Multimedialne czytania stanowią intelektualny pomost między twórcami i publicznością, różnymi grupami wiekowymi i społecznymi, a także stymulują kreatywność odbiorców, przygotowują do czynnego uczestnictwa w kulturze, zachęcają do zdobywania wiedzy.
W ramach projektu odbywają się otwarte próby czytane oraz cykl paneli dyskusyjnych z udziałem twórców i publiczności. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi artystów i widzów podczas performatywnych czytań oraz paneli dyskusyjnych wzrasta obecność społeczna (socjalność). Odbiorcy mają poczucie osobistego kontaktu z twórcami i bezpośredniego obcowania ze sztuką. Dzięki interdyscyplinarności i bogactwu mediów PC Drama umacnia i kształtuje zaangażowanie w procesy upowszechniania kultury, zmienia stosunek bierno-odbiorczy na aktywny.
"
Status quo" to błyskotliwa, subtelna i inteligentna komedia, bezlitośnie obnażająca nierówności między płciami. Świat sztuki jest światem "na opak": dominują w nim kobiety, a mężczyźni zajmują się głównie opieką nad dziećmi i prowadzeniem domu. Głównego bohatera Miśka poznajemy w trzech alternatywnych, opowiadanych naprzemiennie historiach: w pierwszej zatrudnia się w agencji nieruchomości, w drugiej - w sklepie z kosmetykami, w trzeciej dostaje angaż jako aktor w teatrze. W każdym z tych wątków szybko staje się ofiarą seksistowskich zachowań i nierównego traktowania. Odwrócenie ról społecznych jest w "Status quo" zabiegiem nie tylko humorystycznym, ale także pozwala nam wyraźniej dostrzec mechanizmy dyskryminacji, ciągle obecne w życiu społecznym, a nie zawsze nawet w pełni uświadamiane.
Autorka "Status quo" Maja Zade od 1999 roku jest dramaturżką w Schaubühne w Berlinie, gdzie wielokrotnie pracowała nad spektaklami z Lukiem Percevalem, Thomasem Ostermeierem czy Mariusem von Mayenburgiem. Wcześniej związana była z Royal Court Theatre w Londynie. "Status quo" to jej debiutancki dramat, jego światowa prapremiera odbyła się w 2019 roku w Schaubühne. Reżyser Tomasz Cymerman w 2005 roku ukończył wydział aktorski krakowskiej szkoły teatralnej; dziesięć́ lat później został absolwentem reżyserii tej samej uczelni. W latach 2006-2015 był aktorem w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. W Gdańsku przed rokiem wyreżyserował "Pan Schuster kupuje ulicę" Ulriki Syha w Teatrze Wybrzeże.
Zasady obowiązujące w Kubie Żak podczas epidemii:
1. Zakrywanie ust i nosa przez widzów (osoby bez maski nie będą wpuszczone do sali);
2. Udostępnienia 55 krzeseł w wyznaczonych miejscach (z zachowaniem odległości) lub
wyznaczenia znakami na podłodze miejsc stojących
3. Wyznaczenie odległości od sceny 3 metry / 6 metrów w przypadku spektakli/koncertów z
udziałem wokalistów
4. Wietrzenie sali przed i po każdej prezentacji teatralnej/koncercie
5. W holu Klubu będą dostępne formularze zbierające podstawowe dane widzów uczestniczących w
spektaklach/koncertach, takie jak: imię i nazwisko, data i godzina prezentacji spektaklu/koncertu,
data wypełnienia formularza, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie danych
służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym
seansie. Wypełnienie formularza będzie dobrowolne. Dane będą zbierane w celu poinformowania
widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14
dni, a następnie niszczone.
6. Na podłodze w holu kina (kasa) zostaną wskazane miejsca do zachowania w kolejce dystansu
zgodnego z aktualnym stanem prawnym.
7. Wejście i wyjście z sali odbywać się będą odrębnymi drzwiami. Wejście do sali będzie się
odbywać 15 minut przed spektaklem / koncertem (szatnia do odwołania nie działa) - osoby
oczekujące w holu na spektakl / koncert zobowiązane są do zachowania bezpiecznego dystansu.
8. Szatnia do odwołania nie działa.
UWAGA! Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, sprzedaż biletów rozpoczniemy 13 lipca.