2018-10-18 17:07
Gdynia to nie miejsce na wypoczynek dla turystow i sielanke dla mieszkancow. Gdynia jest miastem byznesowym i wszyscy musza to zaakceptowac. Tylko zeby ten port mogl by byc sprawnie obsluzony to potrzebny jest takze
Gdynia to nie miejsce na wypoczynek dla turystow i sielanke dla mieszkancow. Gdynia jest miastem byznesowym i wszyscy musza to zaakceptowac. Tylko zeby ten port mogl by byc sprawnie obsluzony to potrzebny jest takze rozwoj transportu drogowego i kolejowego. Trzeba wiedziec ze dziennnie wyjezdzac bedzie z Gdynskiego portu kilkaset ciezarowek z 40-stopowymi kontenerami. Nie wyobrazam sobie aby odbywalo sie to przez miasto. Ponadto trzeba wzbogacic siec kolejowa o dodatkowe linie aby sklady pociagow towarowych nie kolidowaly z pasazerskimi. A to z koleji musi wzbudzic zainteresowanie innych wojewodztw po ktorych pociagi towarowe i transport drogowy bedzie przechodzil az na Slask, na Ukraine, Bialorus i Czecho_Slowacji. Bo Niemcy maja swoje porty. Poglebienie wod przybrzeznych bedzie takze musialo byc wziete pod uwage. Ta planowana inwestycja nie bedzie gotowa wczesniej niz za jakies 15 lat. Tak mi sie wydaje. I skoro Wojtek Szczurek zaciera rece ogladajac te plany to napewno chce aby wszystko odbywalo sie pod jego osobista kontrola jako Prezydenta Gdyni. Innymi slowy Szczurek nie mysli o emeryturze... niech te plany zostana zrealizowane w rzeczywistosci a nie pozostaly tylko na papierze i hard drive w komputerach projektantow...
2018-10-18 17:11
Szczurek and Co. powinni myśleć nie tylko o emeryturze ale i o nowej robocie.
2018-10-18 17:18
Warszawie a nie tylko Gdynskiego Urzedu Miejskiego. Ale Prezydent Gdyni musi sprawowac osobista kontrole bo to jego gospodarstwo. Panstwo natomiast jako investor bedzie go rozliczalo z zaawansowania prac wykonawczych.
2018-10-19 11:57
Administracja rządowa (wojewoda) i państwowa (samorząd) mają rozdzielne kompetencje i zakresy działania. Mniej-więcej, gdzie kończy się rząd, zaczyna się samorząd. Pewna dwuwładza występuje na poziomie województwa (marszałaka i sejmiku) i "nieco" te osoby depczą sobie po palcach.
I o to obecnie idzie gra...
2018-10-18 17:48
Bo z funduszy publicznych nie powinien finansować biznesu portowego, chyba że ma zamiar po urzędowaniu na stanowisku prezydenta zacznie robotę w porcie.
2018-10-18 18:27
I bardzo niekorzystnie dla portu z tych narzędzi korzystało. Nie chodzi tu o fundusze, miasto nigdy nie miało zamiaru czegokolwiek portowi finansować. Wręcz przeciwnie.
Z tego, między innymi, powodu, obecny
I bardzo niekorzystnie dla portu z tych narzędzi korzystało. Nie chodzi tu o fundusze, miasto nigdy nie miało zamiaru czegokolwiek portowi finansować. Wręcz przeciwnie.
Z tego, między innymi, powodu, obecny prezydent nie powinien nadal pozostawać naszym przedstawicielem. Taka fucha, nawet jeśli nie jesteś bezpośrednio odpowiedzialny, dajesz twarz.
Poszukaj sobie szczegółów. Łatwo je znaleźć w necie.
2018-10-18 18:40
Tam Adamowicz jest przewodniczącym Rady Nadzorczej i bierze z tego tytułu ogromne uposażenie.
2018-10-19 00:45
Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając
Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając zaplecza i poparcia u właściciela (struktury centralne). Ale miał/ma od tego ludzi. I pomimo braku zaangażowania w działania portów, miasta miały/mają dziwnym trafem opanowane Rady Nadzorcze.
I starannie to wykorzystano, o mały włos nie doprowadzając do zaduszenia i zmarginalizowania portu w Gdyni.
Teraz jest, niewielka bo niewielka ale szansa, że zacznie on lepiej i dynamiczniej funkcjonować...
2018-10-19 10:36
2018-10-18 17:11
Kolejna propozycja przedwyborcza.W Gdyni należy wybudować Kopalnię Węgla. Czy jest węgiel? Nie wiadomo.Ale jak kopalni nie Wybudujemy,to się nie dowiemy.
2018-10-18 17:16
Węgiel ze Śląska miał sie na Moscich Błotach spotykać się w rudą ze Szwecji. A Oksywie miało być wyspą. To nie są zarty, to były realne plany, które zmieniła wojna.
Więc jeśli istnieje sprzyjające otoczenie
Węgiel ze Śląska miał sie na Moscich Błotach spotykać się w rudą ze Szwecji. A Oksywie miało być wyspą. To nie są zarty, to były realne plany, które zmieniła wojna.
Więc jeśli istnieje sprzyjające otoczenie gospodarcze, to i kopalnię się wybuduje.
Byle się opłacało...
Biorąc pod uwagę masowy przepływ węgla przez Gdynię i Gdańsk, moze warto wrócić do pomysłu huty? Skoro Hindusom sie opłaca i potrafią, to dlaczego Polak nie miałby dać rady?
2018-10-18 17:23
zaprojektowac jako plywajacy a nie stacjonarny? Gdzies czytalem ze gdzies na swiecie sa proby z takim rozwiazaniem technicznym. Kadre inzynierska mamy. Politechnika Gdanska z checia wlaczyla by sie w taki projekt.
2018-10-18 17:27
Właśnie likwiduje OiO.
Może Budownictwo? Ale ono Lądowe. Hydrotechnika? Raczej szli w kierunku "szmbonurków".
2018-10-18 18:19
2018-10-18 18:50
polnocnym koncem obecnego terminalu. A nie plywal jak tratwa pomiedzy statkami na redzie zbierajac z nich kontenery. Ja juz widzialem takie rozwiazanie chociaz o bardzo malej skali. Nawet statki RoRo opuszczaja brame na nabrzeze. Cos w tym rodzaju...
2018-10-18 20:58
Unoszony przez potężne balony na wszystkie strony
2018-10-18 17:33
2018-10-18 17:34
A nie tylko piep.... o tym. Droga czerwona najpierw bo jesli nawet zaczna ten port budowac to rozjada cale miasto. A milionerzy z dalmoru beda mieli folklor zycia nad morzem.
2018-10-18 17:44
Czy nir może PiS przyspieszyć cały proces inwestycyjny. Bo w tym tempie to jest porażka !
2018-10-18 17:59
zlecony raczej projektantowi i glownemu wykonawcy gdzies za granica. Prawdopodobnie w Holandii. Poniewaz tamtejsi spece sa bardzo doswiadczeni w tej dziedzinie... polscy inzynierowie obejda sie tylko smakiem... naszym pozostanie tylko ciezka fizyczna praca. To jest bardzo smutne...
2018-10-18 18:19
Jak się zaorało Hydrobudowę, PRC oddało za darmo jakiemuś pachciarzowi, zlikwidowało OiO na PG, to kto ma to zrobić?
To sa skutki doktryny Lewandowskiego, że trzeba oddawać za tyle ile chcą zapłacić.
A jest
Jak się zaorało Hydrobudowę, PRC oddało za darmo jakiemuś pachciarzowi, zlikwidowało OiO na PG, to kto ma to zrobić?
To sa skutki doktryny Lewandowskiego, że trzeba oddawać za tyle ile chcą zapłacić.
A jest wiadomo, że chcą jak najmniej.
Na pocieszenie, moge dodać, że przy budowie DCT pracują polscy wykonawcy. Jest więc szansa, że sie czegoś nauczą. Może ProjMors urośnie?
2018-10-18 18:55
tereny nadmorskie maja bardzo duze doswiadczenie i sa bardzo cenieni po za granicami swojego kraju. Budowali nawet pare obiektow w usa. ale chcial bym aby taki projekt powstal w Polsce tylko przy udziale naszych ludzi. Naucza sie i nikt juz nam tego nie zabierze.
2018-10-19 00:36
Belgii.
2018-10-19 12:31
oraz Ratownictwa Morskiego. Byli pod wrażeniem tempa odgruzowania portów oraz umiejętności pracujących przy tym ludzi.
Ale to już przeszłość.
2018-10-18 18:19
Jak wrócą lewacy z liberałami to opędzlują znowu filipinczykom albo chinczykom
2018-10-18 18:32
Trójmiasto bez PiS!
2018-10-18 18:31
A tiry ruszą Wiśniewskiego a potem Kwiatkowskim na zakorkowaną obwodnicę - powodzenia .
2018-10-18 19:30
.... przy tak glebokim wysunieciu.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.