Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Właśnie jestem na etapie szukania prawa. Nie odesłałam umowy więc mam nadzieję, że się da to załatwić przez UOK. https://prokonsumencki.pl/blog/zawarcie-umowy-przez-telefon-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-sprzedaz-telefoniczna-zgodnie-z-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Prosze o udanie sie do najblizszego punktu obslugi klienta i poprosic o regulamin promocji do oferty GSC.Nastepnie poprosic o zalacznik nr 1 do tego regulaminu "wniosek o przystapienie do promocji do oferty GSC - obowiazujacy od 24.09.2015 do 31.12.2015".Zlozenie tego wniosku skutkuje zawieszeniem pobierania oplaty handlowej do konca np.2018 roku jesli umowa konczy sie w 2019 roku.
Uwaga!
trzeba to zrobic do 31.12.2015 r tj do czasu obowiazywania promocji.
Powodzenia
Ja to przerabialem (dostalem regulamin) a wniosek wypelnila Pani z biura .Ja zlozylem tylko podpis.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa ( w szczególności art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta) umowa na "Gwarancję stałej ceny" nie została skutecznie zawarta. Nie może więc być mowy o jej wypowiedzeniu.

Artykuł 20 ustawy o prawach konsumenta mówi:

Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.

W praktyce oznacza to, że treść każdej umowy zawieranej przez telefon powinna być przesyłana do konsumenta w formie papierowej lub elektronicznej, a następnie musi zostać potwierdzona w taki sam sposób, żeby oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy w ogóle było skuteczne.
W przeciwnym razie samo oświadczenie o chęci zawarcia umowy przez telefon nie jest wiążące.
W związku z powyższym i mając na uwadze obowiązujące Przepisy Prawa składam wniosek o odstąpienie od oferty "Gwarancja Stałej Ceny", ponieważ umowa zawarta telefonicznie, w myśla obowiązujących przepisów prawa nie jest wiążaca.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Mam poddobny problem.Czy pracownik Energi ma taki wniosek jezeli nie to jak powinienem go zredagowac.Prosze o odpowiedz leszek.krolikowski@gmail.com
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Tu nie chodzi o to, żeby zawieszać, ale nie dopuścić do tego, aby ta umowa była prawomocna. Umowa nieprawidłowo zawarta nie jest wiążącą. A podpisywanie aneksu o umorzenie to trochę poddawanie się. Zastanawia mnie to, czemu media nie grzmia o tym przekrecie.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Usuną domowe awarie - proszę poczytać jakie, typu przepalenie styków i to jeśli wszystko było prawidłowo podłączone. Taka awaria to totalna rzadkość. Do tego mamy limit 500 zł a w tym koszt dojazdu, roboczogodzina i materiały. Gwarancja ceny ale dochodzą jakieś opłaty, których wcześniej nie było.
Ja podziękowałem serdecznie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Gdzie Wy macie rozum ?

Zamiast policzyć to od razu podpisujecie.

Gwarancja stałej ceny jest nieopłacalna dla klienta.

15,99/16,99 miesięcznie do rachunku + wyższa cena 1kWh.
Policzcie sobie o ile musiałby podrożeć prąd aby się to Wam opłacało.

Weźcie też pod uwagę, że Energa nie może sobie podnosić cen ot tak sama od siebie. Na podwyżkę musi wyrazić zgodę urząd regulacji (czy jakoś tak). A ten urząd niechętnie się zgadza.

Też miałem telefon od Energii ale podziękowałem za "super" ofertę.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

pani Danuto proszę pójść do najbliższego punktu Energii i wypełnić wniosek o zawieszeniu na okres 2 lub 3 lat opłaty handlowej w zależności od umowy W związku z reklamacjami mają do końca XII 2015 taką promocję ma pani na to jeszcze 2 tygodnie . Ja tak zrobiłam i od stycznia mam już nie mieć tej opłaty na fakturze. pozdrawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Proszę pójść do najbliższego punktu obsługi klienta Energi i do końca grudnia złożyć wniosek o zawieszeniu opłaty handlowej na 2 lub 3 lata zależy jaka była umowa (do XII 2015 jest promocja do umowy z gwarancją stałej ceny) ja tak zrobiłam i od stycznia nie będę miała tej opłaty. Tylko załatwi to pani w punkcie Energii
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Może pan pójść do najbliższego punktu Energi i skorzystać do końca grudnia 2015 roku z promocji zawieszenia na okres 2 lub 3 lat opłaty handlowej.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 5

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Wygląda na to, że w zależności od tego, na jakiego przeciwnika trafią, albo się wycofują, albo odmawiają anulowania umowy...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

I sprawa załatwiona pozytywnie. Jak pisałam powyżej - ENERGA po umowie telefonicznej - nigdy przez kilka miesięcy nie przysłała mi umowy na piśmie. Gdy złożyłam reklamację mailowo, nagle ekspresowo otrzymałam listownie umowę do podpisania z datą wsteczną. Odmówiłam, przy okazji wykazałam błędy w umowie: raz było zaznaczone, że umowa jest na 5 lat, w innym miejscu, że na czas nieokreślony, poza tym były nieścisłości dotyczące miejsca świadczenia usługi - odmówiłam mailowo (kontynuując reklamację) podpisania jej. Dostałam następnego maila z odpowiedzią z kosmosu, zupełnie niedotyczącą tego o czym pisałam. Tu sie wkurzyłam, napisałam, że jeżeli ta Pani nie rozumie słowa pisanego, to znaczy, że ma zaburzenia f-cji poznawczych, co może być wyrazem np: infekcji centralnego układu nerwowego, dlatego proszę ją o pilny kontakt, aby położyć ją do nas na oddział celem diagnostyki choroby. W następnym mailu od ENERGII dostałam krótką i konkretną odpowiedź, że umowa Gwarancja Stałej Ceny została anulowana!!! Już otrzymałam pierwszą fakturę ze zwrotem za opłatę handlową, czekam na kolejne zwroty (łącznie zwroty będą za 3 faktury).
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

KRÓTKO W TRAKCIE ROZMOWY NIE MÓWIĄ ŻE DO RACHUNKU JEST DOLICZANA OPŁATA HANDLOWA 13 ZŁ. NETTO , 16 ZŁ.BRUTTO ZA KAZY MIESIĄC ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Pani Bożeno. Jestem w identycznej sytuacji. Napisałam już do nich 4 reklamacje. W pierwszej powołałam się, że nei została mi udzielona jasna informacja na temat opłaty handlowej, w drugiej to powtórzyłam, w trzeciej i czwartej powołałam się na ustawę i czekam. Też o opłacie handlowej dowiedziałam się dopiero przy rachunku, który otrzymałam i włosy mi dęba stanęły... Rozmowa z panem konsultantem wyglądała tak, że tyle co z niej pamiętam, mówił, ze nic się nie zmieni, a będę miała zagwarantowaną stałą stawkę przez okres 4 lat. Według ich odsłuchów, informacja o opłacie handlowej została mi udzielona dwukrotnie. 3 reklamacje zostały odrzucone, czwarta czeka na rozpatrzenie. Z informacji od moich znajomych w IDENTYCZNEJ sytuacji, reklamacje zostały uwzględnione. MOJA NIE (!) Szlag jasny mnie trafia, bo jak można identyczny przypadek rozpatrywać na kilka różnych sposobów. Nie rozumiem, jak można tak traktować klientów. Przecież jest to świadome działanie!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Też dałem się wrobić na 15 zł miesięcznie dodatkowego kosztu mimo zapewnień ze cena nie wzrośnie.Jak to możliwe ze w Polsce mogą być tolerowane tego rodzaju przekręty. Uważam ze powinny być ścigane z urzędu.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam !.
Pewnie już za późno, ale może ktoś inny skorzysta z tej rady. Energa to naciągacze. Mąż zgodził się przez telefon na tę zmianę. Opłata za taką "łaskę" wynosi 16,- zł brutto miesięcznie tj. za 4 lata 768,- zł. Jak się zorientowaliśmy to było już za późno, bo z umowy zawartej na odległość można zrezygnować w ciągu 14 dni. Tylko, że o tej opłacie dowiedzieliśmy się z rachunku, który przyszedł 2 miesiące po rozmowie telefonicznej. Za taką gwarancję ceny serdecznie dziękuję. Pozdrawiam.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Mnie konsultant przedstawił ofertę telefonicznie, później przysłano mi wszystkie dokumenty mailowo, niczego nie podpisywałam.Jak się zorientowałam,że zostałam wrobiona minął już czas na rezygnację. Napisałam do nich pismo że zostałam oszukana,odpisano mi że nie mogą anulować opłaty handlowej.To ja im znowu że mnie oszukali i na pewno nie są rzetelną firmą i wspomniałam o UOKiK.Brak odpowiedzi, nie poddałam się napisałam maila do UOKiK,opisałam moją sprawę i dostałam info żeby udać się do miejscowego UOKiK. Bardzo miła pani znała już sprawę podyktowała mi pismo do Energi z żądaniem unieważnienia umowy. Po kilku dniach dostałam maila od Pełnomocnika, że umowa zostanie anulowana i tak się stało, już mam korektę, zwrócili mi opłatę handlową.Jeśli niczego nie podpisywaliście to macie wygraną sprawę bo zgodnie z art.20 ust.2 ustawy musi być trwale wyrażona wola.pozdrawiam życzę wygranej Ela Gdańsk
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

W dniu wczorajszym udało mi się zawiesić opłatę handlową.
To co pisał Pan o pseudonimie " Otek" 04.11.2015 r. jest prawdą.....
dziękuję bardzo.
Miałam zawartą umowę telefoniczną na 3 lata i opłata handlowa 15,99 zł miesięcznie. Pisałam tu na forum o swojej sytuacji.Dzwoniłam , pisał do nich i niestety bez rezultatu. Wczoraj udałam się do oddziału Energa w swojej miejscowości i okazało się,ze faktycznie od chyba 29 września istniej taka możliwość zawieszenia opłaty handlowe.
W moim przypadku opłatę mam zawieszoną do 31.12.2017 r.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Rzecznik z Olsztyna. Umowa została zawarta na odległość przez telefon, okres 14 dni upłyną, a o opłacie handlowej zorientowaliśmy się jak dostaliśmy po 2 miesiącach fakturę. Rzecznik w ciągu 2 tygodni wszystko załatwił :)
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Proszę o podpowiedź jak napisać pismo i gdzie je skierować. Mnie też wrobili. Pisałam do energa reklamacje dwukrotnie ale dostałam dwie krótkie odmowne odpowiedzi i nawet nie odsłuchali mojej rozmowy z konsultantem. Mój mail: monikamaksymow@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

wymiana drzwi (13 odpowiedzi)

Będę potrzebowała wymienić drzwi do swojego mieszkania w bloku. Jakie drzwi polecacie? Chciałabym...

Gdzie mieszkanie Gdańsk (4 odpowiedzi)

Przeprowadzam się do Gdańska, bo znalazłem pracę z dobrymi warunkami. Nie wiem jednak gdzie...

Dom Inteligentny (27 odpowiedzi)

Szukam sprawdzonej firmy do wyceny i wykonania instalacji domu inteligentnego w Gdyni. Czy ktoś...