- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (95 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (305 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Gdynia dalej zmienia Morską dla rowerzystów
Na odcinku ul. Morskiej pomiędzy Kcyńską i Węzłem Żołnierzy Wyklętych w Gdyni rowerzyści mają możliwość jazdy tylko po jednej stronie i obok chodnika. Nowa droga rowerowa, którą planuje miasto ma podnieść komfort poruszania się w tym miejscu. Samo projektowanie będzie jednak trwało 3 lata, a budowa zacznie się najwcześniej w 2020 roku.
Zmiany dla wygody i bezpieczeństwa
Takich niespodzianek jest jednak na Morskiej wciąż sporo. Najlepszym przykładem jest odcinek pomiędzy ul. Kcyńską i Węzłem Żołnierzy Wyklętych, gdzie rowerem można jechać tylko po jednej stronie, a całość jest oznaczona jako ciąg pieszo-rowerowy.
W przyszłości mają nastąpić radykalne zmiany, pozwalające na jazdę bez konieczności zmieniania strony i po bezpiecznej - zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów - nawierzchni.
- Chcemy przede wszystkim podnieść komfort jazdy w tym miejscu, który teraz, gdy jest ciąg pieszo-rowerowy, nie jest odpowiedni. I to tylko po jednej stronie nie jest odpowiedni - podkreśla Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni.
Chodzi też o poprawę jazdy w tak newralgicznych punktach, jak skrzyżowanie z ul. Kartuską , gdzie rowerzyści często wpadają na pasażerów autobusów. Jak mówią urzędnicy, sprawa miała zostać załatwiona szybciej, ale ostatecznie zdecydowano się na kompleksowe rozwiązanie.
Czytaj też: Gdynia planuje nowe trasy rowerowe
Według założeń po stronie północnej ulicy Morskiej ma zostać zbudowana nowa, dwukierunkowa droga dla rowerów z nawierzchni bitumicznej. Obok pojawi się chodnik. Po stronie południowej zaplanowano z kolei ciąg pieszo-rowerowy z osobną drogą dla pieszych i rowerzystów.
3 lata na projekt
Na razie miasto poprzez wydział inwestycji szuka projektanta. Szacunkowa wartość samego projektu to nieco ponad 300 tys zł. Koszt budowy drogi nie jest jeszcze znany. Sen z powiek entuzjastom inwestycji może spędzać czas, jaki wybrany wykonawca będzie miał na wykonanie zadania. Gotowa dokumentacja ma trafić na biurka urzędników w ciągu... 3 lat. Budowa mogłaby się zacząć zatem prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2020 roku. Dlaczego tak długo?
- To projekt tak zwany zapasowy, który chcemy mieć w gotowości, jeśli okaże się, że uda się go włączyć do finansowanych z UE projektów węzłów na Karwinach i Chyloni. Do tej pory, gdy ujawniały się jakieś dodatkowe środki na komunikację rowerową, nie mieliśmy niczego "na półce" w gotowości. Ten ma taką rolę, stąd też taki termin projektowania - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Mniejsze inwestycje szybciej
W najbliższym czasie radni dzielnicy Chylonia zaplanowali remont nawierzchni ciągu pieszego na odcinku Władysławskiego - Swarzewska .
- On na szczęście nie musi na nic czekać. Ma finansowanie i można go robić niezależnie od tego całościowego projektu, który po prostu uwzględni fakt, że jeden z odcinków został wyremontowany i udostępniony dla ruchu rowerowego. Obecnie jest tylko zrujnowanym ciągiem pieszym - dodaje Zmuda-Trzebiatowski.
Rowerowe inwestycje na ten rok zapowiada również Zarząd Dróg i Zieleni. Chodzi o budowę dróg przy ul. Wiczlińskiej oraz dokończenie drogi rowerowej przy ul. Orłowskiej od parkingu samochodów do osiedla Nowe Orłowo.
W projektowaniu są również drogi przy al. Zwycięstwa w okolicach ul. Stryjskiej i stacji benzynowej w ramach trasy R-10 . W tym roku projekty mają być gotowe, by w przyszłym roku mogła rozpocząć się budowa.
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2016-03-18 08:18
Potrzebna jest droga Cisowa - Rumia (1)
- 8 2
-
2016-03-18 08:22
Tak, bo Rumia stolica sexu i biznesu wymaga połączenia rowerowego ze światem.
- 3 4
-
2016-03-18 08:20
Po co dwukierunkowa na drodze rowerowej skoro wiara i tak jeździ jak chce. Większość pseudo rowerzystów. Lepiej na hutniczej zbudujcie jakiś porządny chodnik.
- 16 7
-
2016-03-18 08:21
Tylko po czterdziestu latach życia w Gdyni dalej nie mam zielonego pojecia dokąd można dojechać rowerem z prowizorki ścieżki rowerowej na ul.Starowiejskiej w stronę dworca. Może zajezdnię tam zrobicie?
- 23 1
-
2016-03-18 08:24
Po co droga rowerowa na Orłowskiej? (2)
Nie mogę pojąć. Przecież to niemal osiedlowa dróżka z małym ruchem. Wystarczy postawić znak tempo 30 i po sprawie. Mieszkańcy byliby zadowoleni, bo mniejszy hałas i bezpieczniej. A chodniki zostawmy pieszym.
- 25 2
-
2016-03-18 08:54
ale... przepustowość
- 6 3
-
2016-03-19 11:48
jest potrzeba wywalenia kasy to czy to jest potrzebne nie ma znaczenia
- 1 2
-
2016-03-18 08:32
bardzo fajnie ! (1)
- 4 3
-
2016-03-18 13:21
Jak 3 lata chcą projektować to aż strach ile czasu będą budowali
- 0 0
-
2016-03-18 08:36
3 lata?!
3 lata dla ścieżki rowerowej?! Wielkie wieżowce buduje się w 2 lata..
W Gdynii jest mnóstwo miejsc, które wymagają gruntownej renowacji i odbudowy w zakresie dróg i chodników. Fatalna dla przejazdu rowerami jest przede wszystkim ulica Śląska...- 19 2
-
2016-03-18 08:51
też cisnę na bajku (tani nie był, 799 w deathclonie hehe) (4)
i jak widzę pedalarzy w rajstopkach i oponkach wyścigówkach zimą na chwarznieńskiej jak cisna ulicą bo ścieżka rowerowa jest be to mam zamiar....ech nie powiem co bo jeszcze ktoś skorzysta z pomysłu.No cóż, trzeba mieć na ręce licznik km, pulsu, bicia serca, spalania kalorii, wszystko na żywo na fejsie i lansik w korpo ile to się ukręciło hehehe, uwielbiam to, a po korpo koło 19 kawka przy oknie w starbaksie (najtansza a jak!).A jak prezes pozwoli to brode można i zapuścić, ciasne spodenki z krokiem do kolan itp. itd.
Uwielbiam również tych co cisną swymi terenówkami i sóóówami prosto z garażu i omijają studzienki za cenę życia innych, bo jak sie płaci ratke 2 kółka dzięki korpo to rozumiem buahauauah, ci to są dopiero wy....oleni w kosmos, cóż takie czasy.......
Tak tak, wiem, zazdroszczę heheheh- 19 14
-
2016-03-18 09:06
Kup bilet na autobus i spadaj
- 4 9
-
2016-03-18 09:10
Najciekawsze jest to, że u nich nie występuje zjawisko braku przyczepności opon. Ale w samochodzie będą zmieniać kapcie przy 8*C ale teraz jest 6-7*C więc jeszcze nie zmieniany bo za zimno.
- 2 0
-
2016-03-18 11:34
Idealny opis. Wkrótce wiosna i zaroi się o tego typu "rowerzystów".
- 4 3
-
2016-03-20 12:56
no widzisz, a ja mam 2 rowery, jeżdżę w "rajstopkach"
jeżdżę od kilku lat i dzięki rowerowi odbudowałem swoją kondycję.
Kupiłem sobie kolejny rower za więcej niż kilka tys., bo moje wyjazdy są zawsze treningiem, a nie wycieczką po bułkę do pobliskiego sklepiku. Zainwestowałem w porządny licznik z kadencją i może też dorzucę pomiar pulsu, bo pomaga to przeprowadzać fajny trening cardio.
Ciśnij sobie na czym chcesz i w czym chcesz, bo z wypowiedzi wnioskuję, że masz problem z samym sobą.
Nie jeżdżę aż tak szybko, ale ze średnią ok. 40km/h. Przekulaj się w "sztruksach" 120 km, to zaczniesz coś kumać.- 2 0
-
2016-03-18 09:02
(2)
Na ścieżki rowerowe kasa jest, a ja się pytam, kiedy wreszcie ul. Płk. Dąbka będzie porządnie załatana? Na całej długości oprócz dziur są też liczne pęknięcia, więc niedługo będą kolejne dziury.
- 19 5
-
2016-03-18 11:07
. (1)
Zalatana? Wypada zapytac kiedy bedzie poszerzona tak,zeby pojazdy mijaly sie bezpiecznie...
- 5 1
-
2016-03-18 11:24
Jeżdżę tamtędy co najmniej 4 razy w tygodniu i jakoś nie widzę, żeby kierowcy mieli specjalne problemy, żeby się zmieścić na swoim pasie. Nawet ciągnik siodłowy z naczepą da radę minąć bez stresu, że będzie obcierka. Jeśli raz na ruski rok zdarzy się ktoś, kto nie umie jeździć, to się po prostu nie przeciskam.
- 2 4
-
2016-03-18 09:04
Hahahaha, w takim tempie to juz kazda wies wyprzedzi Gdynie.
No, ale Gdynia po prostu chce zostac spalinowym skansenem.- 11 5
-
2016-03-18 09:09
i tak kalesoniarze będą jeździli ulicami (5)
na pohybel zawalidrogom !
- 13 11
-
2016-03-18 12:00
zawalidrogi to kierowcy korzystający z samochodu na krótkie odległości (3)
W Gdyni jest za dużo samochodów na 1000 mieszkańców: dwa razy więcej niż w Berlinie.
Stąd zastawienie wszystkich miejsc do parkowania: w tym przestrzeni miejskiej na chodnikach i trawnikach.
Samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście takim jak Gdynia.
Jak się nie ma argumentów, używa się epitetów.
Uważaj: agresja występuje głównie między kierowcami!- 4 7
-
2016-03-18 17:09
Jeśli mowa o argumentach (2)
To sprawdź wreszcie z łaski swojej, iloma miejscami parkingowymi na miejskich parkingach dysponują kierowcy w tym berlińskim raju. To jest ten element układanki w europejskich miastach sprytnie pomijany we łzawych wspomnieniach rajstopkowców - pewnie dlatego, że nie widać na streetview...
- 1 5
-
2016-03-18 17:25
iloma miejscami? (1)
odpowiednik GB z przyległymi biurami, hotelem i apartamentami ma do dyspozycji mniej miejsc, niż wspomniana galeria...
- 1 1
-
2016-03-18 22:49
o, minus bez argumentu
puszkarscy kretyni inaczej nie potrafią
- 2 2
-
2016-03-19 03:14
Na pohybel tobie skończony chamie ! Spadaj stąd !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.