2020-08-28 07:01
droga rowerowa biegnie przed wiatą przystankową, a nie za nią i co gorsze buduje się w ten sposób nawet na nowych lub przebudowanych odcinkach dróg
2020-08-28 07:16
taki jest efekt wciskania dróg rowerowych bez patrzenia na wygodę pieszych.
2020-08-28 08:29
chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często
chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często instaluje słupki, które psują estetykę miasta, ale są potrzebne ze względu na roszczeniowe zapędy wielu (na szczęście nie wszystkich) użytkowników samochodów.
2020-08-28 09:16
Mniej się boję zaparkowanego na chodniku auta, niż pędzącego tym chodnikiem rowerzysty. A ty jeśli masz problem ominąć rowerem stojące auto, to może zrezygnuj z jazdy na rowerze.
2020-08-28 13:16
Tylko jak przeorzesz kierownicą jakiegoś gruza o wartości średniego amortyzatora, zaraz wyskakują na Ciebie Janusze.
2020-08-28 15:13
A to ciekawe rzeczy piszesz. Bardzo ciekawe.
Najdroższe amortyzatory rowerowe z którymi się spotkałem kosztowały w okolicy 1000USD.
No ale przecież wiemy. Wszystkie auta na drogach nie są więcej warte niż 1000PLN, co nie?
2020-08-28 22:47
Wiekszosc nie jest warta nawet 1000pln.
2020-08-29 00:20
To teraz pomyśl ile musi być gruzów za parę tysi, żeby wyrównać "złodziei ze Skodą w leasingu".
Fox 40 kosztuje 10kpln, więc mało widziałeś :)
2020-08-29 16:17
w skali od 1 do 10 dostajesz 10 za glupute wypowiedzi
2020-08-28 17:12
I dzięki temu piesi chodzą drogami rowerowymi.
2020-08-29 16:15
mandaty dla takich
2020-08-28 07:31
Jest i zabawa , a gdzie odpowiedzialność wykonawcy . Kolejna rzecz to masa bitumiczna , która pewno po kolejnym letnim sezonie będzie jak fale na morzu
2020-08-28 09:57
gdzie urzędnik odbiera "te nagrody nam się po prostu należały!"
ale nigdy nie ponosi żadnej odpowiedzialności! - Za NiC!
2020-08-28 10:17
Nie wykonawca tylko projektant. Wykonawca wykonał prace zgodnie z projektem. No ale czego wymagać od projektantów zero praktyki i nawet tyłka się nie chce ruszyć w teren, wszystko przetestowane w teorii.
2020-08-28 17:15
konstruował, sprawdził, zatwierdził.
Trzy podpisy.
2020-08-28 11:15
Przecież napisane, że wykonawca naprawiał w ramach gwarancji. Skoro ciągle pęka to raczej wina projektu
2020-08-28 17:14
jak z ręki majstrowi wypadło, tak leży...
2020-08-28 07:47
Zrobicie coś na dłużej niż rok?
2020-08-28 08:27
2020-08-29 16:23
kacperek juz swoje pieniadze unijne bezzwrotne na rozwoj biznesu wzial w celu zbankrutowania
2020-08-28 08:48
Lepsza szeroka wspólna przestrzeń przed wiatą, niż wciśnięta ddr między wiatę, a płot czy krzaki, z zawijasami i brakiem widoczności, pieszymi wychodzącymi zza wiaty i innymi "atrakcjami".
2020-08-28 12:58
Nie, nie!
2020-08-28 14:53
Tak Tak!
2020-08-28 07:02
Brawo!
2020-08-28 07:30
Do wymiany były już po 3 ale przeciągali ile się dało.
2020-08-28 08:14
Wykonawcy wyłonionemu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych ? Oczywiście od razu wiedziałeś, ze materiał z którego zrobią ten przystanek nie wytrzyma próby czasu. Może tobie podobni uważaja ciebie " alfę i omegę" dla mnie jesteś małym g-nym trollem!
2020-08-28 08:39
Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w
Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w Gdańsku żenujące - polecam zwiedzić ot choćby Kraków, gdzie takich problemów nie ma.
Robienie kosteczki czy drobnych płyt to proszenie się o kłopoty.
2020-08-29 16:26
tylko beton zbrojony wysokiej klasy!
2020-08-28 19:58
Przecież to twoi idole!
2020-08-28 07:02
Bardzo podnoszą komfort pasażerów i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Mam nadzieję, że będzie ich powstawać więcej.
2020-08-28 08:25
Akurat zmniejszają bezpieczenstwo
2020-08-28 08:32
ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na
ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na ulicy Myśliwskiej na Morenie nie zmieścił się na jezdni, na której były progi spowalniające i strefa Tempo 30, potrącił pasażerkę czekającą na autobus i uciekł z miejsca wypadku.
2020-08-28 09:03
A najgorsze, że nie poniósł z tego powodu większych (jeśli w ogóle) konsekwencji...
2020-08-28 09:36
Ludzie jakie bezpieczeństwo? Kilkukrotnie wysiadając z tramwaju, samochody nie stają a jadą dalej! Więc efekt taki ze auto jedzie z 2 cm od stóp!
2020-08-28 09:40
samochody wysiadają z tramwaju?
2020-08-28 09:40
Żeby przystanek nie był wyniesiony do góry, to tak samo by przejeżdżali tyle, że z dużo większą prędkością, zatem teraz jest bezpieczniej. Do ideału oczywiście wiele brakuje i piszę to jako kierowca, czasem pieszy. Mnie też irytują barany co jadą mi metr za zderzakiem i ciągle im coś nie pasuje.
2020-08-28 09:39
Ale kierowdy maja to gdzies i jada prosto w ludzi wysiadajacych z tramwaju
2021-05-06 15:08
sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym
sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym przystanku.
W innym miescie niemieckim widzialem, ze oprocz sygnalizacji z progu wysuwaja sie kolczatki, bo widocznie byli tacy, co nie zatrzymywali sie przed sygnalizatorami.
2020-08-28 07:03
Najlepsze jest beten technologiczny wówczas przez co najmniej 28 lat nie trzeba nic robić. Autostrada A1 na odcinku od Łodzi do Katowic budowana jest z betonu. Płytki popękają a masa bitumiczna spowoduje że będą koleiny.
2020-08-28 07:24
Obwodnica też z betonu i dobrze się trzyma po tylu latach nawet przy takim natężeniu ruchu. Mimo to w zarządzie dróg i zieleni "czarna plastelinka" jest popularniejsza, po kilkunastu miesiącach się zapada i rozjeżdża na boki
2020-08-28 07:41
Ale która obwodnica? Bo na pewno nie trójmiejska
2020-08-28 08:42
Jak znam doniesienia medialne to podawane nazwy mogą być skrajnie dalekie od prawdy. Może zrobią to z AC, albo MMA. Natomiast sama nawierzchnia to zwykle efekt skopania podbudowy, także do wymiany jest nieco więcej niż tylko wierzchnia warstwa.
2020-08-28 17:43
Nie zawsze.
I nie z "AC albo MMA" - beton asfaltowy (AC) jest właśnie mieszanką mineralno-asfaltową (MMA).
2020-08-28 07:26
ale wówczas nie będzie co poprawiać i remontować
2020-08-28 08:33
2020-08-28 10:33
beton jest dużo droższy więc jednorazowy koszt się liczy. To że w przyszłości oszczędzimy, to sprawa następnej władzy i kolejnych pokoleń. Dla polityków liczy się dzisiaj a nie jutro.
2020-08-29 16:44
bo wyborcy nie docenia polityka ktory mysli dalekosieznie, taki tez staje sie latwym celem ataku konkurencji
2020-08-28 08:37
Inaczej zatoki byłyby z asfaltu, który też potrafi przeżyć kilkadziesiąt lat.
2020-08-28 08:50
2020-08-28 10:34
2020-08-28 13:19
2020-08-28 07:05
Z tego co pamiętam niedawno je wykonano. I znowu do przerobienia?
Chyba mamy za dużo pieniędzy w kasie miasta?
2020-08-28 09:01
wymiany potraktować jako naprawę gwarancyjną? Wykonawca powinien za bubel zapłacić.
2020-08-28 09:38
2020-08-28 09:40
Gwarancji nie ma. Jezdza ciezarowki pomimo zakazu
2020-08-28 10:11
2020-08-28 10:30
Pan, Pani... Społeczeństwo...
2020-08-28 13:35
przeróbka.. nazwa zobowiazuje
2020-08-28 17:15
Trojan - tak to miejsce nazywano.
2020-08-28 07:05
W Gdyni wszystkie przystanki autobusowe sa zrobione z betonu/zelbetonu. To jest o wiele lepsze i trwalsze. Autobus wazy kilkanascie ton i i zawsze niszczy nawierzchnie gwaltownie hamujac i ruszajac.
2020-08-28 07:07
W gdansku zrobili betonowy przystanek przy galerii manhattan i tez dziala. To dobre rozwiązanie
2020-08-28 07:12
a poza tym masa bitumiczna jest eko-vege bo z ropy naftowej taka naturalna a gda jest czołowym przedstawicielem nurtu ekologicznego, zwłaszcza jeśli chodzi o takie ekologiczne przedsięwzięcia jak Portservice :)
2020-08-28 07:58
Wspieramy w ten sposób spółki skarbu państwa. W TVPiS padło, że te spółki wspierają społeczeństwo, to trzeba się odwdzięczyć!
2020-08-28 09:52
Od ojczyma
2020-08-28 07:19
kto ciekawy, niech sobie zobaczy jak wygląda zatoka z kostek bauma po kilku latach. To jest niebezpieczne.
2020-08-28 07:19
Tak,tylko przedtem w Gdyni robili przystanki z kostki i to nie brukowej,jeszcze parę takich bubli pozostało,na szczęscie wyciągnięto odpowiednie wnioski i teraz robią betonowe.
2020-08-28 07:31
Autobusy nie jeżdżą po tej kostce tylko zatrzymują się na torowisku.
2020-08-28 10:19
Autobusy nie, ale ciężarówki tak.
2020-08-28 10:40
nie jeżdżą...
2020-08-28 07:47
Zgadzam się. Przystanki z betonu są świetne.
Natomiast urzędnicy który zatwierdzili budowę przystanku z kostki brukowej lub co gorsza małych kamieni, powinni ponieść konsekwencje.
Autobusy na do hamowaniu wyrywają z flakami zawieszenie a pasażerowie podskakują jak pacynki z Mauppet Show.
2020-08-28 08:47
Beton to kruszywo zmieszane z czymś co je zlepia. Może to być cement, może być asfalt.
2020-08-28 10:23
Beton to kruszywo, czy kruszywo betonowe?
2020-08-28 08:49
Klepisko powinno być albo kocie łby jak na 10 lutego.
2020-08-28 10:17
Kocie lby to bzdura.
2020-08-28 09:45
Ale wiesz, że autobus nie wjeżdza na tę powierzchnię?
2020-08-28 10:27
Betonowy przystanek na Wiśniewskiego już był w całkowitej naprawie bo się ten super beton mocno zapadł.
2020-08-28 11:02
bo z**bano podbudowe
2020-08-28 11:24
2020-08-29 08:16
2020-08-28 07:05
Cena to nie zawsze jakość. Ps. nie jestem spamem! Tylko człowiekiem!
2020-08-28 08:00
Polecam naukę czytania ze zrozumieniem!
2020-08-28 08:10
Same walki budowlane .....naprawion po gwarancji i juz do wymiany i jeszcze wyzywasz bo nie umiesz budowac, do roboty sie wez albo zmien zawod. Umiesz zrozumiec to co piszesz czy tylko udajesz? I kto tu jest..........
2020-08-28 09:47
2020-08-28 07:05
Na wyniesieniach jedzdni po roku też będzie do remontu. No tak tylko kiedy skończą ten remont dobrej drogi i przemienią go w koszmarek kierowców?
2020-08-28 07:06
> Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe
Na zdjęciach tego nie widać. Natomiast doskonale widać, że płyty te się zapadają, czyli została niewłaściwie przygotowana podbudowa pod nie.
Ewidentna fuszerka wykonawcy - nie można zatem pociągnąć go za to finansowo? Czy rzeczywiście miasto musi naprawiać to za nasze pieniądze?
2020-08-28 07:26
autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym
autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym miejscu to siła hamowania ciągle będzie szła w te same małe kosteczki. Jak zrobisz dużą betonową powierzchnię - masz monolityczny obiekt, który przyjmie siłę hamowania, rozprowadzi do niższych warstw podbudowy i dzięki temu tak szybko się nie zniszczy.
Tymczasem urzędnicy: o, kosteczki granitowe, jakie słodkie i małe. A takie drogie, że na pewno będą w stanie utrzymać ciężki autobus podczas hamowania!
2020-08-28 07:39
Tylko autobus na tych płytach się nie zatrzymuje. Przeczytaj, znafco, co to jest przystanek wiedeński.
2020-08-28 08:16
2020-08-28 08:27
nie.
2020-08-28 08:40
Na tym przystanku jak najbardziej autobus zatrzymuje się na płytach.
2020-08-28 08:42
Białe myszki też widzisz? :D
2020-08-28 13:20
Ech niezłe promocje musieli mieć te 20-30 lat temu.
2020-08-28 08:50
Z dużymi płytami jest inny problem. Bardzo ciężko wykonać dobrą podbudowę i te płyty mają tendencję do pękania. Czy są lepsze - od drobnej kostki fazowanej to wszystko jest lepsze.
2020-08-29 16:56
plyty powinny byc wieksze i grubsze
2020-08-28 07:29
ponieważ projekt został uzgodniony z inwestorem i z wadami przeszedł. a dzięki temu można już po kilku latach (5-ciu) (trwałość projektu (unijna kasa)) remontować , naprawiać , poprawiać
2020-08-28 09:42
I kasa się zgadza..
2020-08-28 12:25
a wtedy urzędnik będzie bezczelnie załaniał się własną ignorancją i niekompetencją, bo on jest od "zarządzania" a nie od merytoryki...
A jak "zarządziłeś" i się zgodziłeś, to "widziały gały, co brały..." i twoja wina a nie wykonawcy...
2020-08-29 19:49
Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.
2020-08-28 07:07
2020-08-28 10:39
jak najwięcej powinno być przystanków wydzielonych na osobnej wyspie. Po co takie przystanki np. we Wrzeszczu czy Zaspie ??
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.