• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • (1)

    Jakoś W innych krajach sie da i tez mieszkają ludzie tylko z nimi sie rozmawia i jeśli jest to rozwiązanie dla ludzi to sie je wprowadza w życie tak juz tutaj przebudowa skrzyżowania przy witawie z tunelem plus po dwa pasy do obwodnicy bez żadnego cudowania z pasami dla rowerów, kładki dla pieszych i gotowe, a to co przeczytałem to faktycznie kosmetyka a nie budowa

    • 46 15

    • Jesteś chorym człowiekiem

      W "innych krajach" to by rozumieli, że korki w tym miejscu wynikają tylko z tego, że wcześniej rozbudowano odcinek od obwodnicy do Witomina, co zapewniło szybszy dopływ większej liczby aut na wąską drogę. Chore.

      • 14 15

  • Dlaczego Bus pas w stronę obwodnicy?

    Po dobudowie lewoskrętów ruch w stronę Chwarzna będzie w miarę płynny - Rozjazd z jednego pasa na dwa za domem opieki. Bus pas konieczny jest w dół gdzie ruch blokowany jest przez skrzyżowanie przy witawie.

    • 55 3

  • po co? (1)

    Z planu skrzyżowania przy Witawie widać tylko zabiegi kosmetyczne na tym skrzyżowaniu, ale pieniądzę zostaną wydane i wszyscy ( oprócz kierowców) będą zadowoleni:)

    • 55 11

    • kierowcy są zawsze niezadowoleni.

      • 9 26

  • bus pass

    A czy ten buspass nie powinien byc przez przypadek na jezdni w kierunku centrum? Tak rano nadal autobusy beda staly w korku, az do witawy

    • 51 10

  • Chwarznieńska i co dalej ? (3)

    Proponowane rozwiązanie tylko częściowo załatwia problem. Pełnym rozwiązaniem jest ominięcie Witomina od strony północnej. Należy pamiętać o ciągle rozwijającej się dzielnicy Gdynia Zachód przez którą teraz przejeżdżają mieszkańcy Bojana , Koleczkowa / zakorkowane rondo w Chwaszczynie /.!!!!

    • 53 10

    • Należy pamiętać, że te samochody po dojeździe do centrum nie wyparują (1)

      Nie ma najmniejszego sensu ułatwiać dojazdu samochodami z tzw. Gdyni Zachód gdziekolwiek poza dojazdem do obwodnicy.

      • 25 10

      • ludzie nie jeżdżą wyłącznie do centrum. Ja w ścisłym centrum jestem może raz na dwa tygodnie. Najwięcej poruszam się po obrzeżach centrum i nie mam większego problemu z parkowaniem

        • 20 8

    • W przyszłym roku rusza budowa Trasy Kaszubskiej i rondo w Chwaszczynie będzie obsługiwało już tylko ruch lokalny.

      • 21 6

  • Pyatnie - jakie ułatwienia bądą dla kierwwców (2)

    Mam pytanie jakie ułatwienia powstaną dla kierowców - pieniądze publiczne a ułatwienia tylko dla pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów ? co to ma być !!!

    • 47 18

    • Kpisz sobie? (1)

      W ostatnich 10 latach w Trójmieście wydano 6 mld zł na transport samochodowy i tylko 600 mln zł (10 razy mniej) na komunikację miejską.

      • 19 14

      • Pytanie

        patrząc na korki to nadal ta kwota 6 mld w Trójmieście - ile z tej kwoty wydano w samej Gdyni ????? jest za mała - taka jest prawda.
        Dlaczego mieszkając w mieście w który płacę podatki ktoś mnie zmusza do jazdy komunikacją miejską ?

        • 27 1

  • (1)

    Wybudować wiadukt w osi chwarznienskiej

    • 44 10

    • brawo, jesteś idiotą

      • 7 27

  • załamka

    miało być lepiej, a raczej będzie gorzej

    • 56 0

  • Buspas to powinien być w drugą stronę

    Około 8 rano autobus z Wiczlina do Gdyni jedzie godzinę zamiast planowego 25min

    • 48 11

  • Czy projektanci konsultowali się z ludźmi stojącymi tam codziennie w korku?

    Projekt zupełnie niedostosowany do potrzeb osób korzystających z tej drogi

    • 48 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane