Re: szkoła na lata
Szkołę odradzam szczególnie szkołę rodzicom, którzy uważają, iż każde dziecko rozwija się w swoim własnym tempie.
Metoda autorska szkoły nie pozostawia ani czasu, ani wystarczającej swobody nauczycielowi, na podejście indywidualne do dziecka. Edukacja w tej szkole nie może polegać na rozwijaniu talentów i wspieraniu słabszych stron dziecka, bo praktycznie przy tej ilości nauki zarówno w szkole jak i w domu po lekcjach, nie jest to praktycznie możliwe. Choć, jak wszędzie, są wyjątki, ale i tak pogodzenie ich z nauką pozostaje często bardzo dużym problemem (nie chodzi tu tylko o rodziców, ale i o dziecko).
Poziom nauczania podstawowych przedmiotów szkoła nie ma możliwości zagwarantować. Ewentualne braki trudne do wychwycenia i wyeliminowania, ze względu na tak niewiele godzin w tygodniu przedmiotów w języku polskim. Bardzo wiele przykładów, świadczy o tym iż, bardzo dobre oceny z testów z j. angielskiego nie świadczą o tym, że dziecko bardzo dobrze opanowało polską podstawę programową. Faktyczny poziom dziecka, z przedmiotów innych niż angielski, rodzice mogą zweryfikować dopiero po opuszczeniu przez dziecko szkoły. Wcześniej nie ma możliwości, aby obiektywnie to ocenić.
Metoda autorska szkoły nie sprawdza się przy wielu dzieciach niestety. Większość z nich odchodzi w klasach 0-3, nawet w przypadku dzieci ze stwierdzoną przez poradnie pedagogiczno-psychologiczną wysoką inteligencją emocjonalną i zdolnością zapamiętywania na wysokim poziomie.
Szkoła ma wypracowane metody cichego pozbywania się dziecka, które nie pasuje wychowawcy (skrupulatna dokumentacja nt. charakteru dziecka i jego funkcjonowania w szkole, prowadzona przez wychowawcę, dla rodzica, od 1 dnia szkoły, jak również spotkania z rodzicem/cami co miesiąc i próby wywierania wpływu). Niestety zdarzają się wychowawcy, którzy albo nie chcą (i wiedząc, że nie muszą, bo mają w tej szkole wolną rękę), albo też nie potrafią nawiązać z dzieckiem kontaktu. A wydawałoby się, że ta umiejętność jest konieczna do wykonywania zawodu pedagoga, a już szczególnie pożądana w prywatnej, tak wysoko się ceniącej szkole.
Zmiana szkoły w trakcie trwania okresu wczesnoszkolnego to dramat, którego nikt z rodziców nie planuje, kiedy decyduje się na wybraną szkołę podstawową. Na znalezienie miejsca po 0 czy 1 klasie i też w późniejszej, w dobrej szkole, w dobrej klasie, u dobrego wychowawcy, nie ma już szans.
Metoda autorska szkoły jest przygotowana na podstawie metody dla dzieci amerykańskich i dostosowana do naszej podstawy programowej. Metoda i szkoła jest idealna dla obcokrajowców, dzieci, których jedno z rodziców jest anglojęzyczne, albo rodziców, których praca związana jest z częstymi wyjazdami zagranicę, gdzie dobra znajomość angielskiego jest dziecku potrzebna.
Odradzam Amerykańską Szkołę Podstawową w Gdyni rodzicom, którzy chcą mieć czas na spędzanie wolnego czasu z dzieckiem, chcą aby dziecko miało czas na rozwijanie kontaktów z rówieśnikami, chcą zaangażować się w pozaszkolne rozwijanie talentów dziecka, czy też chcą dać czas i możliwości dziecku na rozwijanie rozbudzonych w nim pasji.
25
2