Wystarczy tylko tą jedną transakcję.
Czy sprzedawca może przyjąć zwrot towaru bez paragonu?
Tak, ale tylko, gdy jest w stanie udowodnić, że zwrot ten miał rzeczywiście miejsce. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Minister Finansów w wydanym w sprawie kas fiskalnych rozporządzeniu podkreśla konieczność posiadania dokumentu potwierdzającego sprzedaż, ale nie wskazuje wprost, że powinien to być tylko i wyłącznie oryginał paragonu fiskalnego, tak, jak się przyjęło.
Dokumentem potwierdzającym sprzedaż poza oczywistym paragonem fiskalnym może być również:
faktura;
wyciąg z terminala (przy płatnościach bezgotówkowych);
potwierdzenie transakcji z konta bankowego;
oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu;
zeznania świadków;
dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę.
Sprzedawca ma zatem obowiązek przyjąć zwrot towaru od nabywcy, jeżeli udowodni on, że zakupu dokonał w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada paragonu.
0
0