Jaka była rola mediów społecznościowych w promocji Konkursu Chopinowskiego? Jakie narzędzia promocji i komunikacji stosowane są w Tate Modern i Victoria&Albert Museum w Londynie? Jak skutecznie promować kulturę online i offline? Instytut Kultury Miejskiej oraz Narodowe Centrum Kultury zapraszają 19 i 20 lutego do Gdańska na konferencję dla osób zajmujących się public relations i marketingiem kultury.
Do wygłoszenia prelekcji, dyskusji i opisów studiów przypadku zapraszani są praktycy, zajmujący się wdrażaniem strategii komunikacji w instytucjach kultury i skuteczną promocją projektów kulturalnych. O komentarze poprosimy obserwatorów życia kulturalnego w Polsce i na świecie - dziennikarzy, badaczy kultury, socjologów, twórców. Konferencja łączy ze sobą wiedzę (19 lutego - prelekcje, panele dyskusyjne, prezentacje studium przypadku, krótkie warsztaty) oraz praktykę (20 lutego - szkolenia).
Wśród prelegentów konferencji są m.in.: Jassie Hunt zajmująca się komunikacją i marketingiem w Tate Modern i Victoria&Albert Musuem w Londynie, Natalia Hatalska, Katarzyna Bik z Muzeum Narodowego w Krakowie, Agnieszka Kwiecińska - rzeczniczka Konkursu Chopinowskiego 2015, Kazimierz Monkiewicz oraz Aleksandra Stańczuk z Narodowego Centrum Kultury, Olga Wysocka z Instytutu Adama Mickiewicza, Zuzanna Stańska z Moiseum, Łukasz Maźnica z ekultura.org, Anna Król z GoCulture, Marcin Niewęgłowski z Creative Industries, czy Artur Jabłoński, twórca bloga arturjablonski.com.
- Organizowanych jest wiele spotkań dotyczących promocji i marketingu przeznaczonych dla osób z branży reklamy, PR i mediów społecznościowych. Uczestnicząc w tych wydarzeniach zazwyczaj należy zamieniać sobie "klienta" na "widza" czy "uczestnika". Naszą konferencją chcemy stworzyć miejsce poświęcone specyfice pracy z marketingiem i PR w instytucjach kultury - opowiadają Marta Bednarska i Monika Serafin - z Instytutu Kultury Miejskiej.
Podczas spotkania zostaną poruszone m.in łączenie skutecznej promocji kultury w on- i offline, przegląd najnowszych badań dotyczących marketingu kultury, zmiany w uczestnictwie w kulturze, odbioru kultury, "Co po wielkim otwarciu? - jak prowadzić skuteczną strategie promocyjną w nowych instytucjach kultury?", "Biznes a kultura? Gdzie przebiega granica?", studia przypadków dotyczące nowych narzędzi, a także inspirujące pomysły na promocję (również z zagranicy).
- Marketing i kultura nie zawsze wydają się oczywistym połączeniem, mimo że co raz częściej mówi się o dziele sztuki jako o produkcie, a o widzach jako o klientach. Nie chodzi jednak tylko o język. Prowadząc od wielu lat szkolenia i spotkania dla praktyków kultury, staramy się przekonywać, że bez dobrego, prostego i zrozumiałego komunikatu, jak również traktowania promocji, jako projektu kulturalnego, nie zdobędziemy zaangażowanych uczestników. Przede wszystkim nie też dotrzemy do ludzi, którzy nie znają naszych działań a tym bardziej do tych, którzy w ogóle nie mają jeszcze potrzeb korzystania z dóbr kultury - mówi Aleksandra Stańczuk - z Działu Komunikacji Narodowego Centrum Kultury.
Drugi dzień to całodniowe szkolenia, które będę odbywały się pod patronatem programu Kadra Kultury Narodowego Centrum Kultury oraz szkoleń prowadzonych przez IKM. Przygotowane tematy to m.in.: "Media społecznościowe w promocji instytucji kultury. Narzędziownik", "Webdevelopment. Jak zbudować serwis internetowy", "Współpraca z mediami", "Strategia społecznościowa w instytucji kultury". Wymagane są wcześniejsze zapisy.
Do udziału w konferencji zapraszamy praktyków kultury, menedżerów public relations, mediów społecznościowych i menedżerów projektów. Osoby z instytucji kultury, organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, indywidualne osoby zainteresowane tematem. Pierwszy dzień konferencji to dyskusje i praktyczne prezentacje, po których odbędą się krótkie warsztaty.
Udział w dwudniowym wydarzeniu, na które składają się konferencja (19.02) oraz warsztaty (19.02 popołudniu) i szkolenia (20.02 - całodniowe) jest bezpłatny.
Rejestracja uczestników rozpocznie się pod koniec grudnia na stronie
www.marketingwkulturze.pl, która ruszy równocześnie z zapisami. Przewidujemy 300 miejsc dla słuchaczy.
Przy rejestracji obowiązuje kolejność zgłoszeń.