Program:21 marca PIĄTEK11:00 STTN-ki - Teatr Gdynia Główna - Wielkie Ciasto
18:00 Teatr KINO VARIATINO - Anna Haracz - The Blue Resonance
18:30 Wernisaż wystawy fotografii Adama Bogdana
19:00 Teatr Seniora - Sanatorium. Międzypokoleniowa przygoda teatralna
20:30 Teatr Zielony Wiatrak i Kino Variatino -Kocha, lubi, szanuje
22 marca SOBOTA18:00 Teatr Amareya - 2
19:30 Teatr Błękitna Sukienka - Keeffe, nie jestem królem
21:00 Grupa Teatralna W Kaczych Butach - Moneta z dziurką
23 marca NIEDZIELA17:00 Teatr pod Mostem - Jak przez kij, we wsi zamęt był
18:00 Kabaret Pod Napięciem
19:00 Teatr Pod Mostem 2 - Poza zasięgiem
20:00 ImproVizja
Informacje o twórcach:STTN-kiTeatr Gdynia Główna -
Wielkie CiastoInspirowane opowiadaniem J.R.R Tolkiena "Kowal z Podlesia Większego"
Rozsmakowujemy młodego widza w teatrze!
Jeden kreatywny reżyser, dwóch zdolnych aktorów, kilka "kuchennych lalek", garść wyobraźni, łyżka tajemnicy i szczypta dobrego humoru - to przepis na wyśmienitą zabawę przyprawioną nutą refleksji. Wielkie ciasto to kulinarno-magiczny spektakl dla dzieci opowiadający pełną przygód historię pewnego kowala... Poruszający wyobraźnię lalkarsko-aktorski debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora, absolwenta wrocławskiego wydziału lalkarskiego PWST, dotychczas współpracującego m. in. z Sopocką Sceną Off de BICZ, Teatrem Miniatura, Sceną SAM i FSC.
Scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
Projekt lalek: Piotr Srebrowski
Wykonanie lalek: zespół
Konsultacje dramaturgiczne: Maciej Wiktor
Muzyka: Sówka Sowińska
Przepis na ciasto: ciocia Wiesia
Produkcja: Teatr Gdynia Główna
Obsada: Konrad Till, Radosław Smużny
STTN-yTeatr KINO VARIATINO - Anna Haracz -
The Blue Resonance koncept i wykonanie- Anna Haracz
muzyka i śpiew - Anna Haracz
kostium - Anna Haracz
światła - Anna Haracz
"Fascynujący spektakl zaprezentowała Anna Haracz, artystka, którą nie zawaham się określić mianem wybitnej. W "The Blue Resonance" zaprezentowała dogłębną świadomość ciała, mistrzowską swobodę w korzystaniu z rozmaitych technik tańca, umiejętną pracę również głosem (co bywa przydatne także w teatrze tańca), wreszcie - poczucie humoru i dystans wobec samej siebie. Najpierw pięknie budowała dramaturgię spektaklu i stopniowo przyciągała uwagę do granic niemal hipnotycznych, by w finale w sposób naturalny, bez popadania w autoparodię rozładować narosłe napięcie, nie sprzeniewierzając się przy tym klimatowi całego przestawienia. Bardzo chciałbym częściej oglądać ją na Spotkaniach." Andrzej Z. Kowalczyk Kurier Lubelski www.kinovariatino.pl
Teatr Seniora Projektornia GAK-
Sanatorium. Międzypokoleniowa przygoda teatralna.Spektakl "Sanatorium" przedstawia jeden dzień z życia kurortu. Przedstawienie to próba zmierzenia się ze wszystkimi aspektami życia tych jakże specyficznych uzdrowisk - z atmosferą i regułami tego miejsca, życiem towarzyskim i ich wpływem na dalsze losy beneficjentów sanatorium, nonsensami służby zdrowia itp. Całość opowiedziana jest z przymrużeniem oka, a główny wątek stanowi historia pewnej odnowionej po latach miłości. Ważne jest, że scenariusz spektaklu zrodził się z rozmów i improwizacji podczas cyklicznych spotkań seniorów i artystów. Aby lepiej poznać i zrozumieć specyfikę funkcjonowania sanatorium grupa wybrała się do jednego z sopockich uzdrowisk. Tam przeprowadzone zostały rozmowy z kuracjuszami i pracownikami, co znacznie wzbogaciło scenariusz. Stworzone wspólnymi siłami przestawienie pokazane zostało po raz pierwszy 19 kwietnia 2013 roku w klubie Projektornia GAK.
Projekt sfinansowano ze środków Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę" w ramach programu "Seniorzy w akcji".
Obsada:
Jadwiga Bartnicka
Teresa Dobierska
Józefa Godek
Tadeusz Gęzicki
Anna Kędziora
Jerzy Kejnowski
Janina Mańkowska
Danuta Murawska
Wiesław Siemiński
Barbara Tomaszewicz
Opieka reżyserska: Ewelina Damps
Scenografia i kostiumy: Magdalena Kasa
Muzyka: Ignacy Wiśniewski
Choreografia: Katarzyna Wyborska
Teatr Zielony Wiatrak i Kino Variatino-
Kocha, lubi, szanuje To dwudziesta czwarta premiera Teatru Zielony Wiatrak w reżyserii Marka Branda i druga wspólna realizacja (pierwsza miała miejsce w 2001 roku, przy spektaklu "Dni pozorne") z Anną Haracz, założycielką Teatru Kino Variatino. W tym spektaklu, Anna Haracz, dodatkowo pełni funkcję współreżysera.
tekst - Marek Brand
choreografia - Anna Haracz
scenografia - Anna Molga
muzyka - Tomasz Kobiela, Wojciech Masiak
światło - Radosław Czerniawski
obsada: Luiza - Anna Haracz, Maurycy - Marek Brand
reżyseria - Marek Brand i Anna Haracz
Realizacja Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Pomorskiego
Teatr Amareya-
2solo Katarzyny Pastuszak
Muzyka na żywo: Joanna Duda
Koncept, wykonanie, video: Katarzyna Pastuszak
Montaż video: Aleksander Zieleń
Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska
Projekt 2 realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya i stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak pt. 33_33_33, który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni - od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014. Projekt opiera się na dialogach z artystami, z którymi Pastuszak dotąd nie miała okazji współpracować i artystami, którzy towarzyszą jej od lat i z którymi stworzyła rodzaj dialektu ruchowego. Projekt 33_33_33 jest o powrotach, zwrotach, o zapętlonej nielinearności czasu i jego paradoksalnej regularności, o tym co zapisane na skórze, która dzień po dniu rodzi się i umiera, rodzi się i umiera. Projekt o pamiętaniu i zapominaniu.
Teatr Błękitna Sukienka-
Keeffe, nie jestem królemInspiracją do stworzenia spektaklu były napisane przez Ritę Jankowską Gry kobiet. Gier było dziesięć, a wszystkie powszechne i codzienne, dobrze znane z dzieciństwa choć uprawiane przez dorosłych. Zadaliśmy sobie jednak pytanie: o co i po co te gry? Czy możliwe są takie relacje, w których gier nie ma? Co zrobić, gdy nie chcemy, a inni grają z nami - i jesteśmy wobec tego bezbronni? I czy jesteśmy bezbronni?
Żyjemy w świecie w dużej mierze wykastrowanym z prawdy, odwagi i czułości - i powstającą dziurę kleimy grą, która jest pewnego rodzaju iluzją. Keeffe i Mężczyzna też grają. Keeffe gra tak zapamiętale, że rozszczepia się w kilka sfastrygowanych ze sobą osobowości, a jej Dusza tłucze to nieświeże mięso z wiarą, że da się to jakoś uratować, albo ozdobić jak już się nie da uratować.
Spektakl nie gloryfikuje ani kobiety ani mężczyzny. Nie wini ani jego, ani jej. Raczej jest wołaniem o my. Niezgodą na to, że związki międzyludzkie to luksus: rzadko dostępny, trudny do osiągnięcia, niemożliwy, jeśli wydaje się, że można nim dowolnie dysponować. I jak Antoine, co z nami będzie?!
Występują: Arkadiusz Drewa, Dagmara Lewandowska, Alicja Piotrowska,
Beata Ruszkiewicz oraz Jagoda Brzostek, Halszka Gaczoł, Anna Giec i Anna Winnicka
reżyseria i scenariusz: Rita Jankowska
Grupa Teatralna W Kaczych Butach-
Moneta z dziurką. Knajpka na uboczu staje się miejscem niezwykłej intrygi. Wydarzenia wymykają się spod kontroli, emocje sięgają zenitu a życie bohaterów ulega niespodziewanej przemianie. Moneta z dziurką to kameralna jednoaktówka opowiadająca o tym, jak łatwo ulec złudzeniom i do czego doprowadzić może ludzka pożądliwość.
Czas trwania 45 min. Obsada: Barmanka: Barbara Danowska Kelner: Natan Maciej Miłaszewski Ojciec: Roman Włodkowski Syn: Tomek Kotlicki Dziewczyna: Emanuela Koszałka Maks: Tomasz Waberski Prostytutka: Agnieszka Fudzińska Zosia: Monika Majewska (Ewa Słusznik) Ania: Beata Bujnowska-Kowalska Nieznajomy: Ronald A. Evenwood Scenariusz i reżyseria: Roman Włodkowski Scenografia: Ola Kulesza, Beata Bujnowska-Kowalska, Roman Włodkowski Światła i dźwięk: Ola Kulesza
Teatr Pod Mostem - Jak przez kij, we wsi zamęt byłscenariusz: Agnieszka Grewling-Stolc
scenografia: zespół
reżyseria: Agnieszka Grewling-Stolc
opracowanie muzyczne: Adrian Amrugiewicz
Spektakl osadzony w klimacie XVIII wiecznej wsi polskiej jest groteskowym i barwnym komentarzem do dzisiejszych sporów na temat szeroko rozumianego pojęcia GENDER. Tytułowy kij, a raczej chęć jego posiadania staje się pretekstem do obnażenia ludzkich charakterów i relacji między bohaterami. Zachodzące przemiany dają możliwość swobodnej wariacji na temat budzenia się zasad demokracji. Jednak zapominając o współczesnych konotacjach, gender i demokracji na spektaklu można się po prostu dobrze bawić.
Kabaret Pod NapięciemKabaret z Trójmiasta. Już trzeci rok terroryzuje Polskę swoimi skeczami, które znajdują poklask w każdym zakątku naszego kraju. Uwielbiają absurd, humor sytuacyjny, żonglują konwencjami, parają się parodią i piosenką kabaretową. Śmiech do rozpuku gwarantowany! Więcej informacji na stronie www.kabaretpodnapieciem.pl
Skład: Aleksandra Żabik, Arkadiusz Pawłowski, Maciej Wójtewicz, Michał Sidorkiewicz (pomoc techniczna)
Teatr Pod Mostem-
Poza zasięgiemscenariusz: Paulina Trzeciak i zespół
scenografia: zespół
reżyseria: Paulina Trzeciak i zespół
opieka reżyserska: Agnieszka Grewling-Stolc
opracowanie muzyczne: Michał Citko i zespół
choreografia: Ewelina Martys
Czy monotonia jest wyborem i do czego prowadzi? Jak jej zapobiec? Spektakl składnia do refleksji nad samym sobą. Chcemy uświadomić widzom jak wiele osób zmaga się z własnymi słabościami, choć wydawałoby się, że do szczęścia nie brakuje im niczego. Otwiera oczy na ludzkie cierpienie, z pozoru tak ciężkie żeby je dostrzec.
Spektakl jest autorskim projektem przygotowywanym przez młodzież. Począwszy od pomysłu na scenariusz poprzez reżyserię, muzykę i realizację. Prowodyrką całego zamieszania jest Paulina Trzeciak, która czuwała nad całością pod okiem instruktorki Teatru p. Agnieszki Grewling-Stolc.
ImproVizja Grupa improwizacyjna z Trójmiasta. 9 osób zróżnicowanych pod każdym możliwym względem - fizycznie, mentalnie, wiekowo, humorystycznie. Każdy z nich ma swoją wizję tego co fajne i tego co śmieszne. Z połączenia tych wizji powstaje mieszanka, która wybucha na scenie za każdym razem w improwizowanych, jednorazowych spektaklach, które są tworzone wraz z publicznością. Nie ma scenariusza, jest za to czysta energia i show tworzone na bieżąco z udziałem widzów. Więcej informacji na stronie www.improvizja.pl
Skład: Aleksandra Żabik, Natalia Matulewicz, Aneta Wojtal, Michał Szwedow, Grzegorz Czernewski, Szymon Kabaciński, Michał Skolimowski, Sławomir Kula, Arkadiusz Pawłowski