ALL THAT JAZZ
24.11.2007 - g.20.00
Contemporary Noise Quintet
Ellery Eskelin Trio
25.11.2007 - g.20.00
Bester Quartet
Bilety (na dany dzień):
przedsprzedaż do 22.11: 30,- normalny, 20,- ulgowy, 10,- zniżkowy*, 8,- ekstra zniżkowy**
od 23.11: 40,- normalny, 30,- ulgowy, 20,- zniżkowy*, 15,- ekstra zniżkowy **
*Bilety zniżkowe za okazaniem ważnej karty klubowej i biletów okresowych SKM, **ekstra zniżka przysługuje posiadaczom karnetów na październikowe koncerty w ŻAKU.
Nie prowadzimy rezerwacji biletów w cenie przedsprzedaży. Rezerwacje należy odebrać do g. 19.30 w dniu koncertu. Liczba miejsc siedzących na koncertach jest ograniczona (miejsca nienumerowane).
Sprzedaż biletów tylko w kasie Klubu ŻAK (pn - pt w godz. 15.00 - 21.00, w sb i nd od g. 16.00) - kasa@klubzak.com.pl; tel. 58 344 05 73 w.117
ALL THAT JAZZ
CONTEMPORARY NOISE QUINTET / KWINTET HAŁASU WSPÓŁCZESNEGO
Kuba Kapsa - instrumenty klawiszowe
Tomek Glazik - saksofon tenorowy i barytonowy, syntezator
Wojtek Jachna - trąbka
Bartek Kapsa - perkusja
Kamil Pater - gitara
Patryk Węcławek - kontrabas
Przeszłość muzyków Contemporary Noise Quintet do tej pory z jazzem nie miała prawie nic wspólnego. Bracia Kapsa z wielkim powodzeniem prowadzili przez ostatnie lata rockową formację Something Like Elvis. Dziś grają z członkami Sing Sing Penelope i Soul Essence. Efekt ich pracy to płyta z końca 2006 roku "Pig inside the gentleman".
Wbrew nazwie, która sugeruje hałaśliwą muzykę dla wybranych, wręcz dla jajogłowych, Contemporary Noise Quintet to rewelacja, dla wszystkich. Piękne, mocne, romantyczne tematy fortepianowe w dialogu z sekcją dętą. Proste i niezwykle emocjonalne kompozycje prowadzące do kulminacji, przy których cierpnie skóra. A kto pamięta jeszcze historię tych muzyków, temu włos się jeży na głowie.
Bracia Kapsa z Szubina prowadzący CNQ nie mają jeszcze trzydziestki, ale staż na muzycznej scenie już ponaddziesięcioletni. I jeden wielki sukces na koncie - naszą eksportową sensację końca lat 90., grupę Something Like Elvis (Coś jak Elvis) grającą niezwykle oryginalną muzykę wywodzącą się z punkrocka. Armia i NoMeansNo - to były wtedy wzorce dla braci. Nie Keith Jarrett czy Krzysztof Komeda
ELLERY ESKELIN TRIO
Ellery Eskelin - saksofon
Andrea Parkins - akordeon, instrumenty klawiszowe, sampler
Jim Black - perkusja
Ellery Eskelin zadebiutował w trio z Andreą Parkins i Jimem Blackiem w 1994. Szybko okazało się, że to właśnie ten skład stał się jego podstawową grupą, która została nazwana przez Downbeat "jednym z najbardziej wyrafinowanych przedstawicieli jazzu progresywnego".
Rezultat tej współpracy to ponad 50 kompozycji Eskelina, w których grupa eksploatuje swój egalitarny paradygmat muzyki, w której role muzyków zmieniają się płynnie i z gracją. Substancja ich twórczości to interakcja i ciągłe poszukiwanie ścieżek łączących muzyków. Magazyn Signal to Noise określił ją jako "rozkosznie urządzonym szaleństwem, którego trzeba posłuchać, żeby weń uwierzyć".
Grupa regularnie nagrywa dla legendarnej, szwajcarskiej wytwórni hatHUT, która istnieje już ponad 30 lat. Dzięki regularnym koncertom w Europie i Ameryce grupa zyskała poklask wśród krytyków i prasy muzycznej oraz uznanie młodszych muzyków, którzy często wymieniają twórczość Eskelina jako swą inspirację.
Eskelin do swych projektów okazjonalnie zaprasza gości, a wśród nich można wymienić takich muzyków jak: Marc Ribot, Melvin Gibbs czy Jessica Constable. Jego zespół gra muzykę czerpiącą niemal z wszystkich muzycznych źródeł - sam lider niechętnie nazywa swoje projekty jazzowymi.
Bester Quartet
Jarosław Bester - akordeon
Jarosław Tyrała - skrzypce
Oleg Dyyak - akordeon, klarnet, instrumenty perkusyjne
Wojciech Front - kontrabas
Bester Quartet jest swego rodzaju fenomenem na światowym rynku muzycznym. Grupę tworzą czterej wybitni instrumentaliści, wykształceni muzycy klasyczni. Charakterystyczną cechą zespołu jest wykonawstwo muzyki o szerokim przekroju stylistycznym, w którym zasymilowane zostały wybrane elementy muzyki klasycznej, jazzowej, awangardowej oraz dokonania współczesnej kameralistyki, gdzie fundamentem do budowania niepowtarzalnych form instrumentalnych jest improwizacja.
Formacja ta jest nowym obliczem legendarnego The Cracow Klezmer Band, który powstał w 1997 roku w Krakowie z inicjatywy kompozytora i akordeonisty Jarosława Bestera. Nowa nazwa składu jest wynikiem zmian, jakie przeszedł zespół na przestrzeni lat. To już nie jest muzyka, którą można by opisać mianem klezmerskiej.