stat
Impreza już się odbyła

4. festiwal filmów i form jednominutowych 'the one minutes' 2009 Opinie (1)

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

5 - 10 sierpnia 2025

Gdańsk
Podczas finału w Pionovej poznamy zwycięzców 4. edycji ogólnopolskiego konkursu na najlepsze filmy i formy trwające dokładnie 60 sekund.

W tym roku Jury w składzie: Maciek Stępiński, Ania Witkowska i Agnieszka Obszańska przyzna nagrody w łącznej wysokości 10.000 zł. Spotkamy się z zaproszonymi autorami i razem z nimi obejrzymy najlepsze, zakwalifikowane do pokazu prace. Będą kwiaty, owoce, oklaski i brzęk kieliszków. Jak zwykle zapraszamy publiczność do żywiołowych reakcji, którym - jak zwykle - sprzyjać będzie luźna atmosfera finału.

A ci, którzy nie dotrą do Pionovej być może trafią na jednominutówki przy czwartkowej kawie, wieczornym piwie lub nocnym spacerze - o 21:00 uwolnimy finałowy pokaz, pozwalając mu rozlać się po trójmiejskich klubach, kawiarniach i witrynach!
Gdański finał będzie wstępem do serii pokazów w całej Polsce, które odbędą się jesienią. Na pokaz finałowy wstęp wolny.

Konkurs otwarty był dla wszystkich zainteresowanych - prezentowane były w nim filmy autorów zafascynowanych możliwościami eksperymentowania z obrazem, ludzi traktujących film jako jedną z form tworzenia osobistych manifestów, autorów bawiących się historiami, a czasami traktujących je bardzo poważnie.
Jedyną zasadą i wymogiem było przesłanie do organizatorów filmu trwającego dokładnie 60 sekund.

Festiwal przebiegał w dwóch etapach - rozpoczął go ogólnopolski konkurs, którego zwieńczeniem jest odbywający się w Gdańsku pokaz finałowy filmów wybranych przez profesjonalne jury. Następnie, wybrane prace wędrują po kinach, klubach i uczelniach całego kraju, biorą udział w zagranicznych pokazach i przeglądach krótkiego metrażu. Wszystkie nadesłane filmy trafiają również do Amsterdamu, gdzie corocznie biorą udział w międzynarodowych finałach The One Minutes.

Dla klarowności oceny nabór podzieliliśmy na dwie kategorie:
> film (tradycyjne narracje)
> forma (niefabularne formy filmowe)

Podział, z wiadomych względów, jest raczej umowny i odpowiednie przyporządkowanie danej pracy do właściwej kategorii zależy od wyboru i osądu samego autora.