stat
Wydarzenie już się odbyło

Zbliża się 7. edycja konferencji Marketing w Kulturze - branżowego wydarzenia kierowanego do osób zajmujących się marketingiem i komunikacją działań kulturalnych. W roku 2020 i 2021 konferencja odbywała się tylko w formule online. W tym roku Instytut Kultury Miejskiej powraca do organizacji Marketingu w Kulturze także na żywo. Wydarzenie odbędzie się 12 i 13 kwietnia w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim - rejestracja trwa.

lis 9-10

sobota - niedziela, g. 11:00, 13:00

Gdynia,
bilety 20 zł
lis 14-16

czwartek - sobota, g. 14:00

Wstęp wolny
Konferencja Marketing w Kulturze to wydarzenie adresowane do osób zajmujących się promocją w branży kultury i sztuki. Od 2016 roku gromadzi setki pracowników i pracowniczek instytucji, muzeów, galerii, ośrodków i centrów kultury, a także freelancerów, freelancerek, artystów i artystek zainteresowanych skutecznym komunikowaniem swoich działań. Po dwuletniej przerwie na wersję online, spowodowanej pandemią i związanymi z nią obostrzeniami, konferencja powraca do formy spotkania na żywo. Uczestnikom i uczestniczkom, którzy nie mogą pojawić się osobiście w Gdańsku, organizatorzy nadal dają możliwość wzięcia udziału w wydarzeniu zdalnie. W sprzedaży znajdują się bilety dwudniowe w cenie 350 zł oraz dostępy do streamingu w cenie 200 zł, a także bilety jednodniowe.

- Jak co roku będziemy dyskutować na tematy bliskie instytucjom kultury, wsłuchując się w potrzeby ich pracowników i pracowniczek. Programem konferencji staramy się odpowiadać na aktualne problemy osób zajmujących się promowaniem działań kulturalnych - mówi Martyna Gutowska z Instytutu Kultury Miejskiej. Podobnie będzie i teraz: w harmonogramie wydarzenia poza wystąpieniami dotyczącymi zagadnień marketingowych, sporo miejsca poświęcone zostało nowym technologiom, trendom oraz zmianom, jakie w życie instytucji i odbiorców wprowadziła pandemia.

O "Pandemicznych rytmach życia publiczności" opowie Marek Krajewski, socjolog kultury, natomiast Zuzanna Ciesielska z Centrum Cyfrowego przybliży uczestnikom cyfrowe trendy w kulturze. Michał Zajdel (Kantar Millward Brown) i Michał Protasiuk (Google) przedstawią wyniki raportu "Efektywność komunikacji marek" i doradzą, jak skutecznie prowadzić działania komunikacyjne w świecie wielu ekranów. Tajniki NFT i Metaverse przybliży Joanna "Frota" Kurkowska - specjalistka w dziedzinie najnowszych technologii, współtwórczyni podcastu Metagame, tłumaczącego zawiłe zagadnienia krypto, Web3, creators economy, play-to-earn, DAO, blockchain gaming i Digital Assets.

Jednym z gości będzie także gdynianin, Wojtek Sawicki, który opowie o dostępności kultury z perspektywy osoby z niepełnosprawnością. Na konferencji pojawi się z narzeczoną, Agatą Tomaszewską, z którą relacjonuje swoją codzienność na instagramowym koncie Life On Wheelz. Oboje aktywnie uczestniczą w życiu kulturalnym i podzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi barier, jakie ich otaczają.

W programie nie mogło zabraknąć miejsca dla najbardziej aktualnego tematu, czyli trwającej wojny w Ukrainie. Konflikt toczy się także w świecie wirtualnym, warto więc zadbać o swoje bezpieczeństwo również w sieci. Podczas konferencji uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się, jak bronić się przed dezinformacją, technologią deep fake, a co najważniejsze: jak weryfikować fake newsy. Opowie o tym Wojciech Kardyś, Ambasador Cyfrowej UE.

To tylko część tematów, jakie przygotował w tym roku dla uczestników i uczestniczek konferencji Instytut Kultury Miejskiej. Poza dwudniową częścią plenarną wydarzenia w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, dzień wcześniej odbędą się warsztaty z tworzenia podcastów oraz wideo. Do praktycznego poznawania tajników nagrywania dźwięków zaprasza znana dziennikarka, Agnieszka Obszańska, a o tworzeniu ciekawych treści filmowych dysponując zerowym budżetem opowie Marcin Andrzejewski związany z Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu.
AGENDA:

DZIEŃ 1 - WTOREK - 12 KWIETNIA 2022


8:15 - Pomelo
Marketingowa prasówka.

8:00 - Teatr Szekspirowski
Rejestracja.

9:40 - Karolina Kociołek |Socjomania
Showcase kampanii promujących instytucje kultury w social mediach - niestandardowe akcje i najlepsze praktyki.

10:10 - Joanna Frota | KurkowskaG2A
Czy NFT i Metaverse sprawdzą się w kulturze?

10.40 - Agata Patoła i Rafał Krause |Feeders i VML&YR
Boomersi, zetki, millenialsi. Jak komunikować nasze działania do różnych grup odbiorców?

Przerwa kawowa

11:30 - Piotr Bucki |bucki.pro
Psychologiczne uwarunkowania naszych odbiorców. O budowanie stałej relacji z odbiorcami i zachowaniach w czasie paradoksu wyboru.

12:00 - Danuta Breguła, Sylwia Szczepańska, Mateusz Węgrzyn | Newonce, Audioteka, Teatr Powszechny
Ile za kulturę? Rozmowa o systemach subskrypcyjnych.

Lunch

14:00 - Natalia Drobniak | MacCann
Spójna marka kulturalna. Jak komunikować w zgodzie z wartościami instytucji?

14:30 - Zyta Machnicka | Lightness.pl
Employer branding instytucji kultury.

DZIEŃ 2 - ŚRODA - 13 KWIETNIA 2022

8:15 Pomelo
Marketingowa prasówka.

8:00 - 9:30 Teatr Szekspirowski
Rejestracja.

9:40 - Wojciech Sawicki, Agata Tomaszewska |life on wheelz
Dostępność instytucji kultury z perspektywy OzN.

10:00 - Jacek Szlak | Marketing przy kawie
Opowiadajmy jeszcze lepsze historie. Storytelling w kulturze.

10:30 - Marek Krajewski | UAM
Na co (jeszcze) mamy czas? Pandemiczne rytmy życia publiczności - perspektywa badań codzienności

Przerwa kawowa

11:30 - Małgorzata Płysa |Unsound
Kultura w covidzie: case study hybrydowego festiwalu Unsound.

12:00 - Zuzanna Ciesielska | Centrum Cyfrowe
Cyfrowy przełom w instytucjach kultury.

12:30 - Tomasz Gębala |Dziadek do orzechów
Nie bój się sukcesu. Jak kultura może czerpać z doświadczeń agencyjnych?

14:00 - Tamara Kamińska, Agata Grenda | Music Export Poland, Gdański Teatr Szekspirowski
Jak skutecznie promować polską twórczość za garnicą? Przykłady z branży muzycznej.

15:00 - Michał Zajdel, Michał Protasiuk |Kantar Millward Brown, Google
Jak zwiększyć efektywność komunikacji w świecie wielu ekranów | wystąpienie na podstawie raportu "Efektywność komunikacji marek".

Bilety zarówno na wydarzenie na żywo, jak i streaming online, do kupienia za pośrednictwem serwisu Evenea pod adresem: evenea.pl/pl/wydarzenie/mwk2022.
Strona konferencji: marketingwkulturze.ikm.gda.pl

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    100 - 400 zł
Bilety zarówno na wydarzenie na żywo, jak i streaming online, do kupienia za pośrednictwem serwisu Evenea pod adresem: evenea.pl/pl/wydarzenie/mwk2022.