Cielesne intelektualizacje i choreograficzne poetyczności, czyli eksplozja tańca, jakiej dawno nie było! Już 17 października startujemy z kolejną edycją festiwalu Gdańska Korporacja Tańca.
Przez kilka dni Klub ŻAK stanie się Mekką dla admiratorów tańca współczesnego, w której rządy sprawować będą tancerze z Trójmiasta, Polski oraz zaproszeni goście z zagranicy. Tegoroczna Korporacja nie pozostawi widzom wiele czasu do wytchnienia - w programie 13 spektakli, w tym 2 premiery: Iwony Gilarskiej, duetu Bożeny Zezuli i Jakuba Drewy, pokaz przedpremierowy międzynarodowego projektu Teatru Dada von Bzdülöw. Nowe spektakle pokażą także Katarzyna Chmielewska, Anna Haracz, Teatr Okazjonalny i Teatr Amareya. Z Polski przyjadą dwa wybitne zespoły - Grupa Artystyczna Koncentrat i Towarzystwo Gimnastyczne. Na festiwalu zaprezentujemy także młody zespół k.a.s.k.management z Estonii. Z okazji zbliżającego się sezonu polskiego w Izraelu specjalnym gościem festiwalu będzie duet tancerzy z Izraela - Yossi Berg i Oded Graf. Ostatni dzień festiwalu będzie istną ucztą dla fanów sztuki tańca. Polski Teatr Tańca - Balet Poznański, zespół o międzynarodowej sławie, zaprezentuje swój najnowszy spektakl "Tragedia - Medea" w choreografii Rafała Dziemidoka, a Marcel Leemann Physical Dance Theater ze Szwajcarii, pokaże spektakl "Meat Market", podczas którego na scenie Żaka na pewno nie zabraknie "soczystych, smakowitych kąsków tanecznych" - jak go opisuje sam Leemann.
W ramach festiwalu odbedą się warsztaty taneczne prowadzone przez Marcela Leemannna, Mariusza Jędrzejewskiego oraz duet izraelski - Yossiego Berga i Odeda Grafa, na które serdecznie zapraszamy!
Więcej o Festiwalu i Gdańskiej Korporacji Tańca:
Festiwal Gdańska Korporacja Tańca, który powstał w 2002 r. z inicjatywy Leszka Bzdyla, Klubu Żak i trójmiejskiego środowiska tancerzy, uważany jest za jedno z najważniejszych wydarzeń w sferze tańca współczesnego w Polsce. Festiwal ma charakter podsumowujący i stymulujący całoroczne działania tancerzy Korporacji. Spotkania i rozmowy z publicznością, tancerzami i obserwatorami festiwalu mają pobudzić kreatywne myślenie artystów, a w konsekwencji wpływać na ich twórcze działania.
Gdańska Korporacja Tańca, to niezależne zrzeszenie tancerzy i choreografów pracujących w Trójmieście, bądź z niego się wywodzących. Twórcy zrzeszeni w Korporacji zdołali stworzyć silny ośrodek tańca, który jest rozpoznawalny w Polsce i poza jej granicami. Pod względem formy organizacji, wysokiej aktywności oraz dużej ilości grup i artystów indywidualnych Gdańska Korporacja Tańca stanowi wyjątek w polskim krajobrazie teatralno-tanecznym. Dokonania twórców Gdańskiej Korporacji Tańca (m.in.: odznaka honorowa "Zasłużony dla kultury polskiej" Ministra Kultury dla Jacka Krawczyka - Teatr Okazjonalny, debiut Teatru Dada von Bzdülöw w USA i Indiach oraz nagrody dla Leszka Bzdyla takie jak: Maiden International Theatre Award 2007, Nagroda Teatralna Marszałka woj. Pomorskiego za rok 2006 oraz Sztorm Roku 2006, Nagroda Prezydenta Gdańska dla Młodych Twórców 2006 dla Good Girl Killer; Nagroda dla najlepszego wykonawcy na II Festival of Slovene Dance i Nagroda jury VIII Teaterfest in Sarajevo w 2005 r. dla Magdaleny Reiter) są dowodem konsekwencji twórców, jak i potencjału drzemiącego w trójmiejskim zagłębiu tanecznym. Ten potencjał drzemiący w trójmiejskich tancerzach to nie tylko osiągnięcia artystyczne - tancerze także realizują poszczególne edycje GKK (Leszek Bzdyl, Anna Haracz, Anna Steler, Katarzyna Julia Pastuszak).
Program Festiwalu GKT 2007
17.10 - g. 19.00
Kasia Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw) - "Karnacja"
Rafał Dziemidok, Ewa Garniec (Grupa artystyczna Koncentrat, Warszawa) - "Trzy razy nie wiem"
18.10 - g. 19.00
Teatr Dada von Bzdülöw - "Faktor T" (work in progress, projekt międzynarodowy - pokaz przedpremierowy)
Iwona Gilarska - "W pół do godziny" (premiera)
Yossi Berg i Oded Graf (Izrael) - "Heroes"
19.10 - g. 19.00
Teatr Okazjonalny - "Alchemik halucynacji"
Teatr Amareya - "Teatr anatomiczny"
Anna Haracz - "Małpy 3"
Bożena Zezula i Jakub Drewa - "Cytrus Minus" (premiera)
20.10 - g. 19.00
k.a.s.k.management (Estonia) - "Good Knews"
Towarzystwo Gimnastyczne (Poznań) - "Nic" (premiera)
21.10 - g. 19.00
Polski Teatr Tańca - Balet Poznański (Poznań) - "Medea"
Marcel Leemann Physical Dance Theater (Szwajcaria) - "Meat Market"
Program warsztatów:
17.10 (śr)
g. 12.00-13.30 Mariusz Jędrzejewski (grupa średniozaawansowana) - Klub Winda
g. 14.00-15.30 Marcel Leemannn (grupa średniozaawansowana) - Opera Bałtycka
g. 15.30-17.00 Yossi Berg i Oded Graf (grupa zaawansowana) - Opera Bałtycka
18.10 (czw)
g. 14.00-15.30 Mariusz Jędrzejewski (grupa średniozaawansowana) - Opera Bałtycka
g. 15.30-17.00 Marcel Leemannn (grupa średniozaawansowana) - Opera Bałtycka
19.10 (pt)
g. 12.00-13.30 Yossi Berg i Oded Graf (grupa zaawansowana) - Klub Winda
g. 14.00-15.30 Mariusz Jędrzejewski (grupa średniozaawansowana) - Opera Bałtycka
g. 15.30-17.00 Marcel Leemannn (grupa średniozaawansowana) - Opera Bałtycka
Karnety i bilety na spektakle w przedsprzedaży do 14.10.2007:
Karnet 5-dniowy (15 spektakli): 75,-
Bilet na dany dzień: 20,-
Karnety i bilety na spektakle od 15.10.2007:
Karnet 5-dniowy (15 spektakli): 100,-
Bilet na dany dzień: 30,-
Karnety na warsztaty w przedsprzedaży do 14.10.2007:
Karnet na 3 warsztaty: 100 zł, 80 zł - ulgowy, 60 zł - zniżkowy (studenci AST, karta klubowa, bilety okresowe SKM)
Karnet na 1 warsztat: 80 zł, 60 zł - ulgowy, 50 zł - zniżkowy (studenci AST, karta klubowa, bilety okresowe SKM)
Karnety na warsztaty od 15.10.2007:
Karnet na 3 warsztaty: 120 zł, 100 zł - ulgowy, 80 zł - zniżkowy (studenci AST, karta klubowa, bilety okresowe SKM)
Karnet na 1 warsztat: 100 zł, 80 zł - ulgowy, 70 zł - zniżkowy (studenci AST, karta klubowa, bilety okresowe SKM)
Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK.
Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb od g.16.00, w nd od g.14.30
(kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117)
Nie ma możliwości rezerwacji biletów oraz karnetów w cenie przedsprzedaży. Miejsca numerowane, liczba miejsc ograniczona, bilety, karnety, zaproszenia bez nr miejsca nie będą honorowane.
GKT 2007 - informacja o spektaklach
Katarzyna Chmielewska (Teatru Dada von Bzdülöw)
"Karnacja"
Pomysł i wykonanie: Katarzyna Chmielewska
Choreografia: Katarzyna Chmielewska i Chiharu Mamiya
Muzyka: Wojtek Mazolewski
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Czas trwania: ok. 40 min.
Spektakl "Karnacja" jest solowym projektem Katarzyny Chmielewskiej, który powstał przy współpracy z mieszkającą we Francji japońską choreograf Chiharu Mamiya i jest 33 premierą Teatru Dada von Bzdülöw. W założeniu "Karnacja" ma poruszać kwestię wpływu innych kultur na człowieka, jego zachowanie i percepcję otaczającego go świata.
"Spotkanie z Chiharu było, jak sądzę, ważnym i intrygującym wyzwaniem artystycznym dla nas obu. Mamy odmienne doświadczenia sceniczne i używamy odmiennych kodów komunikacji. W trakcie kolejnych tygodni pracy w studio, niejako przeglądając się w lustrze innych kultur, tworzyłyśmy Karnację; spektakl, w którym ciało wykonawcy jest miejscem licznych zdarzeń: odczuwania radości, cierpienia, myślenia, narodzin, umierania, seksu, śmiechu, kichania, drżenia, płaczu czy zapominania. Karnacja to również kolor egzystencji, obszar styku wewnętrznego i zewnętrznego ja, na którego powierzchni ciało ożywa, rozpoczynając swoisty taniec sensu czy nonsensu." [Katarzyna Chmielewska]
Teatr Dada von Bzdülöw
"Faktor T." (work in progress)
Reżyseria: Leszek Bzdyl
Choreografia i wykonanie: Katarzyna Chmielewska, Rafał Dziemidok, Leszek Bzdyl
Muzyka: Mikołaj Trzaska
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Produkcja: Dance Advance, Kulczyk Fundation, Klub Żak
Koprodukcja: Instytut Polski w Nowym Jorku
Sponsorowane przez: Trust for Mutual Understanding, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Urząd Miasta Gdańska
Czas trwania: 30 min.
pokaz przedpremierowy
Pomysł realizacji spektaklu "Faktor T." Teatru Dada von Bzdülöw w ramach projektu Out of Bounds zainicjowanego przez Dance Advance narodził się w trakcie pobytu Dada von Bzdülöw w USA jesienią 2006. Spektakl "Faktor T." to efekt kooperacji Teatru Dada ze strukturami Dance Advance, jednej z najważniejszych organizacji wspierających działania artystyczne w USA. W projekcie biorą udział tancerze i aktorzy Teatru Dada i wyselekcjonowani artyści filadelfijskiej sceny: tancerze, scenografowie i artyści wizualni.
Główna myśl spektaklu wynika z lektury Stefana Themersona i Jeana Baudrillarda. Czym jest indywidualność człowieka w świecie zdominowanym przez zasadę zacierania granic pomiędzy tym, co wartościowe, a tym, co wystawione na sprzedaż? Jak budować relacje międzyludzkie, aby zachować w nich to, co najbardziej intymne? Jak nie ulec powszechnej panice, która ostatecznie prowadzi do apatii. Premiera spektaklu "Faktor T." planowana jest na marzec 2008 roku.
Iwona Gilarska
"W pół do godziny"
Reżyseria i choreografia: Iwona Gilarska
Muzyka: Rafał Dętkoś
Śpiew: Lena Majewska
Scenografia i kostiumy: Lena Majewska i Iwona Gilarska
Reżyseria świateł: Adam Akerman
Produkcja: realizacja w ramach Stypendium Kulturalnego Urzędu Miasta Gdańska
Czas trwania: 30-40 min.
premiera
Walczyłam, stałam się, jestem, walczę...
Spektakl "W pół do godziny" jest to "monolog taneczny", który dotyka tematu konfrontacji, sił, które wynikają z dwoistości natury ludzkiej. To walka o przestrzeń, o przynależność do miejsca, próba przekraczania granic oraz poszukiwanie balansu w wyborach i konsekwencjach konsumpcyjnej postawy życiowej. Jako performatywno - interaktywny akt teatralny, "W pół do godziny" opowiedziany współczesnym językiem tańca, wykorzystuje techniki tańca współczesnego, czerpiąc inspiracje także ze starożytnej hinduskiej sztuki walki Kalarippayattu. Potyczce towarzyszy muzyka grana na żywo w formie brzmień elektronicznych, połączona z pieśniami śpiewanymi białym głosem tworząc ożywczą energię, która sprowokuje widza do interakcji z aktorem i pozwoli mu stać się obecnym w momencie działania.
Oded Graf i Yossi Berg
"Heroes"
Choreografia: Oded Graf, Yossi Berg
Występują: Oded Graf, Yossi Berg
Muzyka: Ohad Fishof, David Bowie
Scenografia i kostiumy: Talia Orbach, Inbal liblich
Czas trwania: 45 min.
Spektakl "Heroes" został wybrany przez magazyn "The city" (Tel Awiw) jako jeden z pięciu najlepszych spektakli tanecznych w Izraelu, na przełomie 2006/2007.
W spektaklu "Heroes" dwóch tancerzy ukazuje złożone relacje między dwoma samotnymi mężczyznami. "Heroes" składa się z dwóch części, które są ze sobą ściśle powiązane. Są jak dwa sposoby patrzenia na tę samą sytuację; dwaj mężczyźni, jedna gra. Ślady wspomnień i obrazy ze wspólnej i znajomej przeszłości, wyłaniają się podczas wglądu w siebie. To ślady i obrazy, które starają się zniszczyć, przeciw którym chcą się zbuntować, przed którymi chcą uciec.
Spektakl był prezentowany podczas takich międzynarodowych festiwali jak: Curtain-up Festiwal, International Exposure, Israel Festival (Jerozolima), Intima-dance Festival, International Festival of Modern Dance (Litwa), Junge Hunde Festival (Århus), Dansstationen (Malmö) oraz na scenach Suzane Dellal Center (Tel Awiw), Dansescenen (Kopenhaga).
Teatr Okazjonalny
"Alchemik Halucynacji"
Reżyseria: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Choreografia: Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
Muzyka: Rafał Dętkoś
Reżyseria świateł: Jacek Krawczyk
Kostiumy: Jola Słoma, Mirek Trymbulak
Metaloplastyka: Edyta Smorawska, Marcin Tomaszewski
Fotograficy: Magdalena Brzezińska, Radosław Orłowski
Produkcja: Teatr Okazjonalny
Koprodukcja: Sopocka Scena Off de Bicz
Sponsorowane przez: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka
Województwa Pomorskiego
Czas trwania: 43 min.
Spektakl "Alchemik Halucynacji" to osobista interpretacja wierszy polskiego poety Zbigniewa Herberta. Widowisko składa się z sekwencji - obrazów, dla których punktem wyjścia były wybrane przez artystów wiersze. W swojej interpretacji tancerze sięgają do wartości zapisanych w uniwersalnych herbertowskich wierszach. Nie penetrują wątków politycznych, lecz biorą za punkt wyjścia ponadczasowość znaczeń i zagrożeń. I właśnie z uwagi na ten kontekst, forma spektaklu jest współczesna, ale nie pozbawiona odniesień do tradycji i historii sztuki tanecznej, kostiumu, czy muzyki.
"Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk w zdystansowanym ruchu schowali lęki nękające współczesnego człowieka myślącego. Swoim ciałem stworzyli niezapomniane kreacje, atrakcyjne plastycznie i fascynujące intelektualnie. "Strzeż się jednak dumy niepotrzebnej/ oglądaj w lustrze swą błazeńską twarz"." (Gazeta Wyborcza)
Teatr Amareya
"Teatr Anatomiczny - misterium życia i śmierci"
Reżyseria: Joan Laage, Katarzyna J. Pastuszak
Choreografia i wykonanie: Agnieszka Kamińska, Joan Laage, Katarzyna J. Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Muzyka: Tomasz Chołoniewski
Czas trwania: 60 min.
"Teatr Anatomiczny" to widowisko łączące taniec, muzykę oraz film. Spektakl powstał we współpracy Teatru Amareya, amerykańskiej tancerki butoh - Joan Laage i niezależnego muzyka Tomka Chołoniewskiego. Premiera odbyła się w 2006 r. w Uppsali (Szwecja), w autentycznym teatrze anatomicznym z XVII w.
Nawiązując do tradycji XVI/XVII-wiecznego teatru anatomicznego i łącząc ją z problematyką współczesnej praktyki i etyki medycznej, artyści stworzyli spektakl, który odkrywa i komentuje procedury sekcji zwłok, operacji chirurgicznej. Obnażając sacrum i profanum ciała, artyści kwestionują tradycyjne sposoby ukazywania go i krytykują stereotypy związane z nagością i seksualnością, prowokując także pytania o funkcjonalność żywego i martwego organizmu.
Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino
"Małpy Trzy"
Choreografia: Anna Haracz
Występuje: Anna Haracz
Muzyka: Tomasz Antonowicz
Wizualizacja i oprawa graficzna: Grzegorz Kufel
Kostiumy: Magda Kwaśnik
Zrealizowano przy pomocy finansowej Samorządu Województwa Pomorskiego oraz wsparciu Pro-Active Fitness
Czas trwania: 35 min.
Spektakl "Małpy Trzy" to projekt łączący taniec współczesny, muzykę perkusyjną graną na żywo, film i sztuki plastyczne. Inspiracją spektaklu są Małpy z Nikko w Japonii z zakrytymi oczami ustami i uszami. "Trzy Małpy" symbolizują odcięcie się od świata zewnętrznego i jego "zła" oraz wycofanie zmysłów i skierowanie się do ludzkiego wnętrza, by zobaczyć, poczuć i usłyszeć, co w nim jest. W przełożeniu na pracę artystyczną ta starożytna figurka posłużyła artystom twórcom spektaklu jako inspiracja do stworzenia bardzo intymnej wewnętrznej przestrzeni, która istnieje w człowieku jedynie wtedy, gdy nie reaguje na to, co zewnętrzne. Spektakl składa się z trzech części choreograficzno-muzyczno-plastycznych i jest multimedialną opowieścią zawierającą osobiste przemyślenia i poszukiwania tego, co jest w nas.
Bożena Zezula i Jakub Drewa
"Cytrus Minus"
Reżyseria: Bożena Zezula
Występują: Jakub Drewa, Bożena Zezula
Czas trwania: 30 min.
premiera
Pomysł na spektakl narodził się w grudniu 2006 r. Inspiracją jest człowiek. Jego relacje z innymi ludźmi, jego samotność, jego walka o wolność. Człowiek kocha, płacze, nienawidzi. Brak miłości jest jak brak witaminy C. Spektakl "Cytrus Minus" to opowieść o poszukiwaniu metaforycznych cytrusów, które są najlepszym jej źródłem.
k.a.s.k.management
"Good Knews"
Choreografia: Triin Reemann
Występują: Triin Reemann, Silver Elvest
Scenografia: Triin Reemann
Reżyseria świateł: Revo Koplus
Kostiumy: Epp Kubu
Muzyka: Craibace, Pastacas, Jazzanova
Czas trwania: 35 min.
Spektakl "Good Knews" estońskiego zespołu k.a.s.k.management, to spektakl dyplomowy młodego choreografa Triin Reemanna z Viljandi Culture Academy Uniwersytetu Tartu. Spektakl stawia wyzwanie panującym dotychczas tendencjom choreograficznym i ograniczonemu sposobowi postrzegania ciała przez niektórych twórców tańca współczesnego. Czy to ma znaczenie, w jaki sposób komunikuję z ludźmi, którzy mnie otaczają? Dlaczego nie możemy oglądać świata przez nozdrza? W marcu 2007 r. spektakl "Good Knews" otrzymał III nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Ludwigshafen w Niemczech; został także wyróżniony przez Aerowaves network jako wybitne osiągnięcie choreograficzne.
Towarzystwo Gimnastyczne
"Nic"
Choreografia: Natalia Draganik, Dominika Knapik, Joanna Leśnierowska, Agnieszka Noster, Janusz Orlik
Produkcja: Towarzystwo Gimnastyczne
Koprodukcja: Kulczyk Foundation
Czas trwania: ok. 45 min.
Nothing happens and we report it.
Spektakl "Nic" to trzeci projekt Towarzystwa Gimnastycznego - poznańskiego artystycznego kolektywu założonego w 2003 r. przez Natalię Draganik i Joannę Leśnierowską. Dotychczas zespół zaprezentował (także w Gdańsku) "Whatever you wish" i teatralno-taneczny projekt "Obcojęzyczność". Spektakl "Nic" powstał we współpracy z trzema polskimi tancerzami/choreografami - Dominiką Knapik, Agnieszką Noster i Januszem Orlikiem i jest kontynuacja dotychczasowych poszukiwań Towarzystwa, które od początku pragnął unikać wszelkich generalizacji gatunkowych. Wprawdzie w swojej pracy wykorzystuje głównie szeroko rozumiane techniki tańca współczesnego, jednak nadrzędnym jego celem jest dobór takich środków wyrazu, które za każdym razem najlepiej odpowiadają treści przedstawienia.
Polski Teatr Tańca - Balet Poznański
"Tragedia - Medea"
Choreografia, scenariusz, reżyseria: Rafał Dziemidok
Występują: Andrzej Adamczak, Agata Ambrozińska-Rachuta, Iwona Pasińska
Muzyka: Iannis Xenakis, standardy jazzowe
Projekcje: Szymon Rogiński
Czas trwania: ok. 50 min.
Spektakl "Tragedia-Medea" to uwspółcześniona wersja dramatu Eurypidesa. Podstawowym założeniem choreograficznym spektaklu jest skontrastowanie języka tańca współczesnego z językiem teatru. Z twórczego zderzenia tych języków wydobyte zostały ludzkie namiętności zapisane w greckiej tragedii. Tragedia Eurypidesa dotycząca miłości, nienawiści i szaleństwa brzmi dziś niepokojąco aktualnie. Można nawet zaryzykować twierdzenie, że opowieść, która ma tysiące lat, stworzona, by umożliwić widzowi doznania oczyszczającego katharsis, w swojej warstwie fabularnej wygląda jak reportaż z pierwszych stron gazet. "Medea" mimo swojego wieku historią uniwersalną, a jako taka może być bardzo bliska współczesnemu widzowi.
"Za sprawą rewelacyjnego warsztatu i magnetyzującej osobowości Iwony Pasińskiej, a także czystej konstrukcji samego spektaklu "Tragedię - Medea" ogląda się bowiem z pewnym zainteresowaniem. (...) Węzłowe punkty antycznej opowieści (zdrada, odrzucenie, morderstwo) wykorzystano jako pretekst dla skonstruowania anegdoty. Z mitu zdjęto odium tragiczności i przedstawiono prostą historię o miłości, dumie i zabijaniu. Nie ma tu żadnej gry z archetypem, żadnej dekonstrukcyjnej roszady z wykorzystaniem różnych odczytań Eurypidesowego dramatu, żadnego postfreudowskiego wikłania się w psychologię. Takie naskórkowe potraktowanie mitu i nabrzmiałej od sensów tradycji nie wnosi nic istotnego ani w nasze postrzeganie schedy po antyku, ani w nasze interpretacje współczesności. Ale dzięki niemu można obolałą historię obrócić w infantylny żart... I tak właśnie sugeruję czytać najnowszą premierę Polskiego Teatru Tańca. Jako niezły dowcip. Jako niezamierzony, ale całkiem zgrabnie przeprowadzony strajk przeciwko wielkiej narracji." (Patryk Czaplicki - TEATR)
Marcel Leemann Physical Dance Theater
"Meat Market"
Choreografia: Marcel Leemann
Występują: Azusa Nishimura, Kana Ote, Eugene W. Rhodes III, Emma Ribbing, Mariusz
Jędrzejewski
Video: Oliver Neubert
Reżyseria świateł: Mark Markus
Dźwięk i video: Iker Gómez
Czas trwania: ok. 60 min.
W "Meat Market" - choreografii na trzy kobiety i dwóch mężczyzn, Marcel Leemann demonstruje kierunek, w którym według niego zmierza dzisiejszy taniec współczesny, czyli prosto na ladę rzeźnika. Spektakl "Meat Market" dotyka obecnego we współczesnej kulturze problemu komercjalizacji sztuki i sprzedawania siebie. Tancerze Leemanna zaskakują siłą fizyczną i przyciągającą obecnością. Marcel Leemann prezentuje naprawdę świetne kawałki mięsa i prowokująco zaprasza widza do oceny, który tancerz jest najsmakowitszym kąskiem!
GKT 2007 - Informacja o warsztatach
Taniec współczesny - technika - prowadzenie Mariusz Jędrzejewski - warsztat będzie opierał się na technice tańca współczesnego. Zajęcia skupią się na pracy nad dynamiką, plastyką i techniką ruchu, miękkością i zawieszeniem w przestrzeni. Podczas warsztatu pojawią się także elementy pracy na podłodze i akrobatyki. Warsztat skierowany jest do osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.
Taniec współczesny, teatr fizyczny, improwizacja - Marcel Leemann - warsztat pozwoli uczestnikom poznać nowe sposoby tworzenia i rozwijania własnego języka ruchu bez wykorzystywania ustalonych z góry fraz i sekwencji ruchowych. Warsztat opierać się będzie na improwizacji, uczestnicy będą mieli przestrzeń, by szukać swojego ruchu, spontaniczności, kreatywności, obecności. Warsztat Leemanna opiera się na jego poszukiwaniach w obrębie mocnej fizyczności ruchu, z akcentem na partnerowanie, pracę na podłodze, powtórzenie. Warsztat skierowany jest do osób średniozaawansowanych i zaawansowanych.
Kompozycja - Yossi Berg i Oded Graf - warsztat będzie opierał się na materiale pochodzącym ze spektakli Berga i Grafa. Za pomocą fraz i mniejszych fragmentów ruchowych artyści będą pomagać uczestnikom w zgłębianiu świata obrazów, tak, by odkryli oni swoją własną interpretację ruchu. Kolejnym etapem pracy warsztatowej będzie montaż materiału ruchowego powstałego w pierwszej fazie za pomocą prostych zadań improwizacyjnych. Warsztat skierowany jest do osób zaawansowanych.
GKT 2007 - Informacja o grupach teatralnych
Teatr Amareya - powstał w 2003 r. i pracuje przy Integracyjnym Klubie Artystycznym "Winda" w Gdańsku. Słowo "amareya" oznacza w jęz. japońskim "heroiczne oddanie, bezwarunkowe poświęcenie" - to zasada, która kieruje artystkami. Trening i praca twórcza Teatru Amareya opiera się na technice butoh. Teatr Amareya ma w swoim dorobku następujące premiery: "Sen Ikara", "Dialog na 3 krzesła", "Xenos", "Haiku trzech ciał", "Anatomical Theatre Project: Viewer as Voyer - The Body Beyond" (Uppsala, Szwecja 2005), oraz współpracę nad projektami spektaklowymi z Atsushim Takenouchim, Daisuke Yoshimoto oraz Joan Laage. Teatr prezentował spektakle na wcześniejszych edycjach Trójmiejskiej Korporacji Tańca, jak również podczas festiwali w Polsce i za granicą. Teatr Amareya brał udział w projekcie "Opening Doors III" organizowanym w Wiedniu przez Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. Tancerki prowadzą ponadto warsztaty taneczno-teatralne w Polsce, często uzupełniając je wykładami na temat tańca butoh.
Teatr Dada von Bzdülöw - założony został w 1993 roku w Gdańsku przez choreografa i reżysera - Leszka Bzdyla oraz tancerkę i choreografkę - Katarzynę Chmielewską, absolwentkę gdańskiej szkoły baletowej i szkoły tańca współczesnego w Brukseli. Jest to niezależna grupa profesjonalnych tancerzy i aktorów realizujących poszczególne spektakle w kooperacji z instytucjami kultury i stowarzyszeniami. Teatr Dada von Bzdülöw działa na przecięciu tańca i teatru, łącząc elementy aktorstwa i tanecznej ekspresji. Dotychczasowy dorobek teatru obejmuje ponad trzydzieści przedstawień. Teatr brał udział w najważniejszych przeglądach teatru tańca w Polsce, a także wielokrotnie występował za granicą, gdzie realizował międzynarodowe produkcje i wydarzenia artystyczne. Do najważniejszych zaliczyć należy: Landscape X w Sztokholmie (przedstawienie The Rape of Europe w reżyserii Piotra Cieplaka, 1998) oraz SEAS (spektakl ODYS-SEAS; reżyseria Leszek Bzdyl, 2004). W latach 2004-2006 Teatr Dada von Bzdülöw uczestniczy w projekcie Trans Danse Europe. Od 2000 roku Teatr Dada związany jest zKlubem ŻAK. Tourne 2006-2007 w takich krajach jak: Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Islandia, Słowenia, Szwajcaria, USA, Indie, przyniosło Teatrowi Dada von Bzdülöw duży rozgłos. W 2007 roku Leszek Bzdyl odebrał prestiżowe nagrody Maiden International Theatre Award 2007, Nagrodę Teatralną Marszałka woj. Pomorskiego za rok 2006 oraz Sztorm Roku 2006. www.dadateatr.pl
Grupa Artystyczna KONCENTRAT - powstała w 2005 r. Twórcy KONCENTRATU mówią o sobie, że nie są teatrem tańca współczesnego, lecz "marką", którą chcą firmować wspólne i indywidualne przedsięwzięcia członków grupy. Grupa szuka własnej drogi, własnych opowieści, własnego języka i intonacji do ich opowiadania. Twórcy zespołu wywodzą się z teatru współczesnego, zawierającego w sobie teatr dramatyczny, teatr ruchu, taniec współczesny, performance - co kieruje automatycznie punkt skupienia twórczego na prace zawierające w sobie stałą konfrontację z widownią. Widz stanowi główną postać w myśleniu KONCENTRATU. Chcą go zwodzić, prowokować, nudzić, złościć, rozczarowywać, ale i zachwycać. Drugim bohaterem pracy jest wykonawca. Wykonawca w KONCENTRACIE to nie tylko "element ludzki", ale także światło, dźwięk i przestrzeń. www.koncentrat.com
Teatr Okazjonalny został założony przez parę dyplomowanych tancerzy, choreografów, członków ZASP-u: Joannę Czajkowską i Jacka Krawczyka, którzy rozpoczęli współpracę artystyczną w 1998 roku. Teatr ma w swoim dorobku dwadzieścia spektakli m.in.: "Art Cafe", "Aromaty", "Signum Temporis", "Viva la Vida", "Helikopter Tanz Streichquartett", "Kwadrat. Wersja 6", "Alchemik Halucynacji", czy "D-KOD-R", które prezentował na wielu festiwalach tańca współczesnego i teatrów alternatywnych w całej Polsce i za granicą. O Teatrze Okazjonalnym pisali krytycy w wielu profesjonalnych czasopismach, takich jak "TEATR", "SCENA", czy niemiecki "Ballettanz", umieszczając go w ścisłej czołówce polskich teatrów. W styczniu 2006 roku Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk otrzymali nominację do nagrody "Artysta Roku 2005" w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Jacek Krawczyk został też laureatem Nagrody Teatralnej 2005 Marszałka Województwa Pomorskiego za choreografię i reżyserię spektakli "Kwadrat.
Wersja 6" i "Helikopter Tanz Streichquartett". W kwietniu 2007 Jacek Krawczyk otrzymał od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową "Zasłużony dla kultury polskiej". Artyści Teatru Okazjonalnego propagują sztukę tańca także poprzez wykłady z historii i teorii choreografii oraz warsztaty z techniki tańca współczesnego, kompozycji i improwizacji tańca. Od czerwca 2004 roku siedzibą Teatru Okazjonalnego jest Sopocka Scena Off de BICZ. www.occasiondance.com
Polski Teatr Tańca - istnieje od 1973 roku, jest profesjonalnym autonomicznym zespołem, którego oblicze przeszło ewolucję od spektakli ukształtowanych formą teatru baletowego do współczesnego gatunku: teatru tańca, który charakteryzuje przekraczanie granic rodzajowych, technicznych i stylistycznych, wyzwalanie się z przypisanych tradycja środków wyrazu, skłanianie ku interdyscyplinarności, poszukiwanie nowych przestrzeni teatralnych i oparty na kreatywnej improwizacji proces tworzenia. W 1999 roku w Polskim Teatrze Tańca rozpoczęło działalność Atelier - scena poszukiwań i debiutów. Tworzy je grupa tancerzy Polskiego Teatru Tańca, którzy poszukują nowych dróg aktywności artystycznej, zarówno wykonawczej, jak i twórczej: choreograficznej, scenograficznej i kompozytorskiej. Główną ideą Atelier jest popularyzacja sztuki jako silnego środka przekazu. Łącząc taniec, teatr, plastykę i muzykę członkowie Atelier pragną docierać do widza poprzez najbardziej zrozumiałe dla człowieka i bliskie jego naturze sygnały. Atelier realizuje swoje spektakle także w nietypowych przestrzeniach, umożliwiając kontakt ze swoją sztuką tym widzom, którzy mają do niej ograniczony dostęp. Formalną opiekę nad działalnością Atelier sprawuje Polski Teatr Tańca, doradcą artystycznym jest dyrektor Ewa Wycichowska. Grupa Atelier prowadzi również zajęcia warsztatowe w technikach tańca współczesnego, w różnych ośrodkach krajowych. www.ptt-poznan.pl
Towarzystwo Gimnastyczne - powstało w 2003 roku z inicjatywy tancerki i choreografa Natalii Draganik oraz krytyka tańca Joanny Leśnierowskiej. Towarzystwo funkcjonuje jako zrzeszenie niezależnych artystów. Towarzystwo Gimnastyczne zadebiutowało podczas XII edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MASKI spektaklem "Whatever you wish", który był następnie prezentowany na festiwalu Malta (2004), Gdańskiej Korporacji Tańca (2004), w marcu 2005 został zaproszony do Teatru Narodowego (scena T. Mały) w Warszawie. W 2004 roku Natalia Draganik i Joanna Leśnierowska powołały Stowarzyszenie Artystyczne Towarzystwo Gimnastyczne, którego celem jest wspieranie rozwoju i promowanie sztuki tańca współczesnego w Polsce, a zwłaszcza rozwoju polskiej sztuki choreografii. By w pełni zrealizować te cele Towarzystwo Gimnastyczne zostało wyłącznym polskim partnerem prestiżowej europejskiej organizacji DANCE WEB (z siedzibą w Wiedniu) zrzeszającej największe i najciekawsze ośrodki taneczne i organizacje w Europie (m.in. ROSAS/Belgia, Ultima Vez/Belgia, Impulstanz/Austria, Centrum Choreograficzne Montpellier/Francja, Tanzhaus NRW/Niemcy). www.towarzystwogastronomiczne.com
Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino - został założony w 1998 roku. W swojej pracy najbardziej jest zainteresowany szeroko pojętym tańcem współczesnym oraz szukaniem naturalnych dróg tworzenia ruchu poprzez improwizację. Łączy go ze śpiewem, słowem, muzyką graną na żywo oraz obrazem, co w konsekwencji tworzy spektakl. Spektakle te nie są opowieściami lub historiami, są klimatem, nastrojem lub relacją z kimś, czymś innym, obcym lub dobrze już znanym. A wszystko to niezmiennie krąży wokół chęci wniknięcia w istotę magii.
GKT 2007 - Informacja o artystach
Andrzej Adamczak - absolwent Poznańskiej Szkoły Baletowej i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Był solistą w Teatrze Wielkim w Poznaniu oraz Teatrze DNA, działającym przy Operze Szczecińskiej. Od września 2001 solista Polskiego Teatru Tańca. Zrealizował kilka pozycji choreograficznych w Atelier PTT. W marcu 2003 za wariację "Espresso" otrzymał główną nagrodę za najlepszą choreografię na XII Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. W. Wiessiołowskiego w Gdańsku. Laureat Nagrody Młodych Twórców Miasta Poznania (2004). Jest pedagogiem Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego w Polskim Teatrze Tańca.
Agata Ambrozińska-Rachuta - ukończyła Łódzką Szkołę Baletową. W roku 1993 rozpoczęła pracę w Polskim Teatrze Tańca, następnie tańczyła w balecie Teatru Wielkiego w Poznaniu i Teatrze DNA w Szczecinie. Od roku 2001 ponownie w Polskim Teatrze Tańca. Jest pedagogiem Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego w PTT.
Tomasz Antonowicz (tOMasz)
- kongista, współpracował z wieloma artystami trójmiejsckiej sceny muzycznej oraz sceny teatralnej. Na stałe współpracuje z tancerką i choreografem Anną Haracz, tworząc warstwę muzyczną do ich wspólnych przedstawień. Ostatnio brał udział w pracy nad projektem z DJ Romeo, w trio z Jakubem Nogą i Przemkiem Dyakowskim podczas inauguracji stowarzyszenia im Krzysztofa Klenczona. Gra w zespole Manthu będącym połączeniem poezji śpiewanej i folku, w trio jazzowym "Klep.K" oraz gościnnie w Big Bandzie przy zespole szkół muzycznych w Gdańsku-Wrzeszczu dyrygowanym przez Grzegorza Karłowicza. Jest również współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Artstycznego "Mam Na Myśli", mającego na celu tworzenie i promowanie szeroko pojętej sztuki.
Yossi Berg - zdobywca przyznawanej przez Ministerstwo Kultury w Izraelu nagrody dla najwybitniejszego choreografa i najlepszego solisty na przełomie lat 2001-2006. Zwycięzca pierwszych nagród na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym im. Sergieja Diaghileva w Gdańsku 2003 i na Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hanowerze w 2006. Współpracował z takimi zespołami jak: DV8 Physical Theater, Batsheva Dance Company, Yasmeen Godder Company i. in. W latach 1997-2007 jego choreografie pokazywane były podczas festiwali w ramach imprezy zatytułowanej "Curtain-up / International Exposure" w Tel Awiwie. Choreografował także takie zespoły taneczne i operowe jak: Batsheva Dance Co. i Muza Dance Co. - w Izraelu, Donlon Dance Co. i Tanztheater Osnabruk - w Niemczech, "Gaida" (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Elektronicznej) i Aura Dance Co. na Litwie, Polski Teatr Tańca - Balet Poznański, Belgrade Drama Theater. Prowadzi warsztaty taneczne w Izraelu i Europie. W 2006 r. wraz z Odedem Grafem stworzył choreografie "Heroes".
Leszek Bzdyl - tancerz, choreograf, reżyser; działa na zawodowej scenie teatralnej od 1987 r. (Wrocławski Teatr Pantomimy Henryka Tomaszewskiego 1987-1990; Teatr Ekspresji Wojciecha Misiuro 1990-92). W 1993 roku założył Teatr Dada von Bzdülöw, w którym reżyseruje, tworzy choreografie i występuje w większości przedstawień. Laureat nagród za działalność artystyczną Prezydenta Miasta Gdańska w 1998 i Prezydenta Miasta Gdyni w 1999. W 1999 roku otrzymał również Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. W roku 2002 był stypendystą miasta Gdańska. Jako choreograf i twórca ruchu scenicznego współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce. Dotychczas uczestniczył w realizacji ponad 40 przedstawień, m.in.: "Testament psa" (reż. P. Cieplak - Teatr Rozmaitości, Warszawa), "Władza" (reż. Jan Englert - Teatr Narodowy), "Słomkowy Kapelusz" (reż. P. Cieplak - Teatr Powszechny, Warszawa), "Hamlet" (reż. J. Głąb, Teatr im. Modrzejewskiej w Legnicy). W Teatrze Miejskim w Gdyni występował w rolach dramatycznych. Brał udział w licznych projektach międzynarodowych, m.in.: In the body (Bałtycki Uniwersytet Tańca - Gdańsk), Drop Dead Gorgeous (koprodukcja Teatru Dada z Vincent Dance Theatre / Anglia). W latach 1997-2000 był promotorem cyklicznych spotkań artystycznych pod nazwą Dzień Pięknego Towarzystwa realizowanych na scenie Teatru Miejskiego w Gdyni. Od 1990 prowadzi warsztaty teatralne i lekcje tańca w Polsce i za granicą (Anglia, Niemcy, Finlandia etc.). Uczył między innymi w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku i Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Od 2002 r. współtworzy Festiwal GKT.
Katarzyna Chmielewska - po uzyskaniu dyplomu tancerza klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku (1993) tańczyła w zespole Baletu Gdańskiego Opery Bałtyckiej, w 1993 roku Katarzyna Chmielewska zaczęła współpracować z teatrami tańca współczesnego: Gdańskim Teatrem Tańca (do 1995) i Teatrem Dada von Bzdülöw (od 1993), który zakładała wraz z Leszkiem Bzdylem. Stypendystka Flemish Community i Unii Europejskiej; studiowała taniec współczesny w Brukseli w ramach P.A.R.T.S - Performing Arts Research and Training Studios, pod dyrekcją Anny Teresy De Keersmaeker. W 1997 r. nagrodzona na Festiwalu Teatralnym Zderzenie w Kłodzku za rolę w przedstawieniu "Nie było, nie będzie, czyli nie ma" w reżyserii Leszka Bzdyla, rok później została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie teatralnym "Eurallen" w Sztokholmie (spektakl "Porwanie Europy"). W latach 1997-2000 występowała gościnnie w Teatrze Miejskim w Gdyni, w którym grała role w przedstawieniach "Na krawędzi życia", "Baśnie japońskie", "Nie przerywajcie zabawy", "Dziesięć obrazów naturalnej wielkości" i "Burza". Od stycznia do lipca 2000 r. pracowała w Brukseli nad autorską choreografią "enter" w ramach międzynarodowego projektu pod nazwą X-group dla młodych twórców tańca współczesnego. Od lat realizuje autorskie choreografie, m.in. "Sonatę", "Łapiti kontra reszta świata", "enter" czy duet z Magdą Reiter "Wszystkie Apropos". Rezydentka Klubu ŻAK.
Tomek Chołoniewski (Amareya) - muzyk, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie perkusji Jana Pilcha. Gra również na fortepianie i flecie poprzecznym. Występował na krakowskim festiwalu Audio Art oraz podczas serii koncertów muzyki elektronicznej. Był uczestnikiem i konsultantem Międzynarodowych Warsztatów Muzyki Współczesnej Kraków-Stuttgart. W 2003 r. wykładał na Uniwersytecie Narodowym w Seulu. Występował z wieloma muzykami z Polski i zagranicy. Prowadzi działalność pedagogiczną, a jego zainteresowania skupiają się na muzyce współczesnej. Wykonuje współczesne kompozycje kameralne i solowe, muzykę improwizowaną (w grupie artystycznej IA) oraz muzykę bazującą na rytmach irlandzkich (Sushi). Jest twórcą muzyki do filmów animowanych na krakowskiej ASP oraz do spektakli teatralnych.
Joanna Czajkowska - choreograf, pedagog, tancerka i członek ZASP; absolwentka UG oraz Kwalifikacyjnego Kursu Instruktorów Tańca Współczesnego przy SAK w Gdańsku (dyplom z wyróżnieniem), zdobyła dyplom artysty - tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego; w 2005 otrzymała Stypendium dla Twórców Kultury Marszałka Województwa Pomorskiego; związana wcześniej z Teatrem Patrz Mi Na Usta i Gdańskim Teatrem Tańca; jako choreograf i niezależny twórca debiutowała w 1997 roku; tańczyła na scenach teatralnych w całym kraju i za granicą; jako pedagog pracowała m.in.: dla Studium Animatorów Kultury w Gdańsku, Teatrze FETA i Sopockiej Scenie Off de BICZ; W 2006 nominowana do nagrody "Artysta Roku 2005" w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. We wrześniu 2006 była gościem Live Art Festival and Philly Fringe w Filadelfii (Stany Zjednoczone). Od lutego 2007 prowadzi cykl wykładów z historii tańca w ramach projektu "Inny Teatr" w gdańskim Klubie Żak.
Jakub Drewa - aktor, tancerz, reżyser, pedagog; brał udział w spektaklach teatru "Wybrzeżak" (role główne i drugoplanowe), a także w produkcjach filmowych i telewizyjnych jak: Teatr Telewizji "Wszystkie Lekcje Odwołane" (reż. A. Glińska), Serial TVN "Wielkie Ucieczki: Bunt na Żurawiu", Serial TVP "Pełną Parą" (reż. L. Wosiewicz), Teatr Telewizji "Inka 1946 - Ja jedna zginę" (reż. N. Koryncka-Gruz), film niezależny "W Stepie Szerokim" (reż. A. Giza). Reżyserował spektakl "Caligari". Jako tancerz występował m.in. w spektaklu "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" (reż. J. Bielunas) - Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni.
Rafał Dziemidok - niezależny tancerz, aktor i choreograf. Pracował z Dada von Bzdülöw, Gdańskim Teatrem Tańca, Compagnie Yvette Bozsik. Od 1997 roku pracuje niezależnie tworząc sola ("Odlot-Przylot", "Osobność", "Tak, tak, tak, tak", i inne), duety ("Duet" z Patrycją Kujawską, "Sny o wełnianej rzece" z Magdaleną Jędrą), i uczestnicząc w projektach z innymi artystami ("Plik 01 z Made Inc., Strzałka Czasu z Dorotą Brodowską i Mirosławem Zbrojewiczem, Kilka Błyskotliwych Spostrzeżeń Dada von Bzdülöw, 2moreless TRAVA). Jego choreografie pokazywane są na polskich i zagranicznych scenach i festiwalach tańca. Ponadto choreografuje i występuje w teatrze oraz w filmie.
Silver Elvest - choreograf, tancerz. Edukację taneczna pobierał w latach 2002-2007 na Viljandi Culture Academy Uniwersytetu Tartu (Estonia). Występował w takich choreografiach Trinia Reemanna jak: "Rästik vahetab nahka" (2003), "En Dans" (2005), "The Mystery of Rythms" (2005), "Jalad andsid" (2006), "Good knews" (2006). Najnowsza choreografia - "Come to swing" (2007), a także w choreografiach innych twórców: "The Candlelight Mystery", "M.K.H.r.", "The Lost Girl", "Up The Down Staircase". Jego własne choreografie to: "For Momma" (spektakl dyplomowy Viljandi Culture Academy, maj 2007), "Rosé" (spektakl dyplomowy Viljandi Culture Academy, maj 2007).
Iwona Gilarska - tancerz, choreograf i nauczyciel tańca, absolwentka AWF-u i Studium Tańca Współczesnego w Poznaniu oraz dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez ZASP, wykładowca techniki tańca współczesnego i improwizacji w IKA "Winda" oraz w Alternatywnej Szkole Teatralnej Klubu ŻAK w Gdańsku, także jazzu w Sopockiej Szkole Artystycznej. Współzałożyciel Artystycznego Stowarzyszenia "Kultywator 3 Miejski". Prezentacje na scenach polskich (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Kraków, Lublin, Łódź, Kalisz) oraz międzynarodowych (Czechy, Litwa, Holandia, Islandia, Japonia). Współpracowała miedzy innymi z takimi teatrami i ośrodkami jak: David Cassel Project (Belgia), Sticky Planet Network (Belgia), Teatr Okazjonalny (Sopot), Kino Variatino (Gdańsk), EPP Dancevision TV (Gdańsk). Dwukrotna Laureatka Stypendium UM Gdańska (2003, 2007); otrzymała także nagrodę publiczności oraz nagrodę za najlepszą dramaturgię "W czerni i bieli" na Festiwalu Tańca Polemiqi W-wa (2005). Nominowana za współchoreografię do przedstawienia "Kwadrat.Wersja6" do nagrody "Artysty Roku 2005".
Iker Gómez (Hiszpania) - choreograf, artysta sztuk wizualnych, założyciel DVDA-Digital Video Dance Art. Był członkiem zespołu IT Dansa i Gelabert Azzopardi w Barcelonie, a także w Regensburg Tanztheater, gdzie występował w choreografiach takich twórców jak: Jiry Kilyan, Nacho Duato, Stjin Cellis, Rui Horta, Wim Vandeykeybus, Ramón Oller, Cesc Gellabert, Gustavo Ramirez, Jo Stromgrem, Carlos Iturrioz, Félix Duméril, Olaf Smith, Emma Murria, Oliver Dähler, Lior Lev, Frank Rutishauser. W 2003 zrezygnował z kariery tanecznej i poświęcił się pracy choreograficznej.
Oded Graf - dwukrotnie nagrodzony podczas konkursu "Dansolution" w Kopenhadze. Występował na festiwalach w Niemczech, Szwecji, Izraelu, Danii na Litwie, etc. Współpracował z takimi zespołami jak: Kibbutz Contemporary Dance Company, Noa Dar Dance Company i choreografami: Ari Rosenzwieg, Morten Instraad, Yossi Berg, Niv Sheinfeld. Tworzył choreografie dla Israel festiwal (Jerozolima), Gaida festival (Wilno), Aura Dance Company (Kopenhaga). Prowadzi warsztaty taneczne w Izraelu i Europie.
Anna Haracz - tancerka, współzałożycielka i kierownik artystyczny teatru Kino Variatino. Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec, oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie ("Więcej niż oczekujesz", ,,Kwietne wojny", ,,Pięć minut o miłości", ,,Między stołami", "...ale jest jeszcze prawda"), które są prezentowane są na trójmiejskiej scenie offowej oraz a festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i za granicą. Brała udział w projekcie społecznym Risy Jaroslaw, organizowanym i prezentowanym na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Sztuki Tanecznej w Bytomiu. Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów, zorganizowanych przez Polli Tallu Art. Center w Estonii, oraz Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Swoje taneczne umiejętności prezentowała na Międzynarodowym Festiwalu Nowego Tańca "Konfrontacje" w Pradze, brała także udział w spektaklu w reżyserii Leszka Bzdyla "120/80" oraz w projekcie "Odys-SEAS" w ramach festiwalu "SEAS" (polska edycja). Anna Haracz jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz hatha-jogi wg. metody Iyengara. Od lat realizuje również swój autorski program terapii poprzez improwizację taneczną. Realizowała dwie edycje Festiwalu GKT.
Anna Jankowska - tancerka, choreograf, projektant świateł, aktorka i wokalistka. Ukończyła School On Wheels teatru Derevo, studiowała metodę Odin Teatret w Holstebro. Założyła i współtworzy berliński teatr TRAVA, z którym występowała na wielu polskich i międzynarodowych festiwalach. Juror i wykładowca tańca współczesnego. Jest również autorką ruchu scenicznego do spektakli dramatycznych. Współpracowała z teatrem Remus, Akademia, Company Maru. W 2005 wzięła udział w Interdyscyplinarnym Laboratorium Dla Choreografów: Jagniątków "Move the Mount".
Mariusz Jędrzejewski w latach 1986-1997 profesjonalnie uprawiał windsurfing, był członkiem polskiej drużyny olimpijskiej. Wykształcenie taneczne i teatralne pobierał podczas staży w zespołach takich choreografów jak: Leszek Bzdyl, Avi Kaiser, Marija Scekic, Elio Gervasi, Johannes Randolf, Randi Liebenau, Jessica Huber. Od 2005 roku współpracuje między innymi z zespołem Philippa Saire'a oraz Marcel Leemann Physical Dance Theater. Jego własne choreografie to: "Pijot" (2005), "Crash" (2002), "Shaten" (2002).
Agnieszka Kamińska (Amareya)- tancerka, aktorka, wokalistka; posiada doświadczenie taneczne, teatralne i wokalne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca Butoh, technik wokalnych oraz terapii głosem. W roku 2001 współtworzyła i choreografowała z Aleksandrą Śliwińską spektakl pt. ,,Anioł w królestwie". W pracy z Teatrem Amareya tańczy i śpiewa w spektaklach, nagrała także własną wokalizę do spektaklu "Xenos". Studiowała anglistykę na KKNJO przy Uniwersytecie Gdańskim oraz Kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
Jacek Krawczyk - choreograf, pedagog, tancerz, członek ZASP; absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku, zdobył dyplom artysty - tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego; w latach 1987 - 97 pedagog z zakresu dynamiki i plastyki ruchu, aktor - tancerz Teatru Ekspresji, pierwszego w kraju teatru fizycznego; współpracował z wieloma teatrami alternatywnymi i instytucjonalnymi: z Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Rozrywki w Chorzowie i Teatrem Muzycznym w Gdyni; występował na scenach teatralnych w całej Polsce i za granicą; jako pedagog z zakresu teatru tańca pracował w Studium Animatorów Kultury, Alternatywnej Szkole Teatralnej Żak w Gdańsku i Sopockiej Scenie Off de Bicz. W 2004 i 2006 otrzymał stypendium twórcze Marszałka Województwa Pomorskiego. W 2006 nominowany do nagrody "Artysta Roku 2005" w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Laureat Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego 2005 za reżyserię i choreografię dwóch spektakli "Kwadrat. Wersja 6" i "Helikopter Tanz Streichquartett". Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2006. W semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 prowadził przedmiot "Taniec i systemy ruchowe w kulturze" na kierunku Kulturoznawstwo Uniwersytetu Gdańskiego. Odtwórca roli Don Jose we współczesnej wersji "Carmen" w choreografii Jarosława Stańka. W kwietniu
2007 otrzymał od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową "Zasłużony dla kultury polskiej". Autor ruchu scenicznego do spektaklu "Casanova" w reżyserii Jacka Bunscha w Teatrze Miejskim im. Gombrowicza w Gdyni.
Grzegorz Kufel (Variatino) - zajmuje się malarstwem (olej na płótnie lub drewnie) i video-artem. Tworzył m.in. scenografię do spektaklu "Koń trojański" (w dużej części malowaną) teatru Luxus Reflex Relax. Scenę traktuje jako przestrzeń, na której jest miejsce nie tylko dla aktora, ale tez dla plastycznych wizji scenografa. Obecnie pracuje nad filmem będącym integralną częścią spektaklu tanecznego.
Joan Laage (Amareya)- tancerka, choreograf, pedagog; posiada certyfikat Analizy Ruchu Labana i podstaw Bartenieffa. Doświadczenie zdobywała m.in. na University of Colorado, Florida Dance Festival, Portland International Performance Institute, Kabuki Academy, University of Washington, w Instytucie Labana i Bartenieffa w Nowym Jorku. Studiowała w mistrzowskiej klasie butoh Ohno Kazuo oraz Ashikawa Yoko, występowała w grupie Ashikawy GNOME. W 1991 roku, w Seattle, założyła grupę Dappin Butoh. Doktoryzowała się w 1993r. z Tańca i Sztuk Pokrewnych na Texas Woman's University, jest nauczycielem Tai Chi, daje wykłady i prezentacje na temat Butoh oraz tradycyjnego teatru i kultury japońskiej, ma na koncie wiele publikacji dotyczących Butoh. Od 1996 Joan regularnie odwiedzała Polskę, występowała i prowadziła warsztaty w Centrum Kultury Młodzieży na krakowskim Kazimierzu, od grudnia 2004 do czerwca 2005 uczyła w Szkole Artystycznej Alternatywa-Choreografia Sceniczna i prowadziła tam cotygodniowe warsztaty butoh. Od września 2006 r. mieszka i tworzy w Korei Południowej.
Marcel Leemann rozpoczął karierę taneczną w wieku 18 lat. Współpracował z takimi zespołami jak: Dresden Semper Oper, Richard Wherlock's Luzern Balet, Gille Jobain Dance Company. Współpracuje także z zespołem teatru ulicznego Öff Öff, z którym występuję na festiwalach całej Europy. Prowadzi także autorski teatr fizyczny - Marcel Leemann Physical Dance Theater - uznawany za jeden z najlepszych zespołów szwajcarskiej sceny tanecznej i odbywa regularne tournee w Szwajcarii i Europie. Marcel Leemann regularnie prowadzi zajęcia z tańca i zagadnień teatralnych.
Julia Mach - tancerka, choreograf, absolwentka Wiedeńskiej Stadt Opera i Rotterdamse Dance Academy. W latach 2002/03 pracuje jako solistka Graz Operahause. Od roku 2003 w Wiedniu, jako artystka niezależna współpracuje z wieloma choreografami: Chris Haring (Liquid Loft), Liz King (Tanztheater Wien), Georg Blaschke, Rose Breuss, Pilottanzt (Doris Ebner, Roderich Madl), Elio Gervasi, Markus Wintersberger. W roku 2005 uznana została przez Ballet Tanz International za najbardziej utalentowaną tancerkę w Austrii. W 2006 z Teatrem Dada von Bzdülöw współrealizuje spektakl "Eden". Współpracuje z artystami video-artu, m.in. Klausem Obermaierem i Ars Electronica Futurelab ("Święto wiosny" Strawińskiego / Brucknerfest, Linz).
Chiharu Mamiya-Jędrzejewska - edukację taneczną rozpoczęła w wieku 5 lat. W 1996 wyjechała do Francji, by studiować taniec w Centre International de la Danse Rosella Hightower w Cannes. W 1997 uczestniczy w projekcie z Nicole Caccivio w Berlinie i rozpoczyna stałą pracę w zespole Kubilai Khan Investigations z którym występowała w takich spektaklach i projektach jak: "Tanin No Kao", "Mecanica Popular", "Sorrow Love Song", "As Long As It Blossoms". Od 2006 mieszka na stałe w Montpellier. Współpracuje m.in. z Anne Lopez i jej zespołem Les gens du quai (Montpellier), z grupą Gilles Jobin (Genewa) oraz z Teatrem Dada von Bzdülöw.
Mark Markus (Szwajcaria) - Mark Markus jest współzałożycielem firmy smARTec zajmującej się organizacja imprez zbiorowych. Współpracował z Zurich Opera House, Zürcher & Basler Ballett, Hubbard Street Dance Chicago i Cathy Sharp Company. Zaangażowany jest także w produkcję spektaklu "Phantom of the Opera" w Basel.
Oliver Neubert (Szwajcaria) - założyciel agencji filmowej ABAKU w Zurychu. ABAKU produkuje filmy i reklamy telewizyjne. Neubert współpracował z Marcelem Leemannem podczas produkcji spektaklu "100m2".
Azusa Nishimura (Japonia) - edukację taneczną pobierała w latach 1985-99 w Noriko Hara Ballet School w Hiroshimie, w latach 2000-03 w CINEVOX Junior Dance Company w Szwajcarii oraz podczas rocznego stażu w Theater Augsburg w Niemczech. Oprócz spektakli baletowych i choreografiach tańca współczesnego, występowała także w produkcjach operowych w Bern Stadttheater. Współpracowała m.in. z Pablo Venturą, Oliverem Dählerem, Franzem Brodmannem, Cécile Arnold oraz Marcelem Leemannem.
Kana Ote (Japonia) - karierę taneczną rozpoczęła w 1997 r. w Lyonie, gdzie wystąpiła razem z zespołem Jeune Ballet International Rosella Hightower. W następnych latach współpracowała z Bern Stadttheater pod dyrekcją Félixa Dumérila. Występowała wówczas w choreografiach takich twórców, jak: Stjin Celis, Jacobo Godani, Antonio Comes, Félix Duméril, Marcel Leemann. Współpracowała także z Carte Blanche, Compagnia Zappalà Danza i zespołem Compagnie Linga, który gościł na Gdańskiej Korporacji Tańca w 2005 r.
Iwona Pasińska - absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Łodzi, I solistka Polskiego Teatru Tańca, laureatka Medalu im. Leona Wójcikowskiego dla najwybitniejszego tancerza młodego pokolenia w roku 1998. Ukończyła teatrologię na Uniwersytecie Adama Mickiewicza, obecnie jest jego doktorantką. Realizuje choreografie dla Atelier Polskiego Teatru Tańca, współpracuje z teatrami dramatycznymi m.in. im. Witkacego w Zakopanem i Teatrem Polskim w Poznaniu.
Katarzyna Julia Pastuszak (Amareya) - tancerka, reżyser, choreograf, teatrolog; w 2003 ukończyła Skandynawistykę na Uniwersytecie Gdańskim, obecnie kończy studia na Wydziale Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Posiada doświadczenie taneczne oraz teatralne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca butoh, terapii ruchem. Odbywała praktyki m.in. w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, Teatrze Cynada Bożeny Eltermann. Uczestniczyła w stażach teatralnych m.in. z Bread and Puppet Theatre Petera Schumanna, Odin Teatret Eugenio Barby. Przełomowe w poszukiwaniach twórczych było spotkanie z tańcem Butoh. Pracuje w Klubie Żak jako pracownik programowy ds. teatru, gdzie od 2003 organizuje m.in. Festiwal Tańca Butoh i jest inicjatorką publikowanej w Klubie Żak gazety teatralnej pt.: "Scena OFF-arta"; w ramach działalności Amareya prowadzi także warsztaty taneczno-teatralne. Realizator Festiwalu GKT.
Triin Reemann - choreograf, tancerz, zdobywca prestiżowej nagrody Philipa Morrisa dla Debiutu Artystycznego 2006 r. za choreografię i taniec w "Good Knews". Stworzył takie choreografie jak: "Rästik vahetab nahka" (2003), "En Dans" (2005), "The Mystery of Rythms" (2005), "Jalad andsid" (2006), "Good knews" (2006). Najnowsza choreografia - "Come to swing" (2007) była na przełomie 2006 i 2007 r. prezentowana w ramach międzynarodowego projektu tanecznego "The Migrant Body" w takich krajach jak: Włochy, Holandia, Anglia, Rumunia.
Eugene W. W. Rhodes III (USA) - edukację taneczną pobierał w szkole tańca w New Jersey. W 1993 otrzymał stypendium Alvin Ailey American Dance Centre, gdzie występował w spektaklu "Memoria". Równolegle Rhodes uczył się w szkole teatralnej La Guardia High School of Performing Arts. Od 17 roku życia Eugene Rhodes uczył się takich technik jak: balet klasyczny, taniec modern, butoh w Julliard School w Nowym Jorku. Tworzył własne choregrafie dla Julliard School. Współpracował z takimi zespołami jak: Stadttheater Bern Ballett, ABC Dance-Company St. Pölten (Austria). Od 2004 pracuje w Szwajcarii jako niezależny tancerz. Brał udział m.in. w takich projektach jak: "magrittemagritte" zespołu Atempo (Oliver Dähler, Karin Hermes) oraz "100m2" (Marcel Leemann).
Emma Ribbing (Szwecja) - już w wieku 16 lat rozpoczęła profesjonalną karierę taneczną występując w spektaklach "Josephand" i "My fair lady". W London Studio Centre w Londynie uczyła się tańca współczesnego, baletu klasycznego, kompozycji i wiedzy o teatrze. W tym okresie stworzyła własne choreografie "Tango Tecken" i "Going for Greek". Współpracowała z takimi choreografami jak: Henri Oguike, Rafael Bonachela. Występowała podczas europejskiego tournee "Fever" Kylie Minougue.
Filip Szatarski - tancerz, choreograf; od 1996 r. związany z Teatrem Dada von Bzdülöw, w latach 1998-2003 występował w produkcjach Teatru im. Gombrowicza w Gdyni. Od 2001 r. pracuje w Europie jako tancerz i choreograf, m.in. w: Tanz Hotel, TanzAtelier Wien, Smafu Compagnie Wien, Blue Elephant Dusseldorf. W 2005 r. zrealizował solowy program Artist in Residence będąc gościem Yamaguchi Art Village Center w Japonii. W roku 2006 jako dyrektor artystyczny zrealizował międzynarodowy projekt Nietolerancja (Gdańsk/Brema). Zajmuje się kompozycją choreografii i ruchu scenicznego dla teatrów dramatycznych i niezależnych projektów teatralnych. Zrealizował cztery własne produkcje współpracując z: Mileną Rewińską, Celine Bacque, Tae Hee Kim, Julią Mach. Ostatnia pracą jest solowy spektakl pt. Jakub. Współpracował z muzykami i artystami wizualnymi m.in.: Guntherem Berger, Tymonem Tymańskim, Johanna Doderer, Kamila Chomicz, Tomkiem Bergmanem Lewandowskim.
Aleksandra Śliwińska (Amareya) - tancerka, aktorka; przez 7 lat tańczyła w Młodzieżowym Zespole Tańca "Figiel" prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc w Połczynie Zdroju. Posiada doświadczenie taneczne i teatralne w zakresie techniki, improwizacji, kompozycji, contact improvisation, Body Mind Centering, tańca ekspresyjnego, tańca Butoh. Jej choreografie to: ,,Skazani", "Anioł w Królestwie", "Odcienie aksamitu". Ukończyła studia na Wydziale Chemii, kierunek Ochrona Środowiska na UG, obecnie pracuje na Akademii Medycznej w Gdańsku.
Bożena Zezula - tancerka, aktorka, samodzielny choreograf; edukację taneczną pobierała u: Leszka Bzdyla, Imre Thormanna (butoh), Melisy Monteros, Wojciecha Mochnieja, Charlotte Vincent, Tero Saarinen, Martina Kivady, Grzegorza Bral, Anny Zubrzyckiej, Andrzeja Moguczy, Chiharu Mamiya. Współzałożycielka teatru "LipZezRew" (2000). W latach 1995-2000 była aktorką i tancerką w teatrze "Dada von Bzdülöw". Z Teatrem Patrz Mi Na Usta Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza występowała w spektaklach "Variete Cameleon" i "Różana góra". Z Teatrem Okazjonalnym w 2006 r. współtworzyła spektakl ,,Kwadrat. Wersja 6". Występowała na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Z teatrem LipZezRew zrealizowała dwa spektakle: "Niejaki Piórko" i "Ciało w Naprawie". Współpracuje z Teatrem Miejskim w Gdyni gdzie jako aktorka, tancerka i asystentka choreografa uczestniczyła w spektaklach: "Sen Nocy Letniej" (reż. J. Wernio), "Antygona" (reż. M. Kocur), "Romeo i Julia" (reż. J. Wernio), "Śmierć komiwojażera" (reż. A. Ferency), "Kariera Arturo Ui" (reż. W. Adamczyk), "101 Dalmatyńczyków" (reż. J Bielunas), "Czanoksiężnik Oz" (reż. J Bielunas).