Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • Szkoda lasu i resztek ciszy. To tylko przeniesie korki z jednego miejsca w drugie zwiększając ruch. (1)

    • 50 31

    • to tylko przeniesie korki zwiększając ruch

      Najważniejsze, że nic cię nie blokuje przed generowaniem ruchu w sieci.

      • 7 6

  • Super! (1)

    • 23 30

    • Jak cokolwiek powstanie

      Ale na to bym nie liczyl znając sprawność gdyńskiej władzy

      • 16 3

  • W ankiecie brakuje odpowiedzi - nigdy nie powstanie (4)

    A tak poza tym to ciekawa sprawa - rezygnują z proautobusowej i prorowerowej inwestycji na rzecz przesunięcia korka samochodowego w środek TPK... Ciekawe, kto im da na to pieniądze? Świrnięta na punkcie ekologii Unia?

    • 68 15

    • Na estakadę kwiatkowskiego (1)

      UE jakoś dała kasę.

      • 14 8

      • Jak nie widzisz różnicy między dojazdem do portu

        A bezpłatnym parkingiem a'la Spacerowa, to doprawdy nie mamy o czym rozmawiać.

        • 16 4

    • (1)

      Unia nie da, Szczurek zaciągnie kolejny drogi kredyt gdzieś w Polsce.

      • 16 3

      • to lepiej w Polsce niż za granicą

        • 10 3

  • Jakim cudem koszty ponad 50% mniejsze po kilku latach? (4)

    No się pytam, jakim cudem ze 150 mln nagle im wychodzi 60-70?

    • 71 7

    • Gdyńska magia.

      • 23 1

    • Tniemy koszty

      • 13 1

    • Pomylka pisarska

      Chodzi pewnie o 70 milionow EUR ;)

      • 15 1

    • 80 mln juz wydalismy na przemyslenia.

      • 9 0

  • czy oni chcą wyciąć kawał lasu?! (3)

    pierwszy się przykuję do drzewa!

    • 44 34

    • Ja też nie mogę tego zrozumieć

      Chronić las!

      • 14 3

    • Po co? (1)

      Przecież lepiej niech te auta przyjadą przez ten las sprawnie, a nie stoją w korkach gigantach. To jest tzw wąskie gardło drogowe. Bardziej się spodoba jak stoją w tym lesie i trują spalinami bez celu?

      • 7 6

      • Nie wycince

        To niech przejadą sprawnie zmoerbizowaną drogą którą już istnieje a nie wytną 3km parku krajobrazowego !!! Z całej strefy lasu Witomino-Demptowo korzysta spacerowo i rowerowo setki osób. Trójmiejski park uznawany za

        To niech przejadą sprawnie zmoerbizowaną drogą którą już istnieje a nie wytną 3km parku krajobrazowego !!! Z całej strefy lasu Witomino-Demptowo korzysta spacerowo i rowerowo setki osób. Trójmiejski park uznawany za jedno z najlepszych miejsc w Polsce do treningów MTB niedługo będzie węzłem drogowym z kilkoma drzewami. Wstyd ! Trzeba było pomyśleć wcześniej o drogach dojazdowych a nie budować sypialnie na Wiczlinie na chura.

        • 11 5

  • Chciałam napisać w końcu ... (1)

    dopóki nie spojrzałem na daty. Kiedy przetarg na projekt?

    Odnoszę wrażenie, że w Gdyni ludzie powinni żyć po 200 lat, żeby doczekać podstawowych dzisiaj inwestycji.

    • 67 9

    • a kiedy będę dziadkiem, to powstaną cuda!

      • 10 1

  • Opinia wyróżniona

    (30)

    A za kilka lat będzie zakorkowana jak Słowackiego we Wrzeszczu, w centrum nie będzie miejsca do parkowania, a do tego kolejna rozbudowa Węzła Cegielskiej. To jest droga donikąd. Ułatwienia dla aut, a nie komunikacji miejskiej, odbiją się czkawką szybciej niż to się niektórym wydaje.

    • 198 185

    • Dokładnie tak. (3)

      Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że

      Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że ciągła rozbudowa dróg nie dość że zatyka te drogi to jeszcze korkuje dojazdy. No ale może stanie w korkach aż do Węzła (bo nie oszukujmy się - wszyscy z obwodnicy do centrum pojadą tamtędy- "bo nową szeroką obwodnicą") będzie normą. Może nie przez pierwszy rok-dwa, ale później już tak. Wtedy co? Kolejną kasa w błoto i poszerzamy?

      Trzeba: remontu istniejącej Chwarznienskiej; trakcji trolejbusowej do Sokółki, buspasow w obie strony na całej trasie i dwóch linii (do Gdyni i druga do Redłowa) często jeżdżących. W drugim etapie odgalezienie PKM od Karwin do Chwarzna - lasem.

      Obwodnicą sprawy nie załatwi. Dwie trzy alternatywy w pojeździe do centrum już tak.

      • 55 39

      • Witomino (2)

        Ale przynajmniej tysiące mieszkańców Witomina dojedzie do domu i będzie żyło szczęśliwiej nie mając tego hałasu i smrodu.

        • 62 9

        • A ro nie jest powiedziane

          Że kierowcy nie będą omijac zakorkowanego odcinka jadąc pezez dzielnicę. Poza tym obwodnica nie rozwiazuje kwestii relacji do Redłowa i Stadionu i SKM.

          • 20 6

        • ? mieszkam na Witominie od wielu lat

          nie wiem o czym piszesz

          • 9 6

    • (1)

      ja nie wiem jak wam wychodzi, że ile by nie zbudowali to te korki się będą przesuwać. Ponoć perpetuum mobile nie istnieje, a wy twierdzicie, że w przypadku dróg i aut jednak tak..

      Teraz czekam na koronny

      ja nie wiem jak wam wychodzi, że ile by nie zbudowali to te korki się będą przesuwać. Ponoć perpetuum mobile nie istnieje, a wy twierdzicie, że w przypadku dróg i aut jednak tak..

      Teraz czekam na koronny argument porównujący Gdańsk do "bo ju es ej w los angielos", gdzie porównujecie ponad 4mln ludzi w samym mieście i ponad 12 mln w aglomeracji do ledwo 2mln na 3 miasta + okolice...

      • 20 10

      • Nie bierzrsz pod uwagę

        Że liczba aut rośnie. I że spora część mieszkańców zachęcona szeroką drogą - przesiada się do auta i dokupuje auto. I że kierowcy tranzytowi chętniej wybierają nowe i szerokie drogi.

        • 25 7

    • Nic nie będzie, bo obwodnica powstanie tak jak turbo rondo na Puckiej. (1)

      Zachowując proporcje to powstanie co najwyżej leśna piesza ścieżka

      • 32 5

      • to se nią jak ten syn pawlaka pogalopujesz na swym kargulowym kocie

        hi hi hi

        • 4 6

    • (6)

      Zatrzymać nowe budowy w starych dzielnicach Gdyni to i ruch się nie będzie zwiększał. Mam odczucie, że w ostatnich 10 latach pół Polski przeprowadziło się do Trójmiasta

      • 19 10

      • W Gdyni liczba mieszkańców spada (4)

        .

        • 17 4

        • (1)

          Są osoby, które mieszkają w Gdyni od lat i nie są tutaj zameldowane. Widać to szczególnie po rejestracjach samochodów. Więc liczba mieszkańców spada, a liczba prawie mieszkańców rośnie

          • 21 5

          • "Liczba mieszkańców" nie równa się "liczba zameldowanych"

            • 6 1

        • I jak to się ma do drugiego głównego hasła że deweloperzy rządzą Gdynią?

          Co pasuje to szczekamy

          • 9 8

        • Na witominie też spada liczba mieszkańców

          • 0 0

      • polikwidować mieszkańców - przez likwidacje szpitali szkół i żłobków

        a i sklepów monopolowych dla suwerenów 500+ jak będzie mniej to się do ościennych gmin ci patolodzy+ przeniosą ... hi hi hi

        • 12 5

    • Mylisz się (1)

      Wysoko rozwinięte kraje np Niemcy mają mnóstwo dróg, ale i bardzo dobrze rozwinięta komunikację miejską. My nie mamy ani tego ani tego

      • 39 12

      • Znowu te niemce?

        Chwatit!!!

        • 6 9

    • To nie jest droga do nikąd to droga do domu szczurka.

      • 16 11

    • a ludzie będą się wyprowadzać na obrzeża bo kto chce mieszkać obok hałaśliwej drogi (2)

      Mieszkam na Witominie i jak mi obok bloku zbudują obwodnicę to też wyniosę się z Witomina do domku na wieś

      • 10 13

      • ??? (1)

        Mapka wprawdzie prowizoryczna jest ale przeciez wyraznie widac ze droga przez las ma isc wiec o czym piszesz???

        • 11 3

        • obwodnica ma powstać 100 m od mojego bloku

          Z jednej strony Chwarznińska, z drugiej strony obwodnica, nagroda, że nasza rodzina korzysta z komunikacji miejskiej i mieszka blisko centrum. Czuję się jak frajer bo kupiłem drożej mieszkanie za to właśnie by mieszkać bliżej centrum.

          • 7 0

    • Myślę, że po takiej informacji mieszkańcy północnej Gdyni powinni zwyczajnie pójść zastrajkować pod UM (7)

      sorry, ale kolej na Oksywie i Obłuże jest o wiele ważniejszą inwestycją

      • 24 16

      • Myślę, że po takiej informacji mieszkańcy północnej Gdyni powinni zwyczajnie pójść zastrajkować pod UM (3)

        Sorry, mieszkańcy pólnocnej Gdyni niech strajkują w Kosakowie

        • 18 8

        • mieszkańcy północnej Gdyni to niech się położą na torach ich SKM

          i czekają na śmierć pod kołami nadjeżdżających tam pociągów :)))

          • 6 6

        • Weź się za rodzenie dzieci, bo myślenie ci słabo wychodzi.

          • 6 12

        • Dlaczego mieszkańcy północnej Gdyni mają strajkować w Kosakowie?

          • 3 1

      • A ty jesteś d...lem z urodzenia, czy programowo? A może jesteś p..matołem? (2)

        pkp plk właśnie zleciła opracowanie studium kolei na północ Gdyni, z intencją budowy, więc czego pieprzysz jak tłuczony kartofel?

        • 10 6

        • To pisklak, on nie odróżnia PKP od PLK i od UMG.

          • 3 3

        • Chciało się tanie domeczki

          to trzeba polubić koreczki. A Gdynianie nie chcą już się zrzucać na odetkanie waszej dzielnicy.

          • 6 5

    • Niestety, naiwna i błędna opinia

      Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni -

      Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni - autobusy i trolejbusy nie rozładowują korków, one je powodują. Autobus na zbyt wąskim rondzie, na małym skrzyżowaniu czy czekający na możliwość skrętu w lewo zatrzymuje ruch kilku-kilkunastu samochodów osobowych i powoduje zator na długości kilkudziesięciu metrów (a kolejne autobusy czekające na swoje miejsce jeszcze zwielokrotniają tę sytuację). Najpopularniejszym i najchętniej wybieranym środkiem transportu jest i pozostanie samochód osobowy (jeśli potrzebne źródła, można wejść choćby na stronę ZKM). Kolejne skrawki buspasów, kolejne przystanki dodawane co 50 metrów nie poprawiają sytuacji - pogarszają ją. Autobusem jedzie kilka-kilkanaście osób, to fakt. Ale najczęściej są to osoby skazane na komunikację miejską. Znacznie mniejsza część korzysta z niej z własnego wyboru. Sam fakt tworzenia rozsądnych i wygodnych sposobów komunikacji zbiorowej niestety nie rozwiąże problemu. Musi to być komunikacja w dużym stopniu niezależna, która nie wchodzi w konflikt i nie przecina tras indywidualnych środków transportu (samochodów). To co dzieje się dzisiaj w Gdyni to wyłącznie Public Relations. Miasto pokazuje, jak bardzo jest eko, ale jeśli przyjrzymy się efektom, są dosyć dramatyczne. Gdynia jest jednym z miast, w których czas dojazdu z punktu A do punktu B (dom - praca) należy do najdłuższych w Polsce (raport chyba Yanosika, jeśli pamiętam). Także niestety, komunikacja miejska mająca rozładować korki (bez uprzedniego rozładowania korków, w których stoją "osobówki") to mit i łapanie się na eko-PR.

      • 1 2

  • (1)

    Jedna rzecz mnie zastanawia. Od ponad roku albo dłużej korki w stronę i przez Witomino ciągną się ponad kilometr i z tygodnia na tydzień się wydłużają. Rano od strony Chwarzna, po południu od Centrum i Redłowa. Jakim

    Jedna rzecz mnie zastanawia. Od ponad roku albo dłużej korki w stronę i przez Witomino ciągną się ponad kilometr i z tygodnia na tydzień się wydłużają. Rano od strony Chwarzna, po południu od Centrum i Redłowa. Jakim więc cudem 'inżynierowie' stwierdzili, że obwodnica już zakorkowanej i wkrótce zasmogowanej dzielnicy będzie potrzebna dopiero za 21 lat?!?!?!?!?!

    • 64 6

    • akurat wypadło oczko

      • 10 0

  • A kiedy powstanie bezpośrednie połączenie Karwin/ Kacka z Witominem ? (1)

    Ile jeszcze lat trzeba będzie jeździć na około ?

    • 53 6

    • Nigdy, tak jak obwodnica witomina

      Na około - tak jak komunikacja miejska z Sopotu i Orłowa na Witomino trzeba jechać przez wzgórze, mimo że przez Redlowo byłoby szybciej i krocej

      • 13 1

  • Tak samo ściemniali z 10 lat temu

    Przez te wszystkie lata podawali mase argumentow ze "sie nie da" a teraz niby sie okazuje ze mozna? Czyli Szczurek kłamał?

    Szczerze to dopóki nie zobaczę skończonej drogi to nie uwierzę w kolejne ściemy tej ekipy i mydlenie oczu zmieniającymi się przez lata koncepcjami by odwrócić uwagę od tego że nic nie robią

    • 65 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.