stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Międzynarodowe zawody w skokach CSIO5* Sopot 2023 / Puchar Narodów Opinie (5)

Zawody CSIO5* Sopot odbędą się na sopockim Hipodromie w dniach 15-18 czerwca. W programie - konkursy międzynarodowe, CSIO Sopot Young Stars dla najmłodszych, najlepsi zawodnicy z całego świata!

Program tegorocznych zawodów CSIO5* Sopot wypełniony będzie po brzegi sportowymi emocjami, zarówno dla najmłodszych adeptów jak i jeźdźców ze światowej czołówki.

W programie:
CSIO Sopot Young Stars
to konkursy rozgrywane w 4 kategoriach dla zawodników, którzy podczas 8 zawodów ogólnopolskich DiM rozgrywanych w całej Polsce uzbierali najwyższą ilość punktów kwalifikacyjnych w swojej kategorii.

CSI1*, to 4 konkursy międzynarodowe, do których każdy z zawodników może zgłosić dwa konie. Pula nagród o wysokości 65 tys. złotych, to doskonała okazja dla polskich jeźdźców!

CSIO5* - zawodników, których drużyny należą do europejskiej I Dywizji Pucharu Narodów, sopocka publiczność będzie miała okazję oglądać po raz piąty. Dzięki wieloletnim staraniom organizatorów, na parkurach mogliśmy podziwiać już najlepszych zawodników z całego świata, m.in. Henrika von Eckermanna - aktualnego lidera światowego rankingu, zespół z Belgii, który w zeszłym roku wygrał finał cyklu LONGINES FEI Jumping Nations Cup w Barcelonie czy Mistrza Europy Andre Thieme. Od czwartku do niedzieli zawodnicy będą rywalizować w konkursach zaliczanych do światowego rankingu LONGINES, w których przeszkody osiągać będą do 160 cm, Pucharze Narodów, w którym zobaczymy 8 zespołów oraz konkursie Grand Prix z pulą nagród ponad 634 tys. złotych!



Niezbędnik kibica
Konkurs zwykły

Zawodnik ma do pokonania parkur składający się z 12-15 kolejno ponumerowanych przeszkód. Błędy w przebiegu otrzymuje punkty karne:
- zrzutka - 4 pkt,
- pierwsze nieposłuszeństwo (zatrzymanie, ominięcie przeszkody) - 4 pkt,
Za drugie nieposłuszeństwo konia, jak i upadek jeźdźca lub konia skutkuje eliminacją paryz konkursu. Zwycięzcą zostaje para, która pokona parkur z jak najmniejszą ilością punktów karnychw jak najkrótszym czasie.

Konkurs dwufazowy
Jest to konkurs rozgrywany w dwóch fazach. Na parkurze ustawionych jest 13 przeszkód. Pierwsza faza konkursu rozgrywana jest na przeszkodach od 1 do 8, a druga faza od 9 do 13. Pomiędzy pierwszą i drugą fazą znajduje się linia mety pierwszej fazy, będąca jednocześnie linią startu fazy drugiej. Zawodnik, który przejechał pierwszą fazę bezbłędnie, może kontynuować przejazd w fazie drugiej. Jeżeli jednak w pierwszej fazie przejazdu nastąpi jakikolwiek błąd, zawodnik otrzymuje sygnał po skoczeniu ostatniej przeszkody pierwszego etapu i kończy przejazd po minięciu mety pośredniej. Każda z faz konkursu ma osobną normę czasu, której przekroczenie jest karane. Błędy w tym konkursie są liczone identycznie jakw konkursie zwykłym.

Puchar Narodów
To konkurs zespołowy składający się z dwóch nawrotów, przy czym tory przeszkód w obu nawrotach mogą być identycznie, lub różnić się trasą lub liczbą przeszkód i ich wymiarami. Zawodnik musi pokonać oba nawroty dosiadając tego samego konia.

Po pierwszym nawrocie, osiem najlepszych zespołów bierze udział w drugim nawrocie. Suma punktów karnych trzech najlepszych zawodników zespołu w pierwszym nawrocie jest dodawana do sumy punktów karnych trzech zawodników zespoły w drugim nawrocie. Zwycięzcą zostaje zespół, który uzyskał najmniejszą ilość punktów karnych.

Konkurs Grand Prix
Jest to konkurs dwunawrotowy. Wysokośćprzeszkód w tym konkursie wynosi 160 cm.
Błędami w konkursie są:
- zrzutka - 4 pkt,
- pierwsze nieposłuszeństwo (zatrzymanie, ominięcie przeszkody) - 4 pkt,
- nieposłuszeństwo konia połączone z rozbudową przeszkody - karane 4 punktami karnymi i 6 sekundami doliczanymi do czasu przejazdy zawodnika.
- przekroczenie ustalonej normy czasu jest karane 1 punktem karnym za każde rozpoczęte
4 sekundy przekroczenia.

Błędy, które powodują eliminację z konkursu to:
- drugie nieposłuszeństwo konia,
- nienaprawione pomylenie trasy konkursu,
- przekroczenie podwójnej normy czasu dla danego konkursu,
- upadek jeźdźca lub konia
Do drugiego nawrotu awansuje 25% najlepszych zawodników, którzy pokonali parkur z najmniejszą liczbą punktów karnych w najszybszym czasie. Zawodnicy, którzy pokonają parkur drugiego nawrotu kwalifikują się do rozgrywki. W konkursie zwycięża zawodnik, który w rozgrywce otrzymał najmniejszą liczbę punktów karnychw najkrótszym czasie przejazdu.