2013-09-05 10:37
2013-09-05 10:38
to przypominam tylko, że to jego sprawa i widocznie stać go na to lub potrzebuje tak jechać.
Wara innym od oceniania i potępiania takich zachować - zajmijcie się swoimi sprawami. A urzędasy mają pracować dla
to przypominam tylko, że to jego sprawa i widocznie stać go na to lub potrzebuje tak jechać.
Wara innym od oceniania i potępiania takich zachować - zajmijcie się swoimi sprawami. A urzędasy mają pracować dla mieszkańców (jak się da zrobić drogę lub parking to robić , jak się nie da to nie robić) a nie antagonizować i napuszczać mieszkańców na siebie.
Jedyną możliwością zniechęcenia do własnych przejazdów jest wzrost atrakcyjności komunikacji publicznej (czas, cena i komfort) i tylko tym się powinni zajmować urzędasy a nie zniechęcaniem lub utrudnianiem życia kierowcom skoro nie mogą poprawić komunikacji publicznej
2013-09-05 11:21
ale o podważenie tezy o prawie do darmowego parkowania i wjeżdżania wszędzie gdzie się chce. Jak kupiłeś furę, to nie dziw się, że nie wszędzie możesz dojechać (prawo wjazdu tam ci odebrano już kilkadziesiąt lat temu).
Uważaj także na przejściach, jak wyjdziesz z samochodu - myślący tak jak ty może uznać, że wtargnąłeś na jezdnię.
2013-09-05 11:34
chcę żeby urzędnicy robili co mogą dla usprawnienia ruchu samochodowego (a jak nie mogą z obiektywnych przyczyn to zrozumiem to, cudów nie ma)
Jeśli jednak ich głowy zaprzątają myśli co zrobić, żeby uprzykrzyć jednym a przypodobać się drugi to dla mnie stają się bezużyteczni
2013-09-05 13:23
ale inni kierowcy - często jadący na bardzo krótkie odległości, które można swobodnie odbyć inaczej.
2013-09-05 11:22
jeśli jedziesz samochodem sam to tylko częściowo jest to twoja sprawa. za benzynę ty płacisz - ok. Ale zajmujesz drogę, parking, emitujesz spaliny - to już nie tylko twoja sprawa.
2013-09-05 11:25
... i płacę za to w podatku drogowym, będącym składnikiem benzyny. Więc naprawdę odczep się - jadę sam w pustym samochodzie i nikomu nic do tego!
2013-09-05 13:25
koszty zewnętrzne motoryzacji to nie tylko spaliny, za które płacisz w akcyzie. Zacznij myśleć alternatywami, a nie szukaj potwierdzeń swoich z góry przyjętych tez.
2013-09-05 21:26
a co nie moge? KTOS ma o tym decydowac co i jak mam robic w miescie ? Ejze, nie galopujcie w model sowiecki/radziecki
2013-09-05 14:39
Czyli jest tak (zgodnie z Pana wypowiedzią):
Jest czterokołowy bóg
Jest on bogiem jedynym
Całe miasto jest jego ołtarzem na którym wychwalam czterokołowego boga
Składam mu ofiary pieniężne więc
Czyli jest tak (zgodnie z Pana wypowiedzią):
Jest czterokołowy bóg
Jest on bogiem jedynym
Całe miasto jest jego ołtarzem na którym wychwalam czterokołowego boga
Składam mu ofiary pieniężne więc całe miasto ma być przepełnione bogiem
Ludzie, którzy w mojego boga nie wierzą są albo za biedni aby składać mu ofiary, albo zbyt głupi aby docenić jego wielkość.
Zastanów się człowieku czy tak chcesz przeżyć całe życie. Jest na świecie coś więcej niż Twój samochód, Twój podatek drogowy i Twoje cztery litery. Powinniśmy żyć jako społeczeństwo i od siebie wzajemnie brać, ale i sobie dawać. Co Ty dajesz społeczeństwu? Tlenek węgla?
2013-09-05 16:52
Dla ciebie bogiem jest rower. Myślisz, że wszyscy traktują przedmioty w taki sposób ? Przedmiot to przedmiot, potrzebuję to używam.
2013-09-05 16:54
bo ty nim niewatpliwie jestes....
2013-09-05 20:49
PO CO DO TEGO WSZYTSKIEGO MIESZAĆ BOGA? kim jest bóg? Lepiej zastanówcie się nad bezsensownością życia w gole.. a nie pierdoły. WSZECHŚWIAT JEST NAPRAWDE OGROMNY jest tak ogromny, że nawet nie wiadomo jak to określić..a
PO CO DO TEGO WSZYTSKIEGO MIESZAĆ BOGA? kim jest bóg? Lepiej zastanówcie się nad bezsensownością życia w gole.. a nie pierdoły. WSZECHŚWIAT JEST NAPRAWDE OGROMNY jest tak ogromny, że nawet nie wiadomo jak to określić..a wy tu o jakiś pierdołach debatujecie. Kto na to ma czas. PO CO, zastanówcie się lepiej jak stać sie szczęśliwym i co zrobić by świat był szczęsliwy.
2013-09-05 21:33
No nie, nie mogeeee :) ;) ;)
Kwestia jak z poradnika agitatora ...
2013-09-05 11:39
osiągnęliśmy kolejny stopień rozwoju socjalistycznego, że uspołeczniono moją jazdę samochodem ?
najbardziej podoba mi się argument ze spalinami :-D
2013-09-05 12:00
2013-09-05 14:09
obawiam się że kwestia wyboru środka lokomocji to tylko i wyłącznie sprawa osoby która będzie się nim poruszała.
Rolą miasta jest zapewnienie przejezdności dróg, dostępności ścieżek rowerowych, czy też
obawiam się że kwestia wyboru środka lokomocji to tylko i wyłącznie sprawa osoby która będzie się nim poruszała.
Rolą miasta jest zapewnienie przejezdności dróg, dostępności ścieżek rowerowych, czy też chodników.
Jeżeli 400tyś mieszkańców chce mieć wodę w domu to się ją zapewnia, chcą jeść razowy chleb to nikt nie robi problemów że 30% społeczeństwa musi jeść bułkę paryska bo się nie da chleba zrobić...
Rolą włodarzy powinno być zachęcanie do naturalnego zrównoważenia transportu, a aktualnie mamy wymuszanie konkretnych zachowań.
Jest moda na rowery to zabierzemy część chodników, część ulic i wszyscy będą szczęśliwi...tylko że przed okrojeniem było to nie wystarczające...
2013-09-05 17:02
jest dopiero absurd.
2013-09-05 11:41
Jak i kiedy jedziesz też Twoja. Ale jeżeli 10000 takich jak Ty, w 10000 samochodów, jedzie przez miasto tworząc mega korki, przez które pozostałe 50000 cierpi to przestaje być tylko Twoja sprawa. Dlatego na sprawę nie
Jak i kiedy jedziesz też Twoja. Ale jeżeli 10000 takich jak Ty, w 10000 samochodów, jedzie przez miasto tworząc mega korki, przez które pozostałe 50000 cierpi to przestaje być tylko Twoja sprawa. Dlatego na sprawę nie można patrzeć tylko przez pryzmat "JA", trzeba na to spojrzeć szerzej i z większą empatią dla wszystkich użytkowników przestrzeni publicznej. To być może wymusi zmiany niektórych nawyków, ale takie podejście opłaci się wszystkim. Ostatecznie wszyscy mamy takie samo prawo do życia.
2013-09-05 12:10
Próbowałem przesiąść się na autobus i nie jeździć autem, po trzech miesiącach zrezygnowałem.
Aby dotrzeć do pracy musiałem pokonać nie dużo, bo tylko 9 przystanków. Problem w tym, że musiałem zrobić sobie 2
Próbowałem przesiąść się na autobus i nie jeździć autem, po trzech miesiącach zrezygnowałem.
Aby dotrzeć do pracy musiałem pokonać nie dużo, bo tylko 9 przystanków. Problem w tym, że musiałem zrobić sobie 2 przesiadki. Zgranie 3 pojazdów graniczyła z cudem, ale w teorii się udawało. Teoretycznie powinienem jechać 25-30min. Praktycznie jak mi się udało przeskoczyć pomiędzy autobusami docierałem 30min, jeżeli któryś wypadł dojeżdżałem w 1h10min. Jeszcze gorzej było z powrotami, bo potrafiłem wracać około 1h30min.
Główny problem to taki, że autobusy nie są ze sobą zsynchronizowane, bo ludzie układający plan nie zakładają, że ktoś się przesiada.
Atutem praca dom pokonuje w 20-25min i to nawet w największych korkach. Po zabawie w przesiadki i obserwowanie czy na pewno mi się uda do domu wracałem zmęczony, a do tego kierownicy na mnie patrzyli krzywym okiem gdy chciałem wyjść o określonej godzinie, aby zdążyć na autobus.
Sorry, ale nie dziękuje.
2013-09-05 13:29
będziesz musiał pracować na podatki dla utrzymania wszystkich utytych dzieci dowożonych teraz samochodami rodziców do szkoły. Nigdy nie brałeś pod uwagę przeprowadzki bliżej pracy? Rowerem elektrycznym dojedziesz bez specjalnego wysiłku na 12 kilometrów - ciekawe jak daleko jedziesz tym swoim samochodem przez 20-25 minut w porannych korkach?
2013-09-05 20:43
Dzięki temu, że rodzice oszczędzają czas dojazdu dziecka, ma ono czas na uczestnictwo w zajęciach sportowych.
2013-09-05 12:21
wybieramy jazdę samochodem dobrowolnie albo z konieczności, przymuszeni okolicznościami ale to nasza sprawa. To co piszesz to tylko sprzężenie zwrotne (stoję w korkach i jednocześnie je tworzę)
2013-09-05 13:11
Z tym nie dyskutuję - Twój wybór w jaki sposób będziesz się poruszał, niezależnie od motywacji. Ten wybór jest Twoim "głosem" w głosowaniu nt. kształtu przestrzeni publicznej. Głosem jednym z wielu, bowiem przestrzeń
Z tym nie dyskutuję - Twój wybór w jaki sposób będziesz się poruszał, niezależnie od motywacji. Ten wybór jest Twoim "głosem" w głosowaniu nt. kształtu przestrzeni publicznej. Głosem jednym z wielu, bowiem przestrzeń jest wielowymiarowa i musi być w niej miejsce dla wszystkich możliwych wariantów (w sposób zrównoważony). Nie można myśleć tylko jednowymiarowo (budujmy drogi i parkingi), bo pozostałe wymiary (w tym piesi, rowerzyści, turyści, handlowcy, itd.) wcześniej czy później zwalą się na głowę, gdyż mamy ograniczoną przestrzeń do realizacji wszystkich potrzeb. I tutaj jest właśnie rola urzędnika, który ma wszelkie środki i narzędzia, aby te potrzeby ważyć i proponować rozwiązania. Inna sprawa, że, tak jak stoi w felietonie, "władza wie lepiej" i często taki urzędnik robi nie to co powinien, ale to co jemu lub jego zapleczu pasuje (politycznie, materialnie, itd.).
2013-09-05 13:47
"Jedyną możliwością zniechęcenia do własnych przejazdów jest wzrost atrakcyjności komunikacji publicznej (czas, cena i komfort) "
Rozumiem, że w ramach przyspieszenia komunikacji publicznej nie jesteś
"Jedyną możliwością zniechęcenia do własnych przejazdów jest wzrost atrakcyjności komunikacji publicznej (czas, cena i komfort) "
Rozumiem, że w ramach przyspieszenia komunikacji publicznej nie jesteś przeciwny aby dać priorytet na skrzyżowaniach dla tramwajów i ewentualnie autobusów?
Przykłady takich rozwiązań tu:
Nie powinno być na dłuższą metę tak jak teraz że przykładowo tramwaj z pętli na Łostowicach do Dworca jedzie 21 minut, do Wrzeszcza 30-40 minut a po drodze stoi prawie na każdych światłach bo a to musi przepuścić 5 samochodów a to 3 osoby na przejściu dla pieszych.
Do tego kwestie ceny i komfortu jak słusznie zauważyłeś oraz mentalność ludzi. Większość z tych zagadnień jest do rozwiązania przez władze miasta ale potrzeba zmienić myślenie i rzeczywiście dać priorytet komunikacji zbiorowej w polityce transportowej wewnątrz miasta. Na dziś to jest ona nakierowana głównie na ową mityczną "przepustowość".
Ułatwienia dla transportu miejskiego w niektórych miejscach miasta owszem są, ale to są wyjątki potwierdzające regułę.
Jak będzie sprawna komunikacja miejska to wielu ludzi się do niej przesiądzie z korzyścią dla siebie i dla ogółu. Jednocześnie sporo ludzi dalej będzie jeździło samochodem i ja to szanuję.
2013-09-05 16:58
To tylko w Gdańsku potrafią wybudować nową linię tramwajową, na której tramwaj stoi co chwilę na światłach. W Poznaniu nowe linie tramwajowe są bezkolizyjne, tramwaj śmiga od przystanku do przystanku, traktowane są jak 'niby metro', taka tańsza wersja.
2013-09-05 14:06
to przypominam tylko, że to jego sprawa i widocznie może sobie pozwolić na to lub potrzebuje tak się zachowywać.
Wara innym od oceniania i potępiania takich zachować - zajmijcie się swoimi sprawami. A urzędasy
to przypominam tylko, że to jego sprawa i widocznie może sobie pozwolić na to lub potrzebuje tak się zachowywać.
Wara innym od oceniania i potępiania takich zachować - zajmijcie się swoimi sprawami. A urzędasy mają pracować dla mieszkańców (jak się da zrobić ciemny zaułek lub park bez oświetlenia , jak się nie da to nie robić) a nie antagonizować i napuszczać mieszkańców na siebie.
Jedyną możliwością zniechęcenia do prwatnych bijatyk jest wzrost atrakcyjności ustawek po meczach (czas, cena i komfort dojazdu) i tylko tym się powinni zajmować urzędasy a nie zniechęcaniem lub utrudnianiem życia miejskim zawodnikom, skoro nie mogą poprawić bijatyk społecznych.
2013-09-05 14:30
2013-09-05 21:39
2013-09-05 14:29
A to że przez swoje postępowanie ten człowiek korkuje moje miasto? Że zasmradza i truje moje miasto? Że dla niego poświęcane są coraz większe przestrzenie, żeby mógł swojego czterokołowego boga zaparkować i nim jeździć? To wszystko to tylko i wyłącznie JEGO sprawa?
To cholerny egoizm i wyalienowanie z życia społecznego, a nie wolność.
2013-09-05 16:55
Prezentujesz totalitarny sposob myslenia
2013-09-05 14:30
zapraszamy do Tokio :D :D . To taka zacofana dziura w Azji pełna bezużytecznych, utrudniających życie Wolnym Jednostkom urzędasów ;P
2013-09-05 16:46
2013-09-05 10:40
Fajny pomysł maja młodzi ludzie z zagospodarowaniem tej przestrzeni.Ja ostatnio opalalam sie tam na lezaczku po pracy i poddalam pomysł,zeby zrobic tam park egzotyczny-palmy,biały piasek,oczko wodne-cos jak na Hawajach.W zimie mozna by bylo to przykryc namiotem i byloby jak na Wyspie Egzotycznej w Berlinie...
2013-09-05 13:08
2013-09-05 14:51
oj chodziło mi o namiot ocieplany,taki jakie maja np restauracje tłuku.
2013-09-05 15:05
cudnie będzie zasałniał GŁówne Miasto :)
2013-09-05 10:42
Jeśli Trójmiasto ma być dla ludzi, to pozwólcie im normalnie funkcjonować, z wykorzystaniem samochodu. Najpierw stwórzmy infrastrukturę, a później wdrażajmy takie pomysły. Nie ta kolejność. A teraz możecie mnie minusować...
2013-09-05 10:51
co za malkontent zniewolony przez system!
2013-09-05 12:34
Jesteśmy o jakieś 50 lat do tyłu za USA. Czyli dopiero po upływie tego okresu możemy sobie pozwolić na podobne eksperymenty...
2013-09-05 13:32
to nieaktualna ale kosztowna fikcja. Nie jestem złośliwy, ale nie życzę ci stania w korkach na 4 pasmowej autostradzie w ramach codziennych dojazdów. Poczytaj sobie statystyki na temat zmian długości życia przeciętnego Amerykanina.
2013-09-05 12:23
No właśnie - najpierw zabrano przestrzeń dla potrzeb samochodów, a teraz trzeba ją pomału odzyskiwać. Nie ta kolejność, słusznie. Ale już się stało przez ostatnich parędziesiąt lat, już się stało...
2013-09-05 12:33
Czasy się zmieniają, tego nie zatrzymamy. Działania obecnych władz przypominają zmiatanie problemów pod dywan.
2013-09-05 10:43
A moze w koncu jakis porzadny kryty basen jakie sa w Niemczech!Wkurza mnie to,ze u nas za dziadowskie baseny płaci sie 30 zl za 45 a w Niemczech 4 euro na cały dzien i to w basenie egzotycznym....
2013-09-05 10:48
bo mi nie działa, nadajnik padł czy co
2013-09-05 10:53
a co,leca akurat Trudne Sprawy? Lepiej wejsc se na czata
2013-09-05 10:55
po ch#j miałbym używać samochodu skoro bilet jest tani,
obowiązuje także w autobusach a pociągi jeżdżą co 3 minuty...
Budyń oczywiście zaczyna od d##y strony: kupił meble
ogrodowe (za nie swoje pieniądze) i zatarasował nimi parking
2013-09-05 10:57
parkingi powinny byc schowane a nie na starym miescie!wielka mi przyjemosc ogladac stare rzęchy idac po starówce!
2013-09-05 10:59
2013-09-05 11:01
2013-09-05 11:00
2013-09-05 11:24
tak samo autentyczne, jak ta "starowka" ;)
2013-09-05 11:19
w sumie to masz niegłupi pomysł, miejsce na parking jest idealne bo wszędzie blisko, niech wykopią 2-3 poziomy w dól, zrobią płatny parking i wszyscy będą zadowoleni.
Dużo chętniej bym przyjeżdżał ze swojego zadupiejewa na obrzeżach Gda. gdybym miał świadomość że nie będę jeździł godziny w poszukiwaniu miejsca parkingowego.
2013-09-05 11:24
znam takich, którzy narzekają na to, że muszą płacić za parkowanie (nawet na piętrowym parkingu). Niezadowoleni mogą być też czekający w kolejce do wjazdu do podziemnego parkingu. Budowa parkingów w centrum powiększa także korki na dojazdach do niego.
2013-09-05 10:59
przez pewien czas, napedzane medialna goraczka wladze beda tam wykladac lezaki i postepowych artystow
potem nie bedzie na to srodkow ani specjalnej potrzeby, bo jak zwykle po sezonie Glowne Miasto opustoszeje
a potem ktos wpadnie na pomysle, zeby na tym zaniedbanym, pustym placu zrobic parking
:)
2013-09-05 11:24
2013-09-05 11:27
2013-09-05 11:35
On usypie tam górę wyższą niż biskupia górka i będzie
można na nartach zjeżdżać
2013-09-05 11:33
w domu zrób sobie parking,jak mało tobie parkingów....
2013-09-05 11:57
2013-09-05 11:41
miasto powinno byc dla ludzi a nie dla aut,ja nie mam samochodu i wole zielen a nie parkingi
2013-09-05 11:10
Dlatego, że pozostały skrzyżowania ze sygnalizacją świetlną :)
2013-09-05 11:41
A moze dlatego, ze na pozostalych skrzyzowaniach tez sa auta? Piesi tej trasy wam nie korkuja, bo uciekaja od niej najdalej jak sie da.
2013-09-05 19:50
nawet drzewa ze zdziwienia pousychały - albo suche zostały posadzone
2013-09-05 11:15
gdzie i jak można go obejrzeć?
2013-09-05 11:25
2013-09-05 11:24
Jak się bawić Targiem Węglowym to konsekwentnie: więcej zieleni, małej architektury, kawiarenki, ławeczki, fontanna, stoły do tenisa, wypożyczalnia i parking rowerów w przyszłości zadaszyć go szkłem jak Potsdamer Platz.
Jak się bawić Targiem Węglowym to konsekwentnie: więcej zieleni, małej architektury, kawiarenki, ławeczki, fontanna, stoły do tenisa, wypożyczalnia i parking rowerów w przyszłości zadaszyć go szkłem jak Potsdamer Platz. On ożyje nawet jesienią i zimą.Wcale nie musi być parkingiem zamykanym co miesiąc , bo jarmark, bo koncert...Wczesniej czy później samochody z centrum zginą albo utkną na beton w wielogodzinnych korkach.Sam jeżdźę autem, rowerem i chodzę,więc nikogo nie dyskryminuję. Co mi po miejscach postojowych, jeśli po pięciu okrążeniach ulic uda mi się wreszcie gdzieś wcisnąć samochód.Ale też nie może być tak, bym za dojazd tramwajem np. od Placu Zebrań /hipotetyczny parking/ do LOT-u płacił 3 zł. jak za całą trasę.
2013-09-05 11:25
ostatni kilometr od parkingu dojedziesz za darmo
2013-09-05 11:30
szczególnie po śniegu
2013-09-05 13:33
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.