Piąta edycja Blog Forum Gdańsk będzie koncentrować się na jakości warsztatu i pracy b(v)logera, możliwościach rozwoju społeczności i problemach, które były i są aktualne w 2014 roku.
Słowa Williama Szekspira - Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy - zainspirowały organizatorów do poruszenia tematu treści, osobowości i doświadczenia. Piąta edycja skłania do refleksji i podsumowania zmian w b(v)logosferze, ale także zastanowienia się nad przyszłością i rozwojem b(v)logera jako twórcy treści.
PROGRAMDZIEŃ 1 - 25 października - sobota
9.30 Rozpoczęcie rejestracji
10.30 Inauguracja - Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa
10.35 Powitanie - Paweł Adamowicz, Anna Zbierska - Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa
BLOK I
10.45 Blog: słowo jako narzędzie pracy? Matylda Kozakiewicz
Panel z udziałem:
Marcin Ogdowski
Jarosław Kuźniar
Patrycja Kosiarkiewicz
Anna Mucha
Jaki wpływ na blogowanie ma dla nich praca zawodowa ze słowem?
11.15 Gdy bloger chce zostać pisarzem - Marcin Garliński
Gdy bloger chce zostać pisarzem
Czym pisanie bloga różni się od pisania książki? Jakie kroki podjąć, jeśli zdecydujemy się wydawać? Czy korzystać z selfpublishingu czy walczyć o uznanie wydawnictwa?
11.30 Call for papers: Która książka pasuje do tej szminki, czyli o wprowadzaniu poważniejszej tematyki do bloga. Monika Kamińska
Czy blog modowy może zmienić się w blog pełen felietonów, recenzji i społecznych treści? Jak mądrze zmienić tematykę bloga na cięższą gatunkowo?
11.45 Zaproszenie na wystawę "Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca" Natalia Hatalska
11.50 Przerwa kawowa
BLOK II
12.10 Za kurtyną: warsztat blogera, Renata Dąbrowska
Autorka zdjęć do wystawy "Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca" rozmawia z b(v)logerami - bohaterami jej prac
Czy prowadzenie bloga to 15 minut dziennie na tekst czy może kawał roboty na cały etat?
12.30 Call for papers: Konieczność czy bullshit: warsztat dziennikarski w blogowaniu. Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie
Dziennikarskie sztuczki, które ułatwiają blogowanie.
12.50 Scenariusz i reżyseria : content marketing, Wojtek Wieman, Artur Kurasiński
Wstęp: Wojtek Wieman
Trendy na blogach zagranicznych, uzupełnienie komunikacji innymi kanałami. Tworzenie treści na blogu
Panel z udziałem:
Zmemłani
Paweł Opydo
MC Silk
Co można robić na b(v)logu? Jak tworzyć wartościowe treści? Nowość - autorskie blogowanie cykliczne i niestandardy w blogosferze. Inwestowanie w treści autorskie. Case'y pokazujące rozwój b(v)loga.
13.30 Konstruktywna krytyka b(v)logosfery, Tomasz Machała
Tomek Tomczyk versus Karolina Korwin-Piotrowska
14.00 Lunch
BLOK III
14.40 Rewolucja w Egipcie - i co dalej? Kareem Amer (Egipt)
14.55 Rola blogerów na Majdanie, Maria Przełomiec
Denys Kazanskyi (Ukraina)
Sergii Ivanow (Ukraina)
Denys Bihus (Ukraina)
15.25 Wolność słowa w państwie cenzury - Tomasz Nadolny, Tomasz Omański
Anton Khomenko (Rosja)
Dmitrij Evsiutkin (Rosja)
Dmitrij Trunov (Rosja)
Evgenin Lewaszov (Rosja)
15.55 Blogosfera w Państwie Środka, Tomasz Sajewicz
Michael Anti (Chiny)
Jiang Fangzhou (Chiny)
16.20 Być dobrym aktorem, czyli jak występować przed kamerą - Jarosław Kuźniar
17.20 Zakończenie I dnia BFGdansk
Radosław Kotarski
Aleksandra Mokwa
21.00 Impreza integracyjna
DZIEŃ 2 - 26 października - niedziela
BLOK IV
9.30 45 minut treningu na Dachu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego - Paweł Lipiec
11:00 W masce czy bez maski? Rzecz o prywatności b(v)loger - Paweł Tkaczyk
Panel z udziałem:
Natalia Tur
Aleksandra Radomska
Natalia Hatalska
Miss Ferreira
Michał Górecki
Rozmowa nt. odsłaniania prywatności w b(v)logosferze podparta wiedzą o kreowaniu marki osobistej (Paweł Tkaczyk). Skontrastowanie b(v)logerów, o których prywatności niewiele wiadomo, z tymi, którzy wręcz epatują swoją prywatnością. Grać czy być sobą? Jakie konsekwencje i koszta się z tym wiążą? Czy "anonimowi" b(v)logerzy są mniej popularni? Mniej interesujący? Czy lubimy być podglądani? Jak informacje o życiu prywatnym autora wpływają na "lubienie" blogów/blogerów? A może jednak lepiej się nie odsłaniać?
11:40 Dopóki mamy twarze - Konrad Kruczkowski
Konrad: Ludzie stanowią sumę dwóch, rywalizujących ze sobą perspektyw. Pierwsza to ekonomia sukcesu i wyników. Druga to ekonomia wartości - pytań o to, jak być dobrym dla siebie i innych. Pragnienie bycia widzialnym i docenianym, a jednocześnie głęboka potrzeba zmiany świata na lepszy, to rzeczywistości, które materializują się w blogosferze jak w żadnym innym miejscu.
12:00 Przerwa kawowa
12:30 Teatr jednego aktora - Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski
Wstęp: LifeTube
4-częściowy panel z udziałem:
SA Wardęga
Lekko Stronniczy
Z dupy
Lisie Piekło
Mówiąc Inaczej
Martin Stankiewicz
Matt Olech
Jakub Dębski
Maciej Wapiński
Cyber Marian
Kreacja aktorska we vlogosferze. Ile aktorstwa jest w wystąpieniach polskich youtuberów? Jaki wizerunek kreować? Czy YT się zmienia?
13:50 Call for papers: Rzetelność sekretną bronią b(v)logerów. Klaudyna Hebda
W jaki sposób rzetelne podejście do analizy tematu może być czymś, co wyróżnia blogi o "niszowej" tematyce? W jaki sposób praktyczne i merytoryczne treści mogą przyczynić się do rozwoju bloga oraz blogera, a nawet przyciągać osoby, które nie są zainteresowane konkretnym tematem?
14.10 Personal branding, Joanna Malinowska-Parzydło
Jak zbudować mądrze i profesjonalnie swoją własną markę.
14.40 Lunch
15.20 Zarabiający blog "od kuchni", czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania Czytelników. Michał Szafrański
Rzecz o transparentności na blogu. Jak mówi autor: Jestem Michał i jestem transparentny - wszystko pokazuję na moim blogu. Ale i tak nie wszystko tam widać, bo blog to nie tylko tworzone treści. To także praca "w kuchni" oraz masa decyzji i rozterek. W mojej prezentacji spróbuję zdiagnozować swój sukces. Opowiem o tym co spowodowało, że z bloga żyję lepiej niż z pracy na etacie.
Rozmowa Michała Szafrańskiego z marketerami poprzedzona jego prezentacją.
Jak się zmieniły możliwości i formy pozyskiwania pieniędzy w blogosferze? Czy blogowanie nic nie kosztuje? Jak zdobywać fundusze? Czy kupowanie reklam na fb jest korzystne? Reklama na b(v)logach: jak to się zmieniło od czasu BFG2010? Wykorzystywanie przez firmy wizerunków wysokozasięgowych b(v)logerów. Czy przyszłość niesie za sobą "wyłączność", przywiązanie b(v)logera do jednej marki?
Jeśli b(v)loger ma dobry pomysł: czy sam powinien proponować firmom - potencjalnym reklamodawcom wspólne działania? Czy inicjatywa powinna być po stronie firm?
Kulisy współpracy marek z b(v)logerami. Przykłady kampanii, które zaistniały z inicjatywy b(v)logera.
Panel z udziałem przedstawicieli: IKEA, Orange, Intel, PZU, Sombersby
16:20 Bieżący repertuar: Zmiany, zmiany, czyli ostatnie lata w polskiej b(v)logosferze. Jan Zając, Hubert Tworkowski
16:40 Bieżący repertuar: B(v)loger - człowiek wpływowy. Natalia Hatalska, Katarzyna Czuchaj
Raport dotyczący wpływowości b(v)logerów
17:00 Gala Blog Forum Gdańsk 2014, wręczenie nagród Blog of Gdańsk i Blog Forum Gdańsk Award. Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski
Podsumowanie komiksowe w wykonaniu Gliniana Kura
Wspólne zdjęcie