Konferencja Marketing w Kulturze. Komunikacja - trendy - praktyka to dwa dni inspirujących spotkań i praktycznych warsztatów. 1 i 2 marca na organizowanym przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku wydarzeniu spotka się niemal 400 osób z instytucji kultury i organizacji pozarządowych z całej Polski. Poznaj środowisko, zainspiruj się i zyskaj nową wiedzę. Spotkajmy się w Gdańsku!
Przeznaczone dla osób zajmujących się zawodowo promocją i marketingiem kultury wydarzenie co roku integruje środowisko specjalistów i specjalistek z całej Polski.
Wśród prelegentów znajdują się: Cezary Chwicewski (Up to Date Festival), Joanna Tabaka (Widok na Widownię), Marcin Jasiński, (Najbardziej Innowacyjny Menedżer Kultury Województwa Mazowieckiego z Bemowskiego Domu Kultury), Rene Wawrzkiewicz (grafik-projektant, współtwórca MamaStudio i Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej), Grzegorz Jędrek (Teatr Brama Grodzka NN,
wniedoczasie.pl), Mateusz Czech (Brand 24), Justyna Kozioł
(justynakoziol.pl).
Tematy, które Instytut Kultury Miejskiej proponuje tym razem to: nieoczywiste trendy, które mogą inspirować kulturę, dyskusja o bolączkach i radościach codziennej pracy osoby promującej wydarzenia kulturalne, sprzedawanie doświadczeń przez kulturę, demokratyczne zarządzanie instytucją kultury, promocja działań instytucji interdyscyplinarnej, projektowanie graficzne dla kultury, badania konsumentów kultury.
-
Podczas konferencji chcemy nie tylko inspirować do nowych działań. Stawiamy na praktykę i każdego dnia proponujemy sześć warsztatów: z e-mail marketingu, Wordpressa, prowadzenia profili w mediach społecznościowych i analizy dostępnych w nich danych, prostych aplikacje do obrabiania zdjęć i wideo, budowania wizerunku marki instytucji - mówi Monika Serafin z Instytutu Kultury Miejskiej.
W nietypowej formie odbędzie się spotkanie integracyjne uczestników i uczestniczek konferencji Marketing w Kulturze. Wieczorem 1 marca IKM zaprasza na specjalną edycję Fuckup Night. W styczniu 2018 roku otwarty zostanie nabór zgłoszeń do 10 minutowych prezentacji projektów, które spektakularnie się nie udały, lecz wiele nauczyły ich organizatorów.
Opowiedz nam, co Ci się nie udało. Zgłoś swoje wystąpienie na Noc Potknięć podczas Konferencji Marketing w Kulturze 2018. Noc Potknięć to dzielenie się doświadczeniami nieudanych projektów w lekkiej i niezobowiązującej formule. Nie po to, by poddać się zbiorowej krytyce, ale wyciągnąć z każdego procesu wnioski pomocne w realizacji kolejnych działań. Organizatorzy Konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja - trendy - praktyka ogłaszają otwarty nabór prezentacji, które zostaną pokazane podczas wieczoru integracyjnego konferencji 1 marca. Zgłoszenia przyjmowane są online do 31 stycznia:
https://bit.ly/NocPotkniecZgloszenia. PROGRAM:
DZIEŃ I | czwartek, 1 marca 2018 | miejsce: Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre, ul Plac Solidarności 1, Gdańsk
8.00-9.00 Rejestracja uczestników i uczestniczek | poranna kawa
9.00-9.15 Otwarcie konferencji | Marta Bańka, Monika Serafin (Instytut Kultury Miejskiejj)
9.15-10.00 Nieoczywiste trendy, które wpływają na kulturę | Natalia Hatalska (infuture hatalska foresight institute)
10.00-11.00 Czy kultura sprzedaje doświadczenia? | Jerzy Snakowski (znawca i popularyzator opery), Cezary Chwicewski (dyrektor Up To Date Festival), prowadzenie: Izabela Smelczynska (Kwartalnik Przekrój, Glissando)
11.00-11.30 Przerwa kawowa
11.30-12.30 Sceny z życia PR-owca w kulturze | Grzegorz Jędrek (Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN", www.wniedoczasie.pl), Aleksandra Czapla-Oslislo (Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach), Joanna Tabaka (Widok na Widownię // Audience on Sight), prowadzenie: Martyna Łokuciejewska (Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu)
12.30-13.00 Po drugiej stronie ekranu też jest człowiek. Jak zbudować przyjazną mu stronę lub aplikację?| Paulina Walkowiak (cux.io)
13.00-14.00 Lunch
14.00-14.45 Demokratyczne zarządzanie instytucją kultury | Izabela Helbin (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Marek Jasiński (Bemowskie Centrum Kultury), Grzegorz Rzepecki (Warsztaty Kultury), prowadzenie: Aleksandra Szymańska (Instytut Kultury Miejskiej)
Warsztaty towarzyszące konferencji 1 i 2 marca 2018
Obowiązywały osobne zapisy | odbywają się równolegle w godzinach 15.30-18.30 w Europejskim Centrum Solidarności
1. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych i nowe trendy: Facebook, Instagram, Twitter | prowadzenie: Artur Roguski (Why so social) | miejsce: sala warsztatowa nr 5, 3 piętro
2. Warsztaty z e-mail marketingu | prowadzenie: Irek Klimczak (GetResponse) | miejsce: sala 4.41, 4 piętro
3. Wordpress - poziom podstawowy (1 marca), poziom zaawansowany (2 marca) | Sebastian Łubik (DailyWeb) | miejsce: Mediateka ECS, 1 piętro
4. Jak przełożyć dane pobierane z social mediów na decyzje marketingowe i podnieść efektywność prowadzonych kampanii? Możliwości i ograniczenia Google Analytics, Facebook Insights, FB Marketing API, monitoringu i Sotrendera | prowadzenie: Sylwia Szczepańska (Sotrender) | miejsce: sala warsztatowa nr 4, 3 piętro
5. Grafiki i wideo w moim telefonie. Narzędzia przydatne do pracy social media menadżera | prowadzenie: Mateusz Czech (Prasówka zSieci, Brand24) | miejsce: antresola obok audytorium
6. Budowanie własnego wizerunku | prowadzenie: Justyna Kozioł (Justyna Kozioł - o mediach i dobrym PR) | miejsce: Sala Wystaw Czasowych, parter
Wieczór integracyjny & Noc Potknięć | miejsce: Galeria Pionova, ul. Olejarna 2 (Główne Miasto) | start: godz. 20.00
Noc Potknięć to dzielenie się doświadczeniami nieudanych projektów w lekkiej i niezobowiązującej formule. Nie po to, by poddać się zbiorowej krytyce, ale wyciągnąć z każdego procesu wnioski pomocne w realizacji kolejnych działań. Wieczór integracyjny rozpoczniemy kilkoma prezentacjami uczestników i uczestniczek konferencji Marketing w Kulturze. Publiczność wybierze najciekawszy przypadek, a prezentująca go osoba otrzyma kulturalne nagrody z Gdańska.
DZIEŃ II | piątek, 2 marca 2018 | miejsce: Europejskie Centrum Solidarności I European Solidarity Centre, ul Plac Solidarności 1, Gdańsk
8.30-9.00 Poranna kawa
9.00-9.45 Potrzeby publiczności vs autorski program instytucji | Jonathan Goodacre (The Audience Agency)
9.45-10.30 Projektowanie graficzne dla kultury - trendy, mody, wymagania, współpraca z grafikami | Rene Wawrzkiewicz (Druga Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych, Warszawskie Kroje)
10.30-11.00 Przerwa kawowa
11.00-12.00 Życie kulturalne Polaków | prof. Tomasz Szlendak (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
12.00-12.30 Dorośli konsumenci kultury na podstawie badania Adults Power™ | Dorota Peretiatkowicz i Joanna Dzierzbicka (grupa badawcza IQS)
12.30-13.15 Segmentacja uczestników kultury - o wynikach ogólnopolskiego badania i ich wykorzystaniu w marketingu | Małgorzata Zając (Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN), Tomasz Dulinicz (Smartscope)
13.15-14.15 Lunch
14.15-15.00 Porzuć statystyki, angażuj odbiorców! | Mar Dixon (#AskTheCurator, #52Museums, www.mardixon.com)
Do zobaczenia w Gdańsku!
Rejestracja na całą konferencję potrwa do 5 lutego: www.marketingwkulturze.conrego.com.
---
Informacje u koordynatorekMarta Bańka,
marta.banka@ikm.gda.pl Monika Serafin,
monika.serafin@ikm.gda.pl www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl ---
Organizator: Instytut Kultury Miejskiej
Partner: Europejskie Centrum Solidarności