Opinie (241) 4 zablokowane

  • Bardzo dobrze. Podoba mi sie taki plan rozwoju Gdyni. (8)

    Gdynia to nie miejsce na wypoczynek dla turystow i sielanke dla mieszkancow. Gdynia jest miastem byznesowym i wszyscy musza to zaakceptowac. Tylko zeby ten port mogl by byc sprawnie obsluzony to potrzebny jest takze

    Gdynia to nie miejsce na wypoczynek dla turystow i sielanke dla mieszkancow. Gdynia jest miastem byznesowym i wszyscy musza to zaakceptowac. Tylko zeby ten port mogl by byc sprawnie obsluzony to potrzebny jest takze rozwoj transportu drogowego i kolejowego. Trzeba wiedziec ze dziennnie wyjezdzac bedzie z Gdynskiego portu kilkaset ciezarowek z 40-stopowymi kontenerami. Nie wyobrazam sobie aby odbywalo sie to przez miasto. Ponadto trzeba wzbogacic siec kolejowa o dodatkowe linie aby sklady pociagow towarowych nie kolidowaly z pasazerskimi. A to z koleji musi wzbudzic zainteresowanie innych wojewodztw po ktorych pociagi towarowe i transport drogowy bedzie przechodzil az na Slask, na Ukraine, Bialorus i Czecho_Slowacji. Bo Niemcy maja swoje porty. Poglebienie wod przybrzeznych bedzie takze musialo byc wziete pod uwage. Ta planowana inwestycja nie bedzie gotowa wczesniej niz za jakies 15 lat. Tak mi sie wydaje. I skoro Wojtek Szczurek zaciera rece ogladajac te plany to napewno chce aby wszystko odbywalo sie pod jego osobista kontrola jako Prezydenta Gdyni. Innymi slowy Szczurek nie mysli o emeryturze... niech te plany zostana zrealizowane w rzeczywistosci a nie pozostaly tylko na papierze i hard drive w komputerach projektantow...

    • 6 3

    • znając i widząc działania UM związane z portem (7)

      Szczurek and Co. powinni myśleć nie tylko o emeryturze ale i o nowej robocie.

      • 4 1

      • To jest zadanie rzadu federalnego (odpowiedniego Ministerstwa) w (1)

        Warszawie a nie tylko Gdynskiego Urzedu Miejskiego. Ale Prezydent Gdyni musi sprawowac osobista kontrole bo to jego gospodarstwo. Panstwo natomiast jako investor bedzie go rozliczalo z zaawansowania prac wykonawczych.

        • 0 6

        • niestety/szczęście to tak nie działa

          Administracja rządowa (wojewoda) i państwowa (samorząd) mają rozdzielne kompetencje i zakresy działania. Mniej-więcej, gdzie kończy się rząd, zaczyna się samorząd. Pewna dwuwładza występuje na poziomie województwa (marszałaka i sejmiku) i "nieco" te osoby depczą sobie po palcach.
          I o to obecnie idzie gra...

          • 2 0

      • Chcesz Szczurka do więzienia wysłać??? (4)

        Bo z funduszy publicznych nie powinien finansować biznesu portowego, chyba że ma zamiar po urzędowaniu na stanowisku prezydenta zacznie robotę w porcie.

        • 4 0

        • miasto miało/ma bardzo silne narzędzia do wpływu na podmiot gospodarczy jakim jest port. (2)

          I bardzo niekorzystnie dla portu z tych narzędzi korzystało. Nie chodzi tu o fundusze, miasto nigdy nie miało zamiaru czegokolwiek portowi finansować. Wręcz przeciwnie.
          Z tego, między innymi, powodu, obecny

          I bardzo niekorzystnie dla portu z tych narzędzi korzystało. Nie chodzi tu o fundusze, miasto nigdy nie miało zamiaru czegokolwiek portowi finansować. Wręcz przeciwnie.
          Z tego, między innymi, powodu, obecny prezydent nie powinien nadal pozostawać naszym przedstawicielem. Taka fucha, nawet jeśli nie jesteś bezpośrednio odpowiedzialny, dajesz twarz.
          Poszukaj sobie szczegółów. Łatwo je znaleźć w necie.

          • 4 1

          • Pomyliłeś Gdynię z Gdańskiem (1)

            Tam Adamowicz jest przewodniczącym Rady Nadzorczej i bierze z tego tytułu ogromne uposażenie.

            • 0 4

            • nie pomyliłem

              Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając

              Ale blisko jesteś. To ten sam "myk", co w Gdyni i innych miastach portowych. Tylko w Gdyni prezydent nie był na tyle odważny (głupi, pazerny, nierozsądny, ...) jak gdański aby pchać się na takie stanowisko, nie mając zaplecza i poparcia u właściciela (struktury centralne). Ale miał/ma od tego ludzi. I pomimo braku zaangażowania w działania portów, miasta miały/mają dziwnym trafem opanowane Rady Nadzorcze.
              I starannie to wykorzystano, o mały włos nie doprowadzając do zaduszenia i zmarginalizowania portu w Gdyni.
              Teraz jest, niewielka bo niewielka ale szansa, że zacznie on lepiej i dynamiczniej funkcjonować...

              • 2 1

        • Jakoś przy okazji lotniska finansowanie mu nie przeszkadzało

          • 3 0

  • Jedynie słuszne rozwiązanie cz.II (1)

    Kolejna propozycja przedwyborcza.W Gdyni należy wybudować Kopalnię Węgla. Czy jest węgiel? Nie wiadomo.Ale jak kopalni nie Wybudujemy,to się nie dowiemy.

    • 9 4

    • nie wiem czy wiesz ale przed wojną planowano w Gdyni budowę huty

      Węgiel ze Śląska miał sie na Moscich Błotach spotykać się w rudą ze Szwecji. A Oksywie miało być wyspą. To nie są zarty, to były realne plany, które zmieniła wojna.
      Więc jeśli istnieje sprzyjające otoczenie

      Węgiel ze Śląska miał sie na Moscich Błotach spotykać się w rudą ze Szwecji. A Oksywie miało być wyspą. To nie są zarty, to były realne plany, które zmieniła wojna.
      Więc jeśli istnieje sprzyjające otoczenie gospodarcze, to i kopalnię się wybuduje.
      Byle się opłacało...
      Biorąc pod uwagę masowy przepływ węgla przez Gdynię i Gdańsk, moze warto wrócić do pomysłu huty? Skoro Hindusom sie opłaca i potrafią, to dlaczego Polak nie miałby dać rady?

      • 4 3

  • Zastanawiam sie czy taki terminal mozna bylo by (4)

    zaprojektowac jako plywajacy a nie stacjonarny? Gdzies czytalem ze gdzies na swiecie sa proby z takim rozwiazaniem technicznym. Kadre inzynierska mamy. Politechnika Gdanska z checia wlaczyla by sie w taki projekt.

    • 0 6

    • Politechnika? Gdańska?

      Właśnie likwiduje OiO.
      Może Budownictwo? Ale ono Lądowe. Hydrotechnika? Raczej szli w kierunku "szmbonurków".

      • 3 0

    • Bardzo dobry pomysł-niech terminal pływa po kontenery a nie statki z nimi do terminalu! (2)

      • 3 0

      • Terminal byl by przegubowo zlaczony z (1)

        polnocnym koncem obecnego terminalu. A nie plywal jak tratwa pomiedzy statkami na redzie zbierajac z nich kontenery. Ja juz widzialem takie rozwiazanie chociaz o bardzo malej skali. Nawet statki RoRo opuszczaja brame na nabrzeze. Cos w tym rodzaju...

        • 0 2

        • A nie lepiej od razu latający?

          Unoszony przez potężne balony na wszystkie strony

          • 3 0

  • Takie gdynskie metoo

    • 1 1

  • Budować, budować

    A nie tylko piep.... o tym. Droga czerwona najpierw bo jesli nawet zaczna ten port budowac to rozjada cale miasto. A milionerzy z dalmoru beda mieli folklor zycia nad morzem.

    • 4 1

  • Czy to nie za późno ?

    Czy nir może PiS przyspieszyć cały proces inwestycyjny. Bo w tym tempie to jest porażka !

    • 3 1

  • Z tego wszystkiego to obawiam sie ze caly projekt bedzie (4)

    zlecony raczej projektantowi i glownemu wykonawcy gdzies za granica. Prawdopodobnie w Holandii. Poniewaz tamtejsi spece sa bardzo doswiadczeni w tej dziedzinie... polscy inzynierowie obejda sie tylko smakiem... naszym pozostanie tylko ciezka fizyczna praca. To jest bardzo smutne...

    • 7 0

    • no cóż (3)

      Jak się zaorało Hydrobudowę, PRC oddało za darmo jakiemuś pachciarzowi, zlikwidowało OiO na PG, to kto ma to zrobić?
      To sa skutki doktryny Lewandowskiego, że trzeba oddawać za tyle ile chcą zapłacić.
      A jest

      Jak się zaorało Hydrobudowę, PRC oddało za darmo jakiemuś pachciarzowi, zlikwidowało OiO na PG, to kto ma to zrobić?
      To sa skutki doktryny Lewandowskiego, że trzeba oddawać za tyle ile chcą zapłacić.
      A jest wiadomo, że chcą jak najmniej.

      Na pocieszenie, moge dodać, że przy budowie DCT pracują polscy wykonawcy. Jest więc szansa, że sie czegoś nauczą. Może ProjMors urośnie?

      • 2 1

      • Holendrzy ze wzgledu na swoje skomplikowane (2)

        tereny nadmorskie maja bardzo duze doswiadczenie i sa bardzo cenieni po za granicami swojego kraju. Budowali nawet pare obiektow w usa. ale chcial bym aby taki projekt powstal w Polsce tylko przy udziale naszych ludzi. Naucza sie i nikt juz nam tego nie zabierze.

        • 2 0

        • głównym wykonawcą DCT jest firma z...

          Belgii.

          • 2 0

        • z tego co pamiętam, Holendrzy pomagali po wojnie w tworzeniu PRCiP

          oraz Ratownictwa Morskiego. Byli pod wrażeniem tempa odgruzowania portów oraz umiejętności pracujących przy tym ludzi.
          Ale to już przeszłość.

          • 2 0

  • Budujcie pisowcy tylko szybko (1)

    Jak wrócą lewacy z liberałami to opędzlują znowu filipinczykom albo chinczykom

    • 3 7

    • Trójmiasto bez PiS!

      Trójmiasto bez PiS!

      • 6 2

  • Koniec Gdyni .

    A tiry ruszą Wiśniewskiego a potem Kwiatkowskim na zakorkowaną obwodnicę - powodzenia .

    • 3 3

  • Przyjdzie sztorm i port odplynie w morze....

    .... przy tak glebokim wysunieciu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.