Dodaj opinię

Opinie (258) 6 zablokowanych

  • Tym że jedna spółka działa w miarę normalnie (7)
    A druga to patologia którą należy ukrócić. Takie jest moje zdanie
    Janusz Ch.
    9 miesięcy
    • Masz rację matorniczy
      9 miesięcy
    • jest lepiej - dwóch prezesów x czterech wiceprezesów x tumult kierowników (2)
      i wszystko jest Podwójnie a nawet Potrójnie ... tylko nie pensje pracowników !!!! :))))))))))))
      Gdynianin howk!
      9 miesięcy
      • Rozgonić pałami to dziadostwo.
        Pieniądze biorą za pierdzenie w stołek.
        Wuj
        9 miesięcy
      • A co zrobić dzisiaj z nieukami???
        Przecież jakby nie tworzyć spółek, podspółek i szypółek to oni wszyscy by nie byli prezesami, dyrektorami, kierownikami tylko staruszki na ulicach by okradali...
        9 miesięcy
    • Więcej spółek (1)
      To więcej stołków i prezesów
      9 miesięcy
    • Jaka druga spaółka ?
      Gość przeczytał art. i dalej myli pojęcia. A reszta bije brawo i daje plusy !!!!! Zgroza !!!!
      Ja
      9 miesięcy
  • dlaczego dulkiewicz nie zwolni lisickiego? (11)
    9 miesięcy
  • By było więcej stołków do obsadzenia dla preziów (6)
    Svenson
    9 miesięcy
    • Dlatego politycy mnożą spółki i spóleczki (3)
      Dzięki temu w całym kraju jest około 50 tysięcy synekur.
      Nie prościej zamówić/zlecić/ogłosić przetarg? Prościej, ale najgorzej, że jawniej :) A tak sobie spółki mogą robić interesy a gdy ktoś zapyta "a na co publiczne pieniądze poszły" to usłyszy co najwyżej, że to tajemnica handlowa.
      Ja osobiście w ogóle bym zakazał prowadzenia działalności gospodarczej przez polityków, bo to rodzi tylko patologię (jak urząd będący właścicielem galerii handlowej i inne takie).
      Zi0m
      9 miesięcy
      • w samo sedno
        ponadto nie ma sensu żeby miasto obsługiwało wszystkie połączenia. Niech GAiT dostaje kasę od miasta tylko na te nierentowne i tam sobie jeździ. A miasto niech tą kasę bierze z wynajmu infrastruktury prywatnym przewoźnikom. Dzięki temu na rentownych trasach wprowadzilibyśmy konkurencję, a te nierentowne obsugiwane byłyby nadal w tej postaci co teraz. Przynajmniej na tych opłacalnych trasach poprawiłaby się obsługa klienta.
        9 miesięcy
      • Przecież teraz są przetargi
        9 miesięcy
        • przetarg bardzo łatwo ustawić
          Kto ma wygrać ten wygra. Wystarczy wprowadzić kryterium które tylko jeden podmiot jest w stanie wypełnić, albo kombinację. Kiedyś była sprawa burmistrza który rozpisał przetarg na samochód z silnikiem 1.9 diesla, z napędem na 4 koła i parasolką w drzwiach do 160 tys. PLN. Tylko jedno auto spełniało te wymogi. No cóż on się tłumaczył że jeździ w terenie więc 4x4 i parasolka potrzebne :D :D :D Takich przekrętów jest i było pełno, ale to taki najjaskrawszy.
          9 miesięcy
    • Tak, oczywiście. Nie ma to jak komentarz na poziomie, prawda?
      Piotrek
      9 miesięcy
      • każdy kto trochę już widział wie jak działa ten świat
        niestety frajerstwem jest wiara w dobre intencje ludzi u władzy
        9 miesięcy
  • Jedno i drugie należy do miasta. Mnożenie stanowisk i tyle. Kiedyś było jedno WPK Gdańsk i wystarczyło.
    jan usz
    9 miesięcy
  • Lubię jeździć komunikacją, teraz co prawda kupiłem samochód ale i tak po mieście śmigam ztmem, taniej i całkiem przyjemnie, można posiedzieć na telefonie, obczaić typiarki itd.
    9 miesięcy
    • A wiecej wyrywasz w komunikacji na zywo
      czy na tinderze/sympatii?
      9 miesięcy
    • Czyli nie czytałeś co tu napisali skoro "śmigasz ztmem"? Ztmem to jakiś mem?
      9 miesięcy
    • Typiarki to te osoby co piszą na telefonach?
      Nie rozumiem ☹️
      9 miesięcy
    • czy taniej to bym polemizował, chyba że jeździsz sam i masz trochę większe auto. Ja po mieście jeżdżę małym miejskim i jak mam rozwieść dzieci po szkołach to raz że finansowo wychodzi taniej, to jeszcze oszczędzam kupe czasu.
      9 miesięcy
      • Bilet miesieczny ok 90zl i nic mnie nie interesuje
        Utrzymanie auta myślę że wychodzi znacznie drożej .. chociąż auto ma jeden plus ze jest sie niezależnym
        9 miesięcy
      • Rozwieźć dzieci po szkołach... To one same nie dotrą?
        9 miesięcy
      • A teraz porównam koszty roczne (7)
        1. Karta miejska - 90 zł x12 = 1080 zł.
        2. Samochód - OC 2000 zł, przegląd 100 zł, naprawy i wymiany eksploatacyjne średnio 300 zł mc, paliwo 300 zł/mc: razem 9300 zł a do tego koszt samochodu 5 tys zł. Kosztów wożenia dzieci/żony i innych osób nie liczę bo mnie nie dotyczą bo płacą ze swoich.
        9 miesięcy
        • Bystrzacha z Ciebie.
          9 miesięcy
        • Policz czas
          np ( 15 min vs 45 ) *2
          9 miesięcy
        • w moim przypadku jest inaczej (2)
          1. karta miejska moja 90 + 2x45 dla dzieci = 180
          2. Samochód - OC - 550zł, średnie roczne naprawy 650, przeglądy 100zł, opony 100 rocznie, olej 60zł, paliwo 3200, więc ponad 4500 rocznie czyli 380 miesięcznie. Natomiast kosztów obsługi auta nie powinienem liczyć bo i tak auto bym miał. Zatem jak policzę tylko połowę paliwa, napraw, oleju i opon to mnie wyjdzie 170 PLN więc jednak taniej. Jeszcze by wypadało doliczyć utratę własności klamota ze 7 dych miesięcznie, ale jak już wspomniałem aut i tak bym miał. Przy tym dzięki autu zyskuję co najmniej 1,5 godziny dziennie na czasie, więc miesięcznie ponad 30h. 18% dnia pracy i to po godzinach. Niech każdy sam sobie policzy ile to dla niego pieniędzy.
          9 miesięcy
        • OC 2000? z ac nnw, ubezpieczeniem szyb i ochroną zniżek????? Oszalałeś????
          9 miesięcy
          • za nowe auto klasy kompakt 2500
            za starocia z pełnymi zniżkami płacisz za OC z NNW 5 stów. AC i tak ci nikt nie sprzeda jeśli nie miałeś kontynuacji wczceśniej
            9 miesięcy
  • Weźcie przyklad z Gdyni (10)
    Bo inaczej ciągle Gdańsk będzie kiepski w tej dziedzinie
    9 miesięcy
  • Upss sorry, zwolnilismy nie tego dyrektora co trzeba!
    UM Gdansk
    9 miesięcy
  • 3/4 ludzi i tak tego nie zrozumie (7)
    9 miesięcy
  • Nie widzę powodu żebym to ja miał odróżniać spółki i spółeczki (12)
    Co mnie obchodzi który prezes zawinił, że tramwaj znów się wykoleił, SKM jest znów opóźnione a autobus znów odwołali? Od tego, że ich będę rozpoznawał nic mi się nie polepszy.

    Niech biorą przykład z Gdyni - jest jeden ZKM, który organizuje całą resztę sprawnie i bezprolemowo. Nikogo poza hobbystami nie zajmuje która firma obsługuje którą linię, bo po prostu się jedzie i tyle.
    9 miesięcy
    • jeden ZKM i 7 operatorów:
      https://zkmgdynia.pl/operatorzy-w-sieci-komunikacyjnej-zkm-w-gdyni
      bezRadny
      9 miesięcy
      • przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie (1)
        Nikt nie mówi, że w Gdyni ZKM wszystkich wozi sam, tylko że zlecanie przewozów i kontrolowanie ich wykonania to jest problem ZKMu, a nie pasażera.
        I tak to powinno działać w Gdańsku. Sprawnie.
        9 miesięcy
    • Przecież gdańskie rozwiązanie jest identyczne jak w Gdyni, z tym że w Gdyni jest więcej miejskich spoleczek!
      9 miesięcy
      • z tą różnicą, że w Gdyni działa
        a w Gdańsku nie działa.
        Klucz nie w ilości firm tylko w umiejętnościach zarządzania.
        9 miesięcy
    • Jeśli myślisz że w Gdyni jest jeden ZKM to jesteś ....
      ... w dużym błedzie.

      W Gdyni jest dokładnie tan sam system
      ZKM Gdynia = ZTM Gdańsk (organizuje przewozy)
      pka, pkm, pkt gdynia = GAiT Gdańsk (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
      PKS Gdańsk = PKS Gdynia (wykonuje przewozy na niektórych liniach)
      BP Tour jest w obu miastach
      w Gdyni jest jeszcze GRYF i IREX-3
      chomikos
      9 miesięcy
    • W Gdyni działa to tak bezproblemowo, że jest aż 7 operatorów w tym aż 3 (Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni) należą w 100% do gminy Gdynia.

      To Gdańsk ma za dużo spółek? 4:2 dla Gdyni

      źródło:
      - https://rejestr.io/krs/76927/przedsiebiorstwo-komunikacji-autobusowej
      - https://rejestr.io/krs/35725/przedsiebiorstwo-komunikacji-trolejbusowej
      - https://rejestr.io/krs/75417/przedsiebiorstwo-komunikacji-miejskiej
      9 miesięcy
      • z punktu widzenia miasta jako jednostki, która de facto płaci za wykonanie przewozów, rozwiązanie gdyńskie jest bardziej ekonomiczne ---> PKA i PKM muszą między sobą (i pozostałymi graczami na rynku) walczyć w przetargu o wozo kilometrów
        w takim przypadku cena będzie znacznie niższa aniżeli w modelu gdańskim, który korzysta z zapisów dyrektywy unijnej pozwalającej zlecać bezprzetargowo spółce miejskiej przewozy w granicach gminy
        ktoś-kiedyś nie pomyślał ekonomicznie i teraz mamy co mamy
        i przestańcie krzyczeć, że powielanie stanowisk dyrektorskich/kierowniczych - w spółkach mają tak zarządzać mieniem, by zarobić, a nie by miasto dopłacało
        9 miesięcy
        • nigdy miejskie spółki w Gdyni nie walczyły ze sobą. Gdynia skwapliwie korzysta z prawa do "powierzenia przewozów" i spokojnie te wozokilometry ładnie rozdzieliła pomiędzy trzy spółki ze związkami zawodowymi włącznie. Widziałeś kiedys przetarg na obsługę linii np. 26, 28, 23? No własnie, bo przewoźnik może być tam tylko jeden. Albo w przetargach, gdzie walczy PKS z Gryfem - czy startuje PKM albo PKA? No nie. To sobie odpowiedz sam, czy faktycznie ta "walka" ma miejsce.
          9 miesięcy
      • clou jest takie, że spółek może być mało, może być dużo, ale system ma po prostu sprawnie działać, i już.
        W Gdyni działa.
        W Gdańsku nie działa.
        9 miesięcy
    • Racja.
      Tyle, ze w Gdyni jest 7 operatorów z czego trzech z nich to spółki miejskie, gdzie każda ma swojego prezesa. Jest pkm, pkt i jest PKA. Po co aż trzy?
      9 miesięcy
    • To zły przykład - korki i opóźnienia
      9 miesięcy
  • Tym, że jakby była jedna spółka byłoby dwa razy mniej gęb do wykarmienia :) no i dość sporo głosów w wyborach
    R
    9 miesięcy

Twoja opinia

zamknij
STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii