• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięć wariantów rozbudowy układu drogowego na Oruni

Michał Brancewicz
25 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W tym roku powstanie studium określające, jakie ulice i skrzyżowania należy wybudować lub rozbudować, by polepszyć możliwości poruszania się mieszkańcom Oruni. W grę wchodzi przede wszystkim stworzenie nowych połączeń z Traktem św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska oraz budowa nowej drogi na Chełm zobacz na mapie Gdańska, a także przebudowa ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej.



Która inwestycja drogowa na Oruni jest najpilniejsza?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka firmy, która opracuje studium transportowe dla dzielnic Orunia, św. Wojciech i Lipce. Podczas prac wykonawca będzie opierał się na dziewięciu wariantach.


  • Wariant 0 - wariant wyjściowy, etapowe podłączenie ulicy Sandomierskiej do skrzyżowania z ulicami Trakt św. Wojciecha i Podmiejską
  • Wariant 1 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej (w śladzie ulicy Serbskiej) i odcinka ulicy Nowej Podmiejskiej - do ulicy Małomiejskiej (w śladzie ulicy Nakielskiej) wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 2 - budowa wiaduktu nad Traktem św. Wojciecha w ciągu ulic Nowej Sandomierskiej, w śladzie ulicy Serbskiej, i Nowej Podmiejskiej - do skrzyżowania z ulicą Havla, w śladzie ulicy Nakielskiej i Małomiejskiej wraz z oceną funkcjonowania przekroju typu 1x2 plus buspas.
  • Wariant 3 - budowa trasy P-P (północ-południe), od skrzyżowania z ul. Kadmową do skrzyżowania z Witosa - Cienistą, wariant badający wpływ trasy P-P.
  • Wariant 4 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ulicy Bocznej (równolegle do niej).
  • Wariant 5 - nowe przebicie między Traktem św. Wojciecha a ulicą Żuławską w rejonie ul. Ukośnej (równolegle do niej).
  • Wariant 6 - nowe przebicie między ul. Trakt św. Wojciecha a ulicą Lipce w rejonie ulicy Niegowskiej (równolegle do niej).
  • Wariant 7 - zakładający budowę skrzyżowania ulicy Nowej Sandomierskiej i Nowej Podmiejskiej z ul. Trakt św. Wojciecha w poziomie niwelet ulic Nowa Sandomierska - Nowa Podmiejska wraz z podłączeniem ul. Nowej Podmiejskiej do ul. Małomiejskiej - przekrój uliczny 1x2 plus buspas.
  • Wariant 8 - włączenie ul. Cienistej do ul. Trakt św. Wojciecha.

- Są to proponowane warianty rozwiązań, które posłużą do określenia optymalnego, z punktu widzenia osiągnięcia oczekiwanych efektów transportowych, harmonogramu rozwoju układu ulicznego w tym rejonie - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Dopiero po sporządzonej analizie będzie wiadomo, czy i które elementy nowego układu drogowego w ogóle powstaną oraz w jakiej perspektywie czasowej.

- Studium wykaże także w jaki sposób polepszyć warunki ruchu na skrzyżowaniu ul. Trakt św. Wojciecha - ul. Sandomierska - ul. Podmiejska - zapowiada Zakrzacka. - Opracowane materiały wykorzystane zostaną również przy sporządzaniu koncepcji i dokumentacji projektowej dla bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Orunia zyska dwa bezkolizyjne przejazdy


Wybrany wykonawca będzie miał pięć miesięcy (od dnia podpisania umowy) na opracowanie całego studium.

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Caryca budyniowa to twój koniec wyborów nigdy nie wygrasz

    • 9 11

  • Miało chodzić o Orunię, Orunię Dolną (2)

    Nawet ankieta jest tendencyjna :( Jak w niej zaznaczyć, to co ważne dla Oruni. Od początku chodziło o to, żeby Orunię, Orunię Dolną, która jest "wyspą" odgrodzoną z każdej strony torami kolejowymi, połączyć ze światem przy pomocy wiaduktu czy tunelu. Większość wariantów skupia się na ułatwieniu połączenia z miastem południowych dzielnic, a stara Orunia znowu jest na marginesie. Więcej osób mieszka na Oruni Górnej i znowu zostaniemy przegłosowani Nie zapominajcie o nas! Stoimy na przejazdach kolejowych po kilkanaście minut, żeby wyjechać z Oruni.

    • 17 7

    • (1)

      A my stoimy kilkadziesiąt minut w korku

      • 5 8

      • A nam codziennie zagraża utrata zdrowia i życia bo karetki utykają na zamkniętych szlabanach i też stoimy na szlabanach mnóstwo czasu!

        • 1 0

  • Orunia to powinna być prestiżowa dzielnica Gdańska! Bo jest przy samym centrum Miasta! (4)

    Obecnie to jest zrujnowana dzielnica !Same stare budynki do wyburzenia ,i bloki komunalne dzie jest lokowana patologia!
    Powinno sie deportować te politologie za obwodnicę a wszystkie te ruiny zrównać z ziemia zaprosić deweloperów stworzyć tam parki szkoły placówki zdrowia sklepy same beda chciały tam sie lokować!

    • 21 10

    • To łakomy kąsek dla deweloperów

      Po udanych transakcjach można zrobić zniknięcie i będzie jak teraz.

      • 4 0

    • bloki komunalne (2)

      Mam pytanie a które to są bloki komunalna

      • 1 2

      • Zobacz sobie blok na Oruni za szlabanem który jest 100 metrów na przeciw ko szkoły i kto tam mieszka. (1)

        • 0 1

        • Mieszka spora reprezentacja wszystkich Dzielnic Gdańska z poprzedniej puli Rewitalizacji.

          • 4 0

  • Havla przedłużyć

    Należy przedłużyć ulice Havla do Starogardzkiej

    • 9 8

  • Przyznam że wszystkie warianty by się przydało zrealizować

    • 17 3

  • Czy takie prace planistyczne nie powinny powstawać 10 czy 20 lat temu gdy podejmowano decyzje nt rozbudowy miasta w kierunku płd? Teraz trzeba szybko robić, budować, ratować sytuacje a nie planować czy dumać.

    • 11 0

  • Że też nikt nie pomyślał o wariancie nr 9. - Zaplanować można wszystko, a potem "Nie da się".

    • 6 1

  • Opornie idzie budowanie dróg w Gdańsku Południe

    A teraz spostrzeżenie dotyczące dróg wjazdowych do Gdańska. Ul Elbląska od Makro w kierunku Gdańska to wygnieciona nawierzchnia ( są odcinki nowe). Koleiny, przy rafinerii słabo oświetlona, a co dzień można rozjechać pieszych, głównie robotników idących ze stacji benzynowej do rafinerii( odcinek nieoświetlony). Starogardzka- brak słów. Świętokrzyska- najgorzej przez Łostowice, wygnieciona i dziurawa, a dziury załatane to patałachy wykonały, bo efekt żaden. Jabłoniowa, coś tam zaczynają robić, ale teraz jest beznadzieja. Zwłaszcza pseudorondo Jabłoniowa/Leszczynowa. Benzynowa- dramat, może Dulkiewicz tam zawieźcie.

    • 11 0

  • Zróbcie porządek z nawierzchnią na wjeżdzie na estakadę przy Okopowej (1)

    Można się zabić, takie dziury i koleiny. Do roboty.

    • 6 2

    • Były takowe plany i obietnice przebudowy...

      Na niniejszym portalu były artykuły przedstawiające plany remontu wspomnianego przez Ciebie odcinka drogi, były nawet konkretne daty realizacji. Przypominam sobie z kilku ostatnich lat co najmniej dwie próby realizacji tegoż remontu. Pierwszy termin został odwołany z powodu "odkrycia" niezidentyfikowanych instalacji podziemnych, w każdym razie taki był oficjalny powód. Za drugim razem jako powód odwleczenia realizacji tejże inwestycji była budowa Forum Radunia (obecna nazwa Forum Gdańsk). Poprzedni Prezydent Miasta deklarował, że ów odcinek zostanie zrealizowany po wybudowaniu wspomnianego Forum. Skończyło się jak zwykle, na planach i obietnicach... a może jednak w końcu przebudują ten odcinek drogi, gdyż należy pamiętać o tym, że ostatnio jest forsowane przejście naziemne w tym miejscu, czyli nowe plany i analizy.

      • 0 0

  • Życzę wygranej Braunowi

    Rozpirzy ten gdański układzik

    • 15 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane