2019-02-03 13:37
Kiedy beznadziejne tramwaje nr 5 zostaną wymienione na nowe, żenada.
2019-02-06 10:30
N8C? Przecież one przechodzą kolejne modernizacje, więc licz że za 15lat.
2019-02-01 11:05
Grzelak i Borawski powinni oficjalnie podać co to znaczy "utrata zaufania" bo ten słowa można podpiąć pod wszystko. Dokładnie niech podadzą czemu gościa zwolnili a nie ubierają to w dziwne słówka. Bo ja mam utratę zaufania do większości urzędników.
2019-02-01 12:19
w gruncie rzeczy taki ZTM w tych rozmiarach nie jest nam potrzebny. Mógłby się ograniczyć do budowy infrastruktury i jej wynajmu spółkom prywatnym i ewentualnie połączeniami z miejscami w mieście które nie są atrakcyjne
w gruncie rzeczy taki ZTM w tych rozmiarach nie jest nam potrzebny. Mógłby się ograniczyć do budowy infrastruktury i jej wynajmu spółkom prywatnym i ewentualnie połączeniami z miejscami w mieście które nie są atrakcyjne rynkowo. Natomiast z całej reszty powinien się wycofać i umożliwić pracę prywatnym przewoźnikom. Mniejsza firma, mniejszy budżet, mniej przekrętów.
2019-02-01 14:52
Akurat sieć połączeń powinna być skoordynowana przez jedną instytucję, bo inaczej byś miał kilku przewoźników konkurujących na głównych trasach a poza godzinami szczytu i na peryferiach by nic nie jeździło. Niektóre
Akurat sieć połączeń powinna być skoordynowana przez jedną instytucję, bo inaczej byś miał kilku przewoźników konkurujących na głównych trasach a poza godzinami szczytu i na peryferiach by nic nie jeździło. Niektóre trasy są potrzebne choć nigdy nie będą dochodowe. A jeśli chcesz, żeby ZTM tylko łatało takie właśnie dziury, to akurat jest głupota, bo to powoduje największe koszta a najlepsze zyski zgarną firmy prywatne, które dodatkowo skorzystają na tym, że ZTM podwozi im pasażerów z szerszej okolicy.
2019-02-01 22:16
A dopłaca z zysków z tras rentownych i to co zarobi może być obiektem malwersacji. Pomijam już że w warunkach nierynkowych ceny są z czapki, a wypracowany zysk jest kosztem konsumenta. Prywaciarz będzie działał w
A dopłaca z zysków z tras rentownych i to co zarobi może być obiektem malwersacji. Pomijam już że w warunkach nierynkowych ceny są z czapki, a wypracowany zysk jest kosztem konsumenta. Prywaciarz będzie działał w warunkach rynkowych więc będzie konkurencja, nie będzie malwersacji publicznych pieniędzy bo takowe do nich nie dotrą, nie będzie nepotyzmu. Będzie trzeba obniżać ceny żeby nie wypaść z biznesu. Tak jest choćby w telefonii. Rachunki za telefon spadły do granic absurdu. Trzeba sobie uświadomić że na państwowym, biznes nie istnieje. Kradną ci co rządzą, póki jeszcze mają stołki.
2019-02-02 21:46
w Twoim wspaniałym świecie bez dotacji Sobieszewska Pastwa czy Smęgorzyno nigdy by nie doczekały komunikacji.
Sam zresztśą pewnie byś pierwszy rozdarł ryja, gdyby w I etapie "ekonomizacji komunikacji" skasowali wszystkie linie nocne jako trwale nierentowne.
2019-02-05 09:38
zanim coś skomentujesz. Chyba mogę cie tak nazwać skoro sam upraszczasz wszystko do Korwina. Dlaczego takim de..lom jak ty trzeba dwa razy pisać? Wspomniałem o tym w moim pierwszym wpisie.
2019-02-01 11:08
2019-02-01 13:50
Co tu dużo pisać, mnie zwolnili z GAIT,za to że walczyłem z tą patologią i też dostałem tz utratę zaufania .Próbowali mnie zwolnić dyscyplinarnie ale im się nie udało,przedstawiłem in argumenty jakie zaniedbania panują w firmie.Tam panuje układ rodzinny,pozostałość po komunie
2019-02-04 00:52
Nie walczyłeś z patologia tylko opierniczałeś się cały czas.Ile miałeś nieuzasadnionych i niekoniecznych zjazdów w ciągu miesiąca,poza tym nie rozliczyłeś się na czas z biletów i dlatego dostałeś kopa
2019-02-01 15:49
Co wy stale z tą komuną.teraz to nie ma rodzinnych układów.jeżeli tego nie widzicie to znaczy,że nie interesuje was co się w kraju dzieje.
2019-02-01 14:45
A może właśnie działał w układzie, który chcą rozbić? Po przyjacielsku chcą się rozstać bez pośrednictwa prokuratora.
2019-02-01 16:40
Jak chcą rozbić układ, to czemu Lisicki nie dostał dymisji?
2019-02-01 15:01
ale rodzina zostanie … skoro układ rodzinny
2019-02-01 11:38
Nie przesadzaj...
2019-02-01 14:24
2019-02-03 13:01
No przecież zawsze tak było - jakiś kozioł ofiarny musi się znaleźć !!!
2019-02-01 14:23
Grzelak nie jest żadnym wiceprezydentem i nie ma kompetencji do zwalniania ludzi. Zarząd Gdańska jest jednoosobowy
2019-02-01 22:28
2019-02-01 14:43
Wszystko jasne tłuką się o władze w UM
2019-02-01 21:57
do dymisji niech się podadzą bo aż wstyd dla gdańska, ile można wszystko kryć i ludzi wabić ciepłym słówkiem
2019-02-01 14:44
Jest RODO nawet w przychodni nie podadzą nazwiska chorego a tu by chcieli publicznie zaglądać w teczki kadrowe. Zainteresowany się zwróci do kadr to może otrzyma wyjaśnienie. Wypowiedzieć można każdemu. Dyscyplinarnie go nie zwalniają więc przyczyn nie trzeba podawać.
2019-02-01 15:55
2019-02-01 18:57
i się gubisz.
2019-02-01 14:34
2019-02-01 14:35
2019-02-01 16:41
Wiec niby dlaczego ktos ma oficjalnie podawac powody utraty zaufania, skoro zaufanie jako takie to sprawa poufna? Zwolniony zapewne zna powody tej utraty zaufania.
2019-02-01 17:27
2019-02-01 16:24
Tam było tylko polizywanie się słowne, na pokaz, mieszkańcom
2019-02-01 11:30
Miał być realizowany testament śp. Pawła Adamowicza. przez Jego zastępców sami to deklarowali. Będzie czystka w UM i walka o stołki jeszcze przed wyborami, żenada
2019-02-01 14:54
Cały ten podniosły nastrój to był sztucznie napompowany balonik mający umożliwić przepychanki na stołkach, w których nikt nie będzie przeszkadzał, bo "testament" i "szacunek" po tragicznie zmarłym P. Adamowiczu powodują, że nie wypada pytać o takie "nieistotne" sprawy.
2019-02-01 16:04
2019-02-01 14:49
Każdy może sobie wstawić to co mu pasuje.
2019-02-01 14:34
2019-02-01 11:11
Jedyny autobus obsługujący Smęgorzyno, dowożący dzieci do szkoły jeździ co 90 minut. Dzieci półtorej godziny czekają na lekcje lub powrót do domu.
2019-02-01 11:49
A co kogo jakas wies obchodzi? Trzeba bylo w Gdansku mieszkac, dzieci mialyby latwiej.
2019-02-05 08:14
Smęgorzyno to Gdańsk słoiku.
2019-02-01 21:52
Ale ok bo w sumie popierana przez władze Gdańska...
2019-02-01 11:15
2019-02-02 11:52
Też się zdziwiłem :)
2019-02-01 11:23
Oczywiście że smegorzyno to Gdańsk, proszę najpierw sprawdzić, a potem szerzyć mądrości
2019-02-01 11:16
Może zatem Smęgorzyno dopłaci do autobusu 268, żeby jeździł częściej ?
2019-02-01 18:51
Smęgorzyno to Gdańsk, więc nie musi do niczego dopłacać, bo mu się "należy" i już.
2019-02-01 11:16
...więc jakby dzieci pojechały następnym to by zdążyły a i po lekcjach powinny zdążyć na wcześniejszy. Przynajmniej tak wynika z Twojego wpisu
2019-02-01 11:02
Lisickiemu dulkiewicz da podwyżkę
2019-02-01 11:07
2019-02-04 23:21
2019-02-01 11:12
Po Szkole Prezesów
2019-02-01 12:59
Do tego był powiązany z sp-ką MART której pierwsza litera jest od jego imienia, a która to drzewiej za kawałek pochyłego pola na Nowcu, dostała w zamian działkę na Strzeleckiej 7B budując tam biurowiec a potem jeszcze zaskarżyła miasto do sądu o różnicę wartości uzyskując ponad 4,5 mln odszkodowania.
Ma łeb do interesów na publicznym
2019-02-01 15:41
2019-02-02 07:24
NATO na to nic...
2019-02-03 18:57
2019-02-02 10:27
2019-02-01 13:38
wspaniale, kiedy ktoś głośno powie dość
2019-02-01 22:05
2019-02-01 15:41
2019-02-01 21:55
Lisicki znalazł kozła i tyle
2019-02-01 11:09
może chciał się temu przeciwstawić?
2019-02-01 11:32
To są zupełnie odrębne jednostki.
2019-02-02 21:42
do czasu, gdy trzeba zrobić ludowi ofiarę za grzechy Lisickiego
2019-02-01 11:51
A ten idiotyczny przetarg smierdzi na kilometr. Placimy drozej za wynajem niz za kupno.
2019-02-01 13:04
- ZTM nie jest spółką,
- ZTM nie ma nic do powiedzenia przy umowach GAiT.
2019-02-01 19:09
To jeszcze powiedz kto jest jedynym zleceniodawcą dla GAiT? Kto określa chociażby ile i jakich pojazdów ma obsługiwać trasy?
2019-02-01 15:39
Serwis mamy gratis, a to drugie tyle..
2019-02-01 19:07
Umowa dokładnie określa jaka część ceny to serwis, jaka to cena samych pojazdów i jedno i drugie znacznie przewyższa koszt odpowiednio zakupu pojazdów i prowadzenia serwisu we własnym zakresie. Przecież mówimy o kupnie pojazdów nowych na gwarancji i nie kosztuje pół miliona serwis.
2019-02-01 18:48
Mechanicy pracują za darmo? Części są za darmo?
2019-02-01 12:55
Umiesz liczyć? To licz pełne koszty, a samym zakupem nie zapłacisz i nie zapewnisz obsługi, serwisowania, napraw itd. Za to masz te rzeczy zapewnione w wynajmie.
2019-02-01 21:57
Aby było na inna firmę... Jak z ja kanarami... a kasa pod stołem pewnie
2019-02-02 13:29
Bo będzie kontynuować działania Adamowicza, czyli swoich, wyprzedaż Gdańska deweloperom i łapówki w promocyjnych mieszkaniach. Smog, komunikacja i znana nazwy Gdańska na Adamowicz- City
2019-02-02 08:59
brzydkie kaczątko dodatkowo
2019-02-01 15:56
lisicki nie dobaczewski
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-02-01 11:12
2019-02-03 01:13
najlepszy przełożony jakiego spotkałem w swojej karierze.był moim kierownikiem na tramwajach.zawsze kulturalny i ludzki a nie jak potem jego następcy bufony i bez kultury martuzalski już go pogonili z zakładu i obecny dyrektor forycki.pozdrawiam pana dobaczewskiego i życzę spokoju w niełatwej dla niego chwili
2019-02-03 01:38
Przerosłą Go funkcja?
2019-02-03 12:12
2019-02-04 20:19
ktoś, kto był dobry w ZKM, nie musi być dobry w ZTM. A i mała uwaga - na stanowisko prezesa GAiT powołuje Prezydent - ten, który odwołał tego pana teraz
2019-02-03 02:34
W pełni popieram opinię. Jedyna opcja poprawy w komunikacji miejskiej to zmiana Prezesa GAiT z Pana Lisickiego na Pana Dobaczewskiego.. UM w Gdańsku powinien tę opcję wżąć pod uwagę. Opinię tę kierują do Pani
W pełni popieram opinię. Jedyna opcja poprawy w komunikacji miejskiej to zmiana Prezesa GAiT z Pana Lisickiego na Pana Dobaczewskiego.. UM w Gdańsku powinien tę opcję wżąć pod uwagę. Opinię tę kierują do Pani Aleksandry Dulkiewicz , która deklarowała się wypełnić testament śp Pawła Adamowicza i potwierdziła to na ostatnie sesji Rady Miasta. Mając na uwadze, że GAiT jest spółka UM z udziałami 100% Prezesem GAiT powinien zostać Pan Jerzy Dobaczewski, który ma poważanie zarówno w śród pracowników GAiT jak i ZTM. Wyeliminowanie Pana Jerzego Dobaczewskiego z zarządzania w komunikacji miejskiej to " strzał w kolano" lub tzw priorytet polityczny lub animozje na linii Dobaczewski - Grzelak. Ola nie daj się manipulować jeszcze wierzą w Ciebie.
2019-02-04 20:03
ze względu na wiek, ale wolałbym aby była jedna firma odpowiedzialna za transport zbiorowy - komunikacja miejska. Takie zteemy, gaity sr*ity i jeszcze coś zoo trochę cuchnie. Może nowe otwarcie coś zmieni. Być może
ze względu na wiek, ale wolałbym aby była jedna firma odpowiedzialna za transport zbiorowy - komunikacja miejska. Takie zteemy, gaity sr*ity i jeszcze coś zoo trochę cuchnie. Może nowe otwarcie coś zmieni. Być może chodzi o jakąś kreatywność w kwestii budżetu , ale za dużo tam prezesów i dyrektorów a za mało kierowców, elektryków i mechaników. Paniom od promocji dziękujemy bo przy takich niedoborach nie ma co promować.
2019-02-04 12:01
ZTM w Gdańsku to katastrofa. Każda zmiana rozkładu na szkodę pasażerów - przykład ostatnie zmniejszenia kursów 7-ki. Pojazdy przepełnione, przez co duże opóźnienia. Awarie praktycznie codziennie. Od nowego roku zacząłem jeździć samochodem dokładając się do korków, aby zdążyć do pracy i nie stać godzinami na przystankach i marznąć.
2019-02-04 18:13
Osobiście wolę jechać godzinę komunikacją niż tę samą godzinę samochodem - przynajmniej można poczytać w spokoju książkę. A awarie nie zależą od ZTM, bo przecież oni nie mają pojazdów.
2019-02-04 12:15
Łostowice Świętokrzyska jest bardzo dobrze skomunikowana z innymi dzielnicami Gdańska. Czasem trzeba się przesiadać. Awarie i korki to czynniki niezależne. Każdy ma prawo wyboru jak dojechać do pracy. Stanie w korkach w samochodzie to też nic przyjemnego.
2019-02-04 14:16
Nie głosujcie na nią 3 marca.
2019-02-01 12:43
Synchronizacja autobusów z PKM to jakiś absurd! Wszystkie autobusy, które dojeżdżają docelowo do pętli będącej połączeniem z PKM, winny być z założenia dostosowane czasowo do PKM, a nie, że PKM odjeżdża minutę przed
Synchronizacja autobusów z PKM to jakiś absurd! Wszystkie autobusy, które dojeżdżają docelowo do pętli będącej połączeniem z PKM, winny być z założenia dostosowane czasowo do PKM, a nie, że PKM odjeżdża minutę przed przyjazdem autobusu lub PKM przyjeżdża minutę po tym, gdy właśnie autobus odjechał. Sugeruję sprawdzić dla przykładu linię 155 Gdańsk-Jasień/Łostowice-Świętokrzyska - w końcu na tej pętli ludzie przesiadają się na autobus z PKM i odwrotnie! Przykłady: PKM przyjeżdża do stacji Gdańsk-Jasień o godz. 20:58, a autobus 155 odjeżdża 20:57 (następny autobus za 30 min.), sprawdzam kolejny: PKM przyjeżdża do stacji Gdańsk-Jasień o godz. 21:58, a autobus 155 odjeżdża 21:57 (następny autobus za 30 min.) - po co są w rozkładzie autobusy, które odjeżdżają puste? Są też i takie, na które ludzie biegną - bo na przesiadkę jest 1 minuta (a autobus ma prawo odjechać minutę wcześniej, zgodnie z informacją umieszczoną w rozkładzie). Takich idiotyzmów w rozkładzie w ciągu całego dnia jest 80%, na innych liniach również. Ktoś kiedykolwiek w ZTM analizował tą sytuację? Czy rozkłady celowo układane są tak, żeby nic nikomu nie pasowało?
2019-02-04 13:01
Odpowiedź pierwsza, popierająca nie została zamieszczona. W ten sposób wymusza się jazdę PKM. Mając przykładowo bilet miesięczny na komunikację ZTM nie mogę z niej skorzystać, ze względu na brak synchronizacji. Jadę PKM i dodatkowo płacę. Traci pasażer, a zyskują władze PKM. Oto chodzi.
2019-02-04 12:35
też analizowałam tę sytuację. Mój wniosek: chodzi o to, aby korzystać z PKM, bo tam każdy musi zapłacić za przejazd. Z autobusu często korzystają osoby, które mają ulgi, są zwolnione z opłaty, albo nie płacą, bo mają bilet miesięczny, Zła synchronizacja wymusza jazdę PKM. Traci pasażer, a zyskuje dyrekcja PKM. Proste.
2019-02-01 12:51
2019-02-02 23:55
Masz problem kup rower albo wrotki i zapomnij o skomunikowaniu SKM z autobusami i tramwajami. To nie wina komunikacji tylko Twoje lenistwo. Wstajesz wcześniej, wychodzisz na wcześniejszy kurs i po problemie. Komunikacja
Masz problem kup rower albo wrotki i zapomnij o skomunikowaniu SKM z autobusami i tramwajami. To nie wina komunikacji tylko Twoje lenistwo. Wstajesz wcześniej, wychodzisz na wcześniejszy kurs i po problemie. Komunikacja zbiorowa ma zapewnić jak największej liczbie pasażerów przemieszczanie się po Gdańsku a nie wożenie indywiduacjach d--up.
Może jeszcze chcesz skomunikować Port Lotniczy im. Wałęsy z tramwajem linii 12 via pkm, skm, pkp i kilkoma liniami autobusowymi lub podobnie . Masz do wyboru, jak napisałem na wstępie, lub komunikację indywidualną (TAXi i inne pochodne Ubera) . Proponuję swoich żali nie zamieszczać pod artykułem o innej tematyce, bo to tak jak byś dzwonił do " konia na Helu". Ogarnij się będzie łatwiej i zdrowiej.
2019-02-02 22:55
Aplikuj na stanowisko Dyrektora w ZTM, masz potencjał, który powinien być wykorzystany, zamiast pisać na Trójmiasto. pl pod artykułem o innej tematyce. Powodzenia
2019-02-02 22:01
A dlaczego ZTM ma przewalać co kwartał rozkłady w całym mieście, bo kolej je co tyle zmienia?
Przecież ruszenie 10 wymusza konieczność zmiany rozkładu 12 i innych linii. 169 i 179 są skoordynowane ze 171. 155 z 255, 262 i 295.
Dopóki PKP nie przestanie sobie robić jaja, nie ma co liczyć na przesiadki.
2019-02-02 14:46
2019-02-01 15:06
Widzę to codziennie, bo z tego powodu od pół roku odwożę córkę samochodem na PKM-kę i ciągle nie mogę się nadziwić jak ustalone są te rozkłady. W najlepszym razie na styk, kiedy przydałaby się jakaś zakładka na korki.
2019-02-04 08:09
zwiększyć ilość kursów i przywrócić 161 pętla Jasień Pólnicy - Wały Piastowskie.167 ciągle przeładowany.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.