Jak branża turystyczna może wykorzystać nowe trendy w turystyce?
Ciekawe tematy i nowe inspiracje na Konferencji "Nowe Trendy w Turystyce" 28 marca w Gdańsku.
W jakim kierunku rozwija się branża turystyczna? Jakie ma przed sobą perspektywy i możliwości? Jakie są nowe trendy i rozwiązania, które mogą uskutecznić podejmowane działania branży? Między innymi o tym dyskutować będą praktycy biznesu i przedstawiciele branży turystycznej, którzy spotkają się na Konferencji "Nowe Trendy w Turystyce" po raz piąty. Wydarzenie startuje już 28 marca w Gdańsku. Organizatorem jest: Gdańska Organizacja Turystyczna/ Gdańsk Convention Bureau. Partnerami konferencji są: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku oraz Centrum Kultury i Sportu w Pruszczu Gdańskim.
" Rynek usług turystycznych ulega ciągłym przemianom. Wpływa na to wiele czynników - gospodarczych, technologicznych, społecznych czy nawet politycznych. Dlatego konferencja, podczas której mówimy o zmieniającej się sytuacji i nowych trendach na rynku turystycznym jest bardzo ważna dla branży" - mówi Anna Bartoszewicz-Pajka, Wiceprezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
"Ważne jest, aby sektor turystyczny rozpoznawał te tendencje i na nie szybko reagował" - dodaje Wiceprezes GOT.
Nowe trendy szansą dla branży turystycznejBranża turystyczna musi nadążać za zmianami, które w obliczu intensywnego rozwoju technologii są nieuniknione. Wspomnianym przemianom towarzyszą rosnące oczekiwania turystów oraz nowe rozwiązania, które trzeba umieć właściwie wykorzystywać. Podczas tegorocznej Konferencji prelegenci skupiać się będą na najważniejszych trendach, które funkcjonują w turystyce, a mianowicie Magdalena Rutkowska Prezes Medical Travel Europe Sp. Z o.o przedstawi rynek turystyki medycznej i jego potencjał. Natomiast trendy w turystyce kulturowej zaprezentuje uczestnikom Max Fuzowski z Business &Culture. Nie pozostanie również bez echa wzrost turystów z Obwodu Kaliningradzkiego, a tym samym rozpoczęcie "złotej ery" dla sektora usług turystycznych. Jednak, co zrobić, aby z niej skorzystać? Na to odpowie Aleksandra Harasiuk konsultantka strategii obsługi klienta goodatservice.com, propagatorka programu certyfikującego "Russian Friendly". Kolejny prelegent, P. Monika Michałowska z Agencji Rozwoju Pomorza S.A postawi sobie za cel przekonanie uczestników, że również małe i średnie firmy zasługują na miano Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie.
Nowe spojrzenie na finansowanie w obszarze turystykiPodczas konferencji podjęty zostanie również temat finansowania działań w obszarze turystyki. Często, pomimo znakomitych pomysłów i idei, to właśnie brak środków stanowi jedną z barier uniemożliwiających ich podejmowanie i podążanie za trendami. Organizator chcąc przekazać wiedzę na temat możliwości pozyskania środków unijnych w perspektywie 2014 - 2020 zaprosił Partycję Szczygieł Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
Będzie też "smacznie"Konferencja to także III równoległe panele tematyczne z zakresu turystyki biznesowej, kulinarnej i marketingu online.
Na pytanie Jak pozyskiwać międzynarodowe konferencje odpowie Panel "Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii". Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense, jednej z czołowych w Polsce firm zajmujących się organizacją spotkań biznesowych, opowie o trudnym procesie starania się o międzynarodowy kongres. W drugiej części spotkania trójmiejskie firmy zajmujące się nowymi technologiami zaprezentują nowoczesne produkty - aplikacje mobilne, multimedialne prezentacje, które wykorzystuje Gdańsk Convention Bureau/GOT do promocji miasta, jako destynacji konferencyjnej.
Turystyka kulinarna stanowi obecnie jeden z wiodących tematów motywujących do przyjazdu, a potencjał Pomorza w tym temacie jest niezaprzeczalny. Dlatego Panel "Tradycja czy awangarda? Co powinno dominować w ofercie turystyki kulinarnej regionu Pomorskiego?" będzie doskonałą okazją do rozmowy o kulinariach, a w szczególności o szansach, jakie otwierają się przed regionem w związku ze wzrostem popularności tego zjawiska. Kim jest turysta kulinarny, czego poszukuje, za co jest w stanie najwięcej zapłacić? Jakie trendy w gastronomii można wykorzystać do rozwoju turystyki kulinarnej? Jaki wpływ na budowanie mody destynacji turystyki kulinarnej mają kreatywność, design i tradycja? Na te i na inne pytania znaleźć będzie można odpowiedź uczestnicząc w prezentacjach i dyskusjach panelowych z udziałem praktyków z Pomorskiego i nie tylko. 4 tematy, 12 specjalistów i ożywiona dyskusja - to wszystko i wiele więcej gwarantuje panel kulinarny, który poprowadzą Krystyna Hartenberger-Pater - dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Hubert Gonera - ekspert w zakresie kreacji produktów turystyki kulinarnej.
Natomiast alternatywne i tradycyjne kanały komunikacji e-marketingowej w branży turystycznej zaprezentują eksperci z TravelCamp: Piotr Kasperczak i Dagmara Plata - Alf. Travelcamp to nieformalne cykliczne spotkanie środowiska internetowego z branżą turystyczną i hotelarską, które każdorazowo spotykają się dużym zainteresowaniem.
"Wierzę, że kolejna edycja konferencji okaże się sukcesem a nowe trendy, które obserwujemy nie tylko w turystyce, ale w każdej dziedzinie naszego życia będą dla nas szansą a nie zagrożeniem. Turyści oczekują emocji, interakcji, poznawania, odkrywania, dzielenia się wrażeniami a wzrost mobilności, multitasking, kultura nanosekundy i kryzys braku wolnego czasu, to zjawiska, z którymi mamy do czynienia na co dzień, ale jak je wykorzystać w celu przyciągnięcia większej ilości turystów? Mam nadzieję, że odpowiedzi znajdziemy podczas konferencji w dn. 28 marca, na którą serdecznie zapraszam", Anna Górska Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej/Gdańsk Convention Bureau.