2020-11-17 07:47
Artykuł wprowadza w błąd, że ta linia jest nieczynna. Do Kokoszek cały czas jeżdżą pociągi towarowe.
Lokomotywa po odpięciu od wagonów podjeżdża pod wiadukt, żeby móc przejechać na drugi tor.
2020-11-17 08:18
2020-11-17 08:23
UMG w końcu znalazł środki na budowę wiaduktu na Oruni. Ogłosił przetarg, wiadukt został zaprojektowany, wykonawca chce rozpocząć prace ale nie może. Okazało się, że teraz nie biegną tam dwa tory kolejowe ale 4 na ziemi
UMG w końcu znalazł środki na budowę wiaduktu na Oruni. Ogłosił przetarg, wiadukt został zaprojektowany, wykonawca chce rozpocząć prace ale nie może. Okazało się, że teraz nie biegną tam dwa tory kolejowe ale 4 na ziemi i hyperloop pod ziemią, a kolejarze chcą jeszcze wybudować Maglev nad istniejącymi torami. UMG ostro krytykuje kolejarzy bo on ma uzgodnienia!! 100 lat temu wszystkie podmioty z grupy PKP i nie tylko wyraziły zgodę i dla UMG jest to wiążące.
Pomimo tego UMG dalej idzie w zaparte i che budować.
2020-11-17 08:32
Opinia wyróżniona
Ile osób jezdzi rowerem przez cały rok? Z pewnością kolej będzie lepiej wykorzystana, przez większą liczbę ludzi niż ścieżka rowerowa. Rachu ek prosty i spór zbędny
2020-11-17 08:39
2020-11-17 09:57
Badania wykazują, że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM. Próba przeciwstawiania sobie interesów obu grup jest przejawem, delikatnie rzecz biorąc, braku wyobraźni. Komunikacja rowerowa powinna być
Badania wykazują, że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM. Próba przeciwstawiania sobie interesów obu grup jest przejawem, delikatnie rzecz biorąc, braku wyobraźni. Komunikacja rowerowa powinna być postrzegana przez zarządców linii kolejowych/ operatorów kolei jako strategiczny partner: w dobrze zarządzanych miastach/ aglomeracjach/ metropoliach znaczna część pasażerów dociera do stacji lokalnej i regionalnej kolei rowerem. Przy stacjach kolejowych (węzłach przesiadkowych) tworzone są wygodne parkingi służące systemowi Bike and Rail (Rower + kolej). Jedyne sensowne rozwiązanie to porozumienie się obu zainteresowanych stron i znalezienie rozwiązania, które przyniesie korzyści wszystkim: nie tylko rowerzystom czy pasażerom kolei: również tym, którzy nadal będą (niepotrzebnie) korzystać z samochodu na małe i średnie odległości w mieście i jego okolicach.
2020-11-17 10:46
Opinia iście godna pracownika odpowiedniej komórki administracyjnej Urzędu Miejskiego. Zapomniał tylko nadmienić że w naszym mieście nie ma żadnego konkretnego planu dotyczącego budowy tudzież włączania części dróg jako
Opinia iście godna pracownika odpowiedniej komórki administracyjnej Urzędu Miejskiego. Zapomniał tylko nadmienić że w naszym mieście nie ma żadnego konkretnego planu dotyczącego budowy tudzież włączania części dróg jako dróg rowerowych, nie ma żadnej spójnej architektury- np. na Dmowskiego robimy tak, na Kartuskiej inaczej a na Wita Stwosza jeszcze inaczej. A potem rowerzysta otępiały jedzie ul. Nowatorów po jezdni zamiast po ścieżce rowerowej bo po co ma po niej jeździć? Czy nie można kopiować rozwiązań z Niemiec czy Holandii a nie wiecznie robić eksperymenty bo wydaje się komuś że można inaczej nie koniecznie lepiej ale byle by było roboty na lata.
2020-11-17 15:07
2020-11-17 17:32
jest on sukcesywnie wdrażany. Wyzwaniem jest nadal tylko teoretyczne priorytetowe traktowanie ruchu pieszych i rowerzystów przy planowaniu rozwoju infrastruktury miejskiej. Nadal przewiduje się tworzenie makabrył w
jest on sukcesywnie wdrażany. Wyzwaniem jest nadal tylko teoretyczne priorytetowe traktowanie ruchu pieszych i rowerzystów przy planowaniu rozwoju infrastruktury miejskiej. Nadal przewiduje się tworzenie makabrył w postaci piętrowych parkingów dla samochodów, które zwiększają korki na dojazdach do centrum miasta: vide obiekt przy Urzędzie Marszałkowskim lub projekt podziemnego parkingu na Podwalu Staromiejskim. Jedno miejsce postojowe takiego parkingu kosztuje (sto) kilkadziesiąt tysięcy złotych. Za jeden taki obiekt wielostanowiskowy można by zbudować pełną infrastrukturę rowerową miasta.
2020-11-17 11:50
Czy mogę prosić o źródło badań wskazujące że że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM?
2020-11-17 11:54
obawiam sie ze niewielu
2020-11-17 13:06
te okolice są bardzo słabo skomunikowane. przystanek skm byłby wykorzystywany przez dużą ilość mieszkańcow, których jest w okolicy coraz więcej. duża część zapewne docierałaby do niego na rowerze
2020-11-17 17:23
o szczegóły proszę się zwrócić do odpowiedniego referatu w Urzędzie Miejskim. Nie jestem jego pracownikiem, ale miałem okazję uczestniczyć w konferencji na ten temat, dlatego użyłem tego argumentu.
2020-11-17 15:53
ciekawe więc dlaczego przewozi się rowery SKM i komunikacją miejską skoro tak ochoczo buduje się dla nich ścieżki rowerowe? Jedynym rozwiązaniem jest zaprzestanie rozbierania linii kolejowych by wybudować tam drogi dla
ciekawe więc dlaczego przewozi się rowery SKM i komunikacją miejską skoro tak ochoczo buduje się dla nich ścieżki rowerowe? Jedynym rozwiązaniem jest zaprzestanie rozbierania linii kolejowych by wybudować tam drogi dla rowerów. Statystyki pokazują że większą popularnością cieszą się przejazdy kolejką wąskotorową niż rowerem po rozebranych torach. Dodatkowo wąskotorówka jest większą atrakcją turystyczną niż rower wpakowany do środka komunikacji miejskiej.
2020-11-17 17:25
statystyki mówiące o popularności dróg dla rowerów są dostępne - liczba turystów rowerowych oraz osób korzystających z roweru w celach komunikacyjnych po drogach rowerowych budowanych w śladzie opuszczonych linii
statystyki mówiące o popularności dróg dla rowerów są dostępne - liczba turystów rowerowych oraz osób korzystających z roweru w celach komunikacyjnych po drogach rowerowych budowanych w śladzie opuszczonych linii kolejowych w dobrze zarządzanych miastach jest nieporównanie wyższa niż liczba osób korzystających z kolejek wąskotorowych. Dobra infrastruktura rowerowa w otoczeniu stacji czynnych linii kolejowych znacznie zwiększa obszar napływu pasażerów dla operatorów kolei - tutaj występuje zjawisko synergii a nie konkurencji.
2020-11-17 18:54
ciekawe więc ile ludzi rocznie korzysta ze ścieżki rowerowej w Pszczółkach to porównamy to z ilością pasażerów wąskotorówki w Nowym Dworze Gd lub rowerzystów korzystających z dróg po rozebranej wąskotorówce
2020-11-18 15:13
nie ma bezpośredniego połączenia ze stacją Pszczółki, nie ma bezkolizyjnego przejazdu wiaduktem nad szosą a także nie ma zachowanej ciągłości pod autostradą A1, czyli generalnie jest mocno dysfunkcjonalna dla lokalnego
nie ma bezpośredniego połączenia ze stacją Pszczółki, nie ma bezkolizyjnego przejazdu wiaduktem nad szosą a także nie ma zachowanej ciągłości pod autostradą A1, czyli generalnie jest mocno dysfunkcjonalna dla lokalnego ruchu rowerowego. Można by stosunkowo niewielkim kosztem zlikwidować te niedogodności. Jednostkowy przykład nie jest dowodem na wyższość kolejek wąskotorowych nad ideą wykorzystywania dawnych szlaków kolejowych na tworzenie atrakcyjnych ciągów pieszo rowerowych w ich śladzie. Na ten temat jest wiele publikacji: wystarczy sięgnąć do materiałów Europejskiego Stowarzyszenia Greenways i trochę się poduczyć. Na zakończenie powtórzę jeszcze raz: transport rowerowy i transport kolejowy to potencjalni strategiczni sojusznicy, a nie rywale. ;-)
2021-03-04 11:41
Tyle tylko że nie rozwala się ścieżek rowerowych po to by wybudować linie kolejowe. Po likwidacji linii kolejowych powstają tkzw białe plamy i na to też są badania. Poczytaj sobie o wykluczeniach komunikacyjnych
2020-11-17 22:17
rowerem, do pracy
2020-11-17 08:35
Olać przystanek Kokoszki, zbudować PKM Karczemki, dużo lepiej zlokalizowany i po problemie
2020-11-17 08:37
droga rowerowa lepiej brzmi czy jak? chodniki są passe?
2020-11-17 08:38
Teren jest kolejowy
PKP nie wyda pozwolenia na wejście na swój teren i co im wtedy DRMG zrobi
Może co najwyżej pójść do sądu
Najprościej jest wyłączyć kładkę z prowadzonej inwestycji, przeprojektować
Teren jest kolejowy
PKP nie wyda pozwolenia na wejście na swój teren i co im wtedy DRMG zrobi
Może co najwyżej pójść do sądu
Najprościej jest wyłączyć kładkę z prowadzonej inwestycji, przeprojektować ją wspólnie z PKP znaleźć dodatkowe środki (np. PKP zapłaci za zejścia i windy na perony) i ogłosić za 3 miesiące
dodatkowy przetarg "projektuj i buduj"
i za rok będziemy mieli kładkę na miarę naszych czasów :)
2020-11-17 10:45
Poczym zaczęło projektować coś sprzeczne nie informując innych, że będzie zmiana. Bure w plk!
2020-11-17 08:44
Żadna droga rowerowa tylko zwykły chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. To tak jakby autostradą nazywać zjazd z ulicy do garażu.
2020-11-17 10:05
2020-11-17 10:45
2020-11-17 17:39
niekoniecznie specjalnie dedykowanej rowerom. Obrażając innych dajesz wyraz temu, że przypuszczalnie masz jakiś problem, a rowerem jeździsz za rzadko.
2020-11-17 18:58
Skoro dla niektórych trzy pasmowa droga to autostrada tak samo można rzecz że kładka to droga rowerowa
2020-11-17 08:50
Bo my wiemy że są terminy ale w zasadzie to wydajemy kasę na analizy, projekty, a cY z nich coś będzie bo ich nie dotrzymamy cóż taki biznes.
U nas kasa się zgadza a i przepraszamy za zbiegi remontów ale przecież my nie koordynujemy rozbudowy miasta!
2020-11-17 08:56
Niech se w d**ę wsadza ta pkmke. Nie ma przystanku na Karczemkach, które sa w tej chwili wielkim osiedlem, a do ktorego dojezadzaja 2 autobusy raz na ruski rok. Przystanek PKM Karczemki na pewno by był oblegany. A tak,
Niech se w d**ę wsadza ta pkmke. Nie ma przystanku na Karczemkach, które sa w tej chwili wielkim osiedlem, a do ktorego dojezadzaja 2 autobusy raz na ruski rok. Przystanek PKM Karczemki na pewno by był oblegany. A tak, korki tu będą zawsze i nikt przy zdrowych zmysłach nie przesiądzie się na komunikację, żeby sie 7 razy przesiadac na węzłach przesiadkowych i 2 godziny jechac do pracy..
2020-11-17 09:44
Dokładnie. ***** Pkmkę bez przystanku Karczemki
2020-11-17 10:27
A może odyniec?
2020-11-17 13:53
2020-11-17 11:16
A ja myślę, że tylko ci o "zdrowych" zmysłach kupują mieszkanie/dom na zad*piu i płaczą jaki to ciężki dojazd mają. Widziały gały co brały.
2020-11-17 12:26
Po co, skoro panisko z dolnego tarasu ma już pełną infrastrukturę, prawda? Może otoczcie te swoje centralne/nadmorskie dzielnice drutem kolczastym i proklamujcie niepodległość albo chociaż udzielne księstwo. Ręce opadają.
2020-11-17 16:34
oni tego nie zrozumieja bo siedza z rodzinami od 50 lat w jedym bloku i poruszają się po 3 ulicach w okolicy i są zadowoleni
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.