Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Obraz poglądowy jest zbyt duży, także proszę klikać w link poniżej:

http://img.sadistic.pl/pics/d866f297ffc5.jpg
popieram tę opinię 14 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Całkowita racja. Tylko szkoda, że na kursie na PJ nie było czegoś takiego jak jazda na suwak i nikt mi nie powiedział że trzeba się ustawiać na pasie po zewnętrznej stronie drogi. Tego u nas się nie uczy i tylko niewielka liczba zapaleńców prawidłowej jazdy szuka źródeł.

Do tej pory jeżdżąc w korku zawsze dojeżdżałem do końca i na końcu wpuszczałem pojazdy z kończącego się pasa, jednak jechałem zawsze środkiem pasa zamiast jego zewnętrzną stroną (myślałem, że robię dobrze z uwagi na rowerzystów jadących przy prawej krawędzi jezdni). Myślę, że ktoś powinien podjąć decyzję jak w polsce kierowca powinien zachować się w takich sytuacjach i przeprowadzić kampanię informacyjną. Nie muszą być to przepisy, ale coś w stylu akcji "10 mniej", ale we wszystkich mediach w całej Polsce.
popieram tę opinię 11 nie zgadzam się z tą opinią 4

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

a mnie uczyli tego na PJ...
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Dodam tylko do rysunku że w "cywilizowanym kraju" to ciężarówki jadą prawym pasem nie lewym :P
popieram tę opinię 22 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

To żeby jechać przy prawej lub lewej krawędzi jezdni jest dla ciołków, którzy nie patrzą w lusterka co się dzieje na drodze...reszta jak najbardziej się zgadza.

BTW. Pan Halewicz to wnioskując po wielu wcześniejszych wpisach jest takim szeryfem blokującym dawców organów :-)?

BTW2. Poza tym wątek "praktycznie" jest bez sensu, wiele już takich było i nic się w temacie nie zmieniło.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 5

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Kropla drąży skałę, zatem nie warto składać broni i edukować prostackich kierowców, jak należy poruszać się na drodze, aby im i innym uczestnikom ruchu było łatwiej.

Nie mam nic przeciwko motocyklistom, którzy "przeciskają" się między samochodami stojącymi w korku, o ile to ich "przeciskanie" nie powoduje szkód, a to akurat się często zdarza. Idąc dalej, motocykliści powinni rozważniej używać manetki gazu i nie jeździć, i.e. po Obwodnicy, 200+ km/h.

Poza spoglądaniem w lusterka i wyszukiwaniem pędzących motocyklistów, dobrze by było aby również i motocykliści zwracali uwagę na przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, nie zaginali tablic rejestracyjnych, nie jeździli brawurowo między samochodami stwarzając zagrożenie dla siebie i mienia innych osób, nie przekraczali dozwolonej prędkości...itd..itd...itd...

Jak mniemam, jesteś motocyklistą?
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Jestem motocyklistą, kierowcą auta traktorzystą i rowerzystą....a nawet czasami pieszym.....a odniesienie do Ciebie to tylko taka mała niewinna zaczepna szpileczka.....głównie chodziło mi o to, że nie warto poruszać tego tematu, bo to co ludzie wcześniej wypisywali na temat suwaka i jego sprawiedliwości, czy raczej przez bardzo wielu czy wręcz większość niesprawiedliwości to scyzoryk w kieszeni się otwiera......jedziesz do końca korka=cham, blokujesz innych mega cham, ciągniesz się jednym pasem=frajer..itd.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Ludzi warto edukować.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

ale dlaczego na prawym rysunku TIR jedzie lewym pasem?
edukacja a la Giertych?

w cywilizowanych krajach bywa uzywany ten znak drogowy http://tiny.pl/qsx5k

u nas też jest D-56
a za przekroczenie jest wg taryfikatora 200zł
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

edukacja a la Gier..ty..ch..
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Żeby było "śmiesznie" zdarza się szeryf z ZTM Gdańsk także. Blokowali mnie nie raz na drodze do Żukowa od obwodnicy.
Inna sprawa że jest wielu cwaniaków, którzy pędzą ile fabryka dała do końca pasa i tam "wymuszają" wjazd.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 4

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

"cwaniacy" pedza do konca lewym pasem bo jest pusty. Wszyscy "porzadni" juz kilometr wczesniej zjechali na prawy i sie wloka.
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

http://2.bp.blogspot.com/-s8xxAo8A8iM/Ti1T56yyXRI/AAAAAAAAB34/rNtOfBCTVPY/s1600/reality_quantum_junction.jpg
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Codziennie widzę tak ok. 16.30 jak tirowcy blokują dwa pasy na końcu Armiii Krajowej przy wyjeździe z Gdańska w stronę Żukowa
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Palil-gume-na-Morskiej-moze-dostac-grzywne-n74699.html

"Bywa, że funkcjonariusze nawet po zdarzeniu na podstawie zapisu wideo wystawiają grzywnę, więc nie wykluczam, że tak samo będzie w tym przypadku - wyjaśnia kom. Michał Rusak, rzecznik prasowy KMP w Gdyni."
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

quantum of solace ^^
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Z jazdą na suwak ja obserwuję 2 problemy:

- GWE bawią się w szeryfa
- cielaki ustawiają się na prawym pasie już na długo przed zwężeniem, jak chcesz lewym dojechać do końca to mimowolnie wychodzisz na cwaniaka, wtedy pojawia się...patrz punkt 1
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

..a ja dodam jeszcze, że cielaki "...jak chcesz lewym dojechać do końca to mimowolnie wychodzisz na cwaniaka, wtedy pojawia się...patrz punkt 1"....które w tym przypadku nie chcą być cwaniakami....ustawiają się dalej na prawym pasie wydłużając korek.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

parę tygodni temu byłem w Berlinie, który jak każde większe miasto, w godzinach wczesno popołudniowych jest zakorkowane, gros ulic w remontach...prawie jak u nas w Trójmieście, a prawie robi różnicę.
NIE SPOTKAŁEM się, aby ktokolwiek z kierowców nie wpuścił kogoś, kto ma włączony kierunkowskaz, włącza się do ruchu - wszyscy jeżdżą na suwak.

Aby tego było mało, kierowcy się do siebie uśmiechają!!! Wyobrażacie to sobie cebulaki okołotrójmiejskie? UŚMIECHAJĄ SIĘ DO SIEBIE!!! Skandal, prawda? Geje jacyś, czy co?!

Może przyjdzie taki dzień, że jazda "na suwak" będzie obowiązkowa, a każdemu cebulakowi, który udaje, że nie widzi kierowcy proszącego o ustąpienie miejsca, przypadnie solidny mandat.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 3

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

z twojego postu dowiedziałem się że byłeś w berlinie i kto nie był to cebulak ,o tempora,o mores;
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

@gg - słabo u Ciebie z wnioskowaniem, chyba unikałeś ćwiczeń z logiki ^^
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Pracuje ładnych parę lat w Niemczech i jeżdżę codziennie po ich drogach. Z tą kulturą jazdy u Niemców to jest różnie więc nie popadaj w taki zachwyt, Berlin nie jest aż taki wspaniały bardzo często spotkasz na dodze gamonia bez lusterek. Hamburg może być przykładem kultury na drogach tam naprawdę nie problemu z właczeniem się do ruchu, wyjazdem z posesji zaparkowaniem nikt Cie nie pogania. Natomiast Monachium tam są jeszcze gorsi kierowcy niż nasi nie masz saans na zmiane pasa nawet w korku, włączenie sie do ruchu to czysta loteria, zahamuje czy nie :D
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

nie jeździłem po Monachium, także nie wiem jak się tam jeździ ale w większości niemieckich miast w których byłem, kultura jazdy jest biegunowo odległa od tej, którą serwują polscy kierowcy.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Skoro taki "problem" w naszej kulturze drogowej powoduje fakt iż zazwyczaj jedne pas jedzie a drugi się kończy to ciekawe co stałoby się w momencie w którym obydwa pasy "schodziły" się w jeden jadący dalej bez wyraźnego zaznaczenia który z nich jest "główniejszy".
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

A słyszałeś o zasadzie prawej ręki, strony?....domniemam, że nie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Słyszałem i stosuję się do niej (to ja jestem tym cwaniakiem z GKS jadącym lewym pasem do końca zwężki na AK), jednak praktyka mogłaby odbiegać od teorii.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Zdjęcie z Legionowa :)
Ech....co tam się dzieje na tym zwężeniu.
Swego czasu to nawet Jegomość Rzecznik Legionowskiej Policji stwierdził, że ci co jeżdżą lewym pasem do końca to cwaniacy.
Brak słów.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Zaskakujący jest relatywizm tego porównania. Ktoś, kto w cywilizowanym świecie zachowuje się przykładnie w Polsce jest "szeryfem". I jeszcze jedno spostrzeżenie, czy jazda lewą stroną lewego pasa zgodne jest z Art.16. 4. "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa." Jak dla mnie prawa strona lewego pasa jest najbliżej prawej krawędzi jezdni.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

dodałabym jeszcze dynamiczne ruszanie a nie "szukanie biegów", zamulanie przy ruszaniu a już nie mówiąc o powolnym dojeżdżaniu i trzymaniu wielkich odstępów. I później na światłach zamiast 8 samochodów przejeżdżają tylko 3.... ehh...
popieram tę opinię 5 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Ostatnio byłem w Niemczech, jakie mnie wzięło zdziwienie kiedy podczas zatoru na autostradzie, lewy i środkowy pas rozjechali się na zewnętrzną tworząc korytarz, którym za chwilę przejechały służby, potem cały czas go trzymali, a korzystali z niego motocykliści.

Kolejne jakże dziwne zjawisko, podchodząc w Polsce do przejścia czekam, aż wszystkie auta przejadą, tam zawsze pierwsze auto się zatrzymywało. Trudno było się do tego przyzwyczaić.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 1

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

Tak tylko jazda na suwak działa tylko jeśli WSZYSCY ją stosują
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Jazda na suwak - różnice w technice jazdy

jak nie ma szeryfa i wszyscy jadą prawym a ja lewym to działa jeszcze lepiej(dla mnie)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Wynajem długoterminowy dla osoby prywatnej (14 odpowiedzi)

Wynajem długoterminowy dla osoby prywatnej - jakie firmy polecacie? szukam normalnego dupowozu,...

Samochód z komisu - czy warto? (33 odpowiedzi)

Czy ktoś z Was posiada auto z komisu? Jak wam się one sprawują? Jakie są wasze doświadczenia?...

Wypożyczalnia samochodów (131 odpowiedzi)

Szukam dobrej i taniej wypożyczalni! Samochód będzie mi potrzebny na okres świąt.