Trzecia edycja wydarzenia, po raz pierwszy dwudniowa, odbędzie się 16 i 17 kwietnia w Gdańsku w Europejskim Centrum Solidarności. W bardziej wiosennej niż w poprzednich latach atmosferze, branża social media spędzi dwa dni na intensywnych wykładach. Nie obędzie się też bez wielu atrakcji i niespodzianek, które jak zawsze nadają wyjątkowy charakter wydarzeniu.
Social Media Convent to międzynarodowa konferencja, na której poruszana jest tematyka komunikacji firm i marek w social media, prezentowane są trendy, dobre praktyki, najnowsze rozwiązania i prognozy dla branży. Organizatorem wydarzenia jest trójmiejska agencja Personal PR, a partnerem strategicznym tegorocznej edycji po raz drugi Twitter oraz 140 Media - oficjalny i wyłączny przedstawiciel Twittera w Polsce.
Pierwszy dzień wydarzenia (16 kwietnia) to Twitter Day, podczas którego wystąpią goście specjalni m. in. Niall Horgan, Partner Manager EMEA, Twitter, oraz Jego Ekscelencja Stephen D. Mull, Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce. Swoimi doświadczeniami z działań na Twitterze podzielą się agencje, marki, instytucje samorządowe i państwowe oraz sektor NGO. Z prelekcją wystąpi też 140 Media. W przerwie pomiędzy prelekcjami uruchomiony będzie TweetShop, w którym za tweeta będzie można kupić gadżety. Aby skorzystać z TweetShopu należy mieć aktywne konto na Twitterze.
Drugiego dnia (17 kwietnia) - Social Media Day - na uczestników czeka kilkanaście prelekcji o różnorodnej tematyce: usłyszymy m. in. o serwisach: LinkedIn, Facebook, YouTube, Snapchat czy sekretach tworzenia dobrego contentu oraz wideo dla społeczności. Pierwszym gościem specjalnym drugiego dnia konferencji będzie Francois Benner z Brandsensations, HubSpot and Hootsuite Partner. Pod koniec dnia wystąpi też kolejny gość specjalny, Jarosław Kuźniar, który prelekcją o Twitterze domknie klamrą program tegorocznego spotkania. Również w piątek zobaczymy prezentacje konkursowe agencji walczących w konkursie Case Study Festival o tytuł Social Media Super Star! Na zgłoszenie do konkursu agencje mają czas tylko do 30 marca. W oba dni w porze lunchu w okolicy ECS zaparkują trójmiejskie foodtrucki.
- Mimo że przed naszym zespołem jeszcze wiele pracy, już nie możemy się doczekać pierwszych gości - mówi Karolina Janik, CEO Personal PR, organizator konferencji. - Teraz dopinamy program na ostatni guzik i dogrywamy ostatnie szczegóły z partnerami. Social Media Convent to podobno najlepsza impreza dedykowana mediom społecznościowym w Polsce i robimy wszystko, aby to się nie zmieniło!
Podczas Social Media Convent networking jest niezmiennie bardzo ważny, więc dwa dni konferencji to też dwa wydania afterparty. Pierwsze odbędzie się w klubie Buffet niedaleko ECS, w surowej postindustrialnej scenerii; drugie, 24-godzinne na promie Stena Line, który w ciągu doby popłynie do Karlskrony i z powrotem.
Nowością w formule Social Media Convent są minutowe wystąpienia reklamowe firm, które chcą zaprezentować swoją ofertę publiczności. Pozwoli to na jednoznaczne oddzielenie prezentacji merytorycznych od sprzedażowych. Wystąpienia reklamowe są płatne.
Partnerami wydarzenia są: Miasto Gdańsk, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Europejskie Centrum Solidarności oraz Stena Line.