- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (163 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (214 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (60 opinii)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Zygzakiem przez ulicę we Wrzeszczu
Na Placu Wybickiego we Wrzeszczu zakończono niedawno remont chodników. Nowe płyty ułożono w taki sposób, że nie da się przejść przez jezdnię na wprost. Zdaniem urzędników, to nie błąd w sztuce projektowej i budowlanej, lecz rozwiązanie w pełni przemyślane oraz bezpieczne dla uczestników ruchu.
Chodniki z obu stron jezdni nie tworzą jednak wygodnego połączenia najkrótszą drogą. Wymagają lawirowania po jezdni lub przechodzenia po trawniku.
Czy zatem popełniono błąd na etapie dokumentacji projektowej lub prac budowlanych?
- Na lokalizację przejść miały wpływ m.in. usytuowanie drzew i lamp oświetleniowych, a także naturalne ciągi piesze. Drzewa przy placu rosną bardzo blisko siebie i dlatego, ze względów bezpieczeństwa osób poruszający się po tym terenie, przejścia zostały wykonane w miejscach zapewniających maksymalną widoczność i zarazem bezpieczeństwo - przekonuje Agnieszka Zakrzacka z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Chodniki łączone ze sobą pod kątem prostym
Co ciekawe, tego typu niedokładnie "spasowane" chodniki powstały tylko po południowej stronie Placu Wybickiego. W północnej części nowe chodniki umożliwiają pokonanie jezdni możliwie najkrótszą drogą, ale jednocześnie z głównym chodnikiem łączą się pod kątem prostym. To oznacza, że bardzo szybko w ich obrębie mogą powstać przedepty w trawie.
Dlaczego nie zastosowano tutaj łuków przy łączeniu chodników?
- Wynika to z uwarunkowań terenowych. Po stronie placu, gdzie pas zieleni ma szerokość od 1,2 do 1,5 m projektant zaproponował proste przejścia bez tzw. skrzydełek, natomiast po drugiej stronie, gdzie pas zieleni ma ok. 5 m szerokości, przejścia zostały zaprojektowane z dodatkowymi łukami - wyjaśnia Zakrzacka.
Wykonawcą robót, wyłonionym w przetargu, była firma Drogomet z Gdańska. W ramach większego zadania wraz z Placem Wybickiego wyremontowała też chodniki wzdłuż Chłopskiej, Subisława oraz Pelplińskiej, za co otrzymała łącznie ok. 2,6 mln zł.
Zobacz wnętrze budynku w pobliżu Placu Wybickiego. Materiał z 2016 r.
Miejsca
Opinie (177) 5 zablokowanych
-
2018-10-26 13:32
Nieźle dzbany pracują w tych urzędach, powinni tam chodzić cały dzień za kare
- 11 0
-
2018-10-26 13:35
a one panie te nasze projektanty panie , pewnie nawwet inzyniery pania albo nawet magistry
jak one panie coś wydumajo to nie wiadomo śmiać się czy płakać panie , tragedia,tragedia
ale one mówio że to tak powinno być !- 7 0
-
2018-10-26 14:32
Tylko w Gdańsku, (1)
to tylko w Gdańsku jest możliwe. Gratulacje dla inżynierów ruchu, tych w urzędzie i za deską projektową.
- 14 2
-
2018-10-26 16:42
I w Elblągu
- 0 0
-
2018-10-26 14:37
wywalić idiotów z roboty
- 10 1
-
2018-10-26 14:49
Bzdura
Pieszy ma obowiązek przekraczać jezdnię prostopadle do jej osi.
- 9 1
-
2018-10-26 14:50
Żeby przejście było przejściem dla pieszych
Musi być oznakowanie pionowe i poziome. Tak tylko przypominam panu prezydentowi P.A. który zgodnie z ustawą zarządza drogami publicznymi w gdansku
- 7 2
-
2018-10-26 15:36
Paweł A. i jego przykład zarządzania miastem.
- 8 1
-
2018-10-26 16:00
d**ili nie sieją sami się rodzą
- 9 1
-
2018-10-26 17:26
kiedy Nowa Lelewela?
jw.
- 0 0
-
2018-10-26 18:36
Brak odpływu dla deszczówki (1)
Szkoda że w nowych chodnikach nie wykonano odpływów dla wody deszczowej z rynien. Rynny doprowadzają wodę wprost na chodnik, gdzie rozlewa się tworząc w czasie deszczu "jeziora".
- 9 0
-
2018-10-26 22:39
To jest akurat prawda
Jak przyjda przymrozki to giry połamane
Reszta do przyjecia
Auta parkowac beda a progi po to zeby pieszych nie pozabijac
Jak ktos ma rozum to widzi plac zabaw i zdaje sobie sprawe z niebezpieczenstwa- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.