• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • A co z przejazdem na Gościnnej? (1)

    • 10 3

    • Artykuł bardzo ubogi.
      Znów Trójmiasto.pl pominęło głos Rady Dzielnicy. Wszystko byłoby wyjaśnione dokładnie, co jest pilne i dlaczego.

      • 0 0

  • Zobaczymy fajnie byłoby z skm, ale i tramwaj dobry lub buspas bo tobprzynajmniej na jednym bilecie , na razie jeżdzę do centrum wiec taniej ztm ale nie wiadomo kiedy zmieni sie wiatr i wtedy byłoby super jeździć skm bo to 20 min i we wrzeszczu ;)

    • 4 5

  • Caryca coś wymyśli

    • 6 4

  • Dulkiewicz plan dla miasta kobieto!!!!

    • 7 6

  • A kiedy jakis wiadukt na skrzyzowaniu havla lostowcka z trasa w-z? Tam wiecznie na tych swiatlach korek w dwie strony w godzinach szczytu.

    • 19 8

  • studium (1)

    Wiele lat temu zaprojektowano trasę Ul. Sikorskiego łączącą Chełm z Orunią Górna. Od lat inwestycja jest odkładana. Należy jak najszybciej wybudować w końcu tę drogę. Studium to tylko plany. Liczy się konkret.

    • 18 2

    • do studium

      To nic nie da bo bez przebudowy Małomiejskiej to będzie ma sa kra koras totalny

      • 0 0

  • Wewnętrzne obwodnice a nie kierowanie ruchu do jednej ulicy. (3)

    Zastanówmy się gdzie chcą jechać codziennie mieszkańcy Oruni i Łostowic?
    Część do Wrzeszcza, część do Gdyni, cześć w kierunku rafinerii.
    I wszystkich wciskamy w Świętokrzyską i Trakt.
    Po co?

    • 25 5

    • A(prawie) wszyscy by mogli pojechać SKM.

      • 6 2

    • (1)

      Mogą jechać Havla przez morenę do wrzeszcza, na obwodnice i do Gdyni . I na trakt w prawo i obwodnica południowa do rafinerii nikt nie musi autem do centrum zjeżdżać .

      • 1 6

      • Na Havla jest większy korek niż na Trakcie

        • 10 2

  • Tylko kolejka górska z Orunia PKP do Orunia Górna.
    Czas dojazdu w dowolne miejsce Gdanska 5 razy szybciej niż samochodem

    • 14 3

  • naturalne i najbardziej logiczne jest przedłużenie Havla i rozbudowa w lewą stronę do (1)

    Traktu św. W . równolegle do Małomiejskiej

    • 7 2

    • Tam jest park

      • 0 0

  • Remont

    Remont skrzyżowania Sandomierskiej i Trakt Są. Wojciecha....to dopiero będą korki i pewnie rok budowania nowego skrzyżowania, które nie będzie miało przepustowości. Proponuję budowę wiaduktów z prefabrykowanych elementów.z sandomierskiej za tory, oraz z sandomierskiej na trakt. Szybko i mało inwazyjnie.

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane