• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia kupi 55 nowych autobusów

Patsz
15 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi. Większość autobusów, które trafią do Gdyni będzie pojazdami przegubowymi.

Do końca października Gdynia czeka na oferty w przetargu na dostawę 55 nowych autobusów z silnikami diesla. Kolejne zamówienie będzie dotyczyło trolejbusów.



Czy nowe autobusy przyciągną do komunikacji miejskiej więcej pasażerów?

Przypomnijmy, że Gdynia od kilku miesięcy zapowiadała zakup 85 nowych pojazdów komunikacji miejskiej przy wsparciu Unii Europejskiej. Zaplanowano zakup 30 trolejbusów - 16 przegubowych i 14 standardowych oraz 55 autobusów spalinowych, wśród których 32 to pojazdy przegubowe.

- W tym przypadku kierunki unijnego wsparcie wpisują się doskonale w strategiczne decyzje miasta. Od czasu przystąpienia Polski do UE, Gdynia regularnie ubiegała się i otrzymywała środki na rozwój proekologicznego transportu publicznego - mówił w lipcu Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zamówienie podzielone na dwie części

W ostatnich dniach pojawiły się pierwsze konkrety. Ogłoszono pierwszy dwuczęściowy przetarg dotyczący zakupu autobusów. Prowadzi go Przedsiębiorstwo komunikacji Miejskiej. Miasto chce kupić autobusy spalinowe z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6. Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania.

W pierwszym zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych o długości 17,5-18,75 m, zaś w drugim - 23 pojedynczych pojazdów o długości 11,5-13,5 metra. Oferty można składać do 30 października.

W przypadku "przegubowców" oferenci muszą wykazać zdolność finansową na poziomie 20 mln zł oraz w ciągu ostatnich 3 lat mieć w CV dostarczenie minimum 20 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 17-19 metrów. Wadium upoważniające do udziału w przetargu wynosi 820 tys. zł. Autobusy powinny dotrzeć do Gdyni w najpóźniej osiem miesięcy po podpisaniu umowy.

Przy "krótkich" autobusach wymagana zdolność finansowa to 10 mln zł. Wymagane jest dostarczenie w ciągu ostatnich 3 lat min: dostarczenie 15 autobusów miejskich klasy MEGA z silnikami diesla o długości 11-14 metra. Wadium to 440 tys. zł. Te autobusy powinny dotrzeć do Gdyni szybciej niż przegubowce, bo w ciągu 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Trolejbusy w późniejszym czasie


Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszone zamówienie na nowe trolejbusy. Przypomnijmy, że wszystkie 30 zakupionych pojazdów zostanie wyposażone w baterie trakcyjne, ułatwiające ładowanie z sieci.

Oprócz tego, zostaną zakupione baterie akumulatorowe, które wspomogą obecnie eksploatowany tabor. Trolejbusy mają dzięki nim dojeżdżać m.in. na Fikakowo oraz do innych dzielnic i osiedli, gdzie nie ma trakcji.

Całkowity koszt projektu może sięgnąć 170 mln zł. Dofinansowanie unijne z  Programu Ochrona i Środowisko zaplanowano w wysokości 103,1 mln zł.
Patsz

Opinie (181) 1 zablokowana

  • może pozbędą się w końcu 30 letnich przeciekających i ciągle psujących sie w trasie Mercedesów

    może

    • 8 0

  • (1)

    A może tak nowe drogi?!!! Co z Chwarznieńską? Co z Małokacką? Po pracy dojechać na Witomino, Chwarzno ,Wiczlino to jakaś paranoja.

    • 5 1

    • Zostawaj w pracy 3 godziny dłużej - unikniesz paranoi.

      • 1 0

  • Dobry wybor

    Oby tylko nie kupiono tandetnych Solarisow, które sa nieudolna proba skopiowania technologii i konstrukcjii Mana. Proszę przyjrzec się obu autobusom to widać z daleka.

    • 3 3

  • (1)

    Aby komunikacja zbiorowa działałą lepiej niż indywidualna, musi mieć stały czas dojazdu, częste kursy i być punktualna. Do tego niezbędne są buspasy.

    Autobusy nie mogą być dalej zależne od ruchu indywidualnego. Jeden autobus wiezie w szczycie tyle ludzi co aut tworzy korek.

    • 7 1

    • Otóż to. Taka prawda. Popieram

      • 2 0

  • Szanowny panie redaktorze - czas przeszły dokonany. Niech pan nie pisze o tych opowieściach z mchu i paproci kliki szczurasow. Jak już faktycznie kupia to niech pan napisze...Póki co to zazwyczaj czytam tu szczurasy coś zrobią a później g... z tego jest

    • 6 2

  • Podkreślmy to jeszcze raz

    będą to autobusy spalinowe

    • 2 4

  • jak za rok czy dwa UE zabroni produkcji diesli to jak będą je serwisować? u znajomego Miecia w garażu?

    • 3 2

  • propaganda samorządniaków - jeszcze nie wiadomo kiedy i co ale już prawie jakby miała... a choćby kluczowe drogi w mieście kiedy wyremontujecie? morska, hutnicza, zwycięstwa, wielkopolska... po czym te rzekome autobusy będą jeździć?

    • 5 2

  • I co z tego że UE dopłaci. Takie dopłaty to jest kredyt odłożony w czasie kiedy do UE będziemy więcej dopłaać niż niej brać (1)

    • 4 1

    • .... a gdybysmy z tej doplaty zrezygnowali to nie bedziemy doplacac?

      Myslac logicznie - skoro I tak bedziemy UE placic skladke, to trzeba z niej wyciagnac ile wlezie.

      • 2 0

  • może lepiej umyć stare? niż kupować nowe? kto odpowiada za czystość w autobusach?

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane