Dodaj opinię

Opinie (258) 6 zablokowanych

  • Tym że jedna spółka działa w miarę normalnie (7)
    A druga to patologia którą należy ukrócić. Takie jest moje zdanie
    Janusz Ch.
    1 rok
    • Masz rację matorniczy
      1 rok
    • jest lepiej - dwóch prezesów x czterech wiceprezesów x tumult kierowników (2)
      i wszystko jest Podwójnie a nawet Potrójnie ... tylko nie pensje pracowników !!!! :))))))))))))
      Gdynianin howk!
      1 rok
      • Rozgonić pałami to dziadostwo.
        Pieniądze biorą za pierdzenie w stołek.
        Wuj
        1 rok
      • A co zrobić dzisiaj z nieukami???
        Przecież jakby nie tworzyć spółek, podspółek i szypółek to oni wszyscy by nie byli prezesami, dyrektorami, kierownikami tylko staruszki na ulicach by okradali...
        1 rok
    • Więcej spółek (1)
      To więcej stołków i prezesów
      1 rok
    • Jaka druga spaółka ?
      Gość przeczytał art. i dalej myli pojęcia. A reszta bije brawo i daje plusy !!!!! Zgroza !!!!
      Ja
      1 rok
  • dlaczego dulkiewicz nie zwolni lisickiego? (11)
    1 rok
  • By było więcej stołków do obsadzenia dla preziów (6)
    Svenson
    1 rok
    • Dlatego politycy mnożą spółki i spóleczki (3)
      Dzięki temu w całym kraju jest około 50 tysięcy synekur.
      Nie prościej zamówić/zlecić/ogłosić przetarg? Prościej, ale najgorzej, że jawniej :) A tak sobie spółki mogą robić interesy a gdy ktoś zapyta "a na co publiczne pieniądze poszły" to usłyszy co najwyżej, że to tajemnica handlowa.
      Ja osobiście w ogóle bym zakazał prowadzenia działalności gospodarczej przez polityków, bo to rodzi tylko patologię (jak urząd będący właścicielem galerii handlowej i inne takie).
      Zi0m
      1 rok
      • w samo sedno
        ponadto nie ma sensu żeby miasto obsługiwało wszystkie połączenia. Niech GAiT dostaje kasę od miasta tylko na te nierentowne i tam sobie jeździ. A miasto niech tą kasę bierze z wynajmu infrastruktury prywatnym przewoźnikom. Dzięki temu na rentownych trasach wprowadzilibyśmy konkurencję, a te nierentowne obsugiwane byłyby nadal w tej postaci co teraz. Przynajmniej na tych opłacalnych trasach poprawiłaby się obsługa klienta.
        1 rok
      • Przecież teraz są przetargi
        1 rok
        • przetarg bardzo łatwo ustawić
          Kto ma wygrać ten wygra. Wystarczy wprowadzić kryterium które tylko jeden podmiot jest w stanie wypełnić, albo kombinację. Kiedyś była sprawa burmistrza który rozpisał przetarg na samochód z silnikiem 1.9 diesla, z napędem na 4 koła i parasolką w drzwiach do 160 tys. PLN. Tylko jedno auto spełniało te wymogi. No cóż on się tłumaczył że jeździ w terenie więc 4x4 i parasolka potrzebne :D :D :D Takich przekrętów jest i było pełno, ale to taki najjaskrawszy.
          1 rok
    • Tak, oczywiście. Nie ma to jak komentarz na poziomie, prawda?
      Piotrek
      1 rok
      • każdy kto trochę już widział wie jak działa ten świat
        niestety frajerstwem jest wiara w dobre intencje ludzi u władzy
        1 rok
  • Jedno i drugie należy do miasta. Mnożenie stanowisk i tyle. Kiedyś było jedno WPK Gdańsk i wystarczyło.
    jan usz
    1 rok
  • Lubię jeździć komunikacją, teraz co prawda kupiłem samochód ale i tak po mieście śmigam ztmem, taniej i całkiem przyjemnie, można posiedzieć na telefonie, obczaić typiarki itd.
    1 rok
    • A wiecej wyrywasz w komunikacji na zywo
      czy na tinderze/sympatii?
      1 rok
    • Czyli nie czytałeś co tu napisali skoro "śmigasz ztmem"? Ztmem to jakiś mem?
      1 rok
    • Typiarki to te osoby co piszą na telefonach?
      Nie rozumiem ☹️
      1 rok
    • czy taniej to bym polemizował, chyba że jeździsz sam i masz trochę większe auto. Ja po mieście jeżdżę małym miejskim i jak mam rozwieść dzieci po szkołach to raz że finansowo wychodzi taniej, to jeszcze oszczędzam kupe czasu.
      1 rok
      • Bilet miesieczny ok 90zl i nic mnie nie interesuje
        Utrzymanie auta myślę że wychodzi znacznie drożej .. chociąż auto ma jeden plus ze jest sie niezależnym
        1 rok
      • Rozwieźć dzieci po szkołach... To one same nie dotrą?
        1 rok
      • A teraz porównam koszty roczne (7)
        1. Karta miejska - 90 zł x12 = 1080 zł.
        2. Samochód - OC 2000 zł, przegląd 100 zł, naprawy i wymiany eksploatacyjne średnio 300 zł mc, paliwo 300 zł/mc: razem 9300 zł a do tego koszt samochodu 5 tys zł. Kosztów wożenia dzieci/żony i innych osób nie liczę bo mnie nie dotyczą bo płacą ze swoich.
        1 rok
        • Bystrzacha z Ciebie.
          1 rok
        • Policz czas
          np ( 15 min vs 45 ) *2
          1 rok
        • w moim przypadku jest inaczej (2)
          1. karta miejska moja 90 + 2x45 dla dzieci = 180
          2. Samochód - OC - 550zł, średnie roczne naprawy 650, przeglądy 100zł, opony 100 rocznie, olej 60zł, paliwo 3200, więc ponad 4500 rocznie czyli 380 miesięcznie. Natomiast kosztów obsługi auta nie powinienem liczyć bo i tak auto bym miał. Zatem jak policzę tylko połowę paliwa, napraw, oleju i opon to mnie wyjdzie 170 PLN więc jednak taniej. Jeszcze by wypadało doliczyć utratę własności klamota ze 7 dych miesięcznie, ale jak już wspomniałem aut i tak bym miał. Przy tym dzięki autu zyskuję co najmniej 1,5 godziny dziennie na czasie, więc miesięcznie ponad 30h. 18% dnia pracy i to po godzinach. Niech każdy sam sobie policzy ile to dla niego pieniędzy.
          1 rok
        • OC 2000? z ac nnw, ubezpieczeniem szyb i ochroną zniżek????? Oszalałeś????
          1 rok
          • za nowe auto klasy kompakt 2500
            za starocia z pełnymi zniżkami płacisz za OC z NNW 5 stów. AC i tak ci nikt nie sprzeda jeśli nie miałeś kontynuacji wczceśniej
            1 rok
  • Weźcie przyklad z Gdyni (10)
    Bo inaczej ciągle Gdańsk będzie kiepski w tej dziedzinie
    1 rok
  • Upss sorry, zwolnilismy nie tego dyrektora co trzeba!
    UM Gdansk
    1 rok
  • 3/4 ludzi i tak tego nie zrozumie (7)
    1 rok
  • Nie widzę powodu żebym to ja miał odróżniać spółki i spółeczki (12)
    Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.

    Niech biorą przykład z Gdyni - jest jeden ZKM, który organizuje całą resztę sprawnie i bezprolemowo. Nikogo poza hobbystami nie zajmuje która firma obsługuje którą linię, bo po prostu się jedzie i tyle.
    1 rok
    • jeden ZKM i 7 operatorów:
      https://zkmgdynia.pl/operatorzy-w-sieci-komunikacyjnej-zkm-w-gdyni
      bezRadny
      1 rok
      • przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie (1)
        Nikt nie mówi, że w Gdyni ZKM wszystkich wozi sam, tylko że zlecanie przewozów i kontrolowanie ich wykonania to jest problem ZKMu, a nie pasażera.
        I tak to powinno działać w Gdańsku. Sprawnie.
        1 rok
    • Przecież gdańskie rozwiązanie jest identyczne jak w Gdyni, z tym że w Gdyni jest więcej miejskich spoleczek!
      1 rok
      • z tą różnicą, że w Gdyni działa
        a w Gdańsku nie działa.
        Klucz nie w ilości firm tylko w umiejętnościach zarządzania.
        1 rok
    • Jeśli myślisz że w Gdyni jest jeden ZKM to jesteś ....
      ... w dużym błedzie.

      W Gdyni jest dokładnie tan sam system
      ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
      pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
      PKS Gdańsk = PKS Gdynia (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
      BP Tour jest w obu miastach
      w Gdyni jest jeszcze GRYF i IREX-3
      chomikos
      1 rok
    • W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni) należą w 100% do gminy Gdynia.

      To Gdańsk ma za dużo spółek? 4:2 dla Gdyni

      źródło:
      - https://rejestr.io/krs/76927/przedsiebiorstwo-komunikacji-autobusowej
      - https://rejestr.io/krs/35725/przedsiebiorstwo-komunikacji-trolejbusowej
      - https://rejestr.io/krs/75417/przedsiebiorstwo-komunikacji-miejskiej
      1 rok
      • z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu o wozo kilometrów
        w takim przypadku cena będzie znacznie niższa aniżeli w modelu gdańskim, który korzysta z zapisów dyrektywy unijnej pozwalającej zlecać bezprzetargowo spółce miejskiej przewozy w granicach gminy
        ktoś-kiedyś nie pomyślał ekonomicznie i teraz mamy co mamy
        i przestańcie krzyczeć, że powielanie stanowisk dyrektorskich/kierowniczych - w spółkach mają tak zarządzać mieniem, by zarobić, a nie by miasto dopłacało
        1 rok
        • nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie. Widziałeś kiedys przetarg na obsługę linii np. 26, 28, 23? No własnie, bo przewoźnik może być tam tylko jeden. Albo w przetargach, gdzie walczy PKS z Gryfem - czy startuje PKM albo PKA? No nie. To sobie odpowiedz sam, czy faktycznie ta "walka" ma miejsce.
          1 rok
      • clou jest takie, że spółek może być mało, może być dużo, ale system ma po prostu sprawnie działać, i już.
        W Gdyni działa.
        W Gdańsku nie działa.
        1 rok
    • Racja.
      Tyle, ze w Gdyni jest 7 operatorów z czego trzech z nich to spółki miejskie, gdzie każda ma swojego prezesa. Jest pkm, pkt i jest PKA. Po co aż trzy?
      1 rok
    • To zły przykład - korki i opóźnienia
      1 rok
  • Tym, że jakby była jedna spółka byłoby dwa razy mniej gęb do wykarmienia :) no i dość sporo głosów w wyborach
    R
    1 rok

Twoja opinia

zamknij

Regulamin dodawania opinii

Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat