• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dalej zmienia Morską dla rowerzystów

Patryk Szczerba
18 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przebudowę uda się zrealizować, jeśli wystarczy pieniędzy z UE. Urzędnicy chcą mieć jednak gotowy projekt. Przebudowę uda się zrealizować, jeśli wystarczy pieniędzy z UE. Urzędnicy chcą mieć jednak gotowy projekt.

Na odcinku ul. Morskiej pomiędzy Kcyńską zobacz na mapie GdyniWęzłem Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni rowerzyści mają możliwość jazdy tylko po jednej stronie i obok chodnika. Nowa droga rowerowa, którą planuje miasto ma podnieść komfort poruszania się w tym miejscu. Samo projektowanie będzie jednak trwało 3 lata, a budowa zacznie się najwcześniej w 2020 roku.



Poruszasz się po Gdyni rowerem?

Ulica Morska to jeden z newralgicznych punktów na rowerowej mapie Gdyni. Z magistratu słychać zapowiedzi, że jazda wzdłuż ul. Morskiej powinna być prosta, intuicyjna i wygodna. W ostatnim czasie uczyniono krok do tego celu, przynajmniej na odcinku pomiędzy ul. Przybyszewskiego zobacz na mapie Gdyni a budynkiem MDK przy ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, gdzie od czerwca zeszłego roku można zgodnie z prawem jechać prawą stroną ul. Morskiej w kierunku centrum. Wcześniej rower trzeba było w tym miejscu przeprowadzać.

Zmiany dla wygody i bezpieczeństwa

Takich niespodzianek jest jednak na Morskiej wciąż sporo. Najlepszym przykładem jest odcinek pomiędzy ul. Kcyńską i Węzłem Żołnierzy Wyklętych, gdzie rowerem można jechać tylko po jednej stronie, a całość jest oznaczona jako ciąg pieszo-rowerowy.

W przyszłości mają nastąpić radykalne zmiany, pozwalające na jazdę bez konieczności zmieniania strony i po bezpiecznej - zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów - nawierzchni.

- Chcemy przede wszystkim podnieść komfort jazdy w tym miejscu, który teraz, gdy jest ciąg pieszo-rowerowy, nie jest odpowiedni. I to tylko po jednej stronie nie jest odpowiedni - podkreśla Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni.
Chodzi też o poprawę jazdy w tak newralgicznych punktach, jak skrzyżowanie z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdyni, gdzie rowerzyści często wpadają na pasażerów autobusów. Jak mówią urzędnicy, sprawa miała zostać załatwiona szybciej, ale ostatecznie zdecydowano się na kompleksowe rozwiązanie.

Czytaj też: Gdynia planuje nowe trasy rowerowe

Według założeń po stronie północnej ulicy Morskiej ma zostać zbudowana nowa, dwukierunkowa droga dla rowerów z nawierzchni bitumicznej. Obok pojawi się chodnik. Po stronie południowej zaplanowano z kolei ciąg pieszo-rowerowy z osobną drogą dla pieszych i rowerzystów.

3 lata na projekt

Na razie miasto poprzez wydział inwestycji szuka projektanta. Szacunkowa wartość samego projektu to nieco ponad 300 tys zł. Koszt budowy drogi nie jest jeszcze znany. Sen z powiek entuzjastom inwestycji może spędzać czas, jaki wybrany wykonawca będzie miał na wykonanie zadania. Gotowa dokumentacja ma trafić na biurka urzędników w ciągu... 3 lat. Budowa mogłaby się zacząć zatem prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2020 roku. Dlaczego tak długo?

Wśród najpilniejszych spraw do rozwiązania jest przejazd rowerzystów przy przystanku obok skrzyżowania z Kartuską. Wśród najpilniejszych spraw do rozwiązania jest przejazd rowerzystów przy przystanku obok skrzyżowania z Kartuską.
- To projekt tak zwany zapasowy, który chcemy mieć w gotowości, jeśli okaże się, że uda się go włączyć do finansowanych z UE projektów węzłów na Karwinach i Chyloni. Do tej pory, gdy ujawniały się jakieś dodatkowe środki na komunikację rowerową, nie mieliśmy niczego "na półce" w gotowości. Ten ma taką rolę, stąd też taki termin projektowania - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Mniejsze inwestycje szybciej

W najbliższym czasie radni dzielnicy Chylonia zaplanowali remont nawierzchni ciągu pieszego na odcinku Władysławskiego zobacz na mapie Gdyni - Swarzewska zobacz na mapie Gdyni.

- On na szczęście nie musi na nic czekać. Ma finansowanie i można go robić niezależnie od tego całościowego projektu, który po prostu uwzględni fakt, że jeden z odcinków został wyremontowany i udostępniony dla ruchu rowerowego. Obecnie jest tylko zrujnowanym ciągiem pieszym - dodaje Zmuda-Trzebiatowski.
Rowerowe inwestycje na ten rok zapowiada również Zarząd Dróg i Zieleni. Chodzi o budowę dróg przy ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni oraz dokończenie drogi rowerowej przy ul. Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni od parkingu samochodów do osiedla Nowe Orłowo.

W projektowaniu są również drogi przy al. Zwycięstwa w okolicach ul. Stryjskiej i stacji benzynowej zobacz na mapie Gdyniramach trasy R-10 zobacz na mapie Gdyni. W tym roku projekty mają być gotowe, by w przyszłym roku mogła rozpocząć się budowa.

Miejsca

Opinie (271) ponad 10 zablokowanych

  • Potrzebna jest droga Cisowa - Rumia (1)

    • 8 2

    • Tak, bo Rumia stolica sexu i biznesu wymaga połączenia rowerowego ze światem.

      • 3 4

  • Po co dwukierunkowa na drodze rowerowej skoro wiara i tak jeździ jak chce. Większość pseudo rowerzystów. Lepiej na hutniczej zbudujcie jakiś porządny chodnik.

    • 16 7

  • Tylko po czterdziestu latach życia w Gdyni dalej nie mam zielonego pojecia dokąd można dojechać rowerem z prowizorki ścieżki rowerowej na ul.Starowiejskiej w stronę dworca. Może zajezdnię tam zrobicie?

    • 23 1

  • Po co droga rowerowa na Orłowskiej? (2)

    Nie mogę pojąć. Przecież to niemal osiedlowa dróżka z małym ruchem. Wystarczy postawić znak tempo 30 i po sprawie. Mieszkańcy byliby zadowoleni, bo mniejszy hałas i bezpieczniej. A chodniki zostawmy pieszym.

    • 25 2

    • ale... przepustowość

      • 6 3

    • jest potrzeba wywalenia kasy to czy to jest potrzebne nie ma znaczenia

      • 1 2

  • bardzo fajnie ! (1)

    • 4 3

    • Jak 3 lata chcą projektować to aż strach ile czasu będą budowali

      • 0 0

  • 3 lata?!

    3 lata dla ścieżki rowerowej?! Wielkie wieżowce buduje się w 2 lata..
    W Gdynii jest mnóstwo miejsc, które wymagają gruntownej renowacji i odbudowy w zakresie dróg i chodników. Fatalna dla przejazdu rowerami jest przede wszystkim ulica Śląska...

    • 19 2

  • też cisnę na bajku (tani nie był, 799 w deathclonie hehe) (4)

    i jak widzę pedalarzy w rajstopkach i oponkach wyścigówkach zimą na chwarznieńskiej jak cisna ulicą bo ścieżka rowerowa jest be to mam zamiar....ech nie powiem co bo jeszcze ktoś skorzysta z pomysłu.No cóż, trzeba mieć na ręce licznik km, pulsu, bicia serca, spalania kalorii, wszystko na żywo na fejsie i lansik w korpo ile to się ukręciło hehehe, uwielbiam to, a po korpo koło 19 kawka przy oknie w starbaksie (najtansza a jak!).A jak prezes pozwoli to brode można i zapuścić, ciasne spodenki z krokiem do kolan itp. itd.
    Uwielbiam również tych co cisną swymi terenówkami i sóóówami prosto z garażu i omijają studzienki za cenę życia innych, bo jak sie płaci ratke 2 kółka dzięki korpo to rozumiem buahauauah, ci to są dopiero wy....oleni w kosmos, cóż takie czasy.......

    Tak tak, wiem, zazdroszczę heheheh

    • 19 14

    • Kup bilet na autobus i spadaj

      • 4 9

    • Najciekawsze jest to, że u nich nie występuje zjawisko braku przyczepności opon. Ale w samochodzie będą zmieniać kapcie przy 8*C ale teraz jest 6-7*C więc jeszcze nie zmieniany bo za zimno.

      • 2 0

    • Idealny opis. Wkrótce wiosna i zaroi się o tego typu "rowerzystów".

      • 4 3

    • no widzisz, a ja mam 2 rowery, jeżdżę w "rajstopkach"

      jeżdżę od kilku lat i dzięki rowerowi odbudowałem swoją kondycję.
      Kupiłem sobie kolejny rower za więcej niż kilka tys., bo moje wyjazdy są zawsze treningiem, a nie wycieczką po bułkę do pobliskiego sklepiku. Zainwestowałem w porządny licznik z kadencją i może też dorzucę pomiar pulsu, bo pomaga to przeprowadzać fajny trening cardio.
      Ciśnij sobie na czym chcesz i w czym chcesz, bo z wypowiedzi wnioskuję, że masz problem z samym sobą.
      Nie jeżdżę aż tak szybko, ale ze średnią ok. 40km/h. Przekulaj się w "sztruksach" 120 km, to zaczniesz coś kumać.

      • 2 0

  • (2)

    Na ścieżki rowerowe kasa jest, a ja się pytam, kiedy wreszcie ul. Płk. Dąbka będzie porządnie załatana? Na całej długości oprócz dziur są też liczne pęknięcia, więc niedługo będą kolejne dziury.

    • 19 5

    • . (1)

      Zalatana? Wypada zapytac kiedy bedzie poszerzona tak,zeby pojazdy mijaly sie bezpiecznie...

      • 5 1

      • Jeżdżę tamtędy co najmniej 4 razy w tygodniu i jakoś nie widzę, żeby kierowcy mieli specjalne problemy, żeby się zmieścić na swoim pasie. Nawet ciągnik siodłowy z naczepą da radę minąć bez stresu, że będzie obcierka. Jeśli raz na ruski rok zdarzy się ktoś, kto nie umie jeździć, to się po prostu nie przeciskam.

        • 2 4

  • Hahahaha, w takim tempie to juz kazda wies wyprzedzi Gdynie.

    No, ale Gdynia po prostu chce zostac spalinowym skansenem.

    • 11 5

  • i tak kalesoniarze będą jeździli ulicami (5)

    na pohybel zawalidrogom !

    • 13 11

    • zawalidrogi to kierowcy korzystający z samochodu na krótkie odległości (3)

      W Gdyni jest za dużo samochodów na 1000 mieszkańców: dwa razy więcej niż w Berlinie.

      Stąd zastawienie wszystkich miejsc do parkowania: w tym przestrzeni miejskiej na chodnikach i trawnikach.

      Samochód naprawdę nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po mieście takim jak Gdynia.

      Jak się nie ma argumentów, używa się epitetów.

      Uważaj: agresja występuje głównie między kierowcami!

      • 4 7

      • Jeśli mowa o argumentach (2)

        To sprawdź wreszcie z łaski swojej, iloma miejscami parkingowymi na miejskich parkingach dysponują kierowcy w tym berlińskim raju. To jest ten element układanki w europejskich miastach sprytnie pomijany we łzawych wspomnieniach rajstopkowców - pewnie dlatego, że nie widać na streetview...

        • 1 5

        • iloma miejscami? (1)

          odpowiednik GB z przyległymi biurami, hotelem i apartamentami ma do dyspozycji mniej miejsc, niż wspomniana galeria...

          • 1 1

          • o, minus bez argumentu

            puszkarscy kretyni inaczej nie potrafią

            • 2 2

    • Na pohybel tobie skończony chamie ! Spadaj stąd !

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane