A6 C6 2.0 tfsi

Temat dostępny też na forum: Motoryzacja
Witam, kupiłem niedawno Audi jak w tytule i mam problem. Słyszałem ze ten silnik bierze olej, ale żeby co miesiąc dolewać ponad litr (około 1.2l na 1000km) to lekka przesada. Czy to wg was norma? Niby 1l/1000km może wziąć.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Kupiłem vaga i mam problem...jakie to zyciowe szczególnie z takim wynalazkiem jak tfsi.Sorry stary ale było trochę poczytać przed zakupem i wybrać w c6 chociażby zwykle 2.4 .Nie to nie jest normalne i pewnie dlatego ktoś to sprzedał żeby uniknąć kosztow
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 0
Spoko, czytałem i wiem ze 2.4 lepsze bo brat miał w C5 ( zamienił teraz na S6), ale chciałem mieć coś nowszego i turbo żeby trochę podnieść moc. Teraz się zastanawiam czy z tym jeździć bo ze brać olej może to każdy wie, czy tez sprzedać. Ile silnik jeszcze może pojeździć z takim poborem oleju?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Wadliwa konstrukcja pierścieni tłokowych ( za mała wysokość w stosunku do standardowych w innych konstrukcjach) - rozwiązanie wymiana tłoków na zamiennik specjalnie dla tych silników ( produkt USA - 600 dolarów/ kpl. ) lub przetoczenie kanałów pod pierścienie tłokowe i zastosowanie wyższych pierścieni a przy tym wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych lub jeśli jest taka potrzeba wymiana prowadnic zaworowych.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0
Dzięki za rozwiązanie, mechanikiem nie jestem ale brzmi to niezbyt pocieszająco.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Ogólnie bardzo znany problem jak zaznaczają przedmówcy, problem był bodajże do 2012 roku, no teraz to mleko się rozlało, albo remoncik za parę koła i jest spokój albo sprzedać , trzeba przekalkulować na jakiej operacji mniej się straci.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
A myślisz ze samochód jeszcze pojeździ? Zastanawia mnie jezcze jedna rzecz bo silnik pracuje troszkę jak nowoczesny diesel. Słychać delikatny klekot, dźwięk słychać z boku silnika
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jeśli hałas dobiega z okolic bloku/ kadłuba silnika w grę może wchodzić przy nadmiernym zużyciu oleju silnikowego - podtarcie płaszcza wodzącego tłoka ( owal tłoka powyżej 0,10 mm) co skutkuje stukiem ( kołysaniem się tłoka w górnym i dolnym punkcie zwrotnym ) .Inną sprawą może być zużycie panewek korbowodowych lub sworznia tłokowego. Pamiętać trzeba że często przy nadmiernym zużyciu oleju przez silniki 1.8 , 2.0 tfsi towarzyszy awaria pompy olejowe ( ostatnio robiłem - samochód z Norwegi).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Jak już ktoś napisał TFSI to problem bo silnik jest tak skomplikowany że trudno postawić diagnozę. Tam może być wszystko, od panewek po wypalone tłoki. Ten silnik ma dwie sprężarki, znaczy turbo sprężarkę i kompresor. Niemcy chcieli stworzyć cud technologiczny a stworzyli potwora pod nazwą TFSI.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Czyli najlepiej unikać TFSI? Ew. Szukać takiego po przerobieniu?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
sprzedaj w cholere
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Chleje olej ... Tak zazwyczaj bywa, gdy nie rozgrzewamy silnika przed wyruszeniem w drogę , zwłaszcza w okresie zimowym tylko od razu startujemu na zimnym silniku. Później po paru latach intensywnej eksploatacji dziwimy się, że silnik olej pali,ma niższą moc lub więcej paliwa zużywa.
W swoim życiu jeździłem różnymi autami ,zanim ruszyłem w drogę zawsze rozgrzewałem silnik i nigdy z żadnym samochodem nie miałem problemu . Wszystkie chodziły jak zegarki i nigdy też nie dolewałem oleju między zmianami.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5
Z fantastyki widać Że nie byłeś zagrożony w szkole...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1
A to ciekawe bo w instrukcji nowego auta jest informacja aby po uruchomieniu silnika ruszać
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0
To ile czasu przed wyruszeniem odpalasz samochód skoro rozgrzewasz go przed jazda? Rozumiem odpalać samochód i poczekać aż się olej rozporowadzi i dopiero ruszać, bo tak zazwyczaj robie, ale czekac aż się rozgrzeje? Po 10min stania na odpalonym silniku wskazówka od temperatury nawet nie drugie, szczególnie w zimę, do tego nijak ma to się do ciepłego oleju.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0
Jeździsz koparką na Syberii?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1
Mam 2. 4. Zimna po odpaleniu 5 minut spokojnie osiąga 30-40st.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0