• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie oferty na przebudowę Chwarznieńskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
22 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej
  • Wizualizacja zmian po przebudowie ul. Chwarznieńskiej

Firmy MTM i Strabag złożyły oferty na przebudowę witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pierwsza opiewa na blisko 80 mln, a druga na 103 mln zł. Obydwie są droższe od wyliczeń władz miasta, z których wynika, że prace powinny kosztować 70 mln zł.



O rozbudowie ul. Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim władze Gdyni mówią od lat. W tym czasie korki na ulicy zdążyły powiększyć się do gigantycznych rozmiarów, co ma związek z rozbudową osiedli na Chwarznie i Wiczlinie. W poranki w dni powszednie ulica potrafi być zakorkowana od wjazdu do lasu. Po południu w zatorze w kierunku Witomina kierowcy i częściowo pasażerowie autobusów stoją nie tylko na Chwarznieńskiej, ale także na Kieleckiej i Rolniczej.

  1. W 2015 r. rozpoczęto poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej. Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, z ofertą 1,2 mln zł za projekt.
  2. Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca 2016 roku.
  3. We wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa, ale okazało się, że potrzebne są projekty zastępcze, bo na proponowany przez władze miasta kształt inwestycji nie zgadzali się niektórzy mieszkańcy Witomina.
  4. Gdy było pewne, że decyzja o realizacji inwestycji drogowej nie będzie oprotestowana, w październiku 2018 roku ogłoszono przetarg.


W czwartek otwarto koperty z ofertami. Okazało się, że są dwie. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto. Gdynia chce przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.

Wśród dodatkowych kryteriów, które będą brane pod uwagę podczas analizowania ofert są m.in. czas wykonania prac. MTM zapewnia, że wyrobi się w 80 tygodni, zaś Strabag oszacował, że potrzebuje na to 100 tygodni. Kolejnym kryterium jest łączny czas zamknięcia Chwarznieńskiej. Firma Strabag zakłada, że nie będzie to potrzebne. MTM proponuje, by ulica była zamknięta dla aut przez 56 dni.

Decyzja władz miasta dotycząca rozstrzygnięcia przetargu ma być znana za kilkanaście dni.

- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg do końca roku, prace ruszą prawdopodobnie wiosną.

Najważniejsze zmiany po przebudowie pomogą głównie rowerzystom i pasażerom komunikacji miejskiej:
  • Autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa.
  • Jadąc w stronę Chwarzna, po lewej stronie drogi pojawi się droga rowerowa o szerokości 2 metrów,
  • Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej,
  • Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni.
  • Zgodnie z pomysłem włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum podczas remontu mają mieć do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni leśnego odcinka. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

    Inwestycja obejmuje również m.in. remont ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawią się nowe miejsca parkingowe, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz budowę zbiornika retencyjnego na terenie ogródków działkowych przy ul. II MPS zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (253) 3 zablokowane

  • Macie takie szerokie przejsca przez las przy Kieleckiej i Malokackiej, a tam nadal skromne dwie jezdnie z lat 70-tych (1)

    • 51 17

    • Boze, gdyby nie Gierek to dzis w Gdyni mielibysmy wielkie g....

      • 30 6

  • jedyny dojazd co centrum miasta

    z autostrady i S6 przez środek Witomina i do tego ze zmniejszoną przepustowością po zmianach.
    Czy ten kto to wymyślał i akceptował naprawdę liczy na brak korków i upłynnienie ruchu?
    Teraz to chyba wszystko będzie zakorkowane od obwodnicy do Węzła Cegielskiej.

    • 56 11

  • (2)

    Rozwiązania zaprezentowane na grafikach są dobre może dla lokalnego ruchu w tej dzielnicy. Absolutnie nie załatwiają problemu masy samochodów z innych dzielnic i miast, które tylko przejeżdżają przez Witomino w godzinach szczytu. Moim zdaniem 80 baniek w błoto. Tylko obwodnica od strony północnej.

    • 54 18

    • (1)

      masa samochodów z innych dzielnic i miast powinna zostać przy obwodnicy. a stamtąd komunikacja miejska. i cud! korków nie ma!
      porada bezpłatna, cała przyjemność po mojej stronie.

      • 18 13

      • sprzedaj ten pomysł włodarzom miasta ...

        niech przy każdej okazji zapraszania turystów do "uśmiechniętego miasta" nakazali im zostawiać auta i autokary przy obwodnicy i korzystać z komunikacji publicznej.
        Mieliby szansę przeżyć (bądź nie) niesamowitą przygodę.

        • 20 9

  • jedyny ratunek dla tej ulicy to budowa nowej drogi przelotowej idącej przez las żeby odkorkować Witomino albo jej poszerzenie ale nie ma jak skoro budynki po obu stronach drogi!!!!

    • 40 24

  • Jakiś koszmar

    Masakra. Zaorają wszystkim trawniki i drzewa wzdłuż Chwarznieńskiej, obok Hodowlanej, Promiennej, Sosnowej, żeby zrobić ludziom ulice serwisowe i parkingi prostopadłe. Koszmar, porażka. Skrzyżowanie z promieniem skrętu 300 metrów?! W mieście?! Nie macie miejsca na co marnować? Skrzyżowanie o średnicy 82 metrów... No dramat, dramat. Ludzie ludziom gotują taki los.

    • 43 19

  • Jak proponowany buspas i droga rowera ma rozładować korki ? (1)

    Ludzie odpowiedzialni za ten projekt powinni podać się do dymisji !

    Czy ktoś w tych urzędach jeszcze myśli ? Wiczlino, Chwarzno cały czas się rozrasta, z każdym rokiem będzie tylko przybywać aut, a już od dawna dojazdy do tych dzielnic są zakorkowane ! Dodatkowo obrywa ul. Wielkopolska, która też stoi, a budowanie nowych osiedli na Kaczych Bukach tylko pogłębi problem.
    Jedyne sensowe rozwiązanie, to budowa obwodnicy Witomina, musi być nowa ulica między Wielkopolską, a Chwarznieńską. Tak jak Gdańsk ma ulicę spacerową, praktycznie cały odcinek bez świateł i przejść, tak i Gdynia musi iść tym tropem.
    Jeżeli nie będzie obwodnicy Witomina, to problem zakorkowanych ulic nie zniknie, kupno mieszkania w dzielnicach zachodnich będzie się wiązało z marnowaniem ogromniej ilości czasu w korkach.
    Zamiast budowania parku w parku czy lotniska, które na chwilę obecną w ogóle nie jest potrzebna. Niech władze Gdyni skupią się na rozwiązywaniu prawdziwych problemów tego miasta, jakim jest np. totalny paraliż ulic w godzinach szczytu.

    • 54 19

    • 100% racji. w pełni się podpisuje

      • 26 3

  • projekt tragedia (3)

    Przebudowa skrzyżowania nic nie da, bo to nie ono jest najpoważniejszym problemem. Przepustowość dalej będzie na tym samym poziomie. Tzw. "wąskim gardłem" jest droga od skrzyżowania do chwarzna. Tam jest jedna nitka i jeszcze z przejściami dla pieszych "na guzik".
    To co widać na projekcie to jedynie dodanie buspasu, czyli absolutnie nic poza autobusem szybciej nie pojedzie. Dramat

    • 66 7

    • (1)

      i tak powinno być. priorytet dla komunikacji miejskiej. buspasy powinny być po obu stronach na całej długości od obwodnicy do Węzła Cegielskiej. gęsta siatka połączeń, tani bilet i kursy co kilka minut. samochody osobowe to najkosztowniejszy społecznie środek transportu.

      • 17 13

      • czyli ... wizja mało realna

        • 23 1

    • No i właśnie autobus ma szybciej pojechać - to jedyny sposób rozładowania korków

      • 15 12

  • Nic się nie zmieni.

    Będzie tak jak jest obecnie. Urzędnicy powiedzą, że chcieli ale nie mają dodatkowych pieniędzy na realizację. Ten przetarg zostanie unieważniony i koncepcja powróci za 5 lat.

    • 46 9

  • co za d**il wymyślił zjazd w lewo z Chwarznieńskiej na Obwodnice w kierunku Chyloni jadąc od Witomina , w lewo ?!

    Toż takie coś to mógł wymysleć i zaprojektować totalny Idiota !!! - a tam gdzie powinien być ów zjazd postawił nastepny d**il ekran dziwiękochłonny ! . Czy My w biurach projektów naprawde zatrudniamy Półgłówków skąd oni się wzieli? ,a następni Idioci którzy takie Buble zatwierdzają i odbierają ! -o co tu chodzi ? kto personalnie to zatwierdzał i kto jest odpowiedialny za to marnotrastwo wcale niemałej naszej wspólnej kasy ? ,

    • 41 19

  • DNO!!!! (3)

    Dlaczego UM nie przeprowadzi ankiety co i jak zmienić wśród mieszkańców Chwarzna i Wiczlina, którzy pokonują tę trasę kilka razy dziennie? Uniknął by ośmieszenia taką propozycją i kompletną kompromitacją jeśli dojdzie do realizacji tego pseudo-projektu.

    • 55 9

    • (2)

      mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina niech zostawią samochody u siebie i jadą komunikacją miejską. o tym można rozmawiać.

      • 17 16

      • Od mieszkańców Chwarzna i Wiczlina proponuję się uprzejmie odpie**olić.

        • 16 14

      • I czemu ma służyć ta demagogia? Nikt przecież nie jeździ po mieście samochodem dla przyjemności żeby postać w tych koszmarnych korkach dla rozrywki tylko z musu więc może zamiast tak po próżnicy opowiadać coś konkretnego zaproponować?

        • 20 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane