dojechać do celu
2021-06-15 10:24
Na gdyńskim odcinku jest ograniczenie do setki, możesz jechać lewym pasem 120 (w trakcie wyprzedzania) a i tak zaraz znajdzie się ktoś, komu nadal będzie za wolno i mrugając długimi będzie Cię poganiał.
2021-06-15 10:30
Nie, nie możesz 120 - czego nie rozumiesz?
2021-06-15 10:43
Ależ to co napisano należy chyba rozumieć tak, że nawet jak się w trakcie wyprzedzania (np. kilku ciężarówek jadących realnie ok. 90) przyspieszy do 120 - to i tak inni będą Cię z drogi światłami zmiatać...)
2021-06-15 10:57
Chwila moment, to oni migając próbują zamawiać? Ja zawsze myślałem że dają znać bo coś niedobrego się dzieje z samochodem albo przekraczam dopuszczalną prędkość więc zawsze w takiej sytuacji zwalniam.
2021-06-15 11:46
Zawsze trzeba zwolnić.
2021-06-15 22:41
cokolwiek jest, jest możliwe
2021-06-15 10:59
Ja jade nawet i 200, jak jest pusto. Ryzykuje tylko swoim życiem, zreszta nie ryzykuje bo jade samochodem wypchanym elektronikom z milionem systemów bezpieczeństwa. Najbardziej wkurzający sa Ci co by zmienić pas muszą pierw po hamulcu dac, a potem samochod swiruje i sam zaczyna ostro dohamowywac.
2021-06-15 12:06
Tak a rano się budzisz i idziesz na przystanek autobusowy i jedziesz do szkoły.
2021-06-15 11:28
To jak na szosie jest ograniczenie do 40 i sznur ciężarówek, to mogę lecieć 130 lewym pasem?
2021-06-15 12:23
Który ma samochód wypchany "elektronikom" ??
2021-06-15 11:40
I koniecznie, przed jadącym pojazdem, w odległości 100m powinien iść człowiek z czerwoną flagą i gwizdkiem by ostrzegać innych, że jedzie automobil!!!1111oneoneone
2021-06-15 12:24
Pan jesteś Henry czy raczej Harrison? ;)
2021-06-15 12:46
za kierownicą siedzi blondie z głową w telefoniku
2021-06-15 12:04
Obwodnica to nie droga miejska a wiejska !!!!
2021-06-15 13:27
2021-06-15 16:51
2022-02-15 08:59
Jak jeździsz miastem to czemu gardłujesz o obwodnicy!!! Nie układaj nikomu życia!!!!!!!!
2021-06-15 07:29
A ja bym dał posterunek policji mobilny i policję która by krążyła 24h i wylapywala cwaniaków . A nie jak do tej pory złapią 2-3 dziennie i 8 h mija
2021-06-15 07:35
Wszyscy o tym mówią od prawie 10 lat no ale niektórym potrzeba więcej czasu
2021-06-15 07:36
Mam rzetelne informację że są już plany. To kolejne źródełko kasy.
2021-06-15 08:26
Rowery nie mają homologacji ani przegladow. Dlatego najpierw trzeba by zmienić PoRD. Z ubezpieczeń forsa by była. Ale tylko dla firm ubezpieczeniowych.
2021-06-15 08:44
2021-06-15 09:18
Podpowiedź: 20-30zł/rok. Szkodowość rowerzystów jest bardzo niska, co ubezpieczyciele policzyli bardzo dobrze. Źródełko kasy bardzo płytkie.
2021-06-15 09:38
Serio, dałbym te 30 zeta rocznie, żeby nie widzieć tych d**ilnych komentarzy. A OC i tak już od dawna mam, chyba nawet ze dwa, nie robi mi i nikomu :)
2021-06-15 07:37
To, że miasto pozwala przecinać obrzydliwą autostradę, pokazuje, dlaczego niemieckie miasta są o wiele ładniejsze, a Polacy o wiele bardziej dbają o swoje samochody niż miasto. Równie dobrze można by wjechać kolumną czołgów przez środek, myślenie sowieckie pozostaje w Gdańsku.
2021-06-15 07:47
która ma tylko 4 pasy tak jak u nas dla ruchu pomiędzy częściami takiej aglomeracji.
Wszystkie mają więcej dróg.
2021-06-15 11:14
2021-06-15 07:41
Rezygnacja z Drogi Różowej i Drogi Zielonej kieruje cały ruch przez centra. Biurowce postawiono w centrum Oliwy. To bylo do przeweidzenia. Zmieńcie potrzeby ludzi to zmienią przyzwyczajenia. A Kowale to nie Gdansk tylko Kolbudy.
2021-06-15 08:03
Wszystko w temacie
2021-06-15 08:45
38% samochody
5% rower
reszta to to piechota i inne
2021-06-15 09:16
Jeżeli chodzi o mieszkanców to ok. Jak doliczymy tych co pracuja w miescie a muszą dojechać to inaczej wychodzi.
2021-06-15 07:42
lub tych co mają bilet miesięczny. Cena na trasie Rumia Sopot kosztuje tyle co paliwo do oszczędnego samochodu. Kto pojedzie z rodziną na spacer kolejką ? Chyba bogaty bo biedak pojedzie swoim TDI.
2021-06-15 08:55
Ok, cena biletu = koszt paliwa dla oszczędnego samochodu. Pytanie: czy ponosisz jakiekolwiek inne koszty użytkowania samochodu oraz czy sam samochód dostałeś od bezdomnego?
2021-06-15 09:25
2021-06-15 10:05
są kompensowane przez komfort, bezpieczeństwo, niezależność. Komunikacja miejska w Trójmieście ma sens tylko w sytuacji, gdy jedzie 1 osoba z rodziny, a mieszkanie i sprawę do załatwienia ma wzdłuż dolnego tarasu.
2021-06-15 12:03
całkowity koszt paliwa i innych opłat z zakupem (wszystko ) to niecałe 600 zł miesięcznie . łącznie z urlopami. No to mi powiedz jaka jest ekonomia transportu publicznego skoro miesięczny powinien kosztować 400 zł . A tyle powinien bo z biletów wpływa 100 milionów miasto dokłada 300 milionów. Rachunek prosty.
2021-06-15 12:20
Zróbmy miesięczne za 400 i patrzymy jak kierowcy uzależnieni od samochodów błagają żeby w ogóle były za zero... :-)
2021-06-15 07:44
Chyba nie ma żadnej wątpliwości, że Obwodnica Trójmiasta już dawno przestała być drogą ekspresową a raczej miejską! Trzeci pas na całej długości to minimum.
2021-06-15 07:50
Jeszcze zanim było miejscowo 70kmh na Grunwaldzkiej trasa Orunia Gdynia była wskazywana przez Google przez Obwodnicę. Ta różnica jest jedynie psychologiczna, a w warunkach szczytu nie ma najmniejszego znaczenia bo jak
Jeszcze zanim było miejscowo 70kmh na Grunwaldzkiej trasa Orunia Gdynia była wskazywana przez Google przez Obwodnicę. Ta różnica jest jedynie psychologiczna, a w warunkach szczytu nie ma najmniejszego znaczenia bo jak widać, Al. Zwycięstwa w Gdańsku ma większą przepustowość niż obwodnica i prędkość 50kmh tej przepustowości nie zmniejsza a wręcz odwrotnie.
2021-06-15 07:56
Z roku na rok będzie coraz gorzej i nic tego nie zmieni.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.