Niemal 400 osób z całej Polski przyjdzie do Gdańska na II edycję Konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja-trendy-praktyka. Organizowane przez Instytut Kultury Miejskiej wydarzenie odbędzie się 20 i 21 kwietnia w Europejskim Centrum Solidarności. Prelegenci i prelegentki z Polski i ze Szwecji opowiedzą o sposobach dotarcia do młodych odbiorców, content marketingu w kulturze, patronatach medialnych i działaniach, jakie mogą podjąć instytucje i organizacje by polepszyć kontakt ze swoimi uczestnikami. Streaming z wydarzenia będzie dostępny na: www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl.
Konferencję otworzy panel, w którym wezmą udział reprezentanci z Biblioteki Lava mieszczącej się w Kulturhuset w Sztokholmie - Estella Burga i Thomas Wood Näslund oraz Rachel Weiner z Instytutu Szwedzkiego. Lava to połączenie biblioteki i warsztatu. Jest miejscem otwartym na twórczość młodych ludzi, z programem dedykowanym 14-25 latkom. Instytucja organizuje wystawy, rozmowy autorskie, koncerty, ale jest też otwarta na pomysły uczestników. Podczas konferencji opowiedzą w jaki sposób tworzyli swoją strategię komunikacji do młodzieży, od czego zaczęli, co się sprawdziło, a z czego zrezygnowali w toku działań.
Co się dzieje, kiedy Państwo przekazuje swoje konto na Twitterze mieszkańcom? Rachel Weiner, projekt menedżer w Instytucie Szwedzkim, opowie uczestnikom i uczestniczkom konferencji o projekcie "Kuratorzy Szwecji", czasem
nazywanym też "najbardziej demokratycznym kontem na Twitterze".
Konferencja łączy inspirujące prelekcje i rozmowy z praktycznym podejściem do warsztatu pracy osób zajmujących się PR i marketingiem kultury. Każdego dnia, po części dyskusyjnej odbywa się sześć równoległych spotkań szkoleniowych z ekspertami.
- Warsztaty mogą zainspirować do dalszych działań i doskonalenia w szybko zmieniającym się środowisku pracy w promocji i PR. Mamy nadzieję, że uczestnicy i uczestnicy znajdą warsztaty dla siebie - opowiada Monika Serafin z Instytutu Kultury Miejskiej i dodaje - Program znów jest intensywny, jednak zadbaliśmy o to, żeby uczestnicy i uczestniczki konferencji złapali chwile na oddech, sieciowanie przy kawie i afterparty z Gdańską Szkołą Disco.
Prelegenci i prowadzący warsztaty: Estella Burga i Thomas Wood Näslund (Lava Bibliotek & Verkstad, Sztokholm), Rachel Weiner (Instytut Szwedzki), Aleksandra Janus (Centrum Cyfrowe), Barbara Stawarz (barbarastawarz.pl), Marcin Wilkowski (wilkowski.org), Łukasz Maźnica (ekultura.org), Daniel Aduszkiewicz i Magdalena Olszewska (UXPin.com), Szymon Koryciński (Mateusz Transporteusz), Izabela Franckiewicz - Olczak (Biuro Badań Społecznych Question Mark), Natalia Brylowska (Obserwatorium Kultury, IKM), Marcel Andino-Velez (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Józefina Bartyzel (Teatr Polonia, Och! Teatr), Mariusz Wróbel (Prokultura, Filharmonia w Gorzowie), Natalia Hatalska (Infuture hatalska foresight institute), Anna Kukla-Gryz (Uniwersytet Warszawski), Aleksandra Czapla-Oslislo (Teatr Śląski), Kamila Janaszkiewicz (Narodowe Forum Muzyki), dr hab. Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS), Anna Rzeźnik (Królicza Nora, CPC Brand Consultants), Bartłomiej Brach (Królicza Nora, Uniwersytet SWPS, UW), Anna Maria Szutowicz (Y&Lovers), Marta Szadowiak (Projekt PR), Katarzyna Toczko (CSW Znaki Czasu w Toruniu), Dominik Pokornowski (haipaa.com), Artur Maciorowski (Magazyn Online Marketing Polska), Jacek Kłosiński (klosinski.net).
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej, Miasto Gdańsk
Partner: Europejskie Centrum Solidarności
Patronat: Kadry Kultury NCK, Trójmiasto.pl, PRoto.pl, Dailyweb.pl, Marketer+
Szczegółowy program: www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl. Zobacz wystąpienia z pierwszej edycji konferencji na Youtube: https://bit.ly/wideo_marketingwkulturze2016. ---
Kontakt: Monika Serafin, monika.serafin@ikm.gda.pl
Marta Bednarska, marta.bednarska@ikm.gda.pl
Początek Konferencji
20 kwietnia 2017 r. czwartek
08.30 - 09.15 Rejestracja uczestników i uczestniczek
09.15 - 09.30 Otwarcie Konferencji MwK
PANEL I Marketing treści w kulturze
09.30 - 10.15 Promocja kultury w Szwecji
Estella Burga i Thomas Wood Näslund (Lava Bibliotek & Verkstad), Rachel Weiner (Instytut Szwedzki)
10.15 - 11.00 Digital storytelling w instytucjach kultury
Aleksandra Janus (Centrum Cyfrowe), Barbara Stawarz (barbarastawarz.pl), Marcin Wilkowski (wilkowski.org), prowadzenie: Łukasz Maźnica (ekultura.org)
Przerwa
11.00 - 11.30 Networking + kawa
PANEL II Jeszcze lepsza obsługa widza, odbiorcy, uczestnika, klienta
11.30 - 12.00 Jeszcze lepsza obsługa widza, odbiorcy, uczestnika, klienta
Daniel Aduszkiewicz i Magdalena Olszewska (UXPin.com)
12.30 - 13.30 Czy zastąpią nas boty?
Szymon Korytnicki
Przerwa
13.00 - 14.00 Networking + lunch
PANEL III O co chodzi z patronatami medialnymi?
14.00 - 15.15 Prezentacja badania: po co patronaty medialne
Izabela Franckiewicz - Olczak (Biuro Badań Społecznych Question Mark), Natalia Brylowska (Obserwatorium Kultury, IKM)
14.30 - 15.15 Dyskusja "O co chodzi z patronatami medialnymi?"
Marcel Andino-Velez (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Józefina Bartyzel (Teatr Polonia, Och! Teatr), prowadzenie: Mariusz Wróbel (Prokultura)
WARSZTATY
Jeden warsztat do wyboru. Uwaga dla osób kupujących: można kupić tylko jeden taki pakiet na osobę z warsztatem pierwszego LUB drugiego dnia.
16.00 - 19.00
BARBARA STAWARZ, Content marketing dla instytucji kultury. Jak tworzyć i promować treści
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
MARTA SZADOWIAK, Patronaty medialne
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
KATARZYNA TOCZKO, DOMINIK POKORNOWSKI, Aktualizacja strategii social media: #hashtagi
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
ADRIAN WERNER i MICHAŁ WESOŁEK, Po co nam Instagram - nieodkryta moc fotografii mobilnej"
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
DANIEL ADUSZKIEWICZ, MAGDALENA OLSZEWSKA, Jak skutecznie zaprojektować, zbudować i dbać o doświadczenie klienta. Obsługa klienta na przykładzie UXPin
(zapisy od 15.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
MARCIN WILKOWSKI, Warsztaty z budowania botów
-----------------------------------------------------------------------------------------
21 kwietnia 2017 piątek
Początek Konferencji
08.30 - 09.30 Rejestracja + networking + kawa
PANEL I Nowe trendy w kulturze
09.30 - 10.15 Trend Lokalności w kulturze
Natalia Hatalska (Infuture hatalska foresight institute)
Przerwa
10.15 - 10.45 Networking + kawa
PANEL II Formy marketingu w instytucjach kultury
10.45 - 11.15 Prezentacja badania "Płać ile chcesz"
Anna Kukla-Gryz (Uniwersytet Warszawski)
11.15 - 12.30 Case studies
Aleksandra Czapla-Oslislo (Teatr Śląski), Kamila Janaszkiewicz (Narodowe Forum Muzyki),
Przerwa
12.30 - 13.30 Networking + lunch
PANEL III Pokolenie młodych w kulturze
13.30 - 14.00 Młodzi, media i ich badacze - 7 lat później
dr hab. Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS)
14.00 - 14.30 Polish Bambinos, Misiaki Sysi i Hajsownicy Gimpera - nastoletnia kultura końca internetu
Anna Rzeźnik (Królicza Nora, CPC Brand Consultants), Bartłomiej Brach (Królicza Nora, Uniwersytet SWPS, UW)
14.30 - 15.00 Którędy do młodych - jak nakręcić hype na kulturę?
Anna Maria Szutowicz (Y&Lovers)
WARSZTATY
Jeden warsztat do wyboru. Uwaga dla osób kupujących: można kupić tylko jeden taki pakiet na osobę z warsztatem pierwszego LUB drugiego dnia.
16.00 - 19.00
ARTUR MACIOROWSKI, Content marketing dla instytucji kultury. Jak tworzyć i promować treści
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
KATARZYNA TOCZKO, DOMINIK POKORNOWSKI, Aktualizacja strategii social media: #hashtagi
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
ADRIAN WERNER i MICHAŁ WESOŁEK, Po co nam Instagram - nieodkryta moc fotografii mobilnej"
(zapisy od 13.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
DANIEL ADUSZKIEWICZ, MAGDALENA OLSZEWSKA, Jak skutecznie zaprojektować, zbudować i dbać o doświadczenie klienta. Obsługa klienta na przykładzie UXPin
(zapisy od 15.02.2017 roku)
16.00 - 19.00
MARCIN WILKOWSKI, Warsztaty z budowania botów
Szczegółowy program:
www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl. Zobacz wystąpienia z pierwszej edycji konferencji na Youtube:
https://bit.ly/wideo_marketingwkulturze2016.
Patroni medialni: Trojmiasto.pl, Marketer +