- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (110 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (68 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (19 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (62 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (328 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni
W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha oraz budowa nowej drogi na Chełm , a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.
- Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
- Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
- Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
- Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
- Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
- Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
- Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
- Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
- Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.
- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.
- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.
Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy
Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.
Opinie (206) 4 zablokowane
-
2019-02-25 08:55
A co z przejazdem na Gościnnej? (1)
- 10 3
-
2019-02-25 18:50
Artykuł bardzo ubogi.
Znów Trójmiasto.pl pominęło głos Rady Dzielnicy. Wszystko byłoby wyjaśnione dokładnie, co jest pilne i dlaczego.- 0 0
-
2019-02-25 09:02
Zobaczymy fajnie byłoby z skm, ale i tramwaj dobry lub buspas bo tobprzynajmniej na jednym bilecie , na razie jeżdzę do centrum wiec taniej ztm ale nie wiadomo kiedy zmieni sie wiatr i wtedy byłoby super jeździć skm bo to 20 min i we wrzeszczu ;)
- 4 5
-
2019-02-25 09:13
Caryca coś wymyśli
- 6 4
-
2019-02-25 09:13
Dulkiewicz plan dla miasta kobieto!!!!
- 7 6
-
2019-02-25 09:18
A kiedy jakis wiadukt na skrzyzowaniu havla lostowcka z trasa w-z? Tam wiecznie na tych swiatlach korek w dwie strony w godzinach szczytu.
- 19 8
-
2019-02-25 09:18
studium (1)
Wiele lat temu zaprojektowano trasę Ul. Sikorskiego łączącą Chełm z Orunią Górna. Od lat inwestycja jest odkładana. Należy jak najszybciej wybudować w końcu tę drogę. Studium to tylko plany. Liczy się konkret.
- 18 2
-
2020-08-09 17:04
do studium
To nic nie da bo bez przebudowy Małomiejskiej to będzie ma sa kra koras totalny
- 0 0
-
2019-02-25 09:23
Wewnętrzne obwodnice a nie kierowanie ruchu do jednej ulicy. (3)
Zastanówmy się gdzie chcą jechać codziennie mieszkańcy Oruni i Łostowic?
Część do Wrzeszcza, część do Gdyni, cześć w kierunku rafinerii.
I wszystkich wciskamy w Świętokrzyską i Trakt.
Po co?- 25 5
-
2019-02-25 09:28
A(prawie) wszyscy by mogli pojechać SKM.
- 6 2
-
2019-02-25 09:37
(1)
Mogą jechać Havla przez morenę do wrzeszcza, na obwodnice i do Gdyni . I na trakt w prawo i obwodnica południowa do rafinerii nikt nie musi autem do centrum zjeżdżać .
- 1 6
-
2019-02-25 09:40
Na Havla jest większy korek niż na Trakcie
- 10 2
-
2019-02-25 09:29
Tylko kolejka górska z Orunia PKP do Orunia Górna.
Czas dojazdu w dowolne miejsce Gdanska 5 razy szybciej niż samochodem- 14 3
-
2019-02-25 09:34
naturalne i najbardziej logiczne jest przedłużenie Havla i rozbudowa w lewą stronę do (1)
Traktu św. W . równolegle do Małomiejskiej
- 7 2
-
2019-02-26 23:34
Tam jest park
- 0 0
-
2019-02-25 09:39
Remont
Remont skrzyżowania Sandomierskiej i Trakt Są. Wojciecha....to dopiero będą korki i pewnie rok budowania nowego skrzyżowania, które nie będzie miało przepustowości. Proponuję budowę wiaduktów z prefabrykowanych elementów.z sandomierskiej za tory, oraz z sandomierskiej na trakt. Szybko i mało inwazyjnie.
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.